جستجو

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

(14 رای)
به روز رسانی: 06 آذر 1399 ساعت 14:47:07
تاریخ ثبت: 13 آبان 1399 ساعت 23:21:27
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/42678
اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام یکی از روش های پربازدید در بازاریابی شبکه های اجتماعی به حساب می آید. با یک نگاه کلی دلیل موفقیت در این عرصه را خواهید فهمید. اینستاگرام در سال 2010 به جهان معرفی شد و توانست افراد زیادی را در تمامی رنج های سنی به سمت خود جذب کند.

بسیاری از برندهای معتبر پوشاک یا لوازم آرایشی و ...، در این پلتفرم فعال هستند و توانسته اند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند. اگر هنوز به دنبال بازاریابی سنتی هستید باید بدانید که از رقبای خود عقب مانده اید. زیرا زمانی که شما از بازاریابی سنتی استفاده می کنید افراد کمی را می توانید به سمت فروشگاه خود جذب کنید، در صورتی با استفاده از اینستاگرام مارکتینگ می توانید از سر تا سر ایران و جهان برای خود کاربر جذب کنید و میزان فروش خود را افزایش دهید.

زمانی که شما می خواهید از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده کنید، باید بدانید که هر کدام از این شبکه های اجتماعی دارای قواعد خاصی هستند که شما باید از آنها پیروی کنید. پیروی از این قواعد به شما کمک می کند تا در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شوید. در این مقاله سعی می کنیم بیشتر در مورد اینستاگرام مارکتینگ صحبت کنیم.

 برای چه کسب و کارهای می توانید از اینستاگرام مارکتینگ استفاده کنید؟


با توجه به محبوبیت اینستاگرام در بین مردم بازاریابی توسط اینستاگرام، می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. اینستاگرام توانست جایگاه فیسبوک را در بین مردم به راحتی تصاحب کند. دلیل موفقیت اینستاگرام، تبلیغات با استفاده عکس و ویدئو است. شما می توانید با استفاده از عکس و ویدئو به راحتی خدمات یا محصولات خود را تبلیغ کنید.

بنابراین بازاریابی توسط اینستاگرام برای تمامی کسب و کارها مفید است. ممکن است شما یک کارخانه بزرگ داشته باشید یا یک مغازه کوچک، فرقی نمی کند، اینستاگرام مارکتینگ می تواند باعث موفقیت بیشتر شما شود.

اما فقط باز کردن یک پیج در اینستاگرام نمی تواند باعث موفقیت شما شود. بلکه باید قواعد این نوع بازاریابی را بلد باشید. اینستاگرام یک نرم افزار است که همه روزه در حال پیشرفت است و موارد مختلفی به آن اضافه می شود. بنابراین باید نحوه استفاده از ابزارهای جدیدی که به آن اضافه می شود را بدانید تا بتوانید در این رقابت پیروز شوید.

مشخص کردن اهداف خود در بازاریابی اینستاگرامی


قبل از اینکه پیج کاری خود را در اینستاگرام افتتاح کنید، باید هدف خود را از حضور در اینستاگرام مشخص کنید. صاحبان کسب و کار از حضور در اینستاگرام اهداف مختلفی را دنبال می کنند.

  • ممکن است هدف شما از حضور در اینستاگرام تعامل بیشتر با کاربران باشد. با این کار مشتری اعتماد بیشتری نسبت به برند شما پیدا می کند. زیرا کاربران با فعالیت ها و فرهنگ کاری صاحبان کسب و کار بیشتر آشنا می شوند.

  • بیشتر صاحبان کسب و کار از حضور در اینستاگرام برای افزایش فروش خود استفاده می کنند. در واقع این افراد اینستاگرام مارکتینگ را به عنوان یک روش برای افزایش فروش در نظر دارند.

  • بعضی از کسب و کارها برای تثبیت جایگاه خود، فعالیت خود را در اینستاگرام آغاز می کنند. بسیاری از شرکت های بزرگ از اینستاگرام به همین منظور استفاده می کنند، زیرا این شرکت ها نیاز به افزایش فروش محصولات خود ندارند و فقط می خواهند با به اشتراک گذاشتن فعالیت های بشر دوستانه خود در ذهن مردم ماندگار شوند.


با توجه به مثال های بیان شده می توانیم نتیجه بگیریم که افراد مختلف از حضور در اینستاگرام اهداف مختلفی را دنبال می کنند. پس قبل از حضور در اینستاگرام هدف نهایی خود را مشخص کنید.

چند نکته اساسی برای شروع اینستاگرام مارکتینگ


برای اینکه بتوانید توجه افراد مختلف را در اینستاگرام به خود جلب کنید، باید پروفایل خود را بهینه کنید. در ادامه چند نکته مهم برای بهینه کردن پروفایل را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید بازاریابی اینستاگرامی خود را آغاز کنید.


  1. انتخاب اسم مناسب برای پیج




باید به این نکته توجه داشته باشید که برای پیج خود یک نام مناسب انتخاب کنید. نباید اسم پیج شما طولانی یا سخت باشد. زیرا افراد با جستجوی نام پیج، شما را پیدا می کنند. سعی کنید یک اسم خاص که به سادگی نوشته و خوانده می شود برای پیج خود انتخاب کنید.


  1. عدم قفل نمودن پیج کاری




همانطور که می دانید نباید پیج های کاری قفل باشد. بلکه باید به صورت عمومی باشد که هر کسی بخواهد به راحتی بتواند وارد پیج شما شده و صفحه شما را دنبال کند. بنابراین شخصی کردن پیج کاری یک کار اشتباه است که بعضی از افراد آن را انجام می دهند.


  1. انتخاب عکس مناسب برای پروفایل




یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب عکس مناسب برای پروفایل شما است. زمانی که شما صاحب یک پیج کاری هستید، عکس پروفایل شما باید لوگوی کسب و کار شما باشد. همچنین عکس انتخابی شما باید دارای کیفیت لازم باشد. زیرا اگر عکس پروفایل شما بی کیفیت باشد، از نظر کاربران چندان جالب نیست.


  1. انتخاب یک اسم فارسی برای پروفایل




نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب اسم مناسب برای پیج شماست که دقیقاً در زیر عکس پروفایل شما قرار دارد. شما می توانید یک اسم فارسی برای پیج خود انتخاب کنید. با استفاده از این نام فارسی افراد به راحتی می توانند شما را پیدا و دنبال کنند.


  1. بیوی پروفایل شما، کت و شلوار پیج شما است




زمانی که بازاریابی اینستاگرام را شروع می کنید باید اصل مقدماتی آن را رعایت کنید. اصل مقدماتی شروع بازاریابی اینستاگرام، انتخاب یک بیوگرافی کامل و مناسب است. شما برای نوشتن بیوگرافی باید به این نکته توجه داشته باشید که می توانید فقط از 150 کاراکتر استفاده کنید. بنابراین باید کلماتی انتخاب کنید که بتواند تأثیر کاملی بر روی افرادی که می خواهند وارد پیج شما شوند بگذارد.


  1. قرار دادن آدرس وب سایت شرکت یا سازمان در پروفایل




نکته بعدی که برای بهبود پروفایل خود باید به آن توجه داشته باشید، قرار دادن آدرس وب سایت شرکت در پروفایل است. دلیل اینکه از شما خواسته می شود تا آدرس وب سایت خود را در پروفایل قرار بدهید این است که باعث می شود کلاس کاری شما افزایش پیدا کند. همچنین می توانید آدرس کانال تلگرام خود را نیز در این قسمت قرار بدهید. کاربران با مشاهده این آدرس ها راحت تر به شما اعتماد می کنند.


  1. استفاده از تگ لوکیشن




با استفاده از تگ لوکیشن می توانید در قسمت جستجوی اینستاگرام بهتر دیده شوید. برای اینکار می توانید تصویری از محل کسب و کار خود آماده کنید و لوکیشن را بر روی آن تگ کنید. با این کار پستهای شما بیشتر دیده می شود.

  1. استفاده از عکس های با کیفیت در پست ها


حتماً به این نکته توجه داشته باشید که برای پست های خود باید از عکس های دارای کیفیت استفاده کنید. استفاده از عکس هایی که دارای کیفیت پایینی هستند، باعث کاهش میزان اعتماد کاربران نسبت به شما می شود. بنابراین اعتبار برند خود را با قرار دادن عکس های بدون کیفیت خراب نکنید.


  1. استفاده از هشتگ




نکته بعدی که باید به آن خیلی توجه داشته باشید استفاده از هشتگ است. البته نباید در استفاده از هشتگ ها زیاده روی کنید. اینستاگرام جدیداً برای استفاده از هشتگ محدودیت قرار داده است و شما نمی توانید بیشتر از سی هشتگ در هر پست استفاده کنید. البته بهتر است برای هر پست بیشتر از 10 تا 11 هشتگ استفاده نکنید. هشتگ های که برای پست های خود انتخاب می کنید باید با موضوع کسب و کار و پست شما هماهنگی داشته باشد.

برای موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ از چه محتوایی باید استفاده کنیم؟


برای اینکه بتوانید در بازاریابی اینستاگرام موفقیت آمیز عمل کنید، باید محتوای مناسبی برای آن در نظر بگیرد. در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که چه محتوایی برای بازاریابی اینستاگرامی استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را برای کار خود جذب کنید.

  • محتوای انتخابی شما محصول محور باشد. منظور از محصول محور بودن این است که محتوای تولید شده شما در مورد محصول یا خدمات کسب و کار شما باشد. دلیل محبوبیت این نوع محتوا این است که محصول از زوایای مختلفی بررسی می شود.

  • محتوای دیگری که در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد، محتوای مشتری محور است. در مورد این نوع محتوا می توانیم به شما اینگونه توضیح بدهیم که زمانی که نظرات کاربران خود را در اینستاگرام منتشر می کنید، شما یک محتوای مشتری محور تولید کرده اید.

  • محتوای بعدی که در اینستاگرام استفاده می شود، محتوای کارمند محور است که در مورد افرادی ( کارکنان شرکت ) است که در پشت پرده شرکت تولید محتوا انجام می دهند.


سخن آخر

اگر می خواهید در اینستاگرام به عنوان یک اینستاگرام مارکتینگ به خوبی عمل کنید، باید به نکاتی که در این مقاله برای شما بیان شد دقت کافی داشته باشید. همچنین بد نیست بدانید که بر طبق تحقیقات انجام شده، کاربران به محتوای تصویری علاقه بیشتری نسبت به محتوای متنی نشان می دهند. زیرا محتوای تصویری می تواند سرگرم کننده تر باشد.

همچنین برای انجام تبلیغات در اینستاگرام باید بهترین زمان را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید در کسب و کار خود  موفق باشید باید به طور منظم و مرتب کار کنید و پست های خود را در یک ساعت مشخص در پیج خود قرار دهید. برای اینکه بدانید بهترین زمان برای قرار دادن پست چه زمانی است، می توانید از آزمون و خطا استفاده کنید. به عنوان مثال در چند ساعت مختلف پست قرار بدهید و ببینید در چه زمانی بیشترین میزان لایک و کامنت را دارید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بک لینک سازی چیست؟

در این مقاله، مفهوم اصلی بک لینک سازی چیست؟ (ایجاد پیوندهای برگشتی) و اهمیت آن در افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت شما...

بک لینک طبیعی چیست؟

در اینجا درباره اهمیت بک لینک طبیعی در بهبود رتبه وب‌سایت شما می‌آموزید. مزایا، استراتژی‌ها و پرسش‌های متداول...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

با ساخت ربات اینستاگرام در دنیا دیده شوید

با ساخت ربات اینستاگرام می توان به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را توسعه داد. فالوورهای بیشتری جذب و درآمد بالاتری...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

چگونه فالوور اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش فالوور در اینستاگرام می تواند تأثیر بسیار مثبتی را روی رونق کسب و کار شما بگذارد. شما به عنوان یک عضو فعال...

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

چگونه بازدید پست های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید اینستاگرام یکی از موارد حائز اهمیت برای افراد، شرکت ها و سازمان ها است زیرا امروزه اینستاگرام به...

بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل

بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق ایمیل یکی از مسائلی است که افراد بسیاری با آن مواجه شده اند. شاید این مسئله...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

در حال حاضر قابلیت ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، یک مزیت فوق العاده برای کسب و کار های تجاری محسوب می شود...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد