جستجو

چطور تبلیغات کنیم؟

(13 رای)
به روز رسانی: 03 آبان 1399 ساعت 13:06:23
تاریخ ثبت: 23 مهر 1399 ساعت 16:00:41
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/40037
اینکه چطور تبلیغات کنیم، برای هر کسب و کاری مهم است، زیرا تنها در صورتی که تبلیغات موثر و کارآمد باشند، نتیجه بخش خواهد بود. در بحث تبلیغات موارد زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفت، اما نمی توان این را کتمان کرد که یک فرآیند سرگرم کننده نیز می باشد. در این مقاله برخی از رهنمودهای اساسی در مورد چگونگی تبلیغات موثر به شما ارائه خواهد شد.

مراحل انجام انواع تبلیغات

مراحل انجام انواع تبلیغات موثر


برای انجام تبلیغات موثر و کارآمد برای هر کسب و کاری، مراحلی وجود دارد که می بایست طبق یک برنامه ریزی مناسب، به آن پرداخت. چگونگی انجام این مراحل در ادامه بیان شده است.

برنامه ریزی برای یک کمپین تبلیغاتی



  • مخاطبان خود را شناسایی کنید.


شناسایی مخاطبان در تبلیغات

مهمترین نکته در مورد تبلیغات موثر شناخت مخاطبان است. در مورد آن فکر کنید، بدیهی است که آگهی تبلیغاتی مورد توجه ی مردان بازنشسته با آگهی طراحی شده برای دختران نوجوان بسیار متفاوت است.
اگر با مخاطبان خود هماهنگ نباشید، قادر به ایجاد تبلیغات موثر که در آنها طنین انداز شود، نمی شوید و محصول یا خدمات شما حجم زیادی از بازار هدف را از دست خواهد داد. برای تبلیغ کردن، هوشمند باشید و آن را به طور خاص برای مخاطبان خود تنظیم کنید، در غیر این صورت پول خود را دور می ریزید.
برای این کار مهمترین اطلاعات جمعیتی که باید در نظر بگیرید، جنسیت و دامنه ی سنی است. با توجه به جنسیت، بازار هدف شما را می توان به مردان، زنان و بزرگسالان (در صورتی که تعداد زن و مرد کاملاً یکنواخت باشد) طبقه بندی کرد. از نظر دامنه ی سنی، مشتریان هدف شما ممکن است در یک یا چند دسته بندی استاندارد قرار گیرند. این موارد به شرح زیر است:

12-24، 18-34، 18-49، 25-54 یا 50+.

توجه داشته باشید که ممکن است در اثر عوامل بیرونی مانند افتتاح یا بسته شدن مشاغل مشابه و تغییرات جمعیتی، مشتری شما به مرور تغییر کند. مهم است که از این تغییرات آگاه باشید، زیرا نیازهای تبلیغاتی شما نیز با آنها تغییر خواهد کرد.

  • در مورد لوکیشن و مکان هدف تصمیم بگیرید.


انتخاب مکان مناسب برای تبلیغات

هنگامی که مخاطبان و مشتریان هدف خود را شناسایی کردید، گام بعدی اطمینان حاصل کردن از اینکه آگهی تبلیغاتی شما به درستی در دسترس مخاطب هدف قرار گرفته است، می باشد.
ممکن است تبلیغ شما کاملا کالیبره شود تا بتواند در بازار هدف جذاب باشد، اما اگر مکان اشتباه باشد، ممکن است مخاطبان شما هرگز فرصتی برای دیدن یا شنیدن آن پیدا نکنند. به عنوان مثال، یک تبلیغ برای محصولات مراقبت از مو با هدف قرار دادن نوجوانان ممکن است در روزنامه اصلا ایده آل نباشد.
به این فکر کنید که مخاطب مورد نظر شما در کجا ممکن است تبلیغ را ببیند و بر اساس اولویت شخصی خود تصمیم نگیرید. فقط به این دلیل که رادیو گوش می دهید در رادیو تبلیغ نکنید و به دلیل اینکه این کار شیک است، فقط روی زمینه ی اینترنتی نپردازید. تحقیق انجام داده و تنها بر اساس مشتریان هدف خود تصمیم بگیرید.
به یاد داشته باشید که هیچ یک از انواع تبلیغات، لزوما از یکدیگر موثرتر نیستند. این امر نشان می دهد که روزنامه ها در بیلبوردها تبلیغ می کنند، مجلات در تلویزیون و ایستگاه های رادیویی در اینترنت تبلیغ می کنند. آنچه مهم است این است که رسانه ای که انتخاب می کنید به مشتریان هدف شما برسد.

  • بودجه ای فراهم کنید.


بودجه و هزینه ی انجام تبلیغات

بودجه ی شما نقش بسزایی در کیفیت و توزیع تبلیغ شما خواهد داشت. تعداد بسیار کمی از مشاغل (به غیر از کمپانی های بزرگ) بودجه ی نامحدودی را برای انواع تبلیغات خود در نظر خواهند گرفت، بنابراین مهم است که در مورد تبلیغات موثر، استراتژیک فکر کنید و برای اینکه بیشترین سود را از هزینه ای که کرده اید ببرید، برنامه ریزی دقیق داشته باشید.
اگر در مورد خرج کردن پول برای انواع تبلیغات تمایلی ندارید، به یاد داشته باشید که شما ممکن است بهترین محصول یا خدمات را در جهان در اختیار داشته باشید، اما مادامی که کسی در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشد، هیچ وقت درآمد کسب نخواهید کرد.
بنابراین به اندازه ی توانایی مالی خود در کمپین های تبلیغاتی هزینه کرده و به آن به چشم سرمایه گذاری بنگرید. هزینه ی اولیه ممکن است زیاد باشد، اما بازده ی خالص (از نظر مشتری جدید و فروش بالقوه) بیشتر است که هزینه ها را جبران می کند. طبیعتا کمپین های تبلیغاتی نامناسب پول را هدر می دهند، به همین دلیل بسیار مهم است که شما تحقیق خود را انجام داده و برای تولید یک تبلیغ عالی وقت بگذارید.

  • برای شرکت خود تصویری طراحی کنید.


استفاده از تصویر و لوگو در تبلیغات

یکی از اهداف اصلی انواع تبلیغات، معرفی بهتر برند کسب و کار، برای مشتریان هدف است. دلیل این امر آنست که تحقیقات در بازار مشتریان بارها نشان داده است که آنها با تصویر یک برند یا شرکت، ارتباط بهتری برقرار می کنند.
بنابراین، هنگام ایجاد انواع تبلیغات موثر برای کسب و کار، محصول یا خدمات خود، باید سعی کنید تصویری ساده و در عین حال چشم نواز ارائه دهید تا مشتریان هدف، فورا آن را تشخیص دهند.
وقتی به تصویر یک شرکت فکر می کنید، به ظاهر و احساس ایجاد شده از تبلیغات موثر آن فکر می کنید. بسته به نوع تبلیغ، این موارد شامل رنگ های استفاده شده، قلم، عکس ها، موسیقی یا افراد مشهور است که برای نمایش از آنها، استفاده می شود.
بخش مهمی از ایجاد یک تصویر عالی از شرکت، ارائه لوگویی جذاب و شعار تبلیغاتی است، که باعث می شود مشتریان هدف سریعا با برند تجاری شما ارتباط برقرار کنند. به این نمونه ها فکر کنید: "شما ارزشش را دارید" متعلق به برند L'Oreal، "فقط انجامش بده" متعلق به برند نایک. این موارد با شرکت های سازنده ی آنها مترادف شده اند.
اگر دائما در حال تست کردن و جابجایی بین تصاویر مختلف هستید، مصرف کنندگان را گیج کرده و پتانسیل کسب و کار خود را برای ایجاد وفاداری به آن، محدود می کنید.

طراحی لوگو و شعار تبلیغاتی

  • به پیام تبلیغاتی خود فکر کنید.


پیامی که آگهی تبلیغاتی شما ارسال می کند، قادر است کل کمپین را دگرگون کند. یک تبلیغ خوب، مشتریان هدف و بالقوه را از ابتدای امر جلب خواهد کرد و آنها را مجاب می کند که شما را به جای رقبا انتخاب کنند.
اطمینان حاصل کنید که پیام تبلیغاتی شما به مزایای خرید محصول یا خدمات شما نسبت به رقبا اشاره کرده باشد. همانطور که تبلیغات موثر از جذابیت بصری، شوخ طبعی یا هوشمندانه بودن برخوردار هستند، در ارائه ی دلیل قانع کننده در مورد اینکه چرا محصول یا خدمات شما باید بهترین باشد نیز، متمرکز است.
باید از استفاده ی بیش از حد از انواع تبلیغات کلیشه ای مانند برجسته کردن قیمت فروش که به 99 یا 95 ختم می شود، عباراتی مانند "فقط برای مدت زمان محدود" یا "محبوب ترین در دنیا" و یا استفاده از محتوایی که هیچ ارتباطی با کالای مورد نظر شما ندارد، خودداری نمایید.

  • سعی نکنید همه را راضی کنید.


به منظور جلب رضایت همه، پیام آگهی تبلیغاتی شما باید ملایم باشد، که این رویکرد به ندرت جواب می دهد. در مورد مشخصات جمعیت مورد نظر خود، فکر کنید و از آگهی تبلیغاتی برای ارسال پیامی استفاده کنید که فقط برای آنها جذاب باشد.
پیام تبلیغات باید در سطح شخصی، مورد توجه مصرف کننده قرار گیرد و این کار را می تواند به دو روش اصلی انجام دهد: بازی کردن با نگرانی های عاطفی و تحریک  احساسات مشتری، یا با سرگرم کردن مشتری به چیزی که حس شوخ طبعی او را جلب کند.
نمونه ای از تبلیغات موثر با هدف عاطفی، آگهی تبلیغاتی مربوط به تمیز کردن وسایل نوزادان و کاستن ترس والدین است. این تبلیغات بر توانایی محصول آنها، در امان ماندن خانواده ها از میکروب های خطرناک متمرکز است. پیام اصلی این است که اگر والدین خوبی هستید که به ایمن و سالم نگه داشتن فرزندان خود اهمیت می دهید، این محصول تمیزکننده را خریداری کنید. طبیعتا افراد بدون بچه یا تقریبا افراد زیر 20 سال، به حد کافی قانع نخواهند شد.

  • تبلیغ خود را قبل از انتشار، تست کنید.


قبل از اینکه تبلیغات خود را در دید همگان بگذارید، بهتر است آنها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که توسط مخاطب هدف شما درک شده و مورد استقبال قرار می گیرد.
اگرچه زمان و هزینه لازم است، اما گردآوری یک گروه متمرکز که بتوانید در مورد انواع تبلیغات خود بازخورد بگیرید، بسیار سودمند است.
این مرحله می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا آگهی تبلیغاتی برای انتشار آماده است یا به کمی تغییر نیاز دارد. روش دیگری که می توانید در مورد تبلیغات خود بازخورد بگیرید از طریق پرسشنامه است.
حتی پس از انتشار آگهی تبلیغاتی، باید سعی کنید واکنش مشتری نسبت به آن را کنترل کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از افراد بپرسید، کجا در مورد شما چیزی شنیده اند. اگر آنها تبلیغات شما را به خوبی بشناسند، بدانید که هزینه شما بجا بوده است.
سپس می توانید سوالات مشخص تری درباره ی آنچه که آنها در مورد تبلیغ دوست دارند و کدام عناصر واقعاً توجه آنها را جلب کرده است، بپرسید. اگر آنها انتقاداتی دارند، سعی کنید آنها را سازنده ارزیابی کنید و هنگام تهیه ی تبلیغ بعدی، پیشنهادات مشتری را در نظر بگیرید.
اگر تبلیغات خود را از طریق انواع مختلفی از رسانه ها انجام داده اید، درخواست بازخورد مشتری می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید کدام یک از انواع تبلیغات (چاپ، تلویزیون، اینترنت) برای شرکت شما سودآور است. در نتیجه می توانید دفعه ی بعد بودجه بیشتری را به آن اختصاص دهید.

استفاده از انواع تبلیغات موثر اینترنتی:



  • یک وب سایت عالی بسازید.


استفاده از وب سایت برای تبلیغات اینترنتی

مهمترین روش تبلیغات موثر در اینترنت، ایجاد یک وب سایت عالی است. یک وب سایت آموزنده و حرفه ای، می تواند به عنوان شکلی از تبلیغات موثر عمل کند زیرا به راحتی توسط مشتریان هدف قابل دسترس می باشد و تنظیم و نگهداری آنها نسبتاً ارزان است. این کار به مشاغل شما مشروعیت نیز می بخشد.
پس از داشتن وب سایت، می توانید چاپ آن را روی مواردی مانند کارت ویزیت شروع کنید.

امروزه هر کس یک تلفن هوشمند دارد، بنابراین می تواند در همه جا سایت شما را بررسی کند!
اگر در زمینه ی فروش کالاهای فیزیکی مشغول به کار هستید، باید به فروش مستقیم محصول از وب سایت خود بپردازید. خریداران آنلاین را دست کم نگیرید.
برای ساده تر کردن کل روند کار و جلوگیری از موانع مربوط به پردازش سفارش و حمل و نقل، می توانید با یک سایت فروش مانند آمازون یا دیجی کالا در ایران همکاری کنید.
مورد دیگری که باید روی آن کار کنید SEO یا بهینه سازی موتور جستجو است. سئو به شما کمک می کند تا رتبه ی سایت شما در نتایج جستجو بهتر شود و در نهایت ترافیک آن افزایش یابد. پس در طراحی وب سایت خود از تکنیک های سئو بهره ببرید.

تکنیک های سئو در وب سایت تبلیغاتی

پس از انجام مراحل راه اندازی، وب سایت شرکت خود را بهبود ببخشید. تمام اطلاعات درخواستی گوگل را برای بهترین جستجو، پر کنید. اطلاعاتی مانند:

  1. نشانی شما

  2. شماره تلفن

  3. آدرس ایمیل و سایر اطلاعات تماس

  4. ساعات کار

  5. عکس های کسب و کار و محصولات شما

  6. شرح مفصلی از پیشنهادات شرکت شما

  7. اطلاعات مربوط به قیمت یا منو

  8. سال افتتاح شرکت شما

  9. سایر ویژگی های تجاری


عناصر بالا مواردی است که ممکن است افراد محلی به طور خاص به دنبال آنها باشند. برای مثال، اگر کسی به دنبال رستوران ارزانی است که بعد از ساعت 20:00 باز شود، گوگل جزئیات پروفایل کسب و کار را بررسی کرده و در صورت مناسب بودن، رستوران شما را در اولویت قرار می دهد.

  • از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.


تبلیغات در رسانه های اجتماعی

امروزه رسانه های اجتماعی برای اکثر استراتژی های بازاریابی، حیاتی هستند. خوشبختانه بیشتر انواع سیستم عامل ها و پست های رسانه های اجتماعی برای مشاغل رایگان هستند. می توانید در بسیاری از این بسترها تبلیغ کنید.
شبکه هایی را انتخاب کنید که مخاطبان شما را پوشش دهد. سپس لینک ها، عکس ها، فیلم ها یا متن درباره ی شرکت خود، راه اندازی محصولات یا سایر رویدادهایی که می خواهید تبلیغ کنید، ارسال کنید. Facebook ،Twitter و LinkedIn نقطه ی شروع خوبی برای اکثر شرکت ها هستند.

سایر رسانه های اجتماعی که می توانید در تبلیغات موثر از آنها بهره ببرید، این موارد هستند که در مقاله ی تبلیغات آنلابن با بازدهی بالا، درباره ی روش تبلیغات در بیشتر این رسانه ها، به شرح کاملی پرداختیم: Google Plus ,Instagram ,Pinterest ,Tumblr ,TikTok ,Telegram ,Reddit ,YouTube.

استفاده از رسانه های اجتماعی در تبلیغات

به یاد داشته باشید که هدف اصلی استفاده از رسانه های اجتماعی، ایجاد ارتباط با مشتریان هدف و اجازه دادن به آنها برای آشنایی با خدمات و ارتقای کسب و کار شماست. نباید از این مورد فقط برای آگهی تبلیغاتی استفاده شود وگرنه به عنوان اسپم شناخته شده و مخاطبان خود را از دست می دهید.
باید سعی کنید از رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای تعامل با مشتریان هدف استفاده کنید. سوال بپرسید، پاسخ دهید و سعی کنید هر گونه بازخورد مشتری را در این باره بگیرید. در واقع تعامل کنید و به دنبال وفاداری تجاری باشید.

  • از وبلاگ نویسی استفاده کنید.


وبلاگ نویسی شاخه ی دیگری از رسانه های اجتماعی است که به عنوان یک ابزاری برای تبلیغات موثر و کارآمد مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید مقالات و تبلیغات را در وبلاگ کسب و کار شخصی خود، ارسال کنید، اما ایده خوب دیگر این است که مقالات خود را به تعدادی از وبلاگ های خارج از شغل خود ارسال کنید و از آنها بخواهید که مقالات را نیز در سایت های خود به اشتراک بگذارند.
از آنجا که معمولا وبلاگ ها خوانندگان وفاداری دارند که به محتوای آن اعتماد دارند، تمایل به خواندن مقاله های بیشتر نیز وجود دارد. در نتیجه شما به بازار کاملا جدیدی دسترسی پیدا می کنید.
مقالاتی که برای ارسال وبلاگ می نویسید باید جالب و آموزنده باشند. اگر آنها چیزی جز آگهی تبلیغاتی آشکار، که اصرار به فروش محصولاتشان دارند، نباشند، جدی تلقی نخواهند شد.

استفاده از وبلاگ نویسی برای انجام تبلیغات
مقالات شما باید هدفی داشته باشند، آنها باید بحث را تشویق و تفکر را تحریک کنند. برخی از موضوعاتی که می توانید درباره آنها بنویسید شامل داستان های موفقیت و شکست شرکت شما یا داستان های مربوط به تعاملات شما با مشتریان هدف و مقالات مربوط به محصولات شما، می توانند باشند.
استراتژی دیگر این است که به وبلاگ نویسان، نمونه محصول خود را ارسال کنید و از آنها بخواهید که محصول را در وبلاگ خود بررسی کنند. البته این روش کمی ریسک دارد زیرا شما بر آنچه وبلاگ نویس می نویسد، کنترل ندارید. در صورت اعتماد به وبلاگ نویس، از این روش استفاده کنید، چرا که مردم تمایل دارند به یک بازبینی مستقل اعتماد کنند. بسیاری از برندهای لوازم آرایشی با این استراتژی موفقیت کسب کرده اند.

  • انواع تبلیغات اینترنتی بخرید.


خرید فضای تبلیغاتی در اینترنت یک روش عالی برای معرفی برند و لوگوی کسب و کار شماست. اگرچه خرید فضاهای تبلیغاتی بزرگ می تواند گران باشد، اما روش های مختلفی وجود دارد که مشاغل کوچکتر می توانند برای کاهش هزینه های خود استفاده کنند.
Google Adwords یکی از بهترین انواع تبلیغات موثر و کم هزینه ی اینترنتی است. با استفاده از Google Adwords، تبلیغات شما در صفحات جستجوی گوگل، در اکانت های Gmail و سایت هایی مانند AOL نشان داده می شوند. اما بهترین نکته در مورد Adwords این است که به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کار می کند. شما فقط وقتی شخص روی تبلبغ کلیک کند، هزینه ی آن را پرداخت می کنید.
Google Adwords Express سرویس جدیدتری است که تبلیغات شما را به طور خاص به افرادی در منطقه ی محلی شما که کلمات کلیدی مربوط به محصول یا خدمات شما را جستجو می کنند، نشان می دهد. حتی اگر آنها روی تبلیغ کلیک نکنند، باز هم آن را مشاهده می کنند که این امر باعث می شود آشنایی مردم محلی با نام تجاری شما افزایش یابد.

استفاده از تبلیغات اینترنتی گوگل ادوردز
بازار تبلیغاتی وب سایت ها مانند BuySellAds و Brandvertisor، به مارک ها و آژانس های تبلیغاتی کمک می کنند تا مرتبط ترین وب سایت ها را برای قرار دادن تبلیغات، پیدا کنند. این یک مدل عالی برای ایجاد مشارکت تبلیغات، فقط با وب سایت هایی است که بهترین بازده سرمایه گذاری را بدون کمیسیون های واسطه چندگانه ی  AdTech به ارمغان می آورند.
مبادله ی بنر، سرویسی است که توسط شرکت های خاصی مانند 123Banners کنترل می شود و هزینه ی چندانی برای شما نخواهد داشت. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک آگهی تبلیغاتی برای شرکت مورد نظر را در وب سایت خود قرار دهید و در ازای آن، آنها نیز همین کار را برای شما انجام می دهند.

  • از تبلیغات ایمیلی استفاده کنید.


بسته به بازار هدف شما، ارسال ایمیل برای مصرف کنندگان همچنان می تواند یک گزینه ی مناسب باشد. به ویژه هنگامی که به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر گنجانده می شود. از مزایای این روش استفاده ی رایگان و توسعه با گذشت زمان می باشد.

استفاده از تبلیغات ایمیلی

  • از بازاریابی تأثیرگذار (Influencer Marketing) بهره ببرید.


یک مدل جدید و تا حدودی آزمایش نشده از تبلیغات، کمک گرفتن از اینفلوئنسرهاست. اینفلوئنسرها افرادی اند که از فالوورهای زیادی برخوردار هستند.
بازاریابی اینفلوئنسر می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. طبق مطالعه ای که توسط SproutSocial انجام شده، متوسط قیمت استفاده از اینفلوئنسر برای تبلیغ یک برند، 271 دلار برای هر پست است. برای اینفلوئنسرهای با بیش از 100000 فالوور این رقم به 763 دلار می رسد.

  • از تبلیغات پادکست استفاده کنید.


با افزایش محبوبیت پادکست ها در طول ده سال گذشته، فرصت های زیادی برای تبلیغ کنندگان فراهم شده است تا از مخاطبان استفاده کنند. مزیت قابل توجه ی تبلیغات در پادکست ها این است که اعتماد مخاطب به شخصی که تبلیغ را می خواند زیاد است. بیشتر شنوندگان می دانند که پادکستر، تبلیغات محصولات یا خدماتی را ارائه نمی کند که متناسب با مخاطبان آنها نباشد. مزیت این روش اعتماد بالا و هزینه های مناسب می باشد.

از انواع تبلیغات سنتی استفاده کنید.



  • تبلیغات چاپی را انتخاب کنید.


تبلیغات چاپی، به عنوان مثال قرار دادن تبلیغات در روزنامه ها و مجلات، یکی از سنتی ترین انواع تبلیغات است.
در تبلیغات چاپی، مهمترین نکته ای که باید به آن توجه شود جذابیت بصری است. هنگامی که تبلیغ فقط در متن خلاصه شده باشد، کمتر جلب توجه می کند.
آثار هنری و عکس های دیجیتال در چاپ تبلیغات بهترین عملکرد را به شما ارائه می دهند، زیرا به لطف دوربین های با وضوح بالا و شگفتی های نرم افزار هایی مانند فتوشاپ، این نوع تبلیغات گیرایی فوق العاده ای دارند.
روزنامه ها معمولاً یک بار خوانده و دور انداخته می شوند، با این حال، روزنامه ها به بازار بسیار بزرگی رسیده و برای هدف قرار دادن افراد، بسیار مناسب هستند.
تبلیغات مجله برای هدف قرار دادن گروه بسیار خاصی از مصرف کنندگان موثر است. به این دلیل که مجلات تقریبا برای هر بازار هدفی مطالبی دارند مانند باغبانی، زیبایی، لوازم الکترونیکی و غیره. خرید فضای تبلیغاتی در مجلات می تواند کمی گران باشد، بنابراین دقت کنید که بودجه ی زیادی را صرف آن نکنید.

تبلیغات چاپی از انواع تبلیغات سنتی

  • تبلیغات تلویزیونی را امتحان کنید.


هرکسی که تلویزیون تماشا می کند با قدرت اقناعی آگهی تبلیغاتی آن، آشنایی دارد. این موفقیت به این واقعیت برمی گردد که تلویزیون به شما امکان می دهد جذابیت بصری را با کلمات گفتاری ترکیب کنید، تا یک تبلیغ به یاد ماندنی و در عین حال آموزنده ایجاد کنید. بعلاوه، وقتی در هنگام تماشای برنامه ی تلویزیونی، آگهی تبلیغاتی شما پخش می شود، نادیده گرفتن این نوع تبلیغات موثر تقریبا غیر ممکن است!
تبلیغات تلویزیونی همچنان که گران هستند اما از اعتبار و هویت بیشتری نیز برخوردارند. علاوه بر آن می توان از علم روانشناسی برای هدف قرار دادن یک مصرف کننده ی خاص، استفاده کرد.

تبلیغات تلویزیونی از انواع تبلیغات سنتی

  • از طریق رادیو تبلیغ کنید.


برخلاف انواع تبلیغاتی که در بالا ذکر شد، تبلیغات رادیویی نمی توانند از تصاویر بصری استفاده کنند. در نتیجه، شما باید برای تبلیغات خود کمی خلاقیت به خرج دهید و از مواردی مانند شعار، بیشتر استفاده کنید.
تبلیغات رادیویی نسبت به تبلیغاتی که بررسی کردیم، اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار ارائه می دهند. بنابراین فرصت را غنیمت شمرده و از آن برای توضیح بیشتر در مورد کسب و کار خود و متقاعد کردن مشتریان هدف که چرا باید از محصول یا خدمات شما استفاده کنند، بهره ببرید.
کمی طنز می تواند کمک زیادی به تبلیغات رادیویی کند. اما اگر شوخ طبعی با کسب و کار شما ارتباطی نداشته باشد، شنوندگان ممکن است در مورد اینکه تبلیغ واقعا برای چه کاری است گیج شوند، مخصوصا که هیچ تصویر یا نشان تجاری برای ارائه وجود ندارد.

  • از بیلبوردها و تبلیغات در فضای باز استفاده کنید.


بیلبوردها و انواع تبلیغات در فضای باز (در ایستگاه های اتوبوس، پوسترها و غیره) می توانند بسیار کارآمد باشند، البته به شرطی که بخوبی انجام شوند.
بیلبوردهای تبلیغاتی به ازای هر پولی که هزینه شده، به طیف بیشتری از افراد می رسند. این را می توان با دو دلیل توضیح داد:

  1. بیشتر بیلبوردها در کنار جاده های اصلی قرار گرفته اند.

  2. بیشتر مردم (به طور متوسط) بیش از 20 ساعت در هفته را در اتومبیل خود سپری می کنند.


نکته ی منفی تبلیغات بیلبورد این است که شما از نظر محتوا تا حدی محدود هستید. در بیشتر موارد، یک تبلیغ بیلبورد موثر به یک تصویر و چند کلمه، محدود می شود.
از طرفی این می تواند یک نکته ی مثبت نیز باشد، زیرا شما را مجبور به خلاقیت می کند و به چیزی جالب توجه می رسید.

تبلیغات بیلبورد از انواع تبلیغات سنتی

  • از بروشور و کارت پستال استفاده کنید.


آگهی ها و کارت پستال ها شاید از قدیمی ترین انواع تبلیغات باشند، اما هنوز هم می توانند برای تبلیغات محلی، کارآمد باشند. آگهی تبلیغاتی را می توان به صورت حضوری در خیابان های نزدیک به محل کار خود پخش کرد، در حالی که کارت پستال ها می توانند به آدرس خانه یا محل کار ارسال شوند.
آگهی ها و کارت پستال ها باید جذاب به نظر برسند، درک آنها آسان باشد و نوعی انگیزه مانند تخفیف، برای جذب مشتری به فروشگاه شما ارائه دهد. به عنوان مثال، شما می توانید 10٪ تخفیف برای هرکسی که بروشور را در فروشگاه ارائه می دهد، در نظر بگیرید.
هدف این است که افراد را وارد فروشگاه خود کنید، هنگامی که آنها در آنجا حضور یابند، شانس بسیار بیشتری برای فروش چیزی به آنها خواهید داشت!

خلاصه ای از انواع تبلیغات ساده، سریع و در دسترس


انجام تبلیغات ساده و در دسترس

پیش از اشاره به موارد زیر به عنوان جمع بندی، مطالعه ی مقاله ی سریع ترین روش های بازاریابی آنلاین، خالی از لطف نیست.

  1. استفاده از رسانه های اجتماعی
    در پروفایل های فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام خود، لینکی به وب سایت شرکت خود اضافه کنید.

  2. انتشار مطالب و آگهی تبلیغاتی در LinkedIn
    LinkedIn بستری برای ارتباط با متخصصان است. به همین دلیل مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوای مربوط به مشاغل می باشد. سایر اعضای LinkedIn با پست های شما سر و کار دارند و با بستر وبلاگ نویسی LinkedIn، می توانید تخصص خود را نیز نشان دهید.

  3. تبلیغ وب سایت با امضای ایمیل
    از پتانسیل تبلیغاتی امضای ایمیل خود استفاده کنید. امضای ایمیل می تواند یک ویژگی غیر منتظره برای تبلیغ یک فروش، مسابقه، رویداد یا حتی یک پست وبلاگ جدید باشد.

  4. تهیه و آپلود ویدیوهای آموزشی در YouTube
    یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد. مطالعه ای که اخیرا انجام شده، نشان داده است که 84٪ از مردم  پس از تماشای فیلم تبلیغاتی، متقاعد شده اند که چیزی خریداری کنند و محتوای ویدیویی بیشترین جذابیت را داشته است. ایجاد ویدیوهای جذاب، آموزنده و قابل اشتراک در YouTube یکی از کارآمدترین شیوه های فروش است.

  5. ارائه ی یک محصول رایگان یا مسابقه
    هدیه ی رایگان یا رقابت، راهی آسان برای ایجاد انگیزه در مخاطبان جدید برای عضویت در کانال های رسانه های اجتماعی یا وب سایت شماست. علاوه بر این، توزیع محصولات مارک دار ارزان مانند تیشرت یا لیوان، راهی عالی برای گسترش کسب و کار شماست.

  6.  ارسال خبرنامه های ایمیل
    یک خبرنامه ایمیل می تواند مکان مناسبی برای به اشتراک گذاشتن محتوای با کیفیت بالا، تبادل پیام های مرتبط با مشاغل و ایجاد روابط نزدیک با مشتریان هدف باشد.

  7. استفاده از پادکست های شرکت ها
    بعضی از مخاطبان ممکن است ترجیح دهند به پادکست گوش دهند تا مقاله بخوانند. برای دسترسی به این افراد، ایده های مصاحبه با برخی از شرکت ها را انتخاب کنید.

  8. تشویق مشتریان راضی از خدمات، به بحث آنلاین
    مشتریان به نظرات سایر مشتریان اعتماد می کنند. اگر مشتریانی راضی دارید، آنها را تشویق کنید تا تجربیات خود را در فیسبوک و یلپ (Yelp) بنویسند.


 

 
نظرات سوالات
373
22 فروردین 1400 ساعت 00:04:50
مهندس رضایی
معرفی وب سایتمان

با سلام خیلی ممنون بابت مطلب جالبتون ... دوستان در صورتیکه صاحب کسب و کاری هستید و قصد معرفی آنرا دارید می توانید به سایت https://agahisazeh.com مراجعه نموده و با ثبت نام در این وب سایت آگهی خود را منتشر نمایید...

پاسخ
نظر جالب بود؟
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

چطور آگهی در دیوار بگذاریم؟

در این راهنمای جامع، یاد بگیرید که چگونه به طور موثر ثبت آگهی در دیوار کنید و تلاش‌های تبلیغاتی آنلاین خود را به...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

کسب درآمد از اینترنت چگونه ممکن است؟ دیدن تبلیغات چگونه باعث می شود کسب درآمد کنیم؟ چطور می توانیم درآمد دلاری...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

نحوه تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام روشی است برای تبلیغ محصولات شما در بستر اینستاگرام برای دسترسی به مخاطبان بیش تر و هدفمند. در...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد