جستجو

چگونه می توان رتبه اول گوگل بود ؟

(14 رای)
به روز رسانی: 03 آبان 1399 ساعت 14:47:21
تاریخ ثبت: 07 مهر 1399 ساعت 02:31:17
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/38240
قبل از پاسخ دادن به سوال چگونه می توان رتبه اول گوگل بود ؟ باید از خود بپرسیم که، چرا باید سعی کنیم در صفحه اول باشیم؟

تحقیقات نشان می دهد که کمتر کاربر اینترنتی را می توان یافت که از موتور جستجوگر گوگل استفاده کند و به صفحات غیر از اول اهمیت دهد. معمولاً کاربران وقت خود را برای جستجو در صفحات بعدی نمی گذارند، پس ضروری است که در صفحه اول گوگل جایی برای خود دست و پا کنیم. از این رو با یافتن راه های مشخصی می توان در جهت ارتقاء به صفحات اول گوگل تلاش کنیم.

قبل از هر چیز باید دانست که سایتی می تواند به صفحه اول گوگل دسترسی داشته باشد که در آن استانداردهای سئو در هنگام طراحی آن سایت رعایت شده باشند. آرزوی کسب رتبه دست یافتنی است اما راهکارهایی دارد که در زیر به آن ها اشاره می شود.

سئوکار چه می کند ؟ چه استانداردهایی در سئو باید رعایت شود ؟


اولین کاری که یک سئوکار باتجربه انجام می دهد انتخاب واژگان کلیدی مناسب است. سپس این کلیدواژه ها را با استفاده از google trends محک می زند تا مطمئن شود که درست انتخاب شده اند. او از ابزارهایی مانند Keyword planner، Keyword tool.io، seo chat و ... برای یافتن مجموعه ی وسیعی از کلیدواژه ها استفاده می کند.

سپس سئوکار این کلیدواژه ها را دسته بندی کرده و اگر لازم باشد برخی را حذف می کند و بسته به نوع مقاله از کلیدواژه های مناسب مخصوص همان مقاله استفاده می کند، او سعی می کند با این ترفند کاری کند که شما رتبه اول گوگل باشید.

اهمیت انتخاب عنوان مناسب در کسب رتبه اول گوگل :


بد نیست بدانید که در وب سایتی که تازه طراحی شده بهتر است برای عنوان، از کلمات کلیدی با طول بیشتر استفاده شود. بهتر است که طول آن ها بیش از چهار کلمه باشد و در طول این چهار کلمه حتما به موضوع مقاله اشاره شده باشد.

ربات های موتور جستجو به بررسی و ارتباط این تگ عنوان که به تگ h1 معروف است با محتوای مرتبط با آن می پردازند و میزان سازگاری کلمات کلیدی بین تگ عنوان و دیگر بخش های صفحه است که باعث می شود گوگل جای شما را در صفحه اول تشخیص دهد.

یادتان باشد که تگ عنوان مرجعی برای عنوان صفحه شماست و جای آن در بالای صفحه است و بایستی بیانگر این باشد که صفحه شما در چه موردی است. اگر صفحه را بدون عنوان تعریف کنید، گوگل خود برای عنوان شما، عنوانی دیگر در نظر می گیرد و قطعا شما دیگر در رتبه اول گوگل قرار نخواهید گرفت، زیرا به جز گوگل اکثر موتورهای جستجو هم همواره می خواهند یک ساختار عنوانی سازگار و مناسب را ببینند.

تاثیر سئو در رتبه اول گوگل شدن

اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در عنوان :


همیشه انتخاب عنوان جذاب، راهکار بسیار خوبی برای در رتبه اول گوگل شدن است. از این رو می توان در عنوان از کلمه کلیدی مهمی استفاده کرد و حتی الامکان این کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان به کار برد. خود عنوان هم باید خاص و گیرا باشد. در اینجاست که محتواکار با سلیقه باید در تنظیم مقالات به کار گرفته شود تا علاوه بر انتخاب عنوان مناسب، محتوا را هم جذاب تدوین کند. او با این ترفند جذابیت مطلب محتوا را طوری بالا می برد که کاربر وقتی به وب سایت وارد می شود آن را به سادگی ترک نکرده و مدتی روی صفحات آن وقت می گذراند.

اهمیت استفاده از سایر تگ ها در کسب جایگاه :


علاوه بر تگ h1 یا تگ عنوان، از تگ های دیگری هم برای عناوین فرعی و برای رده بندی کلی زیرعنوان ها می توان استفاده کرد. این تگ توضیحات در صفحه شما ظاهر نمی شود و فقط گوگل می تواند، در هنگان خواندن صفحات شما، به وجود آن ها پی ببرد. علاوه بر آن استفاده از تگ alt (متن جایگزین) هم در مورد عکس ها می تواند بسیار با اهمیت باشد.

اهمیت افزایش زمان ماندن در صفحه کاربران در کسب جایگاه :


میزان ماندن کاربر بر روی سایت (time on site) یکی از شاخصه های قرار گرفتن وب سایت در رتبه اول گوگل است. دعوت به اقدام هم می تواند تاثیر به سزایی در ماندن کاربر روی صفحه داشته باشد. مثلاً با استفاده از جملاتی مثل " همین حالا .... را دریافت کنید" و ... می توانید مخاطب را به چالش بکشانید تا به این صورت میزان ماندن او بر روی صفحه افزایش یابد.

ضمن اینکه یادتان باشد محتوای جذاب به خودی خود موجب افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر بر روی صفحه می شود پس اهمیت تولید محتوای غنی و جذاب را همواره در نظر داشته باشید.

اهمیت آنالیز رقبا و تحلیل و بررسی روزانه در کسب جایگاه :


سئوکار با تجربه، هوشیارانه محتوای کار رقیبان خود را (وب سایت های مقیم در صفحه اول گوگل)، به طور منظم بررسی می کند و با توجه به محتوای موضوعی آن ها، برای محتوای کار خود، در همان سطح یا سطوح بالاتر، چهارچوب تعیین می کند. تحلیل و بررسی روزانه این فرصت را در اختیار سئوکار قرار می دهد تا با بررسی دقیق تر رقص جایگاه ها در گوگل بتواند تصمیمات درست تری را بگیرد، چرا که گوگل همواره در حال به روز رسانی است. پس اگر می خواهید رتبه اول گوگل باشید، آنالیز رقبا و تحلیل و بررسی روزانه را فراموش نکنید.

اهمیت یک سایت طراحی شده متناسب با سئو در کسب جایگاه :


یکی دیگر از عواملی که می تواند در رتبه اول گوگل شدن، تاثیر گذار باشد، طراحی مناسب سایت متناسب با معیارهای موتورهای جستجو است. از آنجایی که معمولاً افزونه هایی در این زمینه مطرح می شوند، اگر سایت نتواند این افزونه ها را پشتیبانی کند، ممکن است نتواند در محیط رقابتی موتورهای جستجو، جایگاه مناسب را کسب کند.

تاثیر سئو در کسب جایگاه اول گوگل

اهمیت لینک سازی داخلی و خارجی در کسب جایگاه :


کار دیگری که سئوکار باتجربه انجام می دهد و نقش مهمی در رتبه اول گوگل شدن دارد، لینک سازی داخلی و خارجی است. لینک های موجود در منوی وب سایت، فیلم ها، مقالات و همچنین تصاویر بسیار مهم هستند، زیرا توسط لینک ها است که می توان از صفحات داخلی سایت که جلوی چشم نیستند، مطلع شد.

لینک سازی داخلی به این معنی است که از محتواهای درون سایتی برای بهبود محتوای وب سایت مان استفاده کنیم.

لینک سازی خارجی یعنی از وبلاگ ها، سایت ها و فروم های دیگر به وب سایت خودمان لینک دهیم. به این ترتیب گوگل متوجه می شود که به نوعی با صفحه ای مهم که سایر سایت ها آن را به عنوان منبع در نظر می گیرند و به آن لینک می دهند، روبرو است و به این صورت با بخشیدن اعتبار به این صفحات شما نشان می دهید که در این زمینه فعال هستید و در نتیجه شایستگی قرار داشتن در صفحه اول و کسب رتبه اول گوگل را دارید.

اهمیت به روز رسانی محتوای سایت در کسب جایگاه :


راهکار بسیار مهم دیگری که برای نگه داشتن وبسایت در صفحه اول و کسب رتبه اول گوگل ضروری است، به روز رسانی محتوای وب سایت است. هدف گوگل دادن جایگاه به محتواهای کاربر پسند، غنی، با ارزش و بروز رسانی شده است. در حقیقت گوگل خواهان تکامل است.

بنابراین لازم است که هر از گاهی ویرایش در متن صورت گیرد که این ویرایش می تواند به صورت افزودن پاراگراف به محتوا و یا پاسخ دادن به نظری باشد. البته تصاویر و ویدئوها هم گهگاه باید اضافه شوند. با این کارها در ارتقاء سایت تان بسیار موفق خواهید بود.

سایر نکاتی که باید بدانید :

یادتان باشد که مردم به دنبال اطلاعاتی هستند که هم با یکدیگر مرتبط و هم به خوبی ارائه شده باشند. آدرس وب سایت هم بهتر است با دامنه ای کوتاه و جذاب تعیین شود و این هم یکی از راه های ارتقاء یافتن به صفحه اول و کسب رتبه اول گوگل است. هر چه آدرس لینک ها کوتاه تر باشند، جذابیت بیشتر است. اما آدرس های با دامنه ی طولانی هم بوده اند که موفقیت های بسیاری کسب کرده اند. پس این امر اگرچه مهم است، اما زیاد ضروری نیست.

از طرفی این کار برای هم بازدید کننده و هم گوگل بهتر است که توسط لینک، محتوای صفحه مشخص شود. اگر شما موقعیت محلی و واقعی دارید و مثلاً مخاطبان شما در ایران هستند بهتر است از دامنه ir. استفاده کنید و اگر سایت شما در رابطه با فروش محصولات دیجیتالی و دانلودی است، بهتر است از دامنه com. استفاده کنید که می تواند مخاطبان گسترده تری را شامل شود.

این را هم به خاطر داشته باشید که رتبه اول گوگل شدن فقط به یک عامل بستگی ندارد و مجموعه ای از عوامل هستند که بایستی در کنار هم مد نظر قرار گیرند.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی در گوگل

ثبت آگهي در گوگل موجب پيشرفت شاياني در کسب و کارتان مي شود.

رایگان رتبه اول گوگل باش

بودن در نتایج برتر گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و برند سازی شما داشته باشد. دارکوب امکانی برای...

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

چگونه بک لینک بسازیم

بک لینک سازی و دریافت بک لینک با کیفیت یکی از مهمترین تکنیک ها در بهبود رتبه در موتور جست و جو است اما چطور این کر...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

بالا آوردن وب سایت در نتایج گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و بالا آوردن وب سایت در نتایج گوگل یکی از مهمترین دغدغه های وب مسترها و متخصصین سئو است....

چگونه فالوور اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش فالوور در اینستاگرام می تواند تأثیر بسیار مثبتی را روی رونق کسب و کار شما بگذارد. شما به عنوان یک عضو فعال...

چگونه وب سایت پر درآمد داشته باشیم؟

امروزه مدیریت یک سایت پر درآمد و تبدیل کردن آن به منبع درآمد کمی دشوار شده است. شما می توانید با رعایت اصول و نکات...

چگونه بازدید پست های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید اینستاگرام یکی از موارد حائز اهمیت برای افراد، شرکت ها و سازمان ها است زیرا امروزه اینستاگرام به...

سایت ساز گوگل

ساخت یک وب سایت جدید کاری غیرممکن سخت به نظر می رسد، اما شما می توانید با استفاده از سایت ساز گوگل یا Google Sites این...

تبلیغات متنی گوگل

تبلیغات گوگل یا Google Ads با بیش از یک میلیون و 200 هزار تبلیغ و تسلط بر بازار تبلیغات جستجو، قصد دارد موفقیت خود را ادامه...

چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم

تبلیغ در اینترنت یکی از بهترین راه های تبلیغات محصولات محسوب می شود. تبلیغات در اینترنت به صورت مستقیم و غیرمستقیم...

چگونه اکانت قبلی اینستاگرام را برگردانیم؟

بازیابی اکانت قبلی اینستاگرام یکی از دغدغه های کاربران اینستاگرام شده است. بسیاری از ما هنگام استفاده از شبکه...

چگونه آنلاین پولدار شویم؟

علی‌ رغم پیشرفت‌ های بشر در زمینه‌ی تکنولوژی، هنوز هم افرادی هستند که تصور می‌کنند تنها راه کسب درآمد از طریق...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد