جستجو

بازار کار دیجیتال مارکتینگ

(15 رای)
به روز رسانی: 03 آذر 1399 ساعت 15:26:00
تاریخ ثبت: 12 آبان 1399 ساعت 19:59:40
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/41410
بازار کار دیجیتال مارکتینگ بسیار داغ و متنوع است. همه ما کم و بیش در مورد دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی داریم. هر چند افراد مشغول به کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ باید تخصص لازم برای کار در این حوزه را داشته باشند ولی فقط کافی است نگاهی به رزومه های ارسالی افراد مشتاق برای کار در دیجیتال مارکتینگ بیندازید. داوطلبینی با رشته های مختلف دانشگاهی و بعضا مسلط به حوزه دیجیتال مارکتینگ خواستار کار هستند.

بازار کار دیجیتال مارکتینگ بسته به نوع سازمان، میزان دسترسی به سیستم های پیشرفته، آموزش تخصصی و مربیان آگاه می تواند طبقه بندی شود.

چشم انداز اشتغال برای بازاریابی دیجیتال چیست؟


قرار است در سال های آینده موج زیادی از مصرف کنندگان بزرگسال جدید اینترنت را اشغال کنند و طبیعتاً این بدان معناست که مهارت های بازاریابی دیجیتال درجه بالا قطعاً تقاضای زیادی خواهد داشت. نسل مصرف کنندگان بزرگسال جدید که برای اولین بار آماده استفاده از پول خود می شوند، محصول یا محصولاتی نوین خواهند بود که تقریباً به طور کامل در اینترنت جمع شده اند، به این معنی که برای جذب موفقیت آمیز آنها چیزی جز هوش بازاریابی زیادی برای کارکردن در بازار کار دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم.

روزهایی که روش های سنتی تبلیغات می توانستند بدون زحمت به دلیل ادعاهای تبلیغ کننده، به راحتی درآمد زیادی را کنترل کنند، گذشته است. این روزها رویکردی ابتکاری به خود می گیرد که از گذشته قرض می گیرد و همزمان به آینده پیش می رود. موارد زیر چند مورد از مهمترین مواردی است که باید در مورد چشم انداز اشتغال بازاریاب های دیجیتال در دهه جدید درک کنید.

اداره آمار کار بازاریاب های دیجیتال را زیر چتر عمومی تبلیغات و مدیران بازاریابی طبقه بندی می کند. متوسط پرداخت در سال ۲۰۱۶ برای همه در گروه تبلیغاتی اداره آمار کار تقریباً ۱۲۷.۵۰۰ دلار در سال بود که معادل ۶۱ دلار در ساعت است.

تحصیلات ابتدایی معمول در بازار کار دیجیتال مارکتینگ، برای یک آگهی دهنده لیسانس است، اما برای بازاریاب های دیجیتال که قصد دارند استعدادهای خود را برای دوره جدید اعمال کنند، داشتن تحصیلات رسمی ممکن است به اندازه دوره سنتی نباشد.

به دلیل وجود مانع ورود نسبتاً کم برای بازاریابی دیجیتال در بازار کار دیجیتال مارکتینگ، به طور کلی هیچ آموزش در محل کار ضروری نیست. با این حال، از آنجا که افراد زیادی هستند که مهارت خود را به عنوان معلم بازاریابی آنلاین به صورت مستقل ارائه می دهند، افزایش تقاضا برای مهارت های بازاریابی آنلاین ممکن است همراه با سرمایه گذاری بیشتر در کلاس های ارائه شده توسط کارشناسان بازاریابی آنلاین دیده شود.

در سال ۲۰۱۴ ، اداره آمار کار گزارش داد که ۲۲۵۲۰۰ شغل در تبلیغات، تبلیغات و مدیریت بازاریابی وجود دارد. اگرچه ممکن است به وضوح نتوان همان مورد را برای بازاریابی آنلاین بیان نمود، اما تعداد فزاینده ای از موسسات تجارت دیجیتال به خوبی می توانند تعداد بازاریابان صریحاً مبتنی بر دیجیتال را با یک درجه عادلانه افزایش دهند.

تا آنجا که به چشم انداز شغلی مربوط می شود، اداره آمار کار گزارش می دهد که باید نرخ رشد شغل تقریباً ۹ درصد برای همه تبلیغ کنندگان و مدیران بازاریابی تا سال ۲۰۲۴ وجود داشته باشد. نرخ رشد شغل کمی سریعتر از متوسط است که در کنار روندهای مشاهده شده در تجارت دیجیتال، یک رویداد نسبتاً قابل پیش بینی در بازار کار دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

در صورت اثبات صحت تغییر رشد شغلی که توسط اداره آمار کار گزارش شده است، تا سال ۲۰۲۴ می تواند حدود ۲۰۰۰۰ شغل جدید در مدیریت تبلیغات، تبلیغ و بازاریابی در بازار کار دیجیتال مارکتینگ وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه افکار عمومی در مورد تبلیغات سنتی در قالب تبلیغات و آگهی ها افت چشمگیری در تأیید داشته است، دوره جدید بازاریابی دیجیتال بیشتر به توسعه رهبری فکری و روابط سالم تر با مشتری بستگی دارد. بازاریاب ها در دوره جدید تجارت دیجیتال مجبورند روشهای ابتکاری بیشتری را برای نشان دادن اعتبار کشف کنند، بدون اینکه درخواست فروش بصورت تهاجمی داشته باشند.

به دست آوردن اولین شغل بازاریابی دیجیتال در سطح پایه می تواند یک چالش دلهره آور به نظر برسد، به ویژه هنگامی که هیچ تجربه حرفه ای در بازار کار دیجیتال مارکتینگ ندارید. در حال حاضر در انجمن ها، سایت های خبری و پست های LinkedIn می بینید که متخصصان از این موضوع شکایت دارند که چگونه نامزدهای بدون تجربه کاملا در این بازار کار رقابتی حضور دارند.

"شما بدون تجربه نمی توانید شغل پیدا کنید و بدون شغل هم نمی توانید تجربه کنید." به سادگی اینطور نیست. افراد زیادی در آنجا مشغول شغل عالی در شرکت های درجه یک هستند که تجربه "رسمی" بسیار کمی دارند.

آنچه در صنعت بازاریابی دیجیتال عالی است سرعت شتاب تغییر است. استارت آپ های کاملاً جدید، شرکت های SaaS و آژانس های دیجیتالی هر روز ظاهر می شوند، شیوه تجارت ما را تغییر می دهند، بازار کار دیجیتال مارکتینگ را پیچیده تر و مسیرهای شغلی سنتی (و نیاز به مدارک پیشرفته دانشگاه) را مختل می کنند.

شکاف مهارت های بازاریابی دیجیتال در بازار کار دیجیتال مارکتینگ واقعی است


تا سال ۲۰۲۰ ، ۱۵۰۰۰۰ شغل دیجیتال وجود دارد و جالب اینجاست که افراد کافی برای پر کردن این مشاغل وجود ندارد.

در اینجا یک راز دیگر وجود دارد: شما می توانید این مهارت های بازاریابی دیجیتال را به خود بیاموزید و نیازی به مدرک دانشگاهی گران نیست.

در مورد آن فکر کنید.

آیا دانشگاه ها مواردی مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را پوشش می دهند؟ خرید تبلیغات برنامه ای چطور؟ چگونه می توان کمپین های جستجوی پولی موثر را اجرا کرد؟ بهینه سازی نرخ تبدیل چگونه انجام می شود؟ استفاده از بازاریابی تأثیرگذار در بازار کار دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

بنابراین چگونه می توانید بدون تجربه رسمی پا در بازار کار دیجیتال مارکتینگ بگذارید؟

چگونه به اندازه کافی یاد بگیرید که بتوانید یک کار بازاریابی دیجیتال سطح پایین را شروع کنید تا بتوانید از نردبان شرکتی بالا بروید؟

٪۸۵ از موفقیت مالی شما به شخصیت و توانایی شما در برقراری ارتباط، مذاکره و رهبری وابسته است. به طرز تکان دهنده ای، تنها ۱۵٪به دانش فنی مربوط است.

در اینجا هفت روش برای به دست آوردن اولین شغل بازاریابی دیجیتال در بازار کار دیجیتال مارکتینگ خود را بدون تجربه رسمی بدست آورید

۱- به مهارت های بازاریابی دیجیتال خود اطمینان پیدا کنید.


هنگامی که برای اولین بار شغل حرفه ای خود را شروع می کنید، ممکن است به اطراف خود نگاه کنید، بازار کار مارکتینگ را بسنجید و خود را با همسالان خود مقایسه کنید. دیگران با تجربه بیشتر از شما، نمرات بهتر، دوره های کارآموزی بیشتر، ارتباطات بیشتر و ممکن است با این مقایسه ها احساس ناامیدی کنید.

در این دام نیفتید. با یک ذهنیت باز شروع کنید، درک کنید که هزاران فرصت برای استفاده وجود دارد. مرحله اول اعتماد به نفس است.

تجربه حرفه ای، نمرات دانشگاهی و دوره های کارآموزی فانتزی نمی تواند با قدرت شخصیت و مهارت های ارتباطی شما مقایسه شود. بازار کار به دنبال جذب نیروهای خلاق، پرتلاش و هدفمند است.

بله، شرکت ها در رقابت در بازار کار دیجیتال مارکتینگ به دنبال مهارت های سخت و دانش خاصی هستند که از طریق آموزش آموخته اند، اما مهارت های نرم از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

در حقیقت، هفت ویژگی برتر موفقیت در Google همه مهارت های نرم هستند: یک مربی خوب بودن، خوب برقراری ارتباط و گوش دادن داشتن بینش در مورد دیگران (از جمله کسانی که دارای ارزش ها و دیدگاه های مختلف هستند)، همدلی و حمایت از همکاران، خوب اندیشیدن و حل مسئله بودن و بتواند از طریق ایده های پیچیده ارتباط برقرار کند.

پس از گفتگو با دهها نفر از استخدام کنندگان در حوزه بازاریابی دیجیتال در طول سالها، متخصصان به یک نتیجه اساسی در مورد دو نکته اساسی رسیده اند که مدیران استخدام کننده در بازار کار و دنیای رقابتی می خواهند قبل از ارسال پیشنهاد کار از شما بدانند. اینکه فرد توانمندی هستید و کارهای پیچیده را در عین سادگی انجام می دهید.

نکته مهم تر در بازار کار دیجیتال مارکتینگ این است که محدودیتی در تعداد مصاحبه های دریافتی ندارید. می توانید امتحان کنید، امتحان کنید و دوباره امتحان کنید و اولین رمز موفقیت اعتماد به نفس است.

۲- مسیر شغلی بازاریابی دیجیتال خود را انتخاب کنید.


بنابراین شما تصمیم گرفته اید که می خواهید شغل خود را در بازار کار بازاریابی دیجیتال آغاز کنید. قبل از پیمودن در این جاده، باید دقیقاً بدانید که در حرفه خود از چه سوالاتی می خواهید از خود بپرسید:

- چه کاری دوست دارم انجام دهم؟

- من واقعاً در چه کاری مهارت دارم؟

- آیا بهتر است تنها کار کنم یا با دیگران همکاری کنم؟

- در حال حاضر چه مهارت ها و نقاط قوتی دارم؟

- من خلاق ترم یا تحلیلی تر؟

تعدادی از رشته های مختلف بازاریابی دیجیتال وجود دارد که هر یک مسیر شغلی منحصر به فرد خود را دارند.

اگرچه شما نمی توانید در هنگام اقدام برای اولین شغل خود خیلی انتخاب کنید، اما مطابقت با علایق و نقاط قوت فعلی خود یکی از رشته های بازاریابی دیجیتال که دوست دارید را در بازار کار دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنید.

یک کار مشترک بازاریابی دیجیتال در سطح ورودی یک متخصص بازاریابی دیجیتال است، شخصی است که به بهینه سازی موتور جستجو (جستجوگر)، جستجوی پرداخت شده، بازاریابی محتوا، بهینه سازی نرخ تبدیل، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و غیره کمک می کند.

این نقش ها چند وجهی است و برای موفقیت در چندین رشته به پیش زمینه نیاز دارید. پذیرش این نقش راهی خارق العاده برای شروع کار شما است. این کار یادگیری عملی شما را سریع پیگیری می کند و رشد شغلی شما را تسریع می کند.

اگرچه نقش چند وجهی است، شما باید بر روی ۲-۳ رشته کاملاً تخصصی تمرکز کنید تا در مورد رزومه خود داستانی بگویید و درآمد بالقوه خود را در بازار کار دیجیتال مارکتینگ افزایش دهید.

در زیر برخی از متقاضی ترین مهارت های بازاریابی دیجیتال و ابزارهای مرتبطی را که باید برای تسلط بر آنها یاد بگیرید ، آورده ام.

هر رشته را بصورت عمیق گوگل کنید و تصمیم بگیرید که کدام ۲ یا ۳ گزینه برای شما جالب ترین است.

۱- بازاریابی محتوا: وردپرس ، افزونه Yoast SEO

۲- تجزیه و تحلیل دیجیتال: Google Analytics ،Adobe Analytics ، Optimizely

۳- بهینه سازی موتور جستجو: (SEO) - Moz ، Ahrefs ، SEM Rush ، کنسول جستجوی Google

۴- بازاریابی موتور جستجو: (SEM) - Google AdWords ، Bing Ads

۵- بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) : بهینه، مدیر برچسب گوگل، کاردستی

۶- بازاریابی رسانه های اجتماعی: تبلیغات فیس بوک ، تبلیغات توییتر ، تبلیغات LinkedIn ، Hootsuite

۷- بازاریابی وابسته CJ : توسط Conversant ، Impact Radius

۸- اتوماسیون بازاریابی - Marketo ، Pardot ، Bronto ،

۹- بازاریابی از طریق ایمیل Mailchimp ، تماس ثابت ، AWeber

۱۰- توسعه وب : وردپرس، مجنتو، جوملا، دروپال

۱۱- مدیریت پروژه: JIRA ، Basecamp ، Timeforce ، Trello

علاوه بر این لیست، Microsoft Excel ، Outlook ، PowerPoint و Word قدیمی را فراموش نکنید. آنها هنوز هم برای هر شغل بازاریابی دیجیتال بسیار مهم هستند و روزانه مورد استفاده قرار می گیرند.

۳- با دوره های بازاریابی دیجیتال اصول را به خود بیاموزید.


وقتی تصمیم گرفتید چند مهارت برای افزودن به رزومه خود اضافه کنید، وقت آن است که یادگیری را شروع کنید!

نکته قابل توجه در مورد بازاریابی دیجیتال این است که دوره های مختلف صدور گواهینامه رایگان می توانید بگذرانید که در رزومه شما بسیار جالب خواهد بود.

دلیل اصلی استخدام برای شغل بازاریابی دیجیتال در بازار کار دیجیتال مارکتینگ، به دلیل تجربه حرفه ای فرد نبود، بلکه به این دلیل است که در گوگل AdWords ، Google Analytics ، Bing Ads ، Hubspot و Facebook Ads گواهینامه دارد.

۴- دیجیتال مارکتینگ را به عنوان فریلنسر شروع کنید.


قبل از اقدام به اولین کار حرفه ای بازاریابی دیجیتال، بهتر است دانش جدید خود را آزمایش کنید و یک کار عملی را شروع کنید.

از آنجا که تازه کار خود را شروع کرده اید، نباید در کسب درآمد متمرکز شوید، بلکه باید به افراد کمک کنید تا حضور آنلاین خود را افزایش دهند و تجربیات ارزشمندی را برای ساخت نمونه کارهای شما کسب کنند.

آیا صاحبان مشاغل کوچک را می شناسید که بتوانید به آنها کمک کنید؟ اکثر SMB ها در بازاریابی دیجیتال مهارت کافی ندارند و می توانند از تخصص جدید شما بسیار بهره مند شوند.

شاید یک دوست قدیمی صاحب یک رستوران محلی باشد و حضور در شبکه های اجتماعی نداشته باشد. آنها را با Facebook Ads تنظیم کنید. یا شاید یکی از اعضای خانواده اش آرایشگاه داشته باشد اما در Google پیدا نشود. برای کمک به آنها از جستجوگرهای جدید خود استفاده کنید. ممکن است از این معامله یک شام رایگان یا یک مدل مو کوتاه پاداش بگیرید. پس بازار کار دیجیتال مارکتینگ لزوما وسیع و گسترده نیست، شما برای شروع کار از بازارهای کوچک پیرامون خود استفاده کنید.

در هر صورت، اگر ROI را ردیابی می کنید و از استراتژی های صوتی استفاده می کنید، به مشاغل محلی کمک می کنید، نمونه کارهای بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد می کنید و مهارت های ارزشمندی را یاد می گیرید. در سایت های آزاد مانند FlexJobs هاپ کنید و یک حساب کاربری فریلنسر ایجاد کنید.

ابتدا نمایه جدید خود را با نمونه کارهایی که بسیار عالی و بصورت رایگان انجام داده اید پر کنید. این محتوا اعتبار شما را افزایش می دهد و باعث علاقه بیشتر به کار شما می شود. دوم، نرخ های مستقل خود را برای رقابت با بازار تنظیم کنید.

حتماً سیستم عامل هایی را که در آنها مهارت دارید ، مانند Google AdWords یا Analytics به نمایش بگذارید.

سرانجام ، مارک شخصی خود را انتخاب کنید، با دیگر فریلنسرها ارتباط برقرار کنید و با معرفی با کسانی که به دنبال کمک بازاریابی دیجیتال هستند تماس بگیرید هنگامی که برخی از قراردادها را امضا کردید، حتی کارهای بیشتری برای اضافه کردن به نمونه کارهای خود خواهید داشت. اکنون شما وارد شبکه گسترده بازار کار دیجیتال مارکتینگ شده اید.

۵- برای اولین مصاحبه بازاریابی دیجیتال خود آماده شوید.


پس از گذراندن دوره های بازاریابی دیجیتال، کمک به ارتباطات خود برای حضور آنلاین و شروع به کار به عنوان یک فریلنسر، اکنون آماده لیگ های بزرگ دیجیتال مارکتینگ هستید.

وقت آن است که برای اولین مصاحبه بازاریابی دیجیتال آماده شوید.

بن فرانکلین گفت: "اگر نتوانید برنامه ریزی کنید ، قصد شکست دارید."

مصاحبه همه چیز درباره برنامه ریزی پیش رو است. هر چقدر با خود، تجربه و مهارت های جدید بازاریابی دیجیتال راحت باشید، شانس شما برای رسیدن به آن شغل بیشتر خواهد بود.

در اینجا چند نکته برای موفقیت در اولین مصاحبه شغلی بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

- غرق در شرکت شوید. شما باید کاملاً از شرکت، مدیر عامل و تیم اجرایی، ارزشهای اصلی و وضعیت مالی فعلی شرکت مطلع شوید تا نشان دهید که تکالیف خود را انجام داده اید.

- اگر به استراتژی بازاریابی دیجیتال آنها نگاهی بیندازید و استراتژیهای عملیاتی را که روز اول به کار می گیرید، پیدا کنید، بسیار عالی است.

- رزومه کاری خود را با نقش مطابقت دهید. رزومه شما باید به عنوان سندی زنده دیده شود. برای به حداکثر رساندن تأثیر بر نقش فعلی که برای آن اعمال می کنید، باید نقاط اصلی و تجربه شما تغییر کند.

این دروغ نیست، بلکه فقط حقایق انتخابی را اضافه می کند تا خود را برجسته کنید.

- خود را با سوالات موقعیتی آماده کنید. سوالاتی نظیر"در مورد زمان به من بگویید" و "شما چه کاری انجام می دهید" هستند.

- حتماً آنها را یادداشت کنید و تمرین کنید زیرا هدف آنها این است که شما را محک بزنند. بسیاری از این سوالات را جمع می کنند و اگر پاسخ ها را درست دهید، واقعاً برجسته خواهید شد. برای اطمینان از اینکه ارزش خود را نشان می دهید و سریع فکر می کنید، می توانید از روش STAR استفاده کنید تا وضعیت، وظیفه، اقدام و نتیجه ای را که به مدیر استخدام شده منتقل کنید.

- برای ارزیابی بازاریابی دیجیتال آماده باشید. اولین کار بازاریابی دیجیتال نیاز به ارزیابی تعاملی است. این ارزیابی ها کاملاً رایج است و نکته قابل توجه در مورد آنها این است که به شما مهلت داده می شود که آنها را خودتان تکمیل کنید (معمولاً 2-7 روز) و اگر نمی توانید چیزی را کشف کنید، فقط آن را در گوگل (مانند زندگی واقعی) انجام می دهید.

بعد از اینکه تجربه کار مستقل خود را داشتید، نمونه کارها، رزومه و نمایه LinkedIn خود را اضافه کنید. خوب ، شما آماده هستید. شما اکنون تجربه کافی برای به دست آوردن اولین شغل "رسمی" بازاریابی دیجیتال در بازار کار دیجیتال مارکتینگ را دارید.

۶- در مورد حقوق خود مذاکره کنید.


بنابراین بیایید بگوییم شما مصاحبه کرده اید و شرکت با پیشنهادی دوباره برمی گردد.

وقتی سرانجام به اولین کار خود در بازاریابی دیجیتال رسیدی ، چشمان شما از هیجان روشن می شود. رویاهای شما در حال تحقق هستند! شما در حال برنامه ریزی برای این که چه عکس هایی را به میز کار خود اضافه کنید، ترسیم نقشه های راهنما برای دفتر فکر می کنید.

فقط یک ثانیه صبر کنید.

بزرگترین اشتباهی که می توانید مرتکب شوید پذیرفتن پیشنهاد اولیه برای کار در سطح ابتدایی در دنیای رقابت است.

مطمئناً جالب است که یک شرکت شما را می خواهد و این ممکن است اولین بار باشد که شما یک پیشنهاد رسمی دریافت می کنید، اما شما باید هیجان را از بین ببرید و به تجارت واقعی خود بپردازید.

اولین پیشنهاد هرگز بهترین پیشنهاد نیست. این جمله را با چند بار تکرار کنید: اولین پیشنهاد هرگز بهترین پیشنهاد نیست.

برای مثال برای اولین شغل بازاریابی دیجیتال پیشنهاد اولیه ۴۲۰۰۰ دلاری را به فردی پیشنهاد دادند در حالی که به راحتی می توانست ۵۲۰۰۰ دلار دریافت کند.

پس از پرش به چند شرکت جدید در طول سال ها ، اکنون بیش از دو برابر این مبلغ درآمد کسب می کند، اما با نگاهی به همان روزهای ابتدایی، می توانست با یک مذاکره ساده بهترین پیشنهاد را بدهد. اولین حقوق شما پایه و اساس سال های آینده را ایجاد می کند، بنابراین مطمئن شوید که ارزش خود را می دانید.

از ابزار برآورد حقوق مانند LinkedIn Salary استفاده کنید تا ببینید شرکت ها برای موقعیت هایی مانند شما در شهر فعلی شما چه مبلغی را پرداخت می کنند.

طبق ابزارهای حقوق و دستمزد ، یک متخصص بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده به طور متوسط باید سالانه ۵۰۰۰۰ دلار درآمد کسب کند. این مبلغ را با توجه اوضاع کشور، تحریم، شرایط کرونا تغییر دهید. به چیزی کمتر از این بسنده نکنید.

۷- وقت آن است که در کار از بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم.


اگر این مراحل را دنبال کردید، آن را انجام دادید! شما اولین شغل بازاریابی دیجیتال خود را به دست آوردید و اکنون در موقعیتی هستید که می توانید سرنوشت خود را رقم بزنید.

به طور خلاصه: بدون هیچ تجربه رسمی، شما فقط به خود بازاریابی دیجیتال آموخته اید. شما با شرکت در دوره های رایگان صدور گواهینامه آنلاین ، سپس تجربه کار در ارتباطات شخصی، کار خود را در بازار کار دیجیتال مارکتینگ شروع کردید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

خداحافظی با سماور و کتری با ورود چای ساز سلطان به بازار

چای ساز سلطان، با به کارگیری سیستم‌های نوین و طراحی دقیق، طعم و عطر دل‌انگیز چای را به شما هدیه می‌دهد.

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

کتاب درمورد دیجیتال مارکتینگ

قبل از این که به معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم بهتر است بدانید که حضور کسب و کار های مختلف در دنیای...

سرفصل های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه سرفصل هایی دارد؟ به چه کسی متخصص در دیجیتال مارکتینگ گفته می شود؟ این ها سوالاتی است...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد