جستجو

مقایسه تبلیغات در اینستاگرام و وب سایت ها

(12 رای)
به روز رسانی: 05 شهریور 1399 ساعت 17:11:12
تاریخ ثبت: 01 تیر 1399 ساعت 05:02:56
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/32011
این اصل را بارها شنیده ایم که استراتژی مناسب و تبلیغات، دو بازوی اصلی پیشرفت شغلی کسب و کار شما هستند. اما در کسب و کارهای امروزی که تبلیغات مجازی و مدرن شده کدام نوع از تبلیغات پربازده تر و مقرون به صرفه است؟ در این مقاله به مقایسه تبلیغات در اینستاگرام و وب سایت ها می پردازیم.

تبلیغات وب سایت ها بهتر هستند یا تبلیغات اینستاگرامی و سایر شبکه های اجتماعی؟


کسب و کار شما هرچقدر هم پر بازده باشد، هرچقدر مشتریان مختص خودتان را داشته باشید، هر چقدر از رقیبان خود جلوتر باشید اما بدون تبلیغ بالاخره به بن بست رکود و عدم سود دهی خواهید خورد. بنابراین شما هم باید هرچه سریعتر به دنبال تبلیغی پربازده و متناسب با کسب و کار خود باشید. اما در دنیای مجازی و عصر تکنولوژی کدام نوع از تبلیغات مناسب تر است؟ تبلیغات اینستاگرامی؟ تبلیغات وب سایت یا تبلیغات در سایر شبکه های اجتماعی؟ آیا شبکه ای اجتماعی مانند اینستاگرام یا کانال های تلگرامی، گروه های واتساپ و ... به تنهایی برای تبلیغ کسب و کار شما کافی هستند؟ یا لازم است از تبلیغات وب سایتی مانند گوگل یا سایت خرید و فروش رایگان یا وب سایت دارکوب و ... هم بهره مند شوید؟

در این مقاله به بررسی تبلیغات در شبکه های اجتماعی مخصوصا تبلیغات اینستاگرام و مقایسه آن با تبلیغات وب سایت می پردازیم. هم چنین در مورد مزیت ها و معایب موجود در هر نوع تبلیغات صحبت می کنیم و در نهایت به شما خواهیم گفت که کدام مدل از انواع تبلیغات مجازی برای کسب و کار شما بهتر است. با ما همراه باشید:

بررسی مزایا و معایب تبلیغ در اینستاگرام:


تبلیغات اینستاگرام

استفاده از شبکه های اجتماعی روز به روز بیشتر شده است. قبلاً استفاده از تلگرام رواج زیادی داشت. این شبکه اجتماعی امکانات نسبتاً خوبی را در اختیار کاربران قرار میداد که از طریق آن می توانستند به معرفی کسب و کار خود بپردازند. اما بعد از اعمال فیلترینگ تکلیف این شبکه اجتماعی و کسب و کارهای مرتبط با آن کاملاً مشخص شد و افراد و کسب و کارهای زیادی متضرر شدند.

اما در بین سایر شبکه های اجتماعی، اینستاگرام فعلاً محبوبیت خیلی خوبی در بین کاربران دارد. رتبه بازدید از اینستاگرام درست بعد از بازدید و جستجو در گوگل قرار گرفته است. طبق آمار، این شبکه اجتماعی به صورت ماهانه دارای یک میلیارد کاربر فعال است که از این میان روزانه 500 میلیون نفر از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند.

بنابراین، براساس این آمار می توان گفت یکی از بخش های کاربردی برای تبلیغات اینستاگرام، استوری آن است که می تواند برای برندهای مختلف جایگاه تبلیغاتی مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: آژانس تبلیغاتی چیست و چه خدماتی را ارائه می دهد؟


آمار دیگری که از اینستاگرام وجود دارد، آمار استفاده روزانه از این شبکه اجتماعی است. به طور متوسط 63 درصد از کاربران اینستاگرام روزانه حداقل یکبار وارد اکانت خود شده و بازدید دارند. از بین کاربران، 43 درصد از افراد چند بار در روز از اینستاگرام، پست ها، استوری ها، لایوها و ... بازدید دارند و تنها 16 درصد از این کاربران هستند که هفته ای یکبار اینستاگرام خود را چک می کنند. پس این آمار نیز می تواند نشانه دیگری برای تبلیغات پربازده و سودمند در اینستاگرام باشد.

اما آمار تبلیغاتی اینستاگرام چگونه است؟


براساس آمار ارائه شده معتبر، میزان دسترسی کاربران به تبلیغات تعداد 849/3 میلیون کاربر است که در میان این بازدیدکنندگان بیش از نیمی از جمعیت را مخاطبان جوان تشکیل می دهند. بنابراین آمار تبلیغاتی ارائه شده می تواند نشانی از بازاریابی و تبلیغات مجازی خوب اینستاگرامی باشد. به همین علت، شما می توانید این اطمینان را داشته باشید که کسب و کار شما با استفاده از اینستاگرام می تواند به خوبی دیده شود. علاوه بر آن اینستاگرام و استفاده از آن رایگان است. عضویت در اینستاگرام و ساخت یک حساب کاربری با چند کلیک ساده امکان پذیر است. هم چنین کار کردن با این اپلیکیشن مجازی نیز راحت است. هر کسی به راحتی با اندک دانش امکان درج عکس و آپلود فیلم و ... را دارد.

اما آیا می دانید معایب تبلیغات اینستاگرامی کدامند؟


معایب تبلیغات اینستاگرامی

  • مورد اول این است که همیشه ترس از دسترس خارج شدن و فیلترینگ هست.


با مشکلاتی که برای اینترنت ایجاد شده و احتمال فعال نمودن اینترنت ملی، امکان از دسترس خارج شدن اینستاگرام همیشه وجود دارد. پس اگر تنها منبع کسب درآمد و تبلیغات شما، اینستاگرام است حتما به فکر جایگزین باشید.

  • برای محصولات شما در اینستاگرام دسته بندی یا به روز رسانی وجود ندارد.


همیشه دسته بندی محصولات یا خدمات به کاربر و مخاطبان شما کمک می کند تا فرایند مقایسه، انتخاب و خرید را با خیالی آسوده انجام دهند. اما وقتی دسته بندی موضوعی در محصولات و خدمات شما موجود نباشد، هرچقدر هم که آمار بازدید از صفحه شما بیشتر باشد، تبلیغات به شکل مؤثر نخواهد بود و امکان سفارش و پیگیری بعدی برای شما کمتر خواهد بود. هم چنین شما نمی توانید خدمات خود را در اینستاگرام به فروش برسانید چرا که درگاه پرداخت در اینستاگرام وجود ندارد. به همین علت ممکن است کاربر از خرید یا ثبت درخواست و حتی مراجعه مجدد به سمت کسب و کار شما خودداری کند.

  • هزینه تبلیغات بالا است.


شما در اینستاگرام به راحتی می توانید یک کمپین تبلیغاتی راه بیندازید اما این کمپین تبلیغاتی چند روز در دسترس کاربران است؟ در بهترین حالت ممکن 24 ساعت اول. اما می دانید هزینه این تبلیغات چگونه است؟

به شکل تقریبی شما برای یک روز تبلیغات اینستاگرامی باید هزینه ای معادل یک ماه هرینه تبلیغات وب سایت را بپردازید. از طرفی آگهی منتشر شده شما در اینستاگرام برای یک یا دو روز مورد توجه است و بعد از آن معمولاً کاربران توجه زیادی به تبلیغات تاریخ گذشته ندارند. این موضوعی است که از آمارهای رایج اینستاگرام به دست آمده است.

بیشتز بخوانید: لیست سایت های تبلیغاتی رایگان


بنابراین اگر قصد هزینه کردن برای تبلیغات را دارید، چرا هزینه خود را صرف تبلیغاتی که مدت زمان بیشتری در معرض دید باشد، نکنیم؟

بررسی مزایا و معایب تبلیغ در وب سایت:


تبلیغات وب سایت

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، در بین کاربران مجازی بیشترین آمار بازدید و جستجو به گوگل اختصاص پیدا کرده است. بنابراین احتمال اینکه کسب و کار شما در وب سایت نمایش داده شود، بسیار بیشتر است. شما تبلیغات خود را در دنیایی انجام می دهید که مخاطب هدف مستقیم به سراغتان می آید. به این معنی که در هنگام تبلیغات وب سایت، مخاطبان با جستجوی محصول، خدمات یا کسب و کار مورد نظرشان دقیقاً به سمت شما خواهند آمد.

در ادامه تعداد دیگری از مزایای تبلیغات وب سایت را به شما خواهیم گفت:

  • تفاوت قیمت تبلیغات وب سایت با تبلیغات اینستاگرامی: همانطور که قبلاً هم گفته شد، هزینه تبلیغات در وب سایت به مراتب کمتر از هزینه تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام است. برای مثال یک تبلیغ 24 ساعته در اینستاگرام یا تلگرام با حداقل 50 هزار عضو یا فالوئر، برای شما حداقل هزینه 300 هزار تومانی را به دنبال خواهد داشت در حالی که اگر این هزینه را در وب سایتی با ترافیک نسبتا خوب و بالا انجام دهید، حدود 10 برابر بیشتر بازدید کننده دارید که همه واقعی هستند.

  • با تبلیغات وب سایت، مخاطب می تواند مستقیماً به درگاه پرداخت متصل شده و به آسانی محصول، کالا یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما را مورد استفاده قرار دهد. بنابراین احتمال خرید و ثبت سفارش بسیار بیشتر است.

  • اگر برای کسب و کارتان یک وب سایت داشته باشید، به راحتی می توانید محصولات، کالا و خدمات خود را دسته بندی یا بروزرسانی کرده و از این طریق مخاطب را برای سفارش ترغیب کنید.

  • و مهمترین کاربرد این است که کسب و کار شما خطر تهدید شدن از طریق فیلترینگ را ندارد. اگر تبلیغات یا وب سایت شما از سایت های داخلی باشد، به ندرت می توان به فیلترینگ و مشکلات احتمالی فکر کرد.


اما معایب تبلیغات وب سایت چه هستند؟


یکی از ایرادهای معمول این است که برای تبلیغات وب سایت یا طراحی و شروع کسب و کار با وب سایت باید از ابتدای کار هزینه پرداخت کنید. هم چنین این نوع از تبلیغات معمولاً به تبحر و مهارت فنی نیاز دارند و نمی توان با هر دانشی اقدام به طراحی سایت و تبلیغات وب سایت کرد. گرچه استفاده از دانش تخصصی برای تبلیغات، عیب محسوب نمی شود اما اگر کسب و کار شما نوپا است و یا بودجه کافی برای تبلیغات را ندارید، این گزینه می تواند یک عیب محسوب شود.

در نهایت تکلیف تبلیغات کسب و کار چیست؟


تبلیغات از ضروریات کسب و کار شما است پس براساس بودجه بندی، مخاطبان هدف، نوع کسب و کار و ... اقدام به تبلیغ کنید. گاهی لازم است که مجموعه ای از تبلیغات را برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. مثلاً می توان از طریق تبلیغات اینستاگرامی، مخاطبان را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. اما بهتر است قبل از شروع هر کاری استراتژی مناسبی برای کسب و کار خود برنامه ریزی و طرح کنید. حتی اگر ضرورت داشت با متخصصان حوزه بازاریابی و تبلیغات مشورت کنید تا در نهایت استراتژی مناسب تبلیغات مختص خودتان را پیدا کنید.

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد