ابزار گوگل جهت بررسی موضوعات داغ

نوشته شده توسط | دسته بندی: | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | لینک کوتاه: http://sellfree.ir/?p=34277 | تایید شده

انتشار در: لینکدین تلگرام فیسبوک توئیتر واتس آپ
(می توانید نظر خود را در مورد این مقاله ثبت نمایید)

یکی از قابلیت های گوگل این است که شما می توانید موضوع مورد نظر خود را در سریعترین زمان ممکن جستجو کنید و بیابید. حتی می توانید موضوعات داغ روز را درست سر وقت دنبال کنید.

در واقع با ابداع جدید گوگل به نام  google trends دیگر نیازی نیست که برای دنبال کردن موضوعات داغ منتظر بمانید و به راحتی می توانید آن را دنبال کنید.

صفحه گوگل ترندز به شیوه ای طراحی شده است تا جدیدترین خبرها را به نمایش بگذارد و بتوانید به صورت لحظه ای بر روی موضوع مورد نظرتان تسلط داشته باشید.

گوگل ترندز چیست؟

یک ابزار آنلاین است که به افراد کمک می کند تا موضوعات داغ را به راحتی در جستجوها پیدا کنند. علاوه بر آن به کاربران این امکان را می دهد که بدانند در یک بازه زمانی خاص، چه موضوعاتی بیشتر مورد جستجو قرار گرفته اند.

برای این کار می توان از طریق فیلتر ها این موضوع را بررسی کرد. پس از اینکه فیلترها تنظیم شد، گوگل روند مراحل جستجوی موضوعی که در آن بازه زمانی بیشتر سرچ شده را مانند نموداری در اختیار کاربر قرار می دهد تا نتایج جستجو را ببیند و بررسی کند.

این نمودار به شما امکان می دهد که جستجوی ۵ موضوع مختلف را به طور همزمان ببینید. با توجه به این نمودار شما می توانید به راحتی موضوع مورد نظر خودتان را تجزیه و تحلیل کنید.

نحوه استفاده از گوگل ترندز

کار کردن با گوگل ترندز، کار سخت و پیچیده ای نیست. برای این کار کافی است ابتدا به آدرس http://trends.google.com/trends مراجعه و به صفحه گوگل ترندز بروید.

پس از آن می توانید با وارد کردن یک یا چند موضوع در نوار جستجو، به راحتی جستجو در مورد موضوع مورد نظرتان را شروع کنید.

پس از یافتن موضوع مورد نظر چهار آیتم به شما داده می شود که به وسیله آنها می توانید یک بررسی دقیق و همه جانبه در مورد موضوعتان داشته باشید.

این چهار آیتم به قرار زیر می باشند:

  • مکان جغرافیایی: با استفاده از این گزینه شما می توانید اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی خاصی که آن را مد نظر دارید، ببینید و در صورت لزوم آن را تغییر دهید.
  • زمان بندی: با استفاده از گزینه زمان بندی شما می توانید هر بازه زمانی که دوست دارید را برای جستجو انتخاب کنید. این بازه می تواند از سال ها قبل تا چند ساعت قبل باشد.
  • رده بندی بر اساس موضوع: در این گزینه می توانید موضوعات مختلف مانند ورزش، سیاست، اخبار، هنر و سرگرمی و … را مشاهده و در صورت علاقمندی دنبال کنید.
  • نوع جستجو: با استفاده از این گزینه شیوه ای که کاربران قبلی یک موضوع را جستجو کرده اند را می توان فیلتر کرد. مانند جستجوی یوتیوب، جستجوی اخبار و تصاویر و … .

تحلیل اطلاعات google trends

هر چند با جستجو و تحقیق در گوگل ترندز به اطلاعاتی که می خواهید دست می یابید، اما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که ممکن است همه اطلاعات درست نباشد.

پس از تحقیق درباره آمار جستجوهای قبلی، گوگل ترندز به شما یک نمودار ارائه می کند. اما این نمودار تعداد واقعی جستجوها را نشان نمی دهد. بلکه یک عدد نسبی بر حسب محبوبیت عبارات جستجو شده در اختیار شما قرار می دهد.
نموداری که گوگل ترندز به شما ارائه می کند، با اعداد ۰ تا ۱۰۰ نمایش داده می شود. این عددها تعداد جستجوهای نسبی موضوعات را به شما نشان می دهند.

عدد ۱۰۰ در این نمودار نشان دهنده بالاترین سطح محبوبیت موضوع جستجو شده و عدد ۰ یعنی اینکه اطلاعات کافی از موضوع مورد جستجو موجود نیست.

مزایای google trends

بسیاری از شرکتها در سرتاسر جهان  از گوگل ترندز به عنوان ابزاری بسیار کاربردی استفاده می کنند. برخی از مزایای گوگل ترندز به شرح زیر است.

  1. آخرین ترندها را شناسایی و به شما ارائه می کند.

یکی از کاربردی های گوگل ترند که موجب معروفیت آن شده است این است که صفحه اصلی آن دارای طیف وسیعی از اطلاعات کشورهای متنوع است. به این صورت که اطلاعات در مورد Insight ها در بالای صفحه قرار داده می شود و داستان های داغ مربوط به آن در زیر آن قرار داده شده است.

  1. استفاده از آن در بازاریابی

گوگل ترندز یکی از ابزارهای مهمی است که شرکت ها با استفاده از آن بر بازاریابی و نام تجاری خود نظارت می کنند. دلیل استفاده از گوگل ترندز این است که صاحبان کسب و کار می توانند بر فعالیت ها یا علائق مردم نسبت به کسب و کار، محصول یا نام تجاری خود نظارت داشته باشند.

همچنین یکی از ویژگی های گوگل ترندز که بسیاری از صاحبان کسب و کار از آن استفاده می کنند، بررسی حجم جستجوها است. این کار به شما کمک می کند تا بدانید در چه دوره ای نام تجاری یا کلمه کلیدی مربوط به برند شما بیشتر جستجو شده است.

  1. کمک به شما در شناسایی مناطق جغرافیایی با استفاده از کلمه کلیدی تان

در گوگل ترندز شما می توانید تعداد جستجوها براساس منطقه جغرافیایی را بررسی کنید. با این کار شما می توانید بفهمید که موضوعی که در یک منطقه محبوب نبوده است، در منطقه دیگر کاملاً برعکس عمل کرده و محبوبیت زیادی به دست آورده است.

  1. کمک به انتخاب کلمات کلیدی مفیدتر از طریق مقایسه دو کلمه کلیدی

یکی دیگر از مزایای گوگل ترندز این است که شما می توانید یک کلمه کلیدی خاص را آزمایش کنید و میزان موفقیت آن را اندازه گیری کنید. همچنین می توانید با استفاده از گوگل ترندز کلمات کلیدی که بیشتر جستجو شده است را بیابید و از آن برای تولید محتوای سایت خود کمک بگیرید.

  1. بررسی عملکرد رقبا

یکی دیگر از مزایای گوگل ترندز، بررسی عملکرد رقبا است. این روش به طور کامل نمی تواند عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل کند، اما می تواند به شما نشان دهد که در یک بازه زمانی مشخص چه مقدار از محصولات و خدمات رقیبانتان در موتورهای جستجوی گوگل، سرچ شده است.

  1. پیدا کردن ایده های جدید و خلاقانه برای تولید محتوا و …

اطلاعاتی که شما با استفاده از گوگل ترندز به دست آورده اید، می تواند به شما در پیدا کردن ایده های جذاب برای تولید محتوا کمک شایانی داشته باشد. زیرا با استفاده از موضوعات داغی که در صفحه اصلی به نمایش گذاشته می شود، می توانید به راحتی موضوعات داغ برای تبلیغ محتوا و ایجاد استراتژی تبلیغاتی پیدا کنید.

یک مثال از خدمت رسانی گوگل ترندز

مثلاً شما می خواهید یک کسب و کار راه بیندازید و سرمایه چندانی هم ندارید. بین یک یا چند ایده مردد مانده اید و نمی دانید کدام یک برای سرمایه گذاری و شروع کسب و کار بهتر است. می توانید به راحتی به صفحه گوگل ترندز بروید و عباراتی که می خواهید را از نظر آمار جستجو و پیشرفتی که دارند با هم مقایسه کنید و آنگاه بهترین ایده را انتخاب کنید.

سخن آخر

با استفاده از گوگل ترندز می توان کارهای بسیاری را انجام داد و به همین دلیل این ابزار بین کاربران بسیار محبوب است. اگر شما یک وب سایت دارید و می خواهید به کسب و کار آنلاینتان رونق ببخشید، استفاده از گوگل ترندز یک پیشنهاد عالی است.

 

تگ ها: , , , , , ,

مقالات قبلی و بعدی:

«

نظر خود را ثبت نمایید