به روز رسانی: 15 مرداد 1398 ساعت 23:38:27
تاریخ ثبت: 15 مرداد 1398 ساعت 23:38:27
آیا می دانستید می توانید با مارکت پلیس به درامد های بالا فکر کنید؟
مارکت پلیس یکی از بهترین و پردرامد ترین کسب و کار اینترنتی در جهان می باشد که در آن تولید کنندگان و مصرف کنندگان می توانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند. یکی از دلایل اینکه این مدل از کسب و کار به تازگی بسیار پر اهمیت شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است افزایش بهره وری و سود بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است. بذین معنا نیست که این مدل از کسب و کار باعث از بین رفتن واسطه ها می شود، بلکه به تعامل بین فروشندگان،خریداران و تولیدکنندگان بیش از پیش کمک می کند و کسب و کار راحت را برای آن ها فراهم می کند.
مارکت پلیس چیست؟
حتما از آن دسته افرادی هستید که سری به فضای مجازی و اینترنت زده اید و فروشگاه های اینترنتی زیادی را در این راستا مشاهده کرده اید و یا حتی محصولی نیز خریداری کرده اید. به این فروشگاه ها که تولیدکنندگان، کالاهای خود را به صورت مستقیم برای فروش گذاشته و مصرف کننده با انتخاب آن می تواند آن ها را خریداری کند مارکت پلیس گفته می شود.
این پروسه به این طریق صورت می گیرد که تولید کنندگان لیست محصولات خود را در اختیار مدیر وب سایت قرار داده و او نیز پس از بررسی محصول را بر روی وب سایت خود ثبت می کند و یا اینکه تولید کنندگان خود عکس محصولات و توضیحات مربوط به آن را در سایت ثبت می کنند.
این فروشگاه ها عملا رابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هستند.
اسامی بهترین های مارکت پلیس در ایران
در ادامه اسامی برخی از نمونه های موفق فروشگاه های اینترنتی بر مبنای کسب و کار مارکت پلیس را شرح می دهیم:
- دیجی کالا
- بامیلو
- اسنپ و تپسی
- دیوار و شیپور
- بازار
- اسنپ فود
- تخفیفان
- آموزش آنلاین فرانش
و...
بامیلو اولین فروشگاه مارکت پلیس در ایران
بامیلو از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف این فروشگاه همه گیر شدن فروش آنلاین و گسترش فرهنگ فروش اینترنتی بوده و توانسته در طی این سال ها به موفقیت های زیادی دست یابد و برای بسیاری از خرده فروشان، عمده فروشان و فروشندگان دیگر بستری فراهم کند تا بتوانند اجناس خود را خیلی راحت تر از قبل به فروش برسانند.
یکی از مهمترین ویژگی های اصلی یک مارکت پلیس خوب و موفق داشتن وب سایتی است که از نظر امنیت، طراحی، رابط گرافیکی و... از درجه ی بالایی برخوردار باشد و بتواند به بهترین نحو هماهنگ کننده و رابط خوب و قوی برای مشتری و تامین کننده باشد. میزان رضایت از این فروشگاه تاثیر بسیار زیادی بر پیشرفت آن دارد. پس برای اینکه بتوانید یک فروشگاه اینترنتی بر مبنای مارکت پلیس داشته باشید باید نکات گفته شده را رعایت کنید.
دیجی کالا در قالب مارکت پلیس
از سال 96 دیجی کالا فروشگاه خود را در قالب کسب و کار مارکت پلیس ادامه داد و در حال حاضر جز فروشگاه های آنلاین موفق به شمار می رود.
مزایای مارکت پلیس
یکی از بهترین مزایای این مدل کسب و کار نیاز نداشتن سرمایه اولیه است. شما برای این کار نیازی به انبار مرکزی، خرید محصول، اخذ قرار داد با شرکت ها و کارخانه ها و... ندارید فقط کافیست بر روی فروشگاه خود متمرکز شده و بر روی بهبود آن اعم از ارتقا رتبه بندی سایت، طراحی رابط کاربری، امنیت، پشتیبانیو خدمات تمرکز کنید.
شما به عنوان مدیر سایت مسئول فروش و یا عدم فروش کالای فروشندگان نیستید پس ضرری هم شما را متحمل نمی شود.
در این فروشگاه ها رقابت بین فروشندگان شکل می گیرد که این خود منجر به افزایش کیفیت محصولات و به دنبال آن افزایش رضایت مشتریان را در بر دارد.
محصولاتی که به فروش می رسند، مبالغی که دریافت می شود نقدی است و این یک مزیت مهم هم برای شما و هم برای فروشندگان به شمار می آید.
فروشندگان کالا در فروشگاه های مارکت پلیس دیگر نیازی به تبلیغات برای محصول خود ندارد کافیست در یکی از فروشگاه های معروف عضو شده و به راحتی محصول خود را به فروش برسانند.
خریدی را در نظر بگیرید که بدون زحمت و تلف کردن وقتتان کالایی که می توانستید به صورت سنتی خریداری کنید را به صورت آنلاین و در بیشتر مواقع با قیمتی کمتر تهیه کنید این کار نه تنها با عث صرفه جویی در وقتتان می شود در بیشتر مواقع از هزینه های شما نیز کاسته می شود.
تنوع بالای محصولات در فروشگاه های آنلاین یکی از بهترین مزیت هایی است که مشتری می تواند در مرحله ی اول در نظر بگیرد. کافیست در خانه به اینترنت متصل شده و محصول خود را سفارش دهد.
با توجه به رقابت های فروشندگان بر سر فروش و سود بیشتر کالا در بیشتر مواقع برای جلب رضایت و اطمینان مشتری کالا های خود را با گارانتی برای فروش در سایت قرار می دهند که این یک ویژگی بسیار با ارزش به حساب می آید. مخصوصا برای خریدارانی که این ویژگی برای آن ها در اولویت است و باعث بالا رفتن اعتماد آن ها می شود.
معایب فروشگاه های مارکت پلیس
در این فروشگاه ها موجودی انبار محصولات نباید خالی باشد، مخصوصا کالاهایی که مشتریان زیادی دارند و دارای رتبه های برتر در بین محصولات در نزد مشتریان هستند پس باید همواره موجود باشند و این کار فشار بالای کار و پیگیری و مدیریت مسئول فروشگاه را نشان می دهد.
فروشگاه های قوی در زمینه ی مارکت پلیس هزینه ی نگهداری، تبلیغات،پنل ها ویژه ی بالایی دارند و طبق اینکه اساس کار این فروشگاه ها بر مبنای سود کمتر فروش بیشتر است برای تامین هزینه های خود نیازمند فروشندگان و خریداران بسیار هستند. پس پشتیبانی از چنین فروشگاه هایی کار دشواری است و یک تیم حرفه ای و قدرتمند نیاز دارد.
زمان ارسال کالا به مشتری دیگر فشار های وارده بر مسئولین این فروشگاه است زیرا که هماهنگی های لازم با تامین کنندگان، تا چک کردن انبار و بسته بندی و ارسال کالا باید در کمترین زمان ممکن شکل گیرد تا اعتماد و رضایت مصرف کننده را در بر داشته باشد.
فروشگاه اینترنتی بر مبنای E-Commerce
این مدل کسب و کار که از نوع تجارت الکترونیک B2C است. مدل کسب و کار بین تولید کننده و مشتری است به این صورت که مدیر سایت عرضه کننده کالا بوده و آن ها را به دست مشتریان می سپارد. دیجی کالا نیز تا قبل از سال 96 از مدل E-Commerce استفاده کرده به این صورت که انبارداری، سفارشات و ارسال آن ها به عهده مدیر سایت بوده است حال اکنون کسب و کار خود را به مدل مارکت پلیس تغییر داده است.
آیا مارکت پلیس همان E-Commerce است؟
باید گفت که مارکت پلیس همان طور که توضیح داده شد مدل کسب و کاری است که در آن مدیر سایت رابط بین فروشندگان و خریداران را برقرار می کند و خود مالک کالا ها نیست و در این راستا می کوشد تا بهترین خدمات و تبلیغات را عرضه کند. اما مدل کسب و کار E-Commerce مدیر وب سایت مالک کالاهاست و باید برای نگهداری از آن ها انبار داشته باشد، سفارشات و ارسال آن ها نیز به عهده ی خود اوست.
اگر تصمیم دارید کسب و کاری برای خود راه اندازی کنید ما به شما مارکت پلیس را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید از این طریق فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده، آن را مدیریت کنید و به کسب درامد بپردازید.