همواره مهمترین معضل در توانبخشی کودکان اوتیسم، برقراری ارتباط با دیگران است. شاید یکی از اولین نشانه هایی که والدین اوتیسم در فرزند خود مشکوک میشوند، تاخیر قابل ملاحظه در رشد زبان و گفتار باشد. همواره استفاده از روشهای تسهیل رشد زبان و گفتار، زبان اشاره و نظامهای تصویری برای کاهش مشکلات ارتباطی کودکان اوتیسم مفید است.
همواره مهمترین معضل در توانبخشی کودکان اوتیسم، برقراری ارتباط با دیگران است. شاید یکی از اولین نشانه هایی که والدین اوتیسم در فرزند خود مشکوک می&zwnjشوند، تاخیر قابل ملاحظه در رشد زبان و گفتار باشد. همواره استفاده از روش&zwnjهای تسهیل رشد زبان و گفتار، زبان اشاره و نظام&zwnjهای تصویری برای کاهش مشکلات ارتباطی کودکان اوتیسم مفید از کارآمدترین روش&zwnjهای کمک به رشد مهارت&zwnjهای ارتباطی در این دسته از کودکان به ویژه آن&zwnjهایی که در استفاده از زبان شفاهی موفقیت چندانی نداشته اند، نظام ارتباطی مبتنی بر تبادل تصویر یا پکس است. این برنامه ارتباطی جامع توسط بوندی و فراست() با بکارگیری مبانی آموزشی هرمی و اصول مندرج در کتاب رفتار کلامی اسکینر و توجه ویژه به اصل تقدم ارتباط بر گفتار تنظیم شده است. برنامه پکس نه تنها درمانگران را برای آموزش ارتباط در بستری تصویری و غیرکلامی به کودکان اوتیسم هدایت می&zwnjکند، بلکه نحوه تعامل با آن&zwnjها، علل بسیاری ازقشقرق&zwnjها و عدم همکاری این کودکان را که ماهیتی ارتباطی دارد برای درمانگر مشخص تماس: