جستجو

تاریخچه وب سایت خرید و فروش آمازون

(13 رای)
به روز رسانی: 16 مرداد 1398 ساعت 18:02:06
تاریخ ثبت: 16 مرداد 1398 ساعت 01:00:28
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/15968
اگر بخواهیم بهترین و کارآمدترین شاهکارهای بشریت را لیست کنیم، نباید از فروشگاه‌های اینترنتی غافل شویم. با ظهور اینترنت بسیاری از حوزه‌ها دگرگون شدند و شکلی تازه به خود گرفتند. مغازه‌ها و مارکت‌ها نیز دچار تحولات عظیمی گشتند و برخی از آن‌ها تبدیل به فروشگاه‌های اینترنتی شدند. اما چرا این مارکت‌های آنلاین تا این اندازه محبوب و پرطرفدار هستند. به‌طور کلی می‌توان گفت فروشگاه‌های اینترنتی کار را برای مشتریان راحت‌تر می‌کنند. با کمک آن‌ها قادرید هم در زمان و هم در هزینه‌های‌تان به‌طور چشم‌گیری صرفه‌جویی کنید. این در حالی‌ست که با استفاده از روش‌های سنتی این کار امکان‌پذیر نبود. فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری به بازار عرضه شده‌اند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. اما در این بین آمازون بهترین آن‌هاست. در حقیقت فروشگاه آمازون بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین مارکت آنلاین در جهان شمرده می‌شود. در زیر به تاریخچه این شرکت پرداخته‌ایم. پس با ما همراه باشید.

فروشگاه‌های اینترنتی؛ شاهکار عصر مدرن


MW-HD113_Amazon_ZH_20190131200130

فروشگاه‌های اینترنتی هم برای کاربران و هم برای بنیان‌گذاران آن‌ها فواید بسیاری دارد. برای مثال فرض کنید که به‌دنبال یک محصول خاص هستید که در دنیای واقعی پیدا نمی‌شود، یا اگر قادر به دسترسی به آن هستید، نمی‌توانید با قیمت مناسبی آن را خریداری نمایید. در این موقعیت با کمک فروشگاه‌های اینترنتی با سرعتی باورنکردنی می‌توانید کالای مورد نظرتان را با قیمتی استثنایی به‌دست آورید. در حقیقت مارکت‌های آنلاین این امکان را به شما می‌دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به طیف وسیعی از محصولات دسترسی داشته باشید و در صورت لزوم اقدام به خریداری آن‌ها نمایید. اما فواید فروشگاه‌های اینترنتی به این‌جا ختم نمی‌شوند.

در واقع راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد و اشتغال‌زایی شمرده می‌شود. برای مثال همین شرکت آمازون را در نظر بگیرید. این برند سال‌هاست که در صدر جدول وال استریت قرار دارد و دارای یکی از باارزش‌ترین سهام‌ها در بازار آمریکا است. صدها هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و گفتنی‌ست آمازون میلیون‌ها مشتری ثابت و وفادار دارد که هر روز سفارش‌های جدیدی در این شرکت ثبت می‌کنند. از طرفی این کمپانی برای سال‌های متمادی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا به‌شمار می‌آید. در حقیقت اگر بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را به سطح مطلوبی برسانید، می‌توانید به سرعت کسب درآمد بپردازید و ثروت‌تان را افزایش دهید. از طرفی مطالعه تاریخچه شرکت‌های مختلف می‌تواند ما را با چالش‌های پیش‌روی این شرکت‌ها آشنا کند تا راحت‌تر بتوانیم با موانع پیش‌رو مواجه شویم.

تاریخچه شرکت خرید و فروش آمازون


AMAZON-1200x537

جف بزوس در حال حاضر به‌عنوان یکی از ثروت‌مندترین و قدرت‌مندترین افراد حوزه تکنولوژی و خرید و فروش آنلاین محسوب می‌شود. اما در سال‌های نه‌چندان دور یعنی ۱۹۹۴ به‌عنوان یک فرد عادی کار خود را در سیاتل آغاز کرد. نکته جالب این‌جاست که در وهله اول فروشگاه اینترنتی مذکور «آمازون» نامیده نمی‌شد و با نام Cadabra شناخته می‌شد. اما بعد از گذشت مدتی نام این مارکت آنلاین نوپا به Amazon تغییر پیدا کرد. گفته می‌شود شرکت آمازون در همان سال شروع به کار کرد. جالب این‌جاست که این شرکت برای سال‌های زیادی سود بالایی را تجربه نمی‌کرد و تقریبا ۹ سال درگیر رکود بود. اما مثل دیگر شرکت‌های «خوب به عالی» (گفتنی‌ست کتابی با همین نام وجود دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست) آمازون نیز در عرض زمان کوتاهی رشد زیادی را تجربه نمود و بعد از چند سال به یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها تبدیل شد. اما قبل از این‌که به موفقیت‌ها و شکست‌های این شرکت بپردازیم، بیایید به سال ۱۹۹۵ برگردیم و با آمازون آن دوران آشنا شویم.

در سال ۱۹۹۵ آمازون یک شرکت فروش کتاب بود که مشتریان چندان زیادی نداشت. جف بزوس و همکارانش در مقری کوچک در سیاتل آمریکا به توسعه این فروشگاه مشغول بودند. بعد از فروش کتاب، نوبت کالاهای نو و دست دوم رسید. جف بزوس با ارائه این کار در قرن بیست باعث شده تا ستون‌های آمازون قرن بیست و یکم چیده شود. در واقع از همان اوایل نیز محوریت آمازون روی گسترش محصولات بود. اما تمام این‌ها تازه اول کار بودند. فروشگاه اینترنتی آمازون کار خود را با تولید محصولات و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی گسترش داد. نسل اول کالای این شرکت بزرگ، کتاب‌خوان بودند. هنوز هم می‌توان در گوشه‌ و کنار جهان کیندل‌ها و تلفن‌های همراه آمازون را یافت که کاربران با آ‌ن‌ها قادر به خواندن کتاب هستند. الکسا نیز یکی دیگر از محصولات موفق این شرکت شمرده می‌شود. با ورود کمپانی‌های تکنولوژی‌ محور به حوزه هوش مصنوعی، آمازون نیز (مثل همیشه برای گسترش بازار خود) به این بخش از مارکت ورود پیدا نمود. در واقع الکسا یک دستیار صوتی هوشمند محسوب می‌شود که می‌تواند کارهای مختلفی را تنها با گوش دادن به فرامین صوتی کاربر به پایان برساند. به‌عنوان مثال به‌لطف این محصول دیگر لزومی ندارد حتما خودتان لامپ هوشمند خانه‌تان را خاموش کنید یا با استفاده از ترموستات هوشمند دمای محل کارتان را پایین بیاورید. تمامی کارها تنها با فرامین صوتی قابل انجام است. در حال حاضر الکسا یکی از محبوب‌ترین و همین‌طور بهترین دستیارهای صوتی بازار به‌شمار می‌آید که به‌راحتی قادر به رقابت با دستیار هوشمند گوگل و مایکروسافت است. با این حال سال ۲۰۰۸ نیز سالی پر از فراز و نشیب و همچنین موفقیت برای آمازون بود.

یکی از سال‌های هیجان‌انگیز (!) در تاریخچه آمازون سال ۱۹۹۷ است. در این زمان این فروشگاه اینترنتی برای ارائه سهام به‌صورت عمومی وارد بازار شد. در آن سال شما می‌توانستید یک سهام این مارکت آنلاین با قیمت ۱۸ دلار خریداری کنید. لازم به ذکر است که امروزه خهر سهم آمازون حدود ۲۰۰۰ دلار می‌ارزد.

در سال ۲۰۰۰ نیز یک تغییر اساسی در آمازون شکل گرفت. لوگو برای هر شرکت کوچک و بزرگی اهمیت بالایی دارد. تا قبل از ۲۰۰۰ آمازون دارای لوگوی چندان دلچسبی نبود و تنها نام آن به‌صورت انگلیسی با فونتی درشت بر روی جعبه‌ها حک می‌شد. اما در سال ۲۰۰۰ این لوگو تغییر یافت و شکل و شمایل یک لبخند را به خود گرفت همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید حرف A لوگو به حرف Z وصل شده و یک لبخند را تداعی می‌کند. البته این موضوع معنای دیگری نیز دارد. متصل بودن A به Z بدان معناست که هر چیزی که به‌دنبالش هستید، در آمازون یافت می‌شود.

در سال ۲۰۰۸ (همان سال رکود اقتصادی آمریکا) بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی آمازون به میلیون‌ها بازدیدکننده در ماه دست یافت و به این ترتیب در زمره بهترین مارکت‌های آنلاین آمریکا قرار گرفت. با این حال رکود اقتصادی آمریکا مانع بعضی از پیشرفت‌های این فروشگاه اینترنتی می‌شد و دسترسی به سایر کسب‌وکارها را برای این بیزنس سخت‌تر نمود. اما آمازون در این‌جا متوقف نشد. این شرکت به رشد و پیشرفت ادامه داد تا سال ۲۰۱۶ به ۱۳۰ میلیون مشتری را به‌سمت خود جذب نمود. این میزان محبوبیت برای هر کسب‌وکاری یک آرزو شمرده می‌شود که آمازون به آن دست یافت.

amazon

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم آمازون کار خود را با فروش کتاب آغاز کرد و تا امروز نیز این هویت اصلی خود را حفظ کرده است. آمارها و ارقام نشان می‌دهند که فروشگاه اینترنتی آمازون بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی آنلاین کره زمین محسوب می‌شود و تقریبا هر کتابی در آن یافت می‌شود. فرقی ندارد که به کدام حوزه علاقه مند باشید، کسب و کار، ورزشی یا داستانی؛ در هر صورت فروشگاه اینترنتی آمازون قادر به برآورده کردن نیاز شما خواهد بود. برخی از کارشناسان بر این باورند که حفظ این هویت باعث افزایش محبوبیت این فروشگاه اینترنتی شده و سبب جذب مشتریان وفادار گشته است. مارکت آنلاین نام‌برده علاقه زیادی به خرید شرکت‌های نودپا و بزرگ دارد. آمازون هر ساله برندهای بسیاری را به محموعه خود اضافه می‌کند که همین باعث افزایش ارزش این فروشگاه اینترنتی شده است. با این‌که سال ۲۰۱۶ یکی از بهترین سال‌ها برای آمازون محسوب می‌شود، اما این فروشگاه اینترنتی در دو سال گذشته کارهای بسیاری را انجام داده است.

سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ یکی از بهترین سال‌های آمازون است. در این سال‌ها با افزایش تعداد طبقه متوسط و افزایش قدرت خرید مردم (البته در کشور ایالات متحده آمریکا) فروشگاه اینترنتی آمازون توانست نظر کاربران بیش‌تری را به‌سمت خود جلب نماید و در نتیجه مشتریان بیش‌تری پیدا کند. سرویس آمازون پرایم نیز بیش‌تر از هر زمان دیگری مورد استقبال قرار گرفت. این سرویس در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و گفته می‌شود تا حالا بیش‌تر ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. با کمک آمازون پرایم می‌توانید به جدیدترین موسیقی‌ها از سراسر جهان دسترسی داشته باشید و در عین حال از تماشای محبوب‌ترین و آخرین فیلم‌ها لذت ببرید. همچنین گزینه‌ای نیز برای شما فعال خواهد شد که به‌لطف آن محصولات‌تان در عرض زمان کوتاهی (طی دو یا یک روز) به‌دست‌تان خواهد رسید. در حقیقت این سرویس‌ها باعث افزایش رضایت کاربران و مشتریان از فروشگاه اینترنتی آمازون شد و این مارکت آنلاین را در صدر جدول قرار داد.

acastro_180329_1777_amazon_0001.0

در سال‌های اخیر آمازون به حوزه‌های دیگر نیز وارد شده است. برای مثال اخبار و شایعات حاکی از آن هستند که این فروشگاه اینترنتی در صدد ساخت یک سریال با اختباس از مجموعه پرطرفدر ارباب حلقه‌ها است. این بدان معناست که آمازون قصد دارد به‌طور گسترده‌ای به بازار ساخت و فروش سریال‌ها و فیلم (مثل شبکه HBO) وارد شود و از این بازار نیز سود کلانی را روانه شرکت کند. جف بزوس - بنیان‌گذار این شرکت - هنوز هم به‌عنوان مدیرعامل آمازون فعالیت می‌کند و در حال حاضر پول‌دارترین آدم شمرده می‌شود و بیل گیتس و وارن بافت دارایی کم‌ترین نسبت به بنیان‌گذار آمازون دارند. فروشگاه اینترنتی آمازون کار خود را در سیاتل آغاز کرد و اکنون یکی از غول‌های سیلیکون ولی شمرده می‌شود. در آخر باید بگوییم این شرکت توانسته به ارزش ۱ تریلیون دلار برسد و در کنار بزرگانی مثل اپل و مایکروسافت قرار می‌گیرد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد