جستجو

تاریخچه وب‌سایت گوگل

(13 رای)
به روز رسانی: 28 مرداد 1398 ساعت 20:31:57
تاریخ ثبت: 20 مرداد 1398 ساعت 23:33:24
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16201

تعداد افرادی که تاریخچه وبسایت گوگل را می‌دانند بسیار کم است در صورتی که بسیاری از ما برای کوچک‌ترین کار­­های خود به این سایت مراجعه کرده و با کمترین زحمت می‌توانیم به اطلاعات مورد نیازمان دسترسی داشته باشیم.  در دنیای امروزی گوگل یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌های دنیا است که با زبان‌های مختلف و اطلاعات گوناگونی که دارد دسترسی ما را برای تهیه اطلاعات مورد نیاز بسیار آسان کرده است. بسیاری از افراد هستند که به‌وسیله‌ی این وبسایت منبع درآمدی نیز کسب کرده‌اند و با توجه به کارکرد خود می‌توانند درآمدزایی کنند.  راه‌های دسترسی به سایت گوگل بسیار آسان است و همه ما می‌دانیم که به چه صورت می‌توانیم از این سایت استفاده کنیم اما کمتر کسی است که بداند از کجا این سایت شروع به کار کرده است یا اینکه چگونه به یک ابرقدرت مجازی تبدیل ‌شده است.  برای اینکه با تاریخچه وبسایت گوگل بیشتر آشنا شوید بهتر است که به ادامه این مقاله توجه کنید:


این مقاله شامل سرفصل‌های زیر است:

  • آشنایی با مؤسسین وب‌سایت گوگل

  • وب‌سایت گوگل در گذشته

  • گوگل امروزی و امکانات آن


آشنایی با مؤسسین وب‌سایت گوگل


وب‌سایت گوگل توسط دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد طراحی شد و در سال 1998 شروع به کار کرد.  این دو دانشجو به نام­های سرگی برین و لری پیج هستند  و در واقع این دو نفر تاریخچه وب‌سایت گوگل را رقم زدند.

موسسان وب سایت گوگل

سرگی برین:  سرگی برین یکی از مالکین شرکت گوگل است که در روسیه به دنیا آمد و اصالتاً یهودی است . پدر و مادر سرگی اقتصاددان (مادر) و ریاضی‌دان(پدر) هستند.  هنگامی‌ که او شش سال داشت خانواده او به آمریکا مهاجرت کردند و  تحصیلات خود را در این کشور انجام داد. در ابتدا مدرک کارشناسی خود را در رشته کامپیوتر از دانشگاه مریلند کسب کرد و سپس در دانشگاه استنفورد در همین رشته مشغول به تحصیل شد. برای اینکه سرگی در این دانشگاه تحصیل کند، مجبور به دریافت کمک ‌هزینه مالی از یکی از خیریه‌ها به نام نشنال ساینس شد و توانست مدرک ارشد خود را در این رشته نیز کسب کند.  در آن زمان که با کمک‌هزینه تحصیلی وارد دانشگاه شد فکرش را هم نمی‌کرد که با همکاری یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه بتواند به ثروت عظیمی دست یابد. امروزه او چهاردهمین مرد ثروتمند جهان است و دارایی او در سال 2019 بالغ‌بر 52 میلیارد دلار برآورد شده است.

لری پیج: لری پیج زاده ایالت میشیگان کشور امریکا است.  پدر او دارای مدرک دکتری در رشته کامپیوتراست که یکی از اساتید دانشگاه میشیگان محسوب می‌شود. مادر لری یکی از مربیان برنامه‌نویسی در دانشگاه میشیگان است و در آنجا مشغول به تدریس هست. لری نیز علاقه به کامپیوتر را از کودکی در خود می‌بیند و به دنبال راه پدر این رشته را در دانشگاه انتخاب می‌کند. لری در ابتدا تحصیلات خود را درزمینه کامپیوتر از دانشگاه میشیگان  شروع کرده و با قابلیت‌هایی که از خود نشان داد توانست در دانشگاه  استنفورد قبول شود و در آنجا مدرک ارشد و دکتری خود را بگیرد.

یکی از جالب‌ترین استعدادهای لری موسیقی است که به گفته او مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در خلق موتورهای جستجوگر نواختن موسیقی بود. او  از کودکی علاقه خود را به موسیقی و استعداد خود را در نواختن ساکسیفون نشان داد.

از اختراعاتی که قبل از پروژه گوگل کرده است می‌توان به ساخت چاپگری به‌وسیله لگو اشاره کرد که با پیشرفت این پروژه توانست چاپگری ابداع کند که چاپ پوسترهای بزرگ با قیمت کمتری انجام شود.

او در حال حاضر مدیر اجرایی شرکت گوگل و همچنین مدیرعامل اجرایی شرکت آلفا بت است و اختراع پیج رنک را در کارنامه خود دارد.  او بیستمین مرد ثروتمند جهان و دارای ثروتی بالغ‌بر 23 میلیارد دلار است.

در تاریخچه وب‌سایت گوگل دو دانشجوی دانشگاه استنفورد به نام­های سرگی برین و لری پیج به‌عنوان مؤسسین این سایت ثبت‌ شده‌اند.



وب‌سایت گوگل در گذشته


در ابتدای تاریخچه وب‌سایت گوگل این دو دانشجو اتاق لری را که در خوابگاه دانشگاه استنفورد قرار داشت به‌ عنوان دفتری برای کار خود انتخاب کردند تا در آنجا به بررسی و آماده‌سازی این پروژه برسند.  برای اجرای پروژه این افراد قطعات موجود در کامپیوترهای ارزان را جمع‌آوری کردند تا بتوانند دستگاهی برای موتور جستجوی خود طراحی کنند و  به شبکه دانشگاه استنفورد متصل شود و از طریق آن بتوانند داده‌ی بک لینک جمع‌آوری‌شده توسط خزنده وب (کرالر وب) را به ترتیب اهمیت در یک سایت تعیین‌شده قرار دهند.

وب سایت گوگل

در ادامه این پروژه احتیاج به فضایی داشتند تا بتوانند با استفاده از برنامه‌نویسی HTML یک صفحه‌ی جستجوی ساده برای سایت خود طراحی کنند. برای همین امر اتاق خوابگاه سرگی برین تبدیل به اتاقی برای برنامه‌نویسی شد.

در سال 1996 برای اولین بار سایت گوگل در اختیار کاربران اینترنتی قرار گرفت .

گوگل در ابتدا با نام back rub  و در گاراژ خانه‌ی سوزان وژکیکی آغاز به کار کرد. این دو دانشجو با هدف خلق موتورهای جستجوگری که بتواند لینک‌های پشتیبانی سایت‌ها را بررسی کند، با توجه به آن میزان اهمیت آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کرد. لازم به ذکر است در آن زمان وبگاه کوچک دیگری با همین هدف با نام  rank dex  وجود داشت.

در سال 1998 با نام google.com  این سایت ثبت گردید و با کمترین هزینه اولین دفتر کار این شرکت به وجود آمد.  بودجه ابتدایی این شرکت توسط شرکت مایکرو سیستمز به مبلغ 100 هزار دلار تهیه شد. یک سال پس از ثبت این شرکت توسط این دو نفر به این نتیجه رسیدند که این پروژه بسیار وقت‌گیر است و باعث می‌شود تا آن‌ها از تحصیلات خود عقب بمانند و برای جلوگیری از این امر شرکت را به مبلغ 750 هزار دلار به فردی به نام جورج بل فروختند.

در تاریخچه گوگل مؤسسین این سایت در ابتدا با اتاق‌های خوابگاه خود در دانشگاه شروع به کار کردند و این سایت را به ثمر نشاندند.



گوگل امروزی و امکانات آن


در تاریخچه وب‌سایت گوگل ثبت شده که برای اولین بار در سال 2004 این سایت برای استفاده‌ی عموم در اینترنت قرار گرفت . از آن زمان تاکنون به صورت متوسط روزانه یک میلیارد درخواست جستجو در این سایت ثبت می‌شود و تقریباً بیش از یک‌میلیون سرور در جهان در اختیار این شرکت هستند.  آن‌ها با تلاش‌هایی که در این مدت انجام داند، توانستند که اطلاعات موجود در اینترنت را از سراسر جهان ساماندهی کنند و به ‌آسانی در دسترس عموم قرار دهند. این سایت اطلاعاتی که در فضای مجازی قرار دارد را با توجه به اهمیت آن‌ها طبق بندی می‌کند و برای هر مطلب تعدادی واژه کلیدی قرار می دهد تا با نوشتن این کلمات کلیدی بتوانید به اطلاعات موضوع مورد نظر دسترسی پیدا کنید.  این کلمات کلیدی با توجه به جستجوهای مردم و کاربران نوشته می‌شود و موضوعات و مقالاتی که دارای بیشترین مطالب کلیدی باشند از اهمیت بیشتری برخوردارند.

گوگل امروزی

این شرکت از سال 2006 تاکنون در ماونتین ویو کالیفرنیا قرار دارد و این دو دانشجو طبق قراردادی با هم این پیمان را بستند که تا سال 2024 همکاری خود را با هم ادامه دهند و مدیرعامل این شرکت باشند.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که این شرکت دارد، بخش تبلیغات است. بیشتر درآمد این شرکت چند میلیارد دلاری بر پایه‌ی تبلیغات است. جالب است بدانید که تنها در سال 2006 گوگل بیش از 10 میلیارد دلار از طریق تبلیغات درآمد داشته است.  در تاریخچه وب‌سایت گوگل می‌توان تأثیرگذارترین عامل در پیشرفت این وب‌سایت را تبلیغات دانست به صورتی که در طول سالیان گذشته این شرکت با هر تبلیغی که در وب‌سایت خود انجام می‌دهد حدوداً 7 دلار از هر کاربر کسب می‌کند.

در سال 2007 گوگل سیستم عامل‌های مخصوص موبایل را  راه اندازی کرد تا کاربران بتوانند از طریق موبایل‌های خود نیز به این سایت دسترسی داشته باشند.

در سال 2011 این شرکت توانست سهام شرکت موبایل سازی موتورولا را خریداری کند و با خرید این شرکت توانست گوگل را گسترش دهد. موتورولا حق امتیاز سیستم ‌عامل‌های اندرویدی را دارد و از همین سیستم در گوشی‌های سامسونگ و اچ تی سی استفاده می‌شود.

از تکنولوژی‌هایی که این شرکت برای کاربران خود اختصاص داده است می‌توان به جی میل، گوگل ارث، گوگل ترنسلیت، گوگل نیوز، گوگل درایو و بسیاری دیگر اشاره کرد.

گوگل باکس یکی از فناوری‌های این شرکت است که با اسکن  کتاب‌های مختلف آن را در جامعه اینترنتی قرار می‌دهند که با  انتقادهای زیادی موجه شده است. طرفداران قانون کپی‌رایت معتقد هستند که با این کار قانون کپی‌رایت زیر سؤال می‌رود.

تاریخچه وب‌سایت گوگل از گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی را در خود ثبت کرده  و روز به روز به تعداد کاربران این وبسایت افزوده می شود.  



این شرکت در طی سالیان تحقیق و ابداع توانسته است کاربران خود را با محیط اینترنت تطبیق دهد تا آن‌ها بتوانند با دسترسی آسان نیازهای خود را از این سایت برطرف کنند.  امروزه این سهولت به ‌قدری افزایش‌ یافته است که تمام افراد با کمترین اطلاعات می‌توانند از مزایای سایت گوگل بهره ببرند. در تاریخچه سایت گوگل می‌توانید این رشد را به‌ خوبی ملاحظه کنید  و با توجه به درک موتورهای جستجوگر اطلاعاتی را که در طی مدت‌ها طبقه بند شده است را در اختیار داشته باشید. این شرکت با قابلیت‌های زیادی که دارد منبع مناسبی برای کسب درآمد از طریق اینترنت است و گروهی از افراد برای درآمد خود این فضا را انتخاب می‌کنند. در طول سالیان این شرکت سعی خود را بر این داشته که با توجه به نیازها یا حتی رؤیاهای کاربران خود بتواند محصولاتی را تهیه کند تا افراد به‌ راحتی و با فشار یک دکمه به آن‌ دسترسی . مسلماً بدون تأسیس شرکت گوگل بسیاری از اطلاعات و نیازهای انسان‌ها بدون پاسخ باقی می‌ماند و زمینه پیشرفت آدمی با سرعت خیلی کمتری صورت می‌گرفت.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی در گوگل

ثبت آگهي در گوگل موجب پيشرفت شاياني در کسب و کارتان مي شود.

رایگان رتبه اول گوگل باش

بودن در نتایج برتر گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و برند سازی شما داشته باشد. دارکوب امکانی برای...

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

بالا آوردن وب سایت در نتایج گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و بالا آوردن وب سایت در نتایج گوگل یکی از مهمترین دغدغه های وب مسترها و متخصصین سئو است....

سایت ساز گوگل

ساخت یک وب سایت جدید کاری غیرممکن سخت به نظر می رسد، اما شما می توانید با استفاده از سایت ساز گوگل یا Google Sites این...

تبلیغات متنی گوگل

تبلیغات گوگل یا Google Ads با بیش از یک میلیون و 200 هزار تبلیغ و تسلط بر بازار تبلیغات جستجو، قصد دارد موفقیت خود را ادامه...

تاریخچه وردپرس

تاریخچه وردپرس به بیش از ۱۵ سال می رسد. ورد پرس به وبلاگ ها، وب سایت ها و حتی فروشگاه های تجارت الکترونیکی نیرو بخشیده...

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان به ما کمک می کند تا بتوانیم فرایند و کارایی نتورک مارکتینگ را بدرستی دریابیم. بازاریابی...

تاریخچه بازاریابی شبکه ای

شاید با شنیدن اسم بازاریابی شبکه ای اولین چیزی که به ذهنتان می رسد شرکت های هرمی و کلاهبرداری باشد اما در این مقاله...

چگونه تبلیغات گوگل را ببندیم؟

  تبلیغات گوگل یکی از روش های تبلیغ است که اکثر صاحبان کسب و کار از آن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده...

تبلیغات در گوگل چیست؟

استفاده از تبلیغات در گوگل یا Google Ads ممکن است بهترین تصمیمی باشد که برای تبلیغ تجارت خود می گیرید، این اغراق نیست. مردم...

۷ فاکتور اصلی رتبه بندی سایت در موتور جستجوی گوگل در سال جاری

موتور جستجوی گوگل به عنوان رایج ترین موتور جستجوی جهان شناخته می شود. این موتور جستجو، سایت ها را بر اساس رتبه بندی...

چگونه می توان رتبه اول گوگل بود ؟

قبل از پاسخ دادن به سوال چگونه می توان رتبه اول گوگل بود ؟ باید از خود بپرسیم که، چرا باید سعی کنیم در صفحه اول باشیم؟ تحقیقات...

تفاوت تبلیغات کلیکی و گوگل ادوردز

تبلیغات کلیکی و گوگل ادوردز هر دو راهکار هایی در حوزه تبلیغات آنلاین محسوب می‌ شوند و در این مطلب قصد داریم درباره...

ابزار گوگل جهت بررسی موضوعات داغ

یکی از قابلیت های گوگل این است که شما می توانید موضوع مورد نظر خود را در سریعترین زمان ممکن جستجو کنید و بیابید....

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد