جستجو

بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟

(16 رای)
به روز رسانی: 06 بهمن 1398 ساعت 18:25:19
تاریخ ثبت: 05 دی 1398 ساعت 19:31:52
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/23179
بازاریابی چیست؟

می توان در تعریفی ساده و کامل و بر اساس نظر فیلیپ کاتلر بازاریابی را دانش و هنر کشف و خلق و ارائه ارزش با هدف عرضه در بازار هدف مشخص که منجر به کسب سود هم می گردد.

در واقع در بازاریابی نیازها و خواسته های تامین نشده را تشخیص داده سپس بازار آن را تعریف می کند، حجم بازار را اندازه گیری کرده و بعد از پیش بینی سود بالقوه اقدام به تولید محصول مورد نظر کرده و آنها را ترویج می دهد.

باید در نظر داشت که بازاریابی یک فرایند است و نه یک اقدام ساده، فرایندی که طی آن مشتریان بالقوه شما در می یابند که چرا باید از شما خرید کنند و نه از رقبای شما.

در بسیاری از مواقع بازاریابی را با فروش و تبلیغات اشتباه می گیرند در صورتی که این دو فرایندی کاملا مستقل بوده و دارای تفاوت های بنیادین هستند که شناخت این تفاوت ها دارای اهمیت زیادی است.

انواع بازاریابی:


با توجه به هدف مشخص شده برای هر کسب و کاری می توان نوعی از انواع بازاریابی را انجام داد، برای انتخاب روش بازاریابی ابتدا باید اقدام به بررسی جنبه های گوناگون سازمانی و بعد از انجام تحقیقات بازاریابی همچون انتخاب بازار هدف و... اقدام به تعیین روش بازاریابی مناسب نمود.

با توجه به گستردگی روش های مورد استفاده بازاریابی در این قسمت اقدام به توضیح اجمالی روش های پرکاربرد بازاریابی خواهیم کرد.

بازاریابی b2b یا بازاریابی صنعتی:


نوعی از بازاریابی که طی آن یک شرکت اقدام به تهیه کالاها و خدمات مورد نیاز شرکت دیگری می کند را بازاریابی صنعتی می گویند.در واقع در این نوع از بازاریابی هم فروشنده و هم خریدار هر دو دارای کسب و کار مستقل هستند.

بازاریابی سبز:


بازاریابی محصولات و خدماتی که به صورت پایدار به بهبود محیط زیست کمک کرده و استفاده از آنها برای محیط زندگی ما بهتر است. در واقع می توان گفت تمامی اقدامات محیط زیستی یک کسب و کار در این نوع از بازاریابی جای می گیرد.

بازاریابی مصرفی یا بازاریابی b2c


به ارتباط میان کسب و کارها و مصرف کنندگان نهایی که منجر به افزایش فروش و توسعه بازار می گردد را بازاریابی مصرفی می گویند.

بازاریابی اجازه ای:


امروزه اکثر تبلیغات دیجیتالی در سراسر جهان از شیوه تبلیغات اجازه ای استفاده می کنند به این صورت که قبل از شروع فرایند بازاریابی از مخاطب هدف خود کسب اجازه می کنند.

در واقع این خود کاربر است که اقدام به دنبال کردن کسب و کار در شبکه اجتماعی می کند و یا آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با آنها در ارتباط باشید.

بازاریابی تلفنی:


یکی از شیوه های بازاریابی مستقیم که طی آن فروشنده از طریق تماس تلفنی با مشتری احتمالی خود ارتباط برقرار کرده و به ارائه توضیحات محصول خود می نماید را بازاریابی تلفنی می گویند.

بازاریابی درونگرا:


روشی از بازاریابی که بر جذب مشتری از طریق تولید و ارائه محتوای خوب و مرتبط متمرکز است را بازاریابی درونگرا می گویند. البته در آن نوع از بازاریابی وب‌سایت کاری ما و همچنین صفحات شبکه های اجتماعی ما پایگاه های اصلی ورود مشتری هستند.

بازاریابی دهان به دهان:


خیلی راحت می شود از اسم این نوع بازاریابی هم به شیوه آن پی برد، در این نوع بازاریابی اطلاعات مربوط به یک برند و کسب و کار از طریق صحبت افراد با یکدیگر منتقل می شود. در واقع در این شیوه افراد برند و کسب و کارهایی را که به آنها علاقمند هستند به افراد دیگر و دوستان خود معرفی می کنند.

بازاریابی ویروسی:


در این شیوه از بازاریابی افراد اقدام به اشتراک گذاری محتوای تبلیغی جذاب شما می کنند. در واقع محتوای جذاب تولید شده توسط شما هم چون یک ویروس بین افراد مختلف به اشتراک گذاشته می شود.

بازاریابی پیامکی:


در این شیوه کسب و کارها اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی به افراد مورد نظر خود می کنند که می تواند به صورت اشتراکی و یا به صورت انبوه انجام گیرد. در نظر داشته باشید در صورت اجرای صحیح این نوع از بازاریابی می تواند بسیار اثر بخش باشد.

بازاریابی کاغذی:


هنگامی که شما در تبلیغات خود از کاغذ استفاده می کنید در واقع در حال اجرای شیوه بازاریابی کاغذی هستید. در واقع هنگام استفاده از تراکت و یا کاتالوگ و.. در حال پیاده سازی این نوع از بازاریابی هستیم.

بازاریابی مخفیانه:


در این شیوه از تبلیغات که به وسیله آن اقدام به تبلیغ محصول و خدمت خود به مخاطب می کنیم بدون آن که متوجه تبلیغ کردن ما به صورت مستقیم شود به عنوان مثال استفاده از محصول خاصی در طول یک فیلم و یا سریال در واقع بازاریابی مخفیانه محسوب می شود.

مشارکت در فروش :


در این نوع از بازاریابی افراد مختلف و یا سایت های گوناگون دیگر در برابر فروش کالا و یا خدمات شما به مشتری پورسانت مشخصی را دریافت می کنند.در واقع کسب و کار هایی که از این شیوه استفاده می کنند به جای هزینه های بالا در تبلیغات اقدام به معرفی محصول خود از طریق همکاران می کنند.

 

 

 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا بهبود دیده شدن آنلاین خود را می‌خواهید؟ با قدرت رپورتاژ آشنا شده و یادگیری کنید که چگونه می‌تواند حضور آنلاین...

معرفی میوه هایی که کربوهیدرات ندارند

شاید افرادی که میوه زیاد استفاده می‌کنند اطلاعی ندارند که میوه‌ها نیز حاوی کربوهیدرات هستند، ما در ادامه مقاله...

کیفیت یک بک لینک به چه عواملی بستگی دارد؟

در اینجا با عواملی که بر کیفیت بک لینک‌ها در SEO تأثیر می‌گذارند، آشنا شوید. درک اینکه چگونه کیفیت یک بک لینک تعیین...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ عنوان شد. او یک کارآفرین آمریکایی است. سالیوان در یکی از...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

بهترین کتاب بازاریابی

برای اینکه بتوانید در زمینه بازاریابی به مهارت دست پیدا کنید و یک بازاریاب حرفه ای شوید، هیچ چیزی به اندازه مطالعه...

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهایی که می خواهند در بازار دیجیتال مرتبط و رقابتی باقی بمانند، یکی از ضروریات شده...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد