جستجو

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان

(23 رای)
به روز رسانی: 03 آذر 1399 ساعت 15:35:43
تاریخ ثبت: 26 آبان 1399 ساعت 17:26:32
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/43689
تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان به ما کمک می کند تا بتوانیم فرایند و کارایی نتورک مارکتینگ را بدرستی دریابیم. بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ بیش از 50 سال است که وجود دارد.

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ


(همچنین به عنوان بازاریابی چند سطحی نیز شناخته می شود) امروزه یک صنعت 170 میلیارد پوندی است. با بیش از ۹۰ میلیون نفر درگیر و سالانه ده ها هزار نفر دیگر درگیر این نوع مشاغل هستند. بنابراین دقیقاً نتورک مارکتینگ چیست و چه مدت از زمان فعالیت آن می گذرد؟

تفاوت بین فروش مستقیم و بازاریابی شبکه ای چیست؟ آیا این نیز با طرح های فروش هرمی فرق دارد؟ در اولین قدم، یادگیری در مورد این صنعت پردرآمد، ممکن است کمی گیج کننده باشد. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که دقیقاً این روش تجاری چیست و در ابتدا چگونه راه اندازی شده است. شما همچنین می توانید تفاوت بین انواع مختلف اصطلاحات را که ممکن است در مورد آنها شنیده باشید یاد بگیرید.

تاریخچه نتورک مارکتینگ


نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای در واقع فقط روشی متفاوت برای فروش محصولات به کاربر نهایی است. در تجارت سنتی، محصولات توسط تولید کننده ساخته می شوند، سپس به یک مغازه خرده فروشی فروخته می شوند و سپس دوباره به کاربر نهایی فروخته می شوند.

در نتورک مارکتینگ متفاوت است، زیرا محصول توسط تولید کننده ساخته می شود و سپس مستقیماً به کاربر نهایی ارسال می شود تا نقش مغازه های خرده فروشی را از بین ببرد. سپس شرکت ها از پولی که صرف تبلیغات می کنند، برای پرداخت به مشتریان خود برای توصیه محصولات استفاده می کنند. این روش سریع تر و متفاوت تر از تجارت سنتی است.

در سال ۱۹۳۴ شرکت ویتامین کالیفرنیا مفهوم بازاریابی چند سطح را ارائه داد. این شرکت به عنوان یک شرکت فروش مستقیم کار خود را با ثبت نام در فروش برای افرادی آغاز کرد که می توانستند این محصول را برای استفاده شخصی خود استفاده کرده و به خانواده و دوستانشان بفروشند.

در این روند آنها ماهیانه ۵۰ دلار اضافی به دست می آورند که درآمد قابل توجهی در آن زمان داشت. دوستان و اقوام آنها نه تنها این محصول را پسندیدند، بلکه آنها دریافتند که با خرید محصول به قیمت عمده و در عوض فروش آن به دیگران، می توانند از نظر اقتصادی سود ببرند.

در سال ۱۹۴۳، شرکت ویتامین کالیفرنیا نام خود را به Nutralite Corporation تغییر داد که اولین طرح واقعی جبران بازاریابی چند سطح را اجرا کرد.

هرکسی که در شرکت کاری کند و در سطح فروش اقدامی انجام دهد، حقوق دریافت می کند. در سال ۱۹۴۹، جی وان اندل و ریچارد ماروین دیووس به عنوان اعضا به شرکت Nutralite پیوستند و برای ده سال آینده شرکت رشد و شکوفایی به ارمغان آوردند.

با بررسی تاریخچه نتورک مارکتینگ، آنها مشاغل مرسوم فروش را ناعادلانه می دانستند، رسم پیشین به این شکل بود که فقط یک بار برای کارهایی که انجام دادند، حتی اگر شرکت پس از سالها سود خود را از کار آن ها دریافت می کرد، پرداخت انجام میشد.

آنها معتقد بودند که باید به نسبت مزایایی که شرکت از کار اصلی خود دریافت می کند، به کارکنان پرداخت شود. در سال ۱۹۵۹ جی و ریچارد تصمیم گرفتند به جهتی دیگر بروند و شرکت چند سطحی خود را به نام Amway تاسیس کنند.

در سال ۱۹۷۵، کمیسیون تجارت فدرال آژانس حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایالات متحده تصمیم گرفت که Amway را به دادگاه بکشاند، زیرا آنها فکر می کردند که Amway درگیر یک طرح هرمی است. طرح هرمی یکی از اشکال نتورک مارکتینگ در تاریخ شکل گیری آن محسوب می شود. این طرح هرمی زمانی انجام می شود که شما یک سیستم بدون محصول را می فروشید.

تعدادی از طرح های مختلف هرمی با ظهور MLM بوجود آمد. از آنجا که Amway بزرگترین شرکت توزیع  MLM در آن زمان بود، کمیسیون تجارت فدرال تصمیم گرفت با ارائه نمونه ای از آنها، اثبات کند که Amway در یک تجارت غیرقانونی دست داشته است.

به مدت چهار سال Amway در دادگاه ها جنگید تا ثابت کند که MLM یک تجارت قانونی بود که سرانجام در سال ۱۹۷۹ برنده پرونده شد و این راه را برای ورود بسیاری از شرکتهای MLM در نتورک مارکتینگ در جهان هموار کرد.

تاریخچه نتورک مارکتینگ در اوایل دهه هشتاد در جهان، اصطلاح بازاریابی چند سطح با بازاریابی شبکه ای جایگزین این واژه کرد. در حال حاضر بازاریابی شبکه ای آماده تبدیل شدن به غولی است که هر نوع تجارت متعارف دیگری را رشد خواهد داد. در حال حاضر این روش سریعترین رشد در توزیع در جهان است و اکنون شما یک فرصت همکف برای رشد تجارت و پیشرفت خود در سالهای پیش رو دارید. یکی از انواع نتورک مارکتینگ، بازاریابی چندسطحی یا MLM است که در زیر به توصیف آن می پردازیم.

قدرت نتورک مارکتینگ چند سطحی


قدرت بازاریابی چند سطحی با نظرسنجی متفاوت یاهو در سال 2006، نشان داد که دو سوم شهروندان ما تمایل دارند که به آنجا بروند و کارهای منحصر به فرد خود را از طریق مشاغل خانگی انجام دهند. تقریباً همه به این افراد نیاز دارند. احتمالاً یک دوست، که جدیدترین ویتامین یا محصول خانگی را به ما می فروشد.

آنها به تازگی به بخشی از "موثرترین شرکت" موجود تبدیل شدند و شما در همه مراحل زندگی خود به این معامله نیاز دارید. آنها کارآفرینان شبکه هستند. این واقعاً چشم انداز بسیاری از ما است که وقتی می شنویم یا بازاریابی چند سطحی را می بینیم. با این حال، اگر به درستی انجام شود، بازاریابی چند سطحی به احتمال زیاد بهترین برنامه های تجاری مناسب استراتژیک موجود است.

نکته مهم در مورد جمله قبلی این است: "وقتی به درستی انجام شود. نتورک مارکتینگ به هر کسی این فرصت را می دهد تا تجارت منحصر به فرد خود را تولید کند. مشکل اینجاست که هنگام استفاده از انرژی در نتورک مارکتینگ چند سطحی فریب پول سریع و توصیه های معدود افرادی که هر ماه۶ رقم درآمد یا ۱۰۰ هزار دلار درآمد کسب می کنند، نخورید.

تضمین داشته باشید که آن ها می توانند ثروت شگفت انگیزی را نیز رقم بزنند، اما برای تحقق آن هرگز آموزش ندیده اند. از این رو حدود ۹۵٪ از این موارد شکست می خورند. تاریخچه نتورک مارکتینگ نشان می دهد که این نوع بازاریابی چند سطحی تقریباً یکی از بدخیم ترین صنعت ها در داخل ایالات متحده امروز است.

چرا نمی خواهید شرکتی تاسیس کنید که شامل بازاریابی چند سطح است؟ از آنجا که می توان به درآمد ۶ رقمی دست یافت، به سادگی کشف می کنید که چگونه یک برنامه تجاری استراتژیک مناسب برای بازاریابی چند سطح به درستی انجام می شود که به شما امکان می دهد به طور قطع رفتار دلخواه خود را داشته باشید.

ممکن است قدرت بازاریابی شبکه ای برای شما ترسناک باشد. اما، به محض اجرای صحیح آن، یکی از بهترین مشاغل موجود در حال حاضر را بدست خواهید آورد. بررسی تاریخچه نتورک مارکتینگ نشان می دهد که برای کار در این حوزه باید نکاتی را برای انجام در نظر بگیرید. در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که شما ممکن است نیاز به ورود به این تجارت داشته باشید:

۱-  اهرم زمان


هنگام کار در مشاغل روزمره، باید هر هفته حدود ۴۰ ساعت کار کنید. از طرف دیگر، نتورک مارکتینگ به شما امکان می دهد تا بر اساس برنامه خود کار کنید. یکی نیست که شما را تحت فشار قرار دهد یا زمان و وقت شما را کنترل کند. این انعطاف پذیری همان چیزی است که بیشتر مردم را به سمت MLM جذب می کند.

۲-  مضاعف شدن


با توجه به اینکه MLM ها کار خود را انجام می دهند. همیشه چیز جدیدی وجود ندارد. وقتی نوبت به بازاریاب های شبکه می رسد، شما باید یاد بگیرید و سپس به دیگران آموزش دهید و به دیگران نشان دهید چه کاری انجام دهند یا حتی به دیگران کمک کنید تا موفق شوند.

از آنجا که همه چیز حول محصولاتی که می فروشید می چرخد، می توانید به راحتی اطلاعات را "کپی" کنید و در اختیار هم قطارها قرار دهید. به عبارت دیگر، آنها کپی آنچه شما هستید خواهند بود. بنابراین هیچ کس، حتی مدیر عامل شرکت مزیت اطلاعاتی نسبت به شما ندارد.

۳- درآمد باقیمانده


در واقع، قدرت واقعی بازاریابان MLM فروش شما نیست. انرژی واقعی نتورک مارکتینگ در جهان قدرت درآمد باقیمانده است. توانایی دریافت کمیسیون برای مدت زمان طولانی برای یک تلاش ساده که امروز انجام می دهید، موضوع را کاملاً جذاب می کند.

۴- حذف اسطوره ها


در حالی که بازاریابی شبکه ای تجارت خوبی است، شما باید تمام افسانه های مرتبط با تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان را از حقیقت جدا کنید. برخی از افسانه ها یا تاریخچه مربوط به مدل MLM چیست؟

MLM  از مردم استفاده می کند. یکی از شکایات مردم در مورد شبکه، نحوه تشویق شرکت برای استفاده از خانواده و دوستانشان برای کسب درآمد است.

اما حقیقت این است که هیچ شرکت بازاریابی چند سطحی به مردم برای استفاده از دیگران جایزه نمی دهد. موفقیت شما در هر یک از اقدامات نتورک مارکتینگ شما، به کمک دیگران در رسیدن به اهدافشان است.

حقیقت این است که اگر مایل نیستید در طول سفر به آنها کمک کنید، نمی توانید از تلاش دیگران سود کسب کنید. شما وقت خود را صرف کمک به آنها می کنید تا پول خود را نیز بدست آورند.

خوب، برخی از MLM ها وجود دارند که افراد جدید را به عنوان دستگاه ضرب دلار می بینند، اما اغلب در طولانی مدت موفق نیستند.

۵- نتورک مارکتینگ چند سطحی در نهایت اشباع می شود.


چیزی مانند اشباع وجود ندارد، زیرا ما همیشه تعداد بی شماری از افراد را خواهیم داشت. مردم هر روز متولد می شوند. مردم هر ساله ۱۸ ساله می شوند. این بدان معناست که بازار برای همیشه ادامه خواهد یافت و با اضافه کردن بازاریابان بالقوه جدید به کاربران نهایی این فرایند ادامه خواهد داشت.

زیگ زیگلار در کتاب خود، بازاریابی شبکه ای برای آدمک ها، استدلال می کند که همه به یخچال نیاز دارند. در حالی که اکثر خانوارها آنها را دارند، این واقعیت تولیدکنندگان را از ساخت و فروش بیشتر آنها متوقف نمی کند. این فکر درست نیست.

۶-  نتورک مارکتینگ همیشه کار می کند.


طبق تحقیق انجام شده توسط انجمن فروش مستقیم (۲۰۱۵)، صنعت فروش مستقیم به ۳۶ میلیارد دلار فقط در ایالات متحده رسید. آمار جهانی حتی می تواند چشمگیرتر باشد. علاوه بر این ، ۲۰ میلیون بازاریاب به علاوه در ایالات متحده در فروش مستقیم شرکت دارند.

از آنجا که بازاریابی شبکه ای در جهان بخشی از فروش مستقیم را تشکیل می دهد، این آمار گواهی واقعی برای عملکرد MLM است. اما، موفقیت یا شکست شما به تعهد شما بستگی دارد. تعداد زیادی فروشگاه آنلاین تجارت الکترونیکی، وبلاگ نویسان، شرکتهای وابسته آمازون و eBayers در آنجا وجود دارد. اما همه آنها در کار خود خوب عمل نمی کنند و مردم در مورد چگونگی کار نکردن مشاغل خود غر نمی زنند.

۷- نتورک مارکتینگ نمی تواند شما را ثروتمند کند.


تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان نشان می دهد که همه در تجارت خود موفق نیستند. به همین ترتیب، همه در تجارت بازاریابی شبکه ای خود موفق نیستند. در حقیقت، بالاترین کسب درآمد با MLM همان بازاریاب های -۱۰٪ شبکه هستند که به طور خستگی ناپذیر و مداوم در تجارت خود کار می کنند.

۸- نتوک مارکتینگ چند سطحی یک فرقه است.


درست است، برخی از بازاریاب های شبکه نسبت به صنعت خود متعصب هستند. اما متعصبان در همه جا وجود دارند، از جمله ورزش، مذهب یا علم. اما، برای موفقیت یا دستیابی به پول نقد در هر MLM، نیازی نیست که متعصب باشید. در واقع، بیشتر شرکت ها سخت تلاش می کنند تا بازاریابان خود را با ارقام و حقایق محکم نگه دارند.

۹- نتورک مارکتینگ یک طرح هرمی است.


طرح هرم بازاریابی شبکه ای اغلب باعث می شود مردم فکر کنند این یک طرح هرمی است. اما، تقریباً همه سازمان ها شکل یکسانی دارند. مدارس، دولت ها، کلیساها و نهادهای تجاری مختلف.

برنامه های هرمی به سادگی به عنوان بازی های پولی تعریف می شود که در آن شما سرمایه گذاری می کنید، دوستان دیگر می آورید، سود می گیرید، پول بیشتری بدست می آورید. آنچه آن را از سایرین متمایز می کند، این است که هیچگونه خدمات و کالایی مبادله نمی شود.

اما وقتی صحبت از MLM می شود، فروش شما - چه محصولات و چه خدمات - مشخص می کند درآمد شما چه خواهد بود. این تعداد استخدام شده ای نیست که می خواهید وارد شرکت کنید.

۱۰- راس سازمان ذینفع کلی نیست.


برخی از مردم فکر می کنند افرادی که در راس شبکه هستند، درآمد کلانی کسب می کنند. خوب، یک واقعیت در آن وجود دارد، همانطور که در هرجای دیگر اتفاق می افتد. شما نمی توانید درآمد بیشتری از مدیرعامل شرکت خود کسب کنید، اگرچه برخی از کارکنان شرکت ممکن است سخت تر از مدیر عامل شرکت خود کار کنند.

اما، وقتی صحبت از نتورک مارکتینگ می شود، کاملاً درست نیست. با بازاریابی شبکه ای، همیشه پاداش زحمات خود را می گیرید. این بدان معناست که هرچه بیشتر کار کنید، درآمد بالاتری نیز خواهید داشت. به حدی که حتی در نهایت می توانید بیش از مدیرعامل خود درآمد کسب کنید.

۱۱- در نتورک مارکتینگ شما باید برونگرا / فروشنده باشید.


بررسی مصاحبه های افراد موفق در جهان در زمینه بازاریابی شبکه ای نشان داد که همه ما آنچه را که ما را به وجد می آورد و مشکلات ما را برطرف می کند، خریداری می کنیم. اگر می خواهید یک بازاریاب شبکه موفق باشید، باید شنونده خوبی باشید و از همه مهمتر راه حل یاب خوبی باشید.

چرا نتورک مارکتینگ آینده تجارت است؟


اگر در بیشتر کشورهای غربی در خیابان ها رانندگی کنید، می فهمید که بسیاری از مشاغل سنتی مغازه های خود را بسته اند. آنها فقط برای حضور در برخی از کارها در مکان های دیگر آنها را تعطیل نکرده اند، فروشگاه ها برای همیشه بسته شده اند. چرا این اتفاق می افتد؟

برای اولین بار، هزینه ای که برای حفظ مشاغل صرف می شود، آنها را از رقابت با مجامع بزرگ منصرف می کند. این یک کار دشوار برای یک کارآفرین معمولی است که در یک فضای پرفراز و نشیب کسب و کار با آن شرکت کند و با شرکت های چاق و چله مبارزه کند.

در اینجاست که باید با استقبال از مدل های تجاری دوستانه تر، به چیزهای دیگری نگاه کنیم. برخلاف سایر مشاغل، نتورک مارکتینگ بیشتر در مورد سرمایه گذاری پول نیست، بلکه سرمایه گذاری در منابع زمانی شماست.

برخی از دلایلی که در آینده به نتورک مارکتینگ نیاز خواهید داشت به شرح زیر است:

۱- طیف خطر کم است.


شروع یک کار آجر و ملات و هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. هزینه های شروع می تواند در حدود ۱۰۰۰۰۰۰ دلار به بالا باشد. علاوه بر این، خطر همراه با سرمایه گذاری گسترده بسیار زیاد است. خوشبختانه، بیشتر مشاغل نتورک مارکتینگ چند سطحی که ممکن است در آن شرکت داشته باشید، برای شروع کار نیاز چندانی به سرمایه ندارند.

در واقع، ممکن است از شما خواسته شود که حدود ۵۰۰ دلار آمریکا یا کمتر سرمایه گذاری کنید. کم خطر بودن این مدل را برای بیشتر افراد جذاب می کند. متأسفانه، میزان انرژی که مردم برای رشد و دوام تجارت خود صرف می کنند، مستقیماً با مبلغی که در تجارت خود سرمایه گذاری کرده اند، متناسب است.

اگر بهترین مشاغل MLM خود را می خواهید، باور کنید که میلیون ها پول در آن سرمایه گذاری کرده اید و نمی توانید صبر کنید تا سرمایه عظیم خود را از دست بدهید. بیشتر کار کنید انگار که واقعا مبلغ زیادی پول سرمایه گذاری کرده اید.

۲- در نتورک مارکتینگ هر زمان که خواستید می توانید کار کنید.


شغل سنتی ایجاب می کند که به طور منظم و در یک بازه زمانی مشخص برای شغل حاضر شوید. با بازاریابی شبکه ای، مجبور نیستید که در مقابل فشارهای ساعت کاری ۹ تا ۵ خم شوید. انعطاف پذیری همه چیز است.

هر وقت خواستید می توانید کار کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید شبانه یا چند ساعت در طول روز کار کنید، همه اینها به خود شما بستگی دارد. شما اینجا رئیس خودتان هستید.

۳- یک فرصت کامل برای ساختن آینده برای خانواده فراهم می کنید.


وقتی بچه دار می شوید، باید بدانید که بعد از فوت شما، فرزندان شما به خوبی زندگی خواهند کرد. با این حال، فضای اقتصادی امروز، فضای بسیار خصمانه ای است. دیگران درگیر بدهی های کلان هستند، آنها فقط نمی دانند که چگونه می توانند از بدهی خارج شوند. اما، اگر یک کار بازاریابی چند سطح خوب را شروع کنید، مطمئناً چیز باارزشی را برای عزیزانتان یا افرادی که پشت سر شما مانده اند، به جا می گذارید.

۴- از مزایای کسر مالیات بیشتر لذت ببرید.


در بعضی مواقع، مالیات می تواند سنگین باشد. یکی از راه های دریافت کسر مالیات، راه اندازی شرکت بازاریابی چند سطح در خانه است. حتی می توانید به صورت پاره وقت روی آن کار کنید. اما زیبایی همه اینها این است که شما از مقداری کسر مالیات خود بهره مند خواهید شد.

به عنوان مثال، شما می توانید هزینه های خودکار، هزینه های مسکن و تعداد زیادی هزینه دیگر را کسر کنید زیرا صاحب آن مشاغلMLM هستید.

۵- افزایش مقررات با گذشت زمان


نتایج برخورد قانون و نگاه برخی مردم در طول بررسی تاریخچه بازاریابی شبکه ای در جهان نشان می دهد که نگاه به این صنعت، بازتاب بدی پیدا کرده است. زشت ترین مورد این است که اکثر کلاهبرداران متخصص از این مدل برای ایجاد "خیابان" (طرح های هرمی) استفاده می کنند که به آنها کمک می کند تا پول مشتریان خود را بگیرند و اداره کنند.

همین شرایط ناخوشایندتر وقتی ایجاد می شود که مردم به بازاریابی شبکه ای بی اعتماد می شود. برای جلوگیری از تهدید، مقررات بیشتری برای تقویت صنعت و خلاص شدن از شر کلاهبرداران ساخته شده است که به همان اندازه ایمن و مطمئن صنعت آجر و ملات / خرده فروشی سنتی هستند.

خلاصه اینکه، هنوز تعداد زیادی از افراد هستند که به MLM اعتماد ندارند. افسانه هایی که در حال چرخش است و تعدادی از کلاهبرداران که از راه های موجود در صنعت برای کلاهبرداری از افراد بی خبر سو استفاده می کردند، چهره این صنعت را لکه دار کرده اند.

اما حقیقت این است که اگر به خوبی به آن نزدیک شوید و آن را اجرا کنید، هنوز یکی از بهترین و پردرآمدترین صنایع موجود است. علاوه بر این، به دلیل شرایط اقتصادی فعلی، مردم چاره ای ندارند جز اینکه از مدل های تجاری استفاده کنند که نیازی نیست پول زیادی سرمایه گذاری کنند و بر تلاش خود متکی باشند.
نظرات سوالات
845
11 تیر 1400 ساعت 15:15:59
فرهاد
ایراد اساسی به متن موجود

به نظر من کسی که نویسنده متن بوده ، حتما خودش درگیر و یا سرشاخه و یا از اعضای شبکه مارکتینگ بوده چون تمام دفاعیات بر پایه وعده های پوچ و بی ارزشی است که برای ترغیب شما به وارد شدن به این کار به شما داده می شود ، بنظر من کاملا بی معنی و بدون دلایل محکم برای تبلیغ این نوع کار می باشد

پاسخ
نظر جالب بود؟
2938
08 خرداد 1402 ساعت 09:35:54
سهیل
ایراد اساسی به نظر مخاطب موجود

خب شما بفرمایید نقضش کنید؟ لطفا معنی دار و با دلایل محکم بفرمایید .این تجارت بسته به سلیقه شماست اگر دوست نداریش منکرش نشو... شرکت amway فروش سالیانش نصف بودجه نفت ایرانه...

پاسخ
نظر جالب بود؟
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

اصلی‌ترین معایب نتورک مارکتینگ، همه یک‌ چیز می‌گویند؛ همه چیز را نمی‌گویند

هر شغلی داشته باشید و یا حتی اگر خانه دار باشید، عجیب نیست که به دنبال معایب نتورک مارکتینگ بگردید. تعدادشان زیاد...

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

کتاب درمورد دیجیتال مارکتینگ

قبل از این که به معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم بهتر است بدانید که حضور کسب و کار های مختلف در دنیای...

سرفصل های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه سرفصل هایی دارد؟ به چه کسی متخصص در دیجیتال مارکتینگ گفته می شود؟ این ها سوالاتی است...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

متخصص دیجیتال مارکتینگ لازم است به چه مواردی تسلط داشته باشد؟

در دنیای مدرن، زندگی ما بسیار بیش تر از ده سال پیش با دنیای دیجیتال و همچنین دیجیتال مارکتینگ در هم آمیخته است. در...

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهایی که می خواهند در بازار دیجیتال مرتبط و رقابتی باقی بمانند، یکی از ضروریات شده...

بحران کرونا و دیجیتال مارکتینگ

هزینه های دیجیتال مارکتینگ طی سال های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. علیرغم کاهش بودجه دیجیتال مارکتینگ...

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی و غیره، این روزها بازاریابی آنلاین برای تجارت شما یک معامله...

تاریخچه وردپرس

تاریخچه وردپرس به بیش از ۱۵ سال می رسد. ورد پرس به وبلاگ ها، وب سایت ها و حتی فروشگاه های تجارت الکترونیکی نیرو بخشیده...

بازار کار دیجیتال مارکتینگ

بازار کار دیجیتال مارکتینگ بسیار داغ و متنوع است. همه ما کم و بیش در مورد دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی داریم. هر چند...

تاریخچه بازاریابی شبکه ای

شاید با شنیدن اسم بازاریابی شبکه ای اولین چیزی که به ذهنتان می رسد شرکت های هرمی و کلاهبرداری باشد اما در این مقاله...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد