جستجو

چطور سهام بخریم؟

(14 رای)
به روز رسانی: 08 آبان 1399 ساعت 15:49:20
تاریخ ثبت: 22 مهر 1399 ساعت 21:03:04
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/39857
خرید سهام و سرمایه گذاری در بورس راهی عالی برای رشد ثروت است. برای سرمایه گذاران بلند مدت، سهام حتی در دوره های نوسان بازار سرمایه خوبی است. رکود بازار سهام به معنای فروش بسیاری از سهام است. برای شروع کار در سهام، بهترین راه افتتاح حساب کارگزاری آنلاین است.

بهترین راه مبتدیان برای شروع سرمایه گذاری در بورس سهام، قرار دادن پول در یک حساب سرمایه گذاری آنلاین است که می تواند برای خرید سهام یا صندوق های سرمایه گذاری سهام استفاده شود. با وجود بسیاری از کارگزاران آنلاین، می توانید سرمایه گذاری را برای قیمت هر سهم شروع کنید.

خرید سهام

 نحوه سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام


ابتدا شش مرحله برای چگونگی سرمایه گذاری و خرید سهام را با هم بررسی می کنیم.


1. تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید در سهام سرمایه گذاری کنید




ابتدا گزینه های زیر را بررسی کنید چرا که به بهترین وجه نشان می دهد که شما چگونه می خواهید سهام بخرید و در سهام خود سرمایه گذاری کنید.








  • "من از نوع خودمحور هستم و علاقه مند به انتخاب سهام و وجوه سهام برای خودم هستم."  شما به تحقیق و بررسی در این زمینه ادامه دهید تا نکات خرید سهام را به بهترین نحو به کار بگیرید.






  • "من می دانم که سهام می تواند یک سرمایه گذاری عالی باشد، اما دوست دارم کسی روند کار را برای من مدیریت کند." شما ممکن است کاندید مناسبی برای مشاور باشید، خدمتی که مدیریت سرمایه گذاری کم هزینه را ارائه می دهد. تقریباً تمام شرکت های کارگزاری بزرگ این خدمات را ارائه می دهند که براساس اهداف خاص خود، پول شما را برای شما سرمایه گذاری می کنند.









2. یک حساب سرمایه گذاری باز کنید





به طور کلی، برای سرمایه گذاری در سهام، شما به یک حساب سرمایه گذاری نیاز دارید. این معمولاً به معنای حساب کارگزاری است. برای کسانی که کمی کمک می خواهند، افتتاح حساب از طریق مشاوران گزینه منطقی است.





یک نکته مهم: هم کارگزاران و هم مشاوران به شما امکان را می دهند که با پول بسیار کمی حساب باز کنید پس نگران میزان سرمایه ی اولیه خود نباشید.


تحلیل و آنالیز خرید سهام









3. تفاوت بین سهام و صندوق های سرمایه گذاری سهام را بدانید





به مسیر خودمحور می روید؟ نگران نباشید، سرمایه گذاری در سهام لازم نیست پیچیده باشد. برای بیشتر افراد، سرمایه گذاری در بورس سهام به معنای انتخاب از بین این دو نوع سرمایه گذاری است:





صندوق های سرمایه گذاری سهام یا صندوق های قابل معامله در بورس، به شما این امکان را می دهند که قطعات کوچک سهام های مختلف را در یک معامله خریداری کنید. صندوق های شاخص و ETF نوعی صندوق سرمایه گذاری مشترک هستند که شاخص را ردیابی می کنند. به عنوان مثال، صندوق 500 و Standard & Poor's با خرید سهام شرکت های موجود در آن شاخص را تکرار می کنند. وقتی در صندوق سرمایه گذاری می کنید، قطعات کوچک هر یک از آن شرکت ها را نیز در اختیار دارید. می توانید چندین صندوق را کنار هم قرار دهید تا نمونه کارهای متنوعی ایجاد کنید. توجه داشته باشید که به صندوق های سرمایه گذاری سهام گاهی اوقات صندوق سرمایه گذاری سهام عدالت نیز گفته می شود. 





وجه مثبت صندوق های سرمایه گذاری سهام این است که آن ها ذاتاً متنوع هستند و این باعث کاهش ریسک شما می شود. برای اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران  -به ویژه آنهایی که پس انداز بازنشستگی خود را سرمایه گذاری می کنند - نمونه کارهایی که بیشتر از صندوق های سرمایه گذاری متشکل از آنها است، انتخاب واضح است. وجه مثبت سهام انفرادی این است که یک انتخاب عاقلانه می تواند به خوبی نتیجه بدهد، اما احتمال اینکه ثروت شما را ثروتمند کند، بسیار ناچیز است.





سرمایه گذاری در بازار بورس






4. بودجه ای را برای سرمایه گذاری سهام خود تعیین کنید





 سرمایه گذاران جدید عموماٌ سهامدو سؤال دارند:






  • چه مقدار پول برای شروع سرمایه گذاری در سهام نیاز دارم؟ میزان پولی که برای خرید یک سهام خاص نیاز دارید به گران بودن سهام بستگی دارد. اگر می خواهید صندوق های سرمایه گذاری مشترک داشته باشید و بودجه کمی نیز داشته باشید، یک صندوق قابل معامله در بورس ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.





  • چه مقدار پول باید در سهام سرمایه گذاری کنم؟  اگر از طریق وجوه سرمایه گذاری می کنید می توانید بخش نسبتاً زیادی از نمونه کارهای خود را به صندوق های سهام اختصاص دهید، به خصوص اگر افق زمانی طولانی داشته باشید. یک سرمایه گذار 30 ساله برای بازنشستگی ممکن است 80٪ از نمونه کارهای خود را در صندوق های سهام داشته باشد. بقیه در صندوق های اوراق قرضه است. سهام انفرادی داستان دیگری است. توصیه می کنیم این موارد را تا 10٪ یا کمتر از سبد سرمایه گذاری خود نگه دارید.





5. تمرکز طولانی مدت داشته باشید





سرمایه گذاری در سهام با استراتژی ها و رویکردهای پیچیده ای پر شده است، با این حال برخی از موفق ترین سرمایه گذاران کارهای بیشتری نسبت به اصول اولیه انجام داده اند. این به طور کلی به معنای استفاده از بودجه برای عمده سهام شما است و انتخاب سهام منفرد تنها در صورتی که به توانایی شرکت برای بلند مدت آماده باشید بستگی دارد.






6. سبد سهام خود را مدیریت کنید





اگر مراحل بالا را برای خرید صندوق های سرمایه گذاری مشترک و سهام انفرادی در طول زمان دنبال کنید، باید سالانه چند بار نمونه کارهای خود را بازدید کنید تا مطمئن شوید که هنوز با اهداف سرمایه گذاری شما مطابقت دارد.





چند نکته باید در نظر بگیرید: اگر به دوران بازنشستگی نزدیک می شوید، ممکن است بخواهید برخی از سرمایه های سهام خود را محافظه کارانه تر به درآمد ثابت برسانید. اگر سبد سهام شما در یک بخش یا صنعت بسیار سنگین است، برای ایجاد تنوع بیشتر به خرید سهام یا وجوه در بخش دیگری بپردازید. سرانجام، به تنوع جغرافیایی نیز توجه کنید. ونگارد توصیه می کند سهام بین المللی تا 40٪ از سهام موجود در سبد سهام شما را تشکیل دهند. برای دریافت این بازده می توانید صندوق های سرمایه گذاری بین المللی سهام را خریداری کنید.


مقوله خرید سهام و سرمایه گذاری در بازاربورس بسیار گسترده است که در این مقاله سعی کردیم بخشی از آن را بررسی کنیم.

















نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

چطور آگهی در دیوار بگذاریم؟

در این راهنمای جامع، یاد بگیرید که چگونه به طور موثر ثبت آگهی در دیوار کنید و تلاش‌های تبلیغاتی آنلاین خود را به...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

چطور اینستاگرام را خصوصی کنیم؟

برای خصوصی کردن حساب اینستاگرام، با استفاده از این راهنمای آسان می توانید پست های خود را در این برنامه اشتراک عکس...

چطور تبلیغات کنیم؟

اینکه چطور تبلیغات کنیم، برای هر کسب و کاری مهم است، زیرا تنها در صورتی که تبلیغات موثر و کارآمد باشند، نتیجه بخش...

چگونه آنلاین سهام بخریم؟

امروزه خرید سهام به عنوان یکی از مهم ترین مسائل اجتماعی و اقتصادی ما تبدیل شده است. به طوری که بورس و کارگزاری های...

چطور ایمیل بسازیم؟

امروزه ساخت ایمیل یکی از مهم ترین کارهایی است که همه باید آن را یاد داشته باشند. به خصوص اگر شما قصد داشته باشید...

بهترین روش فروش سهام عدالت

فروش سهام عدالت به یکی از دغدغه های قشر کم درآمد جامعه با آزاد سازی آن تبدیل شده است. به طوری که خانواده هایی که در...

چطور تبلیغات اینستا را ببندیم؟

 احتمالا تا کنون به بستن تبلیغات اینستا فکر کرده اید و به دنبال راهی برای حذف آن بوده اید. اینستاگرام یکی از محبوب...

خرید سهام بورس به صورت آنلاین

یکی از ساده ترین راهها برای مشارکت در بازار بورس خرید سهام بورس به صورت آنلاین است. امروزه با توجه به رشد و تغییرات...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد