جستجو

ثبت آگهی در اینترنت

(10 رای)
به روز رسانی: 03 آذر 1399 ساعت 12:48:02
تاریخ ثبت: 25 آبان 1399 ساعت 21:10:40
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/43634

با توجه به رشد فناوری در طول 30 سال گذشته و پیدایش شبکه اینترنت، ثبت آگهی نیز در این شبکه به اعتبار مشابهی با تبلیغات به روش های سنتی تر دست یافته است. در گذشته راه هایی که معمولا برای ثبت آگهی وجود داشت، عمدتا به ثبت آگهی در تلویزیون، رادیو، روزنامه و نهایتا رزرو و استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی محدود می شد. اما پیش بینی این حقیقت که به زودی هزینه های تبلیغات در شبکه اینترنت به تناسب با سایر رسانه ها به رقمی باور نکردنی و غیر قابل رقابت نزدیک تر شود چندان دور از ذهن نیست.


راه های مختلف و در عین حال ارزان قیمتی وجود دارد که امکان ثبت آگهی در اینترنت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. چه قصد داشته باشید که خدمات ارائه شده توسط شرکت یا برند مخصوص خودتان را آگهی کنید، چه فروشنده آپارتمان یا خودرو باشید، یا اینکه فقط قصد داشته باشید محصولات یا کالایی مثل یک گوشی همراه قدیمی و حتی معیوب را آگهی کرده و به دست کسی که به آن نیاز دارد برسانید. برای تمامی این موارد نیاز نیست که دغدغه صرف هزینه خاصی را داشته باشید و فقط کافی است تا موبایلتان را برداشته، یکی از اپ های شناخته شده برای ثبت آگهی را نصب کرده و یا حتی از طریق وب سایت آنها، نسبت به ثبت آگهی در اینترنت اقدام کنید.


خبر خوب اینکه مردم برخلاف گذشته دیگر به سراغ نیازمندی هایی که در صفحات پر تعداد برخی روزنامه ها چاپ می شد نمی روند، در عوض گوشی یا رایانه خود را روشن کرده و در گوگل به جستجوی آنچه در ذهنشان است می پردازند. این یعنی فراگیری اینترنت و دسترسی آسان به گوشی های هوشمند، فاصله شما با مشتریانی که به کالا و سرویس هایی که قصد ارائه کردنشان را دارید به کم ترین میزان در طول دوران زندگی انسان رسانده اند.



مزایا و معایب ثبت آگهی در اینترنت


برای درک هر چه بهتر مفید بودن ثبت آگهی در اینترنت، ابتدا خوب است مزایا و معایب آن را برای شما یادآور شویم. بیش از میلیاردها کاربر در جهان و همچنین میلیون ها کاربر ایرانی در اینترنت حضور دارند. این حضور بزرگ شانس شما برای بهتر دیده شدن و سرمایه گذاری در این رسانه عظیم را از دیگر شیوه های تبلیغاتی بیشتر خواهد کرد. مردم در گوگل به دنبال کالاهای دلخواه خود می گردند، در شبکه های اجتماعی به دنبال برندهای محبوبشان می روند و ایمیل خود را جهت آگاهی از کمپین های تبلیغاتی شرکت های شناخته شده و پرطرفدار در اختیار آنها قرار می دهند.


ثبت آگهی در وب سایت های تبلیغاتی


ثبت آگهی در اینترنت فرصت بزرگی است، اما استفاده درست از آن کار چندان ساده ای نیست. با نگاه دقیق تر به مزایا و معایب آن قطعا راه درست را آسان تر پیدا می کنیم.



مزایای ثبت آگهی در اینترنت



  • پوشش گسترده و آسان


گوگل می تواند تبلیغ شما را به بیش از 4 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان نمایش دهد. تعجبی ندارد که خیلی از شرکت ها از گوگل ادز (GoogleAds) استفاده می کنند. گوگل ادز لینک وب سایت شما را در جستجوهای مرتبط با کلید واژه های منتخب که شرکت آگهی دهنده مد نظر دارد نمایش می دهد.



هزینه پایین و مناسب برای هر مقدار بودجه


بر اساس تحقیق وب سایت Seriously Simple Marketing هزینه ثبت آگهی در اینترنت حدودا 3 برابر ارزان تر از شیوه های ثبت آگهی قدیمی است. می توانید با کم ترین هزینه ممکن، موقعیت شغلی مورد نیاز در شرکت یا کسب و کار خودتان را آگهی کنید و افراد واجد شرایط را پیدا کنید.




  • هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت


ثبت آگهی در اینترنت، به ویژه وب سایت هایی که امکان درج لینک شما را دارند، یکی از راه های معرفی و شناسانده شدن به افراد تازه به حساب می آید. هنگامی که افراد نام و جزییات کاری شما را مطالعه می کنند، برای آشنایی بیشتر وارد وب سایت شما می شوند و حتی ممکن است آن را به دیگران معرفی کنند. برخی از وب سایت های ثبت آگهی از این فرصت استفاده کرده و این مدل لینک ها را در قرار با مشتری می گنجانند و به عنوان بک لینک به وی می فروشند. بک لینک یکی دیگر از روش های بهبود سئو برای وب سایت شماست.




  • امکان هدف گیری


برخلاف ثبت آگهی به سبک سنتی که از کوچک تا بزرگ، همه را درگیر یک آگهی احتمالا نه چندان مرتبط می کرد، امکان فیلتر کردن بازدید کنندگان و ارسال پیام برای دسته خاصی از مخاطبان که تمایل به دریافت آگهی های مشابه را دارند یکی از مزایای ثبت آگهی در اینترنت است. این افراد همان مراجعه کنندگانی هستند که به احتمال زیاد به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند. به عنوان مثال یک شرکت ارائه کننده خدمات گردشگری، تمایل دارد که در صفحات و فضاهای اجتماعی مرتبط با سفر خود را تبلیغ کند. مثال دیگر یک وب سایت کاریابی است و می تواند آگهی استخدام یک مهندس کامپیوتر را فقط به افرادی که گزینه رشته مهندسی را در فرم تحصیلات مرتبط پر کرده اند نمایش می دهد.




  • قابلیت اندازه گیری


برخلاف آگهی های آفلاین، آگهی هایی که اینترنتی و در پلتفرم های تبلیغاتی ثبت می شوند، قادر هستند تا میزان بازدید روزانه یا بلند مدت آگهی هایی که برای دیده شدنش زمان و هزینه صرف کرده اید را در اختیارتان قرار دهد.



معایب ثبت آگهی در اینترنت


معایب ثبت آگهی در اینترنت به مواردی مثل رقابت نزدیک، هزینه نسبتا سنگین درج آگهی آن هم از نوع نامناسب، پیچیده بودن نسبی نتیجه نهایی و همچنین پایین بودن میزان جلب توجه بنرهای آگهی های کسل کننده محدود می شود.




  • رقابت نزدیک با رقبا


اگر خدمات شما نکته خاصی نداشته و حرف تازه ای برای گفتن ندارید، رقابت با افرادی که سال ها قبل تر از شما کار را شروع کرده اند سخت است. در اینجا تیم بازاریابی شما می تواند قدرت واقعی خودش را در جلب مشتری دیگران نشان دهد و با برنامه ریزی درست، عامل اصلی تشویق آنها برای تغییر نظر شده و به سمت وب سایت و خدمات شما هدایتشان کند.


تبلیغات شما در هر کجا می تواند نشان داده شود





  • اشتباهاتی که ممکن است گران تمام شوند


هدف گیری اشتباه کاربران و سرمایه گذاری بر روی کلید واژه های نادرست از جمله اشتباهات متداولی هستند که می تواند بودجه شما را به باد دهد. برای کنار زدن چنین مواردی بهتر است از یک متخصص که تجربه بیشتری از شما دارد کمک بگیرید.




  • پیچیدگی تحلیل داده ها


به منظور بررسی میزان عملکرد آگهی در اینترنت، نیاز دارید تا از پلتفرم های مخصوصی مثل گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) استفاده کنید. معمولا فقط شرکت های بزرگ هستند که نیروهای تحلیل گر و آنالیزورها خبره را به صورت دائم به خدمت می گیرند.




  • نادیده گرفته شدن بنرهای تبلیغاتی


این واقعیت وجود دارد که چشم های دیگر بنرهای تبلیغاتی را مثل قدیم نمی بینند. علت این موضوع این است که هر بار صفحه ای را باز می کنیم، اولین چیزی که باز می شود آگهی های مزاحمی هستند که گاهی مانع دیدن مطلب اصلی می شوند. برای حل این مشکل باید بنرها را فقط به افرادی که آگهی مورد نظر به دردشان می خورد نشان داد.



آیا ثبت آگهی در اینترنت رایگان است؟


پاسخ کوتاه به این سوال بلی است. باید قبول کنیم که وقتی اسم ثبت آگهی در اینترنت به گوشمان می خورد، همگی به دنبال راهی هستیم تا این کار را به صورت رایگان انجام دهیم. خوشبختانه وب سایت های ایرانی مختلفی در اینترنت وجود دارد که حاضر هستند آگهی شما را به صورت رایگان منتشر کنند.


قدمت فعالیت اینگونه وب سایت ها به بیش از 10 سال می رسد و اکنون خیلی ها از وجود آنها خبر دارند و برای درج آگهی یا جستجو در میان آگهی ها به سراغشان می روند. این سری وب سایت ها در میان آن دسته از کسب و کارهای سنتی که تمایل دارند شیوه های نوین بازاریابی و تبلیغات را هم تجربه کنند، طرفدار بسیاری داشته و افراد صاحب تخصص و مغازه های کوچک و بزرگ، روزانه هزاران آگهی را در آنجا به ثبت می رسانند.


بُعد مالی در حقیقت اصلی ترین دلیل حضور این طیف کاربران برای ثبت آگهی در وب سایت های پر ترافیک تبلیغاتی است. زیرا در غیر این صورت مجبور هستند که به سراغ روزنامه، مجلات و یا بیلبوردهایی بروند که هزینه های تبلیغات چند برابری را روی دستشان خواهند گذاشت. یا اینکه از یک طراح سایت برای راه اندازی وب سایت کمک بگیرند.



ثبت آگهی رایگان و آگهی پولی چه تفاوتی دارد؟


ثبت آگهی رایگان با وجود اینکه به مانند سایر آگهی های منتشر شده در یک وب سایت، شما را به دیگران نشان می دهد، اما وب سایت های بزرگ تبلیغاتی مثل دیوار و شیپور همواره به کاربرانی که بابت ثبت آگهی، هزینه ای را پرداخت کرده اند خدمات ویژه تری را ارائه می دهند.


شرایط ویژه این وب سایت ها معمولا در قالب قرار گرفتن آگهی مورد نظر در مکان های ویژه تر مثل صفحه اول، بالا نگه داشتن آگهی در صدر لیست آگهی های مرتبط و یا امکان قرار دادن لینک و دریافت بک لینک مناسب ارائه می شود.



در کدام وب سایت ها بهتر است آگهی خود را ثبت کنیم؟


این کار با توجه به محدود بودن تعداد وب سایت های درج آگهی ایرانی که بازدید کننده بالایی داشته و می توانند آگهی شما را به خوبی نمایش دهند، کار چندان دشواری نخواهد بود. اغلب کاربران با توجه به پشتیبانی مناسب وب سایت های دیوار و شیپور از دیوایس های مختلف (فراهم بودن امکان دانلود اپ های سازگار برای گوشی های اندرویدی و آی او اس) همه در قدم اول به سراغ ثبت آگهی خود در این دو می روند. البته سایت های معتبر دیگری هم وجود دارد که می توانید با ثبت آگهی خود در آنها، شانس افزایش مشتری و یا فروش کالای دلخواه خود را بالا ببرید.



چند نکته در مورد ثبت درست آگهی در وب سایت های درج تبلیغات


اول از همه شما نیاز دارید که یک حساب کاربری در هر کدام از این وب سایت ها ایجاد کنید. این امکان وجود دارد که از آدرس ایمیل و یا در شرایط بهتر، از گوشی و تایید هویت با استفاده از ارسال پیامک، حساب خود را ایجاد کنید.


بعد از ورود به سایت، بررسی کنید که آگهی های مشابه و مرتبط با تبلیغ شما در کدام دسته بندی قرار دارند. توجه کنید که دیگران چه نکاتی را در عنوان، تصاویر و توضیحات آگهی خود ذکر کرده و بر روی آن تاکید دارند. پس از مشخص شدن دسته بندی درست به سراغ ثبت آگهی بروید.


جایگاه درست برای ثبت آگهی اینترنتی


در انتخاب عنوان مناسب سعی کنید که از جستجوی کلمات کلیدی در گوگل استفاده کنید. خودتان را جای مشتری یا مراجعه کننده احتمالی قرار دهید، فکر کنید که چه کلمات و جملاتی را ممکن است جستجو کند. سعی کنید از نوشته های جذاب و کلماتی که توانایی شما را به خوبی نشان داده و در آنها انگیزه لازم را ایجاد می کند استفاده کنید.


تصاویر با کیفیت، پر تعداد و همینطور نمایش پروژه های موفق (ترجیحا تصاویر قبل و بعد) از نکات مثبت یک آگهی خوب برای هر چه بیشتر جذاب بودن است. پس از مشخص کردن محل آگهی، لازم است تا اطلاعات تماس را نیز وارد کنید. البته معمولا اطلاعات تماس که شماره تلفن شما است در هنگام ایجاد حساب کاربری از شما درخواست می شود و بعد از هر بار ثبت آگهی جدید، همان شماره به عنوان تلفن تماس برای بیننده آگهی نمایش داده می شود.



جمع بندی


اکثر کسب و کارهای مدرن و سنتی به ضرورت حضور در اینترنت و فضاهایی که کاربرهای آن با در دست داشتن یک گوشی هوشمند، به بازدید کننده آگهی های تبلیغاتی تبدیل می شوند آگاه هستند. برای همین از سال های گذشته به ساخت وب سایت و یا اپلیکیشن روی آورده اند.


حتی برخی پا را فراتر گذاشته و با راه اندازی دپارتمان های دیجیتال مارکتینگ، روند رشد و تبلیغات محصولات و خدماتشان را تحت کنترل گرفته اند. این دسته از مشاغل به طور مداوم کمپین های تبلیغاتی خود را به صورت ایمیل مارکتینگ، سوشال مارکتینگ (تبلیغ در بستر شبکه های اجتماعی) و یا تبلیغات گوگلی و ده ها راه دیگر برگزار می کنند. در این میان مشاغل کوچک تر هم این فرصت را پیدا کرده اند تا با تکیه به محبوبیت وب سایت های پربازدید ثبت آگهی، زمینه فعالیت، تخصص و اطلاعات تماسشان را به اشتراک بگذارند.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی در گوگل

ثبت آگهي در گوگل موجب پيشرفت شاياني در کسب و کارتان مي شود.

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

درج رایگان آگهی استخدام

روز به روز تکنولوژی در دنیا در حال رشدوتوسعه است و تاثیر به سزایی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها گذاشته...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

درج آگهی رایگان بدون عضویت

درج آگهی رایگان بدون عضویت، و حتی درج آگهی پولی،ایجاد رپورتاژ و گرفتن بک لینک از اساسی ترین کارهایی است که در تبلیغات...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا بهبود دیده شدن آنلاین خود را می‌خواهید؟ با قدرت رپورتاژ آشنا شده و یادگیری کنید که چگونه می‌تواند حضور آنلاین...

انتشار آگهی رایگان

انتشار آگهی رایگان بطور حتم برای کسب و کارهای متفاوت کارایی بسیار بالایی خواهد داشت. فضای اینترنت برای ثبت و انتشار...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد