جستجو

آیا راه اندازی سایت نیاز به مجوز دارد؟

(11 رای)
به روز رسانی: 16 مرداد 1398 ساعت 17:59:12
تاریخ ثبت: 14 مرداد 1398 ساعت 18:45:50
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/15881
در عصر تکنولوژی، کسب و کار اینترنتی یکی از بهترین انتخاب ها برای کسب درآمد و اشتغال زایی می باشد. شاید بسیاری از افراد با خود در مورد راه اندازی کسب و کار مبتنی بر اینترنت فکر کرده باشند. اولین چیزی که به ذهن این افراد خطور می کند این است که چطور باید این کار را شروع کنم؟ چه نیازمندی هایی برای آغاز کار مورد نیاز است؟ چقدر هزینه و زمان باید برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی صرف کرد؟ اصلا این امکان وجود دارد که بدون سرمایه کسب و کار را راه اندازی کرد؟ از همه مهم تر این کسب و کار را به چه شکلی عرضه کنم که هم برای شروع کار آسان تر باشد، هم نیاز به هزینه و زمان زیادی نداشته باشد و از مهم تر کاربرپسندتر بوده و بتوانم آن را به سودآوری برسانم؟ و شاید هزاران سوال دیگر که ممکن است در ذهن شما خطور کرده باشد و ما اینجا از آن غافل شده ایم.

42429300-1dcf-4e9c-af6e-43d78a01b282_راه-اندازی-فروشگاه-اینترنتی

 

شاید بتوان گفت یکی از بهترین راه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، راه اندازی سایت است. برای راه اندازی سایت نیاز است تا در ابتدا به موارد زیر دقت نمایید:

۱- هدف شما از راه اندازی سایت چیست؟

*۲- از همه مهم تر راه اندازی سایت به چه مجوزهایی نیاز دارد؟

۳- چگونه می خواهید سایت را راه اندازی کنید؟ خرید دامنه و هاست و یا راه دیگر؟

۴- سیستم مدیریت محتوای سایت قرار است به چه صورت باشد؟

۵- رونمایی و جلوه های ظاهری آن چطور طراحی شود؟

کسب مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار، مهم ترین نکته ای است که برای شروع کار به آن نیاز دارید. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بتوانید اطلاعاتی در مورد مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی سایت خود کسب کنید.

قطعا هنگام جستجو در سایت های فروشگاهی و سرگرمی و بلاگ های مختلف نمادهای بسیاری را در گوشه و کنار وبسایت توجه شما را جلب کرده اند که شاید دلیل وجود آن ها را هم نمی دانستید. در ابتدای این مطلب به این نکته اشاره کنیم که برای راه اندازی سایت در سطح داخل یا خارج کشور نیاز به هیچ گونه مجوز قانونی و اجباری ندارد و شما می توانید بدون داشتن مجوز خاصی شروع به راه اندازی سایت خود کنید.

اما باید به این نکته مهم توجه داشت که هدف شما از راه اندازی سایت مورد نظر چیست؟ تا چه حد اعتبار محتوا و خدمات سایت برای کاربران از نظر شما هائز اهمیت است؟ برخی اوقات فردی سایتی را راه اندازی می کند تا تنها نظرات خود و دیگران را به اشتراک گذاشته و به عبارتی وبلاگ نویسی کند که مسلما این نوع وب سایت ها نیاز چندانی به مجوزهای رسمی و قانونی ندارند، اما زمانی شما تصمیم می گیرید که کسب و کار اینترنتی در سطح داخل یا خارج از کشور راه اندازی کنید. خوب به طبع این خدمات و محصولات نیازمند دارا بودن مجوزهای قانونی به منظور تضمین کیفیت و اعتبار شما خواهد بود. پس در قدم اول هدف خود را مشخص کرده و براساس آن برای دریافت مجوزهای مورد نیاز اقدام کنید.

online-shopping

 

 

این نکته مهم را هم همیشه مدنظر قرار دهید که اگرچه هنوز بسیاری از وب سایت ها بدون دریافت مجوزهای لازم در حال فعالیت هستند، اما کاربران به خوبی به این نمادها و مجوزهای اینترنتی آگاه بوده و اعتماد کرده اند. پس با مشاهده آن ها هنگام خرید یا دریافت خدمت یا محصول احساس امنیت بیشتری خواهند داشت.


لیستی از این مجوزها بسته به نوع کسب و کار شما در زیر آمده است:

۱- نماد ساماندهی: این نماد از سوی وزارت ارشاد صادر می شود. مزیت دارابودن این نماد این است که پیش از فیلتر شدن سایت شما توسط وزارت ارشاد، برای شما اخطار ارسال شده و دلیل غیرقانونی بودن محتوا یا خدمت شما را اعلام می کند.

samandehi-ir-4_graphicshop-ir

که می توانید با مراجعه به مرکز مربوطه ایرادات را اصلاح نمایید. هم چنین کلیه پایگاه های خبری باید برای تائید محتوای خود این نماد را دریافت کنند. شاید برای دریافت نماد ساماندهی باید از دستگاه یا وزارت خانه خاصی مجوز دریافت کنید که مراحل کار به شما اعلام می شود. آدرس دریافت نماد ساماندهی www.samandehi.ir  می باشد.

 

۲- نماد اعتماد الکترونیک: اگر سایت شما فروشگاهی است یا در قسمتی از سایت خود خدمتی یا محصولی را به کاربر عرضه می کنید و برای پرداخت نیازمند دریافت درگاه بانکی هستید، پیش از اقدام از طریق بانک مربوطه باید به آدرس enamad.ir مراجعه کرده و مراحل موردنیاز برای دریافت مجوز نماد الکترونیک را طی نمایید. لازم به توضیح است این سایت زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کند و یک سامانه کاملا دولتی است. دارا بودن این نماد به کاربر این امکان را می دهد که اگر مشکلی در مراحل خرید، گارانتی و دریافت محصول به وجود آید بتواند از طریق قانونی آن را پیگیری کرده و در صورت لزوم وجه پرداخت شده را دریافت نماید.

نماد اعتماد الکترونیک به سه دسته تقسیم می شود:namad-1000-way2pay-95-10-09-810x454

  • نماد موقت: برای تسریع در خرید و فروش سایت های فروشگاهی ارايه می شود.

  • نماد دائم یک ستاره دار: بعد از دریافت نماد موقت باید برای دریافت نماد دائم اقدام کنید که در این مرحله هم بایستی مراحلی را پشت سر بگذارید.

  • نماد دائم دو ستاره دار: برای دارابودن این نماد باید گواهی امنیت SSL را در وب سایت فروشگاهتان داشته باشید. معیارهای ارزیابی در این مرحله دقیقا مانند مرحله قبل می باشد. تفاوت آن با مرحله قبل این است که باید هزینه و زمان بیشتری برای دریافت آن بپردازید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا کسب و کار خود را راه اندازی کنید و پس از گذشت زمانی معین برای دریافت این مجور اقدام کنید.


*** نکته بسیار مهم در دریافت مجوز نماد اعتماد الکترونیک این است که بدون داشتن این نماد هم می توانیددرگاه بانکی داشته باشید اما این کار از طریق یک واسط انجام می شود که خودش دارای نماد اعتماد الکترونیک می باشد و به طبع مبلغی از تراکنش های شما را براساس نوع تعرفه خود کسر می کند**

 

۳- نماد سرآمد: اگر در وب سایت خود با حوزه نشر سر و کار دارید، به سایت saramad.ir سری بزنید. این سایت زیر نظر وزارت ارشاد بوده و مجوزهای مرتبط با حوزه­ی نشر را صادر می کند.

هم چنین شما می توانید پاسخ همه سوالات ابتدای مقاله را تنها با جستجو در موتور جستجوگر دارکوب بیابید. پس زمان را از دست ندهید، زود، تند، سریع شروع به جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود کنید و از زمان حداکثر استفاده را بکنید.

با آرزوی موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا بهبود دیده شدن آنلاین خود را می‌خواهید؟ با قدرت رپورتاژ آشنا شده و یادگیری کنید که چگونه می‌تواند حضور آنلاین...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

کیفیت یک بک لینک به چه عواملی بستگی دارد؟

در اینجا با عواملی که بر کیفیت بک لینک‌ها در SEO تأثیر می‌گذارند، آشنا شوید. درک اینکه چگونه کیفیت یک بک لینک تعیین...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

سایت آگهی رایگان دارکوب

دارکوب سایت های آگهی رایگان بسیاری تاکنون طراحی نموده است.

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد