جستجو

چگونه آنلاین سهام بخریم؟

(12 رای)
به روز رسانی: 30 مهر 1399 ساعت 18:11:58
تاریخ ثبت: 23 مهر 1399 ساعت 03:05:29
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/39977
امروزه خرید سهام به عنوان یکی از مهم ترین مسائل اجتماعی و اقتصادی ما تبدیل شده است. به طوری که بورس و کارگزاری های مختلف آن یکی از روش های کسب درآمد ما ایرانی ها هستند. از آن جا که خرید سهام به صورت اینترنتی، تلفنی، حضوری و آنلاین انجام می گیرد. شما می توانید با توجه به شرایط کنونی خود یکی از آن ها را برای خرید سهام در نظر بگیرید. حال قرار است در این مقاله به روش خرید سهام به صورت آنلاین اشاره کنیم.

نحوه شروع خرید و فروش سهام


شما برای شروع خرید و فروش سهام باید در ابتدا کد بورسی خود را با احراز هویت در کارگزاری های سراسر کشور دریافت کنید. سپس با کمک آن ها برای خود یک حساب معاملاتی ایجاد کنید. این کد بورسی مانند یک شناسه فردی است که از سه حرف اول نام خانوادگی کاربر و یک عدد ۵ رقمی تشکیل شده است. لازم به ذکر است که شما در بازار بورس کشور تنها با کد بورسی خود شناسایی می شوید. بنابراین بهتر است در نگهداری آن ها کوشا باشید.

در حال حاضر بهترین و محبوب ترین روش انجام معاملات سهام، روش خرید و فروش آنلاین یا برخط است. در این روش سرمایه گذار با داشتن یک سیستم متصل به اینترنت می تواند در هر جای جهان که باشد انواع سهام مختلف را خرید و فروش کند. تمام کسانی که تمایل به خرید آنلاین سهام دارند می توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 12:30 به سامانه آنلاین کارگزاری ها وارد شوند و سهام مد نظر خود را خرید و فروش کنند.

مزایا خرید سهام به صورت آنلاین بسیار زیاد است، ایجاد تغییرات لازم در تعداد سهام مورد معامله و آگاهی از وضعیت لحظه ای بازار از جمله این مزایا هستند.

 مراحل خرید سهام آنلاین


به دلیل رونق روش خرید و فروش سهام به روش آنلاین کارگزاری های مختلفی برای ارائه خدمات بیشتر ایجاد شدند. هم چنین آن ها برای تشویق مشتریان خود به استفاده از این روش نرم افزارهای معاملاتی متنوعی را ایجاد کردند. البته باید در نظر گرفت که برخی از این نرم‌افزارها ویژگی های خاص خودشان را دارند و ممکن است تنها از یک کارگزاری حمایت کنند. به همین دلیل باید قبل از انتخاب این نرم افزارها باید دقت کنید که از کدام کارگزاری ها پشتیبانی می کنند.

مثلا نرم افزار معاملاتی آساتریدر آگاه مخصوص کارگزاری آگاه است و تنها مشتریان آن می توانند از این نرم افزار استفاده کنند. همان گونه که ذکر شد هر کدام از این نرم‌افزارها یا سایت های آنلاین برای خود قواعد خاصی دارند اما در همه آن ها مراحل زیر وجود دارند که شما با آگاهی در مورد آن ها می توانید سهام خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

  • اولین قدم برای شروع سرمایه گذاری در بورس دریافت کد بورسی و ورود به سامانه معاملات آنلاین است. شما برای دریافت کد بورسی خود می توانید از طریق تمام کارگزاری های فعال در سراسر کشور اقدام کنید. زیرا این کد اختصاصی شما در همه آن ها یکسان است. لازم به ذکر است که استفاده از این کد اختصاصی برای ورود به سامانه خرید و فروش بورس و اوراق بهادار تمام کارگزاری ها لازم و ضروری است.

  • پس از آنکه کد بورسی و کد آنلاین خود را از کارگزاری مدنظرتان دریافت کردید باید در محله بعدی حساب بورسی خود را شارژ کنید. برای این کار مبلغی را به عنوان شارژ اولیه از کارت بانکی خود به آن واریز می کنید. باید در نظر بگیرید که حداقل مبلغ خرید در بورس حدود 500 هزار ریال است. اما اگر تمایل داشته باشید می توانید با مبالغی مانند 100، 200 و حتی 20 هزار تومان عرضه اولیه بخرید و با آن ها پرتفوی سهام خود را تشکیل دهید.

  • شما می توانید برای دنبال کردن نمادی که قصد خرید یا فروش سهام آن را دارید، در قسمت سرچ سیستم معاملاتی، آن را جست و جو کنید و در صورت تمایل آن را به دیده بان بازار بورس خود تبدیل کنید تا در صورتی که به آن نیاز داشته باشید از آن استفاده کنید.

  • بعد از آنکه نماد مدنظر خود را پیدا کردید قیمت و نرخ فروش سهام آن را بررسی کنید. در صورتی که تمایل به خرید آن پیدا کردید بر روی گزینه خرید سهام کلیک کنید. سپس یک پنجره کوچک برای شما نمایش داده می شود که در آن باید قیمت مورد نظر و تعداد سهامی که قصد خرید آن را دارید، وارد می کنید. پس از وارد کردن این دو عدد سیستم معاملاتی 1.5 درصد کارمزد برای خود در نظر می گیرد و مبلغ نهایی را برای شما نمایش می دهد. در صورتی که شما چنین مبلغی را در حسابتان داشته باشید می توانید با کلیک کردن بر روی دکمه تایید درخواست خود را به هسته معاملاتی بورس ارسال کنید.



  • پس از آنکه سفارش شما تایید شد در سیستم معاملاتی ثبت و در قیمت خریداری آن سهام درج می شود. در صورتی که در آن لحظه فروشنده ای با شرایط شما وجود داشته باشد. سفارش شما تکمیل می شود و آن سهام به تعدادی که سفارش داده بودید برای شما در پرتفوی بورسی سهام شما اضافه می شود.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

چگونه بک لینک بسازیم

بک لینک سازی و دریافت بک لینک با کیفیت یکی از مهمترین تکنیک ها در بهبود رتبه در موتور جست و جو است اما چطور این کر...

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

چگونه فالوور اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش فالوور در اینستاگرام می تواند تأثیر بسیار مثبتی را روی رونق کسب و کار شما بگذارد. شما به عنوان یک عضو فعال...

چگونه وب سایت پر درآمد داشته باشیم؟

امروزه مدیریت یک سایت پر درآمد و تبدیل کردن آن به منبع درآمد کمی دشوار شده است. شما می توانید با رعایت اصول و نکات...

چگونه بازدید پست های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید اینستاگرام یکی از موارد حائز اهمیت برای افراد، شرکت ها و سازمان ها است زیرا امروزه اینستاگرام به...

ساخت فروشگاه آنلاین

ساخت فروشگاه آنلاین یکی از مسئله های مهمی به شمار می رود که امروزه ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است. در واقع...

چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم

تبلیغ در اینترنت یکی از بهترین راه های تبلیغات محصولات محسوب می شود. تبلیغات در اینترنت به صورت مستقیم و غیرمستقیم...

چگونه اکانت قبلی اینستاگرام را برگردانیم؟

بازیابی اکانت قبلی اینستاگرام یکی از دغدغه های کاربران اینستاگرام شده است. بسیاری از ما هنگام استفاده از شبکه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد