جستجو

تبلیغات مجازی به چه صورت است؟

(9 رای)
به روز رسانی: 08 آبان 1399 ساعت 14:16:01
تاریخ ثبت: 14 مهر 1399 ساعت 22:52:57
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/39186
برای بررسی چگونگی انجام تبلیغات مجازی ابتدا باید ببینیم اصلا تبلیغات مجازی چیست؟ برای پاسخ به این سوال می توان گفت که به هر نوع محتوایی که از آن برای تبلیغ و معرفی محصول در فضای اینترنت استفاده می شود، تبلیغات مجازی می گویند.

 چرا از تبلیغات مجازی استفاده می کنیم؟


استفاده از تبلیغات در فضای مجازی دلایل مختلفی دارد. به عنوان مثال:

  • در حال حاضر اکثر مردم از فضای مجازی استفاده می کنند و تقریباً بیشتر وقت خود را در اینترنت سپری می کنند و هر روز نیز به تعداد کاربران اینترنت افزوده می شود.

  • افزایش روز افزون فروشگاه های اینترنتی

  • امکان تعامل بیشتر بین کاربران و فروشندگان

  • ارزانتر بودن تبلیغات در فضای مجازی نسبت به تبلیغات سنتی

  • تأثیرگذاری بیشتر پست های شبکه های مجازی بر روی خرید کاربران (به دلیل استفاده از امکانات چند رسانه ای مانند عکس و ویدیو)

  • و ...


با توجه به موارد بالا می توان نتیجه گرفت که فضای مجازی مکانی مناسب برای تبلیغات کسب و کار است.

چگونه می توان در فضای مجازی تبلیغات انجام داد؟


تبلیغات مجازی نیز اصول مختص به خودش را دارد. اما در درجه اول باید  یک وب سایت اختصاصی برای تبلیغات خود داشته باشید تا بتوانید برند خود را به دیگران معرفی کنید. داشتن یک وب سایت به شما کمک می کند تا کاربران راحت تر به شما اعتماد کنند. البته به این نکته هم باید توجه کنید که اگر می خواهید با وب سایت خود به نتیجه دلخواه برسید، باید بر روی سئوی سایت خود بسیار کار کنید.

همچنین با استفاده از شبکه های اجتماعی نیز می توانید برای برند خود تبلیغات انجام دهید. فقط کافی است کمی بر روی این کار متمرکز شوید و تأثیر تبلیغات را در مدت کوتاه تری مشاهده کنید.

انواع تبلیغات اینترنتی


تبلیغات مجازی انواع مختلفی دارند که برای درک بهتر، آنها را دسته بندی کرده ایم.

تبلیغات کلیکی


این تبلیغات از طریق همکاری با گوگل میسر می شود. به این ترتیب که گوگل تبلیغات شما را در وب سایت های مشابه قرار می دهد و در ازای هر کلیک شما مبلغی را به گوگل می پردازید. این نوع از تبلیغات بازده بسیار خوبی دارد.

راه دیگری که برای این نوع از تبلیغات مجازی می توان استفاده کرد، به کار بردن کلمات کلیدی در متن است. با استفاده از این کلمات کلیدی، موتورهای جستجوی گوگل متوجه نوع کسب و کار شما می شوند و زمانی که کاربران از واژه های مرتبط برای جستجو استفاده کنند، تبلیغات شما را در نتایج جستجو نشان می دهند.

تبلیغ در شبکه های اجتماعی


این تبلیغات ابتدا با فیسبوک شروع شد و پس از آن اکنون در اینستاگرام و تلگرام می توانید شاهد تبلیغات تأثیر گذار برندها باشید. مزیت شبکه های اجتماعی این است که شما می توانید یک کانال و یا صفحه اختصاصی برای خود داشته باشید و به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید.

تبلیغ به وسیله اپلیکیشن ها


اینگونه تبلیغات مجازی به این صورت است که در هنگام استفاده از یک برنامه، به صورت یک ویدیو پخش می شود. مثلاً مانند برنامه ایرانسل من که در طول استفاده از آن، تبلیغات مجازی در پایین صفحه آن دیده می شود.

رپورتاژ آگهی


رپورتاژ آگهی در حقیقت یک مقاله است که تحت عنوان یک مطلب علمی در سایت قرار می گیرد. این مدل تبلیغ به گونه ای است که کاربران متوجه تبلیغی بودن آن نمی شوند و از آنجا که گمان می کنند کسی که این مطلب را نوشته همه چیز را درباره آن می داند، تنها چاره مشکل خود را در مراجعه به شخص می بیند.

تبلیغات ایمیلی


با استفاده از این روش شما می توانید پیام های تبلیغاتی خود را برای مخاطبان خود ارسال کنید. این روش تبلیغات نیز تأثیر بسیاری بر مخاطبان دارد. طبق بررسی های انجام شده مشخص شده است که بیشتر از 50 درصد افراد به کارهایی که از طریق ایمیل به آنها پیشنهاد شده است فکر می کنند. حتی اکثر افراد می گویند که هنگام خرید کردن، اسم شرکت هایی که مکرراً به آنها ایمیل می فرستند به طور ناخودآگاه در ذهنشان نقش می بندد. این آمار نشان دهنده میزان تأثیر ایمیل مارکتینگ است.

تبلیغات ویدیویی


این نوع از تبلیغات به صورتی است که هنگامی که کاربران از یک وب سایت دیدن می کنند، به صورت یک ویدیو کوتاه یا یک تصویر به نمایش گذاشته می شوند. نمونه این مدل از تبلیغات را می توانید در سایتهایی مانند یوتیوب و آپارات مشاهده کنید. هنگامی که می خواهید یک ویدیو را در این وب سایت ها ببینید، در ابتدا یک ویدیوی کوتاه تبلیغاتی پخش می شود و پس از چند ثانیه می توانید از آن صرف نظر کنید و ویدیوی مورد نظرتان را ببینید.

تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها


اینفلوئنسرها افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی فعالیت زیادی دارند و افراد بسیاری آنها را دنبال می کنند و در فضای مجازی معروف شده اند. حتی می توان گفت این افراد تأثیر زیادی بر روی دیگران دارند. در این روش از تبلیغات مجازی که این روزها طرفدار زیادی نیز پیدا کرده است، می توانید با فرد اینفلوئنسر قراردادی ببندید تا در ازای دریافت مبلغی، محصولات شما را به دیگران معرفی کند.

مزیت تبلیغات مجازی


اولین مزیتی که می توانیم برای تبلیغات در فضای مجازی به آن اشاره کنیم، نداشتن محدودیت های جغرافیایی است. شما در فضای مجازی هیچ گونه محدودیت مکانی ندارید و می توانید تبلیغات خود را در هر منطقه و هر شهری به نمایش بگذارید. اما در روش سنتی تنها می توانید در یک بخش یا یک منطقه فعالیت تبلیغاتی انجام دهید.

مخصوصا برای کسب و کارهایی که می خواهند در محدوده بیشتری فعالیت کنند و محصولات خود را از طریق پست به شهرهای دیگر ارسال کنند، بسیار مهم است که بتوانند در فضای مجازی تبلیغات انجام دهند و محصولات خود را به شهرها و حتی یک کشور دیگر معرفی کنند. زیرا اگر در یک شهر یا محله فعالیت کنند نمی توانند کسب و کار خود را گسترش دهند و سود کمتری نصیبشان خواهد شد.

مزیت دیگری که تبلیغات مجازی دارد این است که در فضای مجازی افراد با دقت و تمرکز بیشتری حضور دارند. مثلاً زمانی که شما در حال رانندگی هستید نمی توانید همزمان به بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر توجه کنید. چرا که باید حواستان به رانندگی و جاده باشد. یا هنگامی که دارید فیلم می بینید و تبلیغات وسط فیلم پخش می شود، شاید حوصله تماشای آن را نداشته باشید و شبکه را عوض کنید.

در فضای مجازی اما اینگونه نیست و شما با حوصله به گشت و گذار در این فضا می پردازید. حتی ممکن است یک مطلب تبلیغاتی توجه شما را به خود جلب کند و چون هیچ اجباری هم برای مطالعه آن وجود ندارد بیشتر تشویق شوید تا آن را تا آخر مطالعه کنید. به همین دلیل است که تبلیغات در فضای مجازی بازده بالایی دارد و افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

چگونه می توان در تبلیغات فضای مجازی موفق بود؟


همانطور که قبلاً هم گفته شد اکثر افراد بیشتر وقت خود را در دنیای مجازی سپری می کنند و همین امر سبب شده تا اکثر کسب و کارها، تبلیغات خود را در این فضا انجام دهند. اما صرفاً فقط تبلیغات نمی تواند به موفقیت شما کمک کند. بلکه باید نحوه تبلیغ کردن را بدانید تا موفق شوید. در ادامه به چند نکته که به شما کمک می کند تا یک کسب و کار موفق داشته باشید، اشاره می کنیم.

  • تبلیغات باید دیده شود


این بدان معنا نیست که مردم به تبلیغات شما نگاه کنند. بلکه منظور از دیده شدن تبلیغات این است که تبلیغ شما حداقل برای مدت 1 ثانیه در اینترنت نمایش داده شود. می توان گفت که بیش از 70 درصد تبلیغات اینترنتی اینچنین هستند. بنابراین اگر بر روی آگهی شما کلیک کمتری می شود به این معنا نیست که دیده نشده است.

  • محل قرار دادن تبلیغ


باید تبلیغ در محلی قرار گیرد که توجه کاربران را به خود جلب کند. طبق یک تحقیق که در بین کاربران اینترنتی انجام شد، زمانی که از آنها پرسیده شد چه نوع تبلیغی بیشتر شما را جذب می کند، اکثر آنها پاسخ دادند که بنرهایی که در بالای صفحه نمایش قرار می گیرد بیشتر نظر آنها را جلب کرده است. همچنین اگر این تصویر در این مکان متحرک باشد بیشتر تأثیرگذار است.

  • دیزاین تبلیغ


بدون شک شکل ظاهری تبلیغ در میزان تأثیرگذاری آن اهمیت بسیاری دارد. اگر تبلیغی که طراحی می کنید از نظر دیزاین ضعیف باشد، مخاطب را به خود جذب نمی کند. می توانید از طرح های گرافیکی با رنگ های گیرا و جذاب، عکس و انیمیشن در کنار یک مطلب تأثیرگذار استفاده کنید تا آگهی شما به چشم بیاید.

  • تکرار کردن تبلیغات


برای اینکه تبلیغات شما تأثیر بیشتری داشته باشد می توانید تبلیغ خود را به طور همزمان در چندین سایت و صفحه قرار دهید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

0 تا 100 ساخت اکانت چت جی پی تی با شماره مجازی

با ساخت اکانت چت جی پی تی همانند یک قایقران در اقیانوسی بیکران، آماده‌ی کشف جزیره‌ای نهفته خواهید بود که سفری...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

کسب درآمد از اینترنت چگونه ممکن است؟ دیدن تبلیغات چگونه باعث می شود کسب درآمد کنیم؟ چطور می توانیم درآمد دلاری...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد