در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد های خرید کالاهای دست دوم در اینترنت آشنا کنیم. گاهی اوقات شرایط باعث می شود تا ما از کالاهای دست دوم جهت رفع نیاز های خود استفاده کنیم.
اما بهترین مکان برای خرید کالا های دست دوم کجاست؟ به نظر شما خرید کالا های دست دوم مزایایی را برای شما دارد؟ پیشنهاد می کنیم این مقاله را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید کالا های دست دوم مطالعه فرمایید.
برای رفع نیاز های خود گاهی اوقات لازم نیست که هزینه های زیادی را بابت جنس نو دهید. در این شرایط شما می توانید یک کالای دست دوم و کار کرده را با قیمتی پایین تر تهیه کنید. لازم به ذکر است که بسیاری از افراد معتقدند؛ خرید کالای دست دوم به صرفه تر از خرید اجناس نو می باشد.
در گذشته بسیاری از افراد برای تهیه لوازم دست دوم به مکان های فیزیکی و بازار های فروش کالای دست دوم مراجعه می کردند. در این شرایط آن ها می توانستند با فروشنده به صورت حضوری در ارتباط باشند.
همچنین آن ها جنس مورد نظرشان را از نزدیک مشاهده می کردند. این عمل باعث می شد تا از سلامت و صحت کالا اطمینان کامل را به دست آورند. بنابراین از کلاهبرداری و دریافت کالای معیوب جلوگیری می شد.
با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از افراد به دنبال کار آفرینی و کسب درآمد هستند. کسب درآمد یکی از معضل های جامعه می باشد. البته با پیشرفت تکنولوژی این امر بسیار آسان تر شده است.
برای مثال: شما با فروش کالا های دست دوم قادر هستید کسب و کاری را راه اندازی کرده و درآمدی داشته باشید. حتی کوچک ترین ایده ها برای ایجاد کسب و کار می تواند به آن رونق بسیاری دهد.
امروزه افراد با به فروش گذاشتن محصولات دست دوم می توانند از آن درآمدی داشته و باعث رفع مشکل عده ای دیگر شوند. قطعاً لازم نیست که شما برای فروش یا خرید کالاهای دست دوم به یک مکان فیزیکی مراجعه نمایید.
برای انجام این عمل تنها اینترنت و شبکه های اجتماعی کافی می باشند؛ زیرا این دو به عنوان یکی از محبوب ترین و پر بازدید ترین شبکه های ارتباطی جهان شناخته شده اند. بنابراین فروش یا خرید کالاهای دست دوم در این دو شبکه ارتباطی بسیار مؤثر خواهد بود.
امروزه با استفاده از سایت ها و اپلیکیشن ها بسیاری از افراد قادر هستند؛ ابزار ها و کالاهای دست دوم خود را در دید عموم قرار داده و آن را به فروش برسانند. از وب سایت های ایرانی می توان به دیوار و شیپور اشاره کرد.
از وب سایت های خارجی می توان به سایت آمازون که جزء پر بازدید ترین و پر طرفدار ترین سایت های خدماتی در جهان اشاره کرد. شما به عنوان یک خریدار قادر هستید از این وب سایت ها و اپلیکیشن ها برای خرید و فروش کالای دست دوم خود استفاده کنید.
در این شبکه های ارتباطی شما می توانید با فروشنده یا خریدار خود به صورت تصویری یا صوتی ارتباط برقرار کرده و درباره کالای مورد نظر گفتگو کنید. برای مثال: من یک خریدار هستم. قصد دارم در یکی از سایت های ایرانی کالای دست دومی را با توجه به نیازهایم خریداری کنم.
من به عنوان یک خریدار باید به نکاتی همچون مشخصات فنی، ظاهر و قیمت کالا دقت زیادی داشته باشم. در سایت های فروش یا خرید کالاهای دست دوم باید به دقت محصول را زیر نظر بگیرید.
بهتر است برای خرید کالا با فروشنده تماس بگیرید. در مکالمه ای که میان شما با فروشنده ایجاد می شود، باید از او درباره مشخصات فنی کالا دست دوم پرس و جو کنید. هنگام مطالعه با او سعی کنید از لحن دوستانه استفاده کنید.
در بخش بعدی قرار است من به عنوان یک فروشنده کالایی را به فروش بگذارم. حال برای فروش کالای دست دوم خود باید چه نکاتی را رعایت کنم؟
ابتدا برای ثبت آگهی خود در یکی از شبکه های ارتباطی اقدام می کنم. لازم به ذکر است آگهی شما تأثیر بسیاری را در جذب مشتری می گذارد. سپس کالای دست دوم خود را در یک فضای مناسب قرار داده و از تمامی جوانب آن عکس می گیرم.
نکته بسیار مهم در تهیه عکس ها کیفیت آن است. تصاویری که تهیه کرده اید باید در فضای مناسب و کیفیت بالایی ارائه شود. این عمل باعث می شود تا مشتری کالای مورد نظر را به صورت دقیق بررسی نماید.
افرادی که برای خرید کالاهای دست دوم به شبکه های ارتباطی مراجعه می کنند؛ اهمیت بسیاری را برای توضیحات صادقانه فروشنده قائل هستند. بنابراین اشخاصی که به قصد خرید کالا های دست دوم به صفحه شما مراجعه می کنند، به توضیحات شما دقت بسیاری دارند.
سعی کنید با مشتری خود صادقانه صحبت کنید. اگر در کالای دست دوم مشکلی وجود دارد، آن را به صورت کامل و دقیق برای خریدار بیان کنید. در بخش توضیح آگهی بهتر است تمام مشخصات کالای خود را قرار دهید.
این عمل باعث می شود تا فردی که جهت خرید کالا های دست دوم به صفحه شما مراجعه کرده است، از طرف شما اعتماد را دریافت نماید. اعتماد در حوزه فروش یا خرید کالا های دست دوم در اینترنت بسیار حائز اهمیت است.
همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی جزء پر بازدید ترین شبکه های ارتباطی در جهان هستند. به این ترتیب استفاده از این شبکه های ارتباطی جهت رونق کسب و کار و خرید کالاهای دست دوم بسیار تأثیر گذار است. در شبکه های اجتماعی عده بی شماری در حال فعالیت می باشند.
اشخاصی که قصد رونق کسب و کار خود را دارند از این شبکه ها برای رسیدن به هدف شان استفاده می کنند. شبکه هایی مانند: اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و توییتر بهترین گزینه جهت رونق کسب و کار و خرید کالا های دست دوم در اینترنت هستند.
در گذشته بسیاری از افراد معتقد بودند که مشتری قیمت را تعیین می کند. این عقیده کاملاً درست است؛ زیرا فروشنده قیمتی را برای کالای خود انتخاب می کند، اما برای فروش محصولش باید با مشتری به توافق برسد.
فروش اجناس دست دوم در اینترنت جزء بهترین روش های امروز است؛ زیرا افراد نیازی به حضور در مکان های فیزیکی ندارند. در مقابل این روش معایبی را هم به دنبال دارد. در بخش بعدی به مزایا و معایب کالا ها دست دوم در اینترنت می پردازیم.
مزایای خرید کالا های دست دوم
معایب خرید کالا های دست دوم
دلایلی که باعث می شود شما از کالا های دست دوم استفاده کنید؛ ایجاد تنوع در محیط و کسب تجربه می باشد. همانطور که می دانید لوازم خانه بسیار گران هستند. اما اگر شما فرد تنوع طلبی هستید، پیشنهاد می کنیم از اجناس دست دوم استفاده کنید.
در بخش بالا اشاره کردیم که اجناس دست دوم از قیمت کمتری بر خوردارند. به این ترتیب بهترین گزینه برای ایجاد تنوع در مکان خرید کالا های دست دوم می باشد. از دیگر دلایل خرید کالا های دست دوم می توان به دوام آن ها اشاره کرد.
بازار فروش بر اساس تقاضای جامعه افزایش می یابد. بنابر این اگر تقاضای مردم برای خرید اجناس نو افزایش یابد قیمت کالا نیز بر اساس تقاضای مردم بیشتر می شود. در نتیجه بهتر است میزان تقاضای خرید اجناس نو را کاهش یابیم.
شیپور : شیپور وب سایتی است که برای آگهی های نیازمندی طراحی شده است. در این سایت ها افرادی جهت فروش یا خرید کالا های دست دوم مراجعه می کنند. این سایت در دو نسخه اپلیکیشن و وب طراحی شده است. در هر دو نسخه آن می توانید آگهی مورد نظرتان را ایجاد یا جستجو کنید.
شیپور اولین سایت ایرانی برای آگهی های فروش یا خرید کالا های دست دوم در اینترنت بود. هنگامی که شیپور طراحی شد توانست درآمدی را برای مردم به وجود آورد. همچنین با ورود وب سایت شیپور تحولات بسیاری در این عرصه صورت گرفت.
دیوار : دومین وب سایتی که جهت آگهی های نیازمندی طراحی شد، دیوار بود. دیوار نیازمندی های همراه و هوشمند شما را در کوتاه ترین مدت انجام می دهد. سایت دیوار از دسته بندی و نظم و ترتیب بسیار بالایی بر خوردار است.
به این دلیل باعث شده است تا بهترین وب سایت آگهی خرید و فروش اجناس دست دوم در ایران شناخته شود. از امکاناتی که می توان برای سایت دیوار به آن اشاره کرد؛ انتخاب دسته بندی مناطق بر اساس موقعیت جغرافیایی خریدار است.
به عبارت دیگر شما می توانید آگهی های مورد نظرتان را در هر استان و شهری انتخاب نمایید. یکی دیگر از امکانات سایت دیوار همراهی همیشگی آن با شما است. این سایت یکی از بهترین نیازمندی های آنلاین برای خرید و فروش اجناس دست دوم در ایران است.
به احتمال زیاد نام شرکت تجاری آمازون را شنیده اید. شرکت آمازون در تاریخ 5 جولای سال 1994 با ریاست جف بزوس در واشنگتن بنیانگذاری شد. شرکت آمازون جزء بزرگترین شرکت های خرده فروشی در جهان است.
این شرکت از کتاب های الکترونیکی تا مبلمان را در لیست فروش محصولات خود قرار داده است. یکی از مزایای این شرکت به روز بودن محصولات است. آنها هرگز سعی نمی کنند تا محصولات قدیمی را به مشتریان بفروشند.
امیدواریم توانسته باشیم شما را با فروش یا خرید کالا های دست دوم در اینترنت آشنا کرده باشیم.