جستجو

بهترین سوپر مارکت اینترنتی

(13 رای)
به روز رسانی: 16 تیر 1398 ساعت 13:57:00
تاریخ ثبت: 09 تیر 1398 ساعت 17:01:54
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/14419
از اوایل دهه 90 میلادی با فراگیر شدن اینترنت به عنوان سرویس عمومی که در اختیار جامعه قرار گرفت و همچنین گسترش و افزایش روز افزون استفاده از اینترنت و دستگاه های هوشمند شاهد ایجاد بازاری بزرگ در ایران شدیم.

حدود سه دهه از راه اندازی اولین سوپر مارکت آنلاین (اینترنتی) می گذرد. در سال های اخیر سوپرمارکت های آنلاین متعددی راه اندازی شده اند که به نحوی سعی نموده اند پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.

رقابت های اینترنتی باعث پیدایش فعالیت های گوناگونی در این عرصه شده که می توان از سوپر مارکت های اینترنتی در این زمینه نام برد.

از جمله سوپرمارکت های آنلاین مطرح که در سال های اخیر فعالیت داشته اند می توان به هایپرکا ، روکولند، شهروند آنلاین، فن آسان و .. اشاره نمود.

البته فروشگاه های زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند، که شروع به فروش محصولات سوپرمارکتی کرده اند، مانند دیجی کالا که اخیرا پس از خریدن روکولند اقدام به راه اندازی سوپرمارکت اینترنتی مجزا نموده است.

 

مزایا و دلیل استقبال از فروشگاه های اینترنتی

  • جستجو و بررسی موجودی کالاها


شاید برای شما هم پیش آمده باشه برای خرید محصول و کالایی به سوپر مارکت مراجعه کرده باشید و به علت عدم موجودی کالا مد نظرتون بدون خرید از فروشگاه خارج شده باشید، فروشگاه های اینترنتی با مشخص کردن عدم موجودی میتونه در این زمینه به ما کمک کنه.

 

  • استعلام نرخ و مقایسه با سایر فروشگاه های اینترنتی


شما برای خرید کالا با قیمت مناسب لازم نیست به فروشگاه های زیادی مراجعه کنید، با اندکی تامل می توانید در فروشگاه های مختلف استعلام قیمت بگیرید و با قیمت مناسب کالای مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

  • تحویل کالا درب منزل


ارسال کالا به درب منزل خود می تواند یکی از دلایل مراجعه افراد بیشتر به این فروشگاه های اینترنتی باشد، در این فروشگاه های اینترنتی گاه برخی از سوپر مارکت ها مزایایی برای خریداران محصول می گذارند که شامل ارسال رایگان کالا می باشد. که مشتریان می توانند با خرید تعداد محصول بدون پرداخت هزینه پیک کالای خود را تحویل بگیرند.

 

  • جلوگیری از اتلاف وقت و ترافیک شهری


معمولا اکثر ما بعد از کار روزانه و عصرها برای خرید های روزمره اقدام می کنیم و با خستگی کار روزانه مجبور هستیم مدت زمان زیادی در صف فروشگاه ها و همچنین ترافیک شهری دست و پنجه نرم کنیم ایجاد این سوپر مارکت ها باعث راحتی و صرفه جویی در زمان شده است.

 

 

  • استفاده از طرح های فروش ویژه و کالاهای تخفیفی


از دلایلی که برای خرید همیشه به مراکز خرید مانند هایپراستارها یا فروشگاه های بزرگ می رویم تخفیف این فروشگاه ها است، چیزی که همه ما انتظار داریم اما قطعا توقع تخفیف در خرید از سوپر مارکت برای ما بی معنی است، همین موضوع دلیل دوم برای خرید از سوپرمارکت های اینترنتی را ایجاد می کند، زیرا هرچه که الکترونیک شود معمولا تخفیف هم دارد. همچنین ارایه تخفیف‌های ویژه مناسبت‌های مختلف به مشتریان یکی دیگر از مزایای این فروشگاه ها می باشد.

 

  • تعیین زمان مشخص برای تحویل کالا


از دیگرمزایای این فروشگاه ها می توان از مشخص کردن زمان تحویل کالا نام برد. شما می توانید در خرید خود را انجام دهید و زمانیکه در منزل حضور دارین کالای خود را تحویل بگیرید.

 

شاید همین مزایا کافی باشد که برای تامین نیازمندی های روزمره افراد تمایل داشته باشند ازسوپر مارکت های اینترنتی خرید خود را انجام دهند.

خیلی از افراد در شهرهای بزرگ به دلیل کمبود زمان و خستگی ناشی از فعالیت مستمر روزانه به سوپر مارکت اینترنتی روی می‌آورند.

سوپر مارکت های آنلاین زیادی در سطح شهر تهران وجود دارن که با ارسال رایگان مواد غذایی اینترنتی و کالاهای مورد نیاز شما حتی در روزهای تعطیل در حال فعالیت هستند. تا تجربه خریدی آسان را برای مشتریان آنلاین به وجود بیاورند.

 

یک فروشگاه اینترنتی باید استانداردهای لازم را رعایت کنند، تا بتوانند رضایت مشتریان خود را جلب کند. در غیر اینصورت چندان امیدی به موفقیت این نوع کسب و کار اینترنتی نمی‌ماند.

برای این که بتوانیم یک کسب و کار اینترنتی موفقی ایجاد کنیم، نیازمند ایجاد مزیت رقابتی هستیم که افراد را مجاب کند تا خرید‌های خود را بارها تکرار کنند.

  • برای افزایش فروش اینترنتی در کسب و کار اینترنتی و در نهایت افزایش سود باید با استفاده از طرح‌های تشویقی و ترویجی مشتریان خود را دعوت بهخرید حجمی و مورد نیاز ماهانه نماید.

  • به واسطه تخفیف‌های معرفی دوستان و قرعه‌کشی ماهیانه مشتریان فعلی خود را ترغیب به خرید کنید. این مشتریان قبلا تجربه خرید از شما را داشتند، دوستان این افراد در کسب و کار اینترنتی راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

  • یک سوپر مارکت اینترنتی و هر کسب و کار اینترنتی علاوه بر این که می‌توانند به مشتریان زیادی محصول و خدمت خودشان را ارایه دهند، باید از تنها سرمایه خود یعنی اعتماد مشتریان حفاظت کنند. پس باید در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگو نظرات و پیشنهادات مشتریان باشید، این کار باعث جلب رضایت بیشتر و احساس امنیت در مشتریان می شود.


 

 

در این میان فروشگاه های اینترنتی بزرگ هم دست به کار شدند و بخش سوپر مارکت آنلاین خود را راه اندازی کرده اند. هدف ما در این مقاله صرفا تحلیل فروشگاه های اینترنتی تخصصی موارد غذایی بود که به عنوان استارت آپ های جدیدی به نام سوپر مارکت اینترنتی فعالیت می کنند.

در پایان می توان گفت فضای این کسب و کار در ایران باز شده است و با توجه به تعداد زیاد سفارشاتی که این فروشگاه ها در این مدت کوتاه گرفته اند می توان نتیجه گرفت که مسیر درستی را انتخاب کرده اند و پتانسیل بالایی در این مارکت وجود دارد.

 

 

 

 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

با بهترین سایت سازهای خارجی آشنا شوید و سایت خود را رایگان بسازید

سایت سازهای خارجی به شما اجازه می‌دهند سایت خود را کاملا حرفه‌ای بسازید. در واقع، صرف نظر از این که یک کسب و کار...

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

بهترین بازی های اندروید

امروزه بازی های موبایل بهتر از هر تکنولوژی دیگری که قبل از انها بودند، ارتقا پیدا کرده اند. در ادامه این مقاله قرار...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد