جستجو

مرکز خرید ایران مال

(14 رای)
به روز رسانی: 27 مرداد 1398 ساعت 20:28:16
تاریخ ثبت: 24 مرداد 1398 ساعت 00:17:59
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16320
با افزایش جمعیت کلان شهرها و صرف زمان های زیاد در ترافیک های روزانه همه ما به دنبال مراکزی هستیم که بتوانیم به اصطلاح با یک تیر ۱۰ نشانه را بزنیم. به این معنا که هم خرید غذایی و پوشاکی خود و فرزندانمان را انجام دهیم و از امکانات رفاهی نیز بهره مند شویم. ایران مال یا بازار بزرگ ایران بزرگترین مجموعه تفریحی و تجاری در خاورمیانه و جهان محسوب می شود. این مجموعه عظیم بسیار شبیه بازار بزرگ دبی یا چین می باشد با این تفاوت که دارای امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، تجاری و فرهنگی بسیار بیشتری است. سرمایه گذار اصلی آن بانک آینده است و بودجه ساخت این مرکز تجاری و تفریحی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان می باشد. این پروژه عظیم در سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرد. مجموعه ایران مال به دو فاز اصلی تقسیم شده است که مساحت فاز اول، ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع و مساحت فاز دوم، ۵۵۰ هزار مترمربع است. همچنین فاز اول در حال حاضر (در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۸) افتتاح شده و فاز دوم، قرار است تا آخر سال ۱۳۹۹ افتتاح شود. هدف از تاسیس این پروژه جذب گردشگران داخلی و خارجی و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایران زمین می باشد که به طبع نه تنها ارز از کشور خارج نمی شود بلکه با جذب گردشگران خارجی حجم عظیمی از ارز به کشور وارد خواهد شد. این مجموعه در فضایی به وسعت ۳۲ هکتار ساخته شده است که ۱۸۶ هزار متر مربع آن را به بخش تجاری اختصاص داده اند. محل جغرافیایی آن نیز در انتهای اتوبان شهید خرازی غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر می باشد.

1

بخش های مرکز خرید ایران مال در یک نگاه

  • طبقه همکف (G0): مرکز تفریحی، آبنما، مسجد، دفاتر اداری مال، پارکینگ، ایستگاه تاکسی

  • طبقه اول (G1): هایپراستار، مرکز تفریحی، نمایشگاه خودرو، باشگاه ورزشی، فودکورت، پیست یخ یا همان پاتیناژ

  • طبقه دوم (G2): باغ کتاب (کتابخانه معروف)، بازارچه سنتی (تیمچه حاج علی اکبر)، باغ دیدار، کافه سینما، باغ ماهان، بخش اورژانس

  • طبقه سوم (G3): فودکورت، مرکز تفریحات خانوادگی (شهربازی)، سینما، گالری

  • پشت بام (RG): زمین بازی اسکواش، مجموعه ورزشی، جاده سلامتی، نمایشگاه، پارکنیگ


این مجموعه بزرگ با معماری زیبا و متنوع در هر بخش خود توجه همه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. می توان گفت بیشتر بخش های ایران مال الهام گرفته از معماری اصیل ایرانی است که در صدد است تا در یک مجموعه واحد و عظیم، فرهنگ با اصالت ایران را به نمایش درآورد. در ادامه بخش های این بازار بزرگ توصیف می شود:

۱- مسجد النبی: این مسجد زیبا با اقتباس از مسجد پیامبر (ص) ساخته شده است و دارای ۱۱۰ سالن نمازخانه می باشد. وارد مسجد که شدید، در ابتدا یک فرش یک تکه ۸۰۰ متری دستباف خواهید دید، همه این مناظر ما را به یاد مسجد پیامبر خدا (ص) در مدینه یا حرم امام رضا (ع) می اندازد و حس روحانی و آرامش خاصی به شما خواهد داد. چیزی که این منظره را جالب‌تر می‌کند، رنگ‌های سفید و فیروزه‌ای استفاده شده است که به نوعی سقف و فرش را به هم وصل می‌کند.

Alaedin-Travel-Attraction-Tehran-Iran-Mall-Great-Mosque-3

۲- کتابخانه: فضای داخلی کتابخانه چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. معماری داخلی آن مانند کتابخانه های بزرگ در سریال ها و فیلم هاست که تا آن را از نزدیک مشاهده نکنید به واقعیت موضوع پی نخواهید برد. وسعت کتابخانه ۳ هزار متر مکعب و تعداد کتاب های آن در حال حاضر ۶۷ هزار جلد می باشد.

کتابخانه-2

۳- بخش های تفریحی و رفاهی: در فضای درونی این مجموعه ۲ هتل لوکس، سالن سینما، آمفی تئاتر، زمین اسکیت و یخ، نمایشگاه خودرو وجود دارد. ظرفیت سینما ایران مال بیش از ۱۸۰۰ نفر است و ۳ سالن VIP هم با آخرین تجهیزات و تکنولوژی ساخته شده است. آمفی تئاتر این مجموعه نیز در قسمت شرقی آن در داخل ساختمان هتل نمایی متفاوت واقع شده است. آمفی تئاتر دارای مساحت ۱۵۰۰ مترمربع است که گنجایش بیش از ۱۰۰۰ نفر را دارد.

نمایشگاه خودرو واقع در قسمت غربی پروژه تجاری تفریحی بین المللی ایران مال با مساحت تقریبی ۶۸۰۰ متر که حدود ۴۰۰۰ متر مربع شامل واحد های تجاری می باشد. این فضا دربردارنده محلی جهت پذیرایی مهمان ها بوده که با طراحی خاص خود امکان حمل خودرو تا طبقه مورد نظر را دارد.

۴- هایپراستار ایران مال: این بخش در حال حاضر در حال احداث است. این مرکز خرید مانند همه هایپراستارها در سطح شهر شاید هم کمی کوچکتر باشد اما نکته مثبت آن نسبت به بقیه هایپراستارها محلی برای سرگرم کردن کودکان در ابتدای ورودیه هایپر استار است که در آن یک مربی برای کودکان نقاشی کشیده و سرگرمی جالبی برای کودکان شما خواهد بود.

۵- باغ ایرانی: اگر دلتان کمی آرامش می خواهد و دوست دارید به فضای باغ های ایرانی در دوران قدیم بروید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری به این باغ بزنید. در این فضا درختان نخل عظیمی وجود دارد که شما را به یاد جنوب کشور می اندازد. این باغ دارای دو بخش است: باغ دیدار و باغ ماهان.

45806

۶- مراکز تجاری: این بخش دارای دو قسمت بازار سنتی و بازار مدرن می شود. در بازار سنتی یا تیم چه حاج علی اکبر با معماری بسیار جذاب و دیدنی می توانید سوغات، محصولات و صنایع دستی کلیه نقاط ایران زمین را خرید کنید. در این تیمچه فنجان آرزوها نیز وجود دارد که می توانید آرزویی کرده و سکه ای در آن بیندازید. در بازار سنتی، فضای تالار آیینه، سرای فیروزه، سرای ابریشم، سرای عقیق، سرای زمرد و شربت خانه سنتی هم قرار گرفته است.

۲

حتما به دیدن این فضاها، در بازار سنتی بروید. تالار آیینه همانطور که از نام آن مشخص است سرسرایی مانند بخشی از یک کاخ ایرانی است که سر تا سر با ۴۰ میلیون قطعه شیشه ای پوشیده شده است. مشاهده این تالار ما را به یاد عمارت های کاخ نیاوران، کاخ گلستان و یا کاخ سعدآباد می اندازد و خود همانند موزه ای می درخشد. در کف تالار هم فرشی دستبافت ۱۲۸ متری پهن شده که محصول اهالی نیشابور است. درب های این تالار نیز به سبک درهای قاجار ساخته شده است.

۴

 

در سرای فیروزه نیز آثاری از گلیم، قلم‌زنی، تابلو فرش، خاتم کاری، میناکاری، فیروزه کاری، سفال همدان، شیشه‌های اصفهان، آیینه، شمعدان، و انواع و اقسام فنجان‌های چای‌خوری و قهوه‌خوری با طرح شاه عباس وجود دارد. در سرای ابریشم، انواع لباس محلی و دست بافت عرضه می شود. آثار موجود در سرای عقیق به نوعی عتیقه هستند که شامل مبلمان، تندیس و مجسمه، آیینه، شمع‌دان می شوند. شربت خانه هم دارای ۸ نوع شربت و نوشیدنی است که معماری جالب و متمایزی دارد. در سرای زمرد هم شما گلچینی از فرش های دستباف ایرانی را مشاهده می کنید.

چهار-سوق-بازار-ایران-مال

۷- کافه، رستوران های بین المللی و ایرانی و تالار پذیرایی: در این بخش تعداد زیادی رستوران با معماری متناسب با فعالیت خود وجود دارند که به مهمانان خود بهترین خدمات را ارایه می دهند. از جمله کافه های جالب و دیدنی این مجموعه می توان به کافه دیدار، کافه سینما، کافه کتاب و کافه لانژ اشاره کرد. تالار پذیرایی ایران مال که در طبقه چهارم تجاری واقع شده است با مساحت تقریبی ۱۵۰۰۰، امکان پذیرایی بیش از ۷۰۰ نفر را فراهم آورده است.

۸- مراکز ورزشی: ایران مال دارای تعداد زیادی باشگاه ورزشی می باشد که هنوز در حال احداث است اما این فضاها برای ۱۵ رشته ورزشی تعبیه شده اند. هم چنین فضایی برای احداث استادیوم و زمین های ورزشی تعبیه شده است. این مجموعه دارای جاده سلامتی و پیاده روی با طول ۵/۲ کیلومتر است.

۹- فضای بازی و سرگرمی: در این مجموعه فضایی نیز برای سرگرمی کودکان تعبیه شده است که سرپوشیده بوده و تنوع بسیار بالایی برای بازی و سرگرمی کودکان فراهم کرده است.

۱۰- پارکینگ مجموعه: ۲۰ هزار پارکینگ رایگان برای اتومبیل و موتورسیکلت در این مجموعه وجود دارد. پس خیالتان راحت باشد هر زمان که به ایران مال بروید برای شما جای پارک وجود خواهد داشت. نکته جالب توجه اینجاست که هر طبقه و بخش از این مجموعه دارای پارکینگ می باشد. پس شما می توانید به راحتی با اتومبیل خود با توجه به تابلوهای راهنما در نزدیک ترین محل به مقصد خود پارک نمایید.

۱۱- دریاچه ایران مال: این مجموعه با مساحتی حدود ۱۲۰۰۰ مترمربع دارای فواره های پرقدرت  ایجاد جریان آب تا ارتفاع ۱۵ متری بوده و به همراه نواهای موسیقی، فضای روح بخش و به یادماندنی را خلق می کند. از مشخصه های مهم این دریاچه که آن را از نمونه های مشابه مانند دریاچه موزیکال دبی متمایز کرده است، استفاده از ۷۱۰ فواره مرتفع به ارتفاع ۱۵ متر و ۱۸ فواره چرخنده ۶ فواره خورشیدی دو پرده آب و استفاده از LED های متعدد باقدرت بالا و ضد آب ۵ منبع نوری بارنگ های قرمز، آبی ، سفید، زرد، که میلیون ها رنگ متنوع را تولید می کند، می باشد.

۸

اگر تصمیم دارید به ایران مال بروید به این نکته توجه نمایید که در حال حاضر بیشتر قسمت های این مجموعه عظیم هنوز افتتاح نشده است و شما می توانید فعلا از مجموعه سالن سینماها، قسمتی از مراکز تجاری و بازار سنتی، مجموعه باغ ایرانی،کتابخانه و تعدادی از رستوران های آن خدمات دریافت کنید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش

بسیاری از مردم برای معرفی خود و کسب و کارشان اقدام به ثبت آگهی رایگان در وب سایت های ارائه دهنده خدمات مربوط به آگهی...

خرید کالا های دست دوم در اینترنت

در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد های خرید کالاهای دست دوم در اینترنت آشنا کنیم. گاهی اوقات شرایط باعث می شود...

خرید عمده کالا از اینترنت

خرید عمده کالا از اینترنت یکی از اصطلاحاتی است که این روزها زیاد به گوش می خورد. اما منظور از این عبارت چیست؟ چه...

خرید فالوور اینستاگرام

شما می توانید برای حساب اینستاگرام خود فالوور خریداری کنید. خدمات ارزان بسیاری وجود دارد که به شما امکان می دهد...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد