پروانه (ایمپلر، Impeller) ضروری ترین بخش یک توربو کمپرسور است. با توجه به اهمیت روزافزون عملکرد آن، طراحی هندسی پروانه توسط قوانین آیرودینامیک، ترمودینامیک و تنش کنترل می شود. بنابراین، تنها یک انتخاب کوچک برای تغییر دادههای هندسی با هدف اتخاذ یک فرایند تولید خاص وجود دارد. در نتیجه، روشهای خاصی برای ساخت پروانههای توربو کمپرسور باید توسعه داده میشد یا روشهای شناخته شده از قبل باید تنظیم میشد تا نیازهای در حال تغییر ایجاد شده از پروانه توربوکوپرسور را برآورده کند
پروانه (ایمپلر، Impeller) ضروری ترین بخش یک توربو کمپرسور است. با توجه به اهمیت روزافزون عملکرد آن، طراحی هندسی پروانه توسط قوانین آیرودینامیک، ترمودینامیک و تنش کنترل می شود. بنابراین، تنها یک انتخاب کوچک برای تغییر داده&zwnjهای هندسی با هدف اتخاذ یک فرایند تولید خاص وجود دارد. در نتیجه، روش&zwnjهای خاصی برای ساخت پروانه&zwnjهای توربو کمپرسور باید توسعه داده می&zwnjشد یا روش&zwnjهای شناخته شده از قبل باید تنظیم می&zwnjشد تا نیازهای در حال تغییر ایجاد شده از پروانه توربوکوپرسور را برآورده سخت (Brazing) یک نوع اتصال کاملاً متفاوت بین تیغه (Blade) و رویه (Cover) ایجاد می­کند که این کار صرف نظر از اینکه پروانه ها چقدر باریک و شکل تیغه ها دشوار است، انجام می­شود. ثابت شده که لحیم کاری سخت در خلاء در مقایسه با جوشکاری و پرچ کردن، روشی بسیار موثر برای اتصال قطعات پروانه است. لحیم کاری پروانه شامل مراحل زیر است: آماده سازی سطوح برای اتصال، قرار دادن ماده پُرکننده بین سطوح مورد اتصال و اطمینان از فاصله مناسب بین آنها، محافظت از اجزاء پروانه در برابر تغییر موقعیت آن ها نسبت به یکدیگر و عملیات حرارتی در خلاء طبق یک چرخه حرارتی بریزینگ سازنده انواع پروانه های از آلیاژهای مختلف شامل فولادهای زنگ­نزن من جمله رسوب سختی Ph، مارتنزیتی و ، سوپرآلیاژهای پایه نیکل و آلیاژهای پایه تیتانیوم مانند V4-Al6-Ti است که شامل موارد زیر می باشد:
تیغه شعاعی پوشیده شده
تیغه شعاعی باز
Paddle Wheel  باز
بک وارد خمیده
بک وارد هلالی
تیغه ایرفویل
فوروارد هلالی چند پره ای
بکوارد شعاعی خمیده