جستجو

بهترین روش های تبلیغات کدامند؟

(16 رای)
به روز رسانی: 11 آبان 1398 ساعت 15:37:52
تاریخ ثبت: 23 مهر 1398 ساعت 00:12:40
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/19503
2135901021-talab-org

صاحبان کار به خوبی دریافته اند تبلیغات بخش بزرگی از کار آنها است و اگر تبلیغات و بازاریابی را انجام ندهند نمی توانند در کسب و کار خود پیشرفت کنند و چیزی بفروشند. صاحبان کسب و کار باید به این نکته توجه کنند که بدون تبلیغ نمی توانند در کسب و کار موفق شوند. اما همه آنها می دانند که تبلیغ کردن بسیار هزینه بر است. در بعضی موارد هزینه تبلیغ یک کالا، از تولید و توزیع آن هزینه ی بیشتری دارد. هدف از ایجاد یک برنامه تبلیغاتی، جذب بیشترین مخاطب ممکن و جذب کردن مشتریان جدید است. روش تبلیغات در کشورهای گوناگون متفاوت است بنابراین صاحبان کسب و کار در ایران به دنبال یافتن بهترین روش تبلیغات در ایران هستند.

در این مقاله سعی می کنیم ابتدا از روش های تبلیغاتی موثر در ایران صحبت کنیم و بعد از آن به چند روش که با آن می توان بدون هزینه و یا هزینه کمتر تبلیغات را انجام داد را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین روش تبلیغات در ایران

باتوجه به کسب و کارهای مختلف در ایران متوجه می شویم که روش های تبلیغاتی در سایر کشورها در ایران کاربرد ندارد، زیرا فضای کسب و کارهای ایرانی متفاوت است. بنابراین در این قسمت سعی می کنیم نمونه های از بهترین روش تبلیغات در ایران را بیان کنیم.

  1. استفاده خلاقیت در تبلیغات: شاید با خود بگوید منظور از خلاقیت چیست؟ یکی از مهمترین مسئله ای که در تبلیغات ایران به چشم نمی خورد خلاقیت است. هرچند بعضی از صاحبان کسب و کار سعی می کنند از روش های خلاقانه برای تبلیغات محصول خود استفاده کنند اما تعداد این کسب و کار ها کم است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و عصر دیجیتالی جدید دیگر روش های سنتی نمی توانند موثر باشند و مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین باید تلاش کنند که بتوانند به کمک روش های تبلیغاتی و بازاریابی خلاق مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال طراحی کارت های ویزیت شکلاتی و شکلات های سفارشی یکی از موثرترین ایده های خلاقانه است که توسط بعضی از شرکت ها مورد استفاده قرار گرفته است.

  2. تبلیغ بر روی بیلبورد های تبلیغاتی: در بسیاری از کشورهای جهان استفاده از بیلبورد برای تبلیغ جای خود را به تبلیغات اینترتی داده است. البته در ایران هنوز هم استفاه از بیلبورد برای تبلیغات یکی از موثرترین روش ها برای تبلیغات محیطی است. این بیلبوردها در نقاط پر تردد نصب شده اند و روزانه افراد با آن ها برخورد دارند و نقش موثری در افزایش سهم از ذهن مشتری ایفا می کنند.

  3. ایجاد مسابقات تلفنی: به دلیل علاقه مندی مردم ایران برای شرکت در مسابقات تلفنی، به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغاتی در ایران شناخته شده است. این مسابقات معمولا با اهداف مختلفی مانند جذب مخاطب و یا افزایش فروش محصولات و معرفی یک برند طراحی شده اند. بنابراین هدیه در نظر گرفته شده باید باید متناسب با آن هدف باشد. به عنوان مثال اگر هدف از برگزاری مسابقه تلفنی افزایش فروش محصول باشد معمولا هدیه در نظر گرفته شده کارت تخفیف ویژه برای خرید است.

  4. کارت تخیفیف: ایرانیان معمولا واکنش مثبتی نسبت به تخفیف های ارائه شده توسط برند های مختلف از خود نشان می دهند. با توجه به این نکته معمولا صاحبان کسب و کار معمولا در اولین خرید مشتریان برای آنها کارت های تخفیف زمان دار در نظر می گیرند. این نوع تبلیغ در فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های فیزیکی کاربرد دارد و برخلاف تصور بسیاری از افراد تاثیر بسیار زیادی برای جذب مشتری دارد.

  5. هدف خود را مشخص کنید: اول باید از خودتان سوال کنید که هدف شما از این تبلیغ چیست و می خواهید چه مخاطبانی را جذب کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. یکی از اشتباهاتی که صاحبان کسب و کار اکثرا انجام می دهند تبلیغاتی کلی است که باعث جذب توجه مخاطبان بالقوه شما نمی شود.

  6. تشکیل انجمن تولید محتوا توسط کاربر: یکی از بهترین نمونه تبلیغات در ایران برگزاری کمپین های مختلف است. ایجاد کمپین تولید محتوا توسط کاربران در واقع به هدف بازاریابی و تبلیغات آن محصول انجام می شود. این کمپین ها اکثرا توسط رسانه ها اجتماعی برگزار و اجرا می شوند. یکی از پزطرفدارترین این کمپین ها، کمپین عکاسی و تولید محتوا توسط کاربران است.


در ادامه چند روش را که می توان بدون هزینه و یا با هزینه بسیار پایین برای تبلیغ کردن استفاده شوند را بیان می کنیم.

چند روش رایگان و یا کم هزینه برای تبلیغ

  1. داشتن یک وبلاگ و محتوای نوشتاری: این روش که به آن روش تبلیغ Content Marketing می گویند یکی از معروف ترین، موثرترین و ارزان ترین روش های تبلیغاتی در جهان است. روزانه کاربران زیادی در گوگل عباراتی را جستجو می کنند. با فرض بر این که شما فروشنده محصولی هستید اگر در وبلاگ خود به سوالات کاربران پاسخ دهید، با این کار شما نطر کاربران را به محصول خود جلب کرده اید. البته باید محتوای نوشتاری شما مفید و قابل اعتماد باشد.محتوای بد و اشتباه از اعتبار شما می کاهد و یک ضد تبلیغ برای شما حساب می شود.

  2. تهیه ویدیو: باید به این نکته توجه کرد که تنها موتور جستجو گوگل نیست و یوتیوب بعد از گوگل پرطرفدار ترین موتور جستجو به حساب می آید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که دیدن ویدیو از خواندن مقاله راحت تر است. بنابراین دیدن یک محتوای ویدیوی جذاب و مفید از مقاله می تواند تاثیرگذارتر باشد. عکس هم برای بازاریابی بی تاثیر نیست. اینستاگرام یکی از این نمونه ها است که بستری برای تبلیغ با عکس فراهم کرده است البته کیفیت عکس باید بالا باشد. با افزایش سرعت و کاهش قیمت اینترنت، محتوای تصویری بیشتر دیده می شود و رفته رفته مخاطبین ویدیو از مخاطبان محتوای نوشتاری پیشی گرفته اند.

  3. به سوال های کاربران پاسخ بدهید: کاربران زیادی در گوگل سوال می پرسند و شما می توانید به این سوال ها پاسخ بدهید. چون شما بهتر از کاربران عادی در کار خود تخصص دارید پس بهتر است جواب های درست و با دقت به آنها بدهید و در پایان آنها را به فروشگاه و یا وب سایت خود دعوت کنید. همواره به این موضوع توجه کنید که شما فقط پاسخ یک کاربر را نداده اید در واقع خیلی از کاربران این سوال را داشته اند و شما در مجموع به سوال خیلی از کاربران پاسخ داده اید. شما با این کار اعتماد سایر مخاطبین را نیز جلب کرده اید.

  4. تبلیغ بر روی لباس، ماشین و ساختمان: خیلی از صاحبان کسب و کار به دنبال تبلیغ های کم هزینه تر هستند. هزینه تبلیغ بر روی بیلبورد خیلی زیاد است اما شما می توانید با هزینه بسیار کمتر بر روی دیوار خانه خودتان تبلیغ کنید . شما این کار را می توانید بر روی ماشین خود هم انجام دهید. شما می توانید شماره و یا آدرس سایت خود را پشت شیشه و یا بدنه اتومبیل خود بنویسید. شما می توانید از لباس، کلاه و کفش خود و دوستانتان هم برای تبلیغ استفاده کنید. اما باید دقت کنید طراحی آن قشنگ باشد تا دوستانتان از پوشیدن آنها احساس رضایت کنند در غیر این صورت، دیر یا زود لباس شما را کنار می گذارند.

  5. رضایت مشتری: همیشه باید به این نکته توجه کرد که کیفیت بهترین تبلیغ است. اگر مشتری از شما راضی باشد از محصول شما برای دیگران تعریف می کند و دوستان خود را برای خرید محصولتان تشویق می کند. در نقطه مقابل اگر از کیفیت محصول شما راضی نباشد دوستان خود را از خرید کردن از شما منع می کند. گاهی اوقات در مهمانی ها دیده اید که برخی از دوستانتان با تعصب خاصی از یک برند طرفداری می کنند بعید است که آنها از صاحبان آن برند پولی دریافت کرده باشند. بنابراین باید بدانیم که هر مشتری به تنهایی خودش یک نماینده برای تبلیغ رایگان است.

  6. استفاده از رسانه ها: برخی از رسانه به طور اختصاصی به دنبال کسب و کارهای کوچک و نو پا هستند تا با آنها مصاحبه کنند. هدف این رسانه ها کار آفرینی است. بنابراین اگر آنها با شما تماس بر قرار نکردند شما با آنها تماس بگیرید شاید از وجود شما با خبر نبوده اند و با این کار شما خوشحال می شوند. تبلیغ کردن در رسانه ها پر هزینه هستند و رسانه ها برای مصاحبه کردن با صاحبان کسب و کار هزینه دریافت می کنند. اما اگر به هر دلیلی با یک رسانه مصاحبه کردید سعی کنید به طور غیر مستقیم از برند خود تبلیغ کنید. البته باید خیلی هوشمندانه و دقیق این کار را بکنید چون اگر متوجه بشوند برای کسب و کار خود تبلیغ کرده اید این قسمت مصاحبه را حذف می کنند.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد