جستجو

ثبت مکان در گوگل مپ

(16 رای)
به روز رسانی: 03 مهر 1398 ساعت 14:51:30
تاریخ ثبت: 13 شهریور 1398 ساعت 01:45:20
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/17456

بسیاری از ما حداقل یک ‌بار هم که شده از گوگل مپ برای پیدا کردن آدرس مورد نظر خود استفاده کردیم. این اپلیکیشن به ما اطلاعات لازم برای رسیدن به مقصد را نشان می‌دهد و در آن مکان‌هایی علامت‌گذاری شده­ای وجود دارد. این مکان‌ها دارای موقعیت جغرافیایی دقیقی هستند که اگر از روی گوگل مپ آن را دنبال کنید، به همان نقطه می‌رسید.  اگر شما دارای کسب‌وکاری هستید باید مکان کسب‌وکار خود را وارد گوگل مپ کنید تا مشتریان و ارباب‌رجوع بهتر بتوانند به آدرس شما دسترسی داشته باشند. برای هر بیزنس موقعیت جغرافیایی و دسترسی آسان به آن از اهمیت بالایی برخوردار است . گوگل مپ با قابلیت‌های بالایی که دارد، می‌تواند این دسترسی را به افراد بدهد تا مکان‌هایی که به آن علاقه دارند یا کسب‌وکار خود را در معرض دید عموم قرار دهند. به این صورت که شما با وارد کردن نام  مکان و اطلاعاتی که برای آن مکان دارید می‌توانید آدرس آنجا را در نقشه معین کنید تا هر فرد دیگری نیز بتواند به‌ راحتی به آن دسترسی داشته باشد. هدف گوگل مپ در ایجاد این فضا پیدا کردن راحت‌تر مکان‌ها برای افراد مختلف است.  ثبت مکان در گوگل مپ هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت صورت می‌گیرد. برای ثبت مکان در گوگل مپ لازم است که در ابتدا حساب کاربری داشته باشید. برای شروع و ادامه مراحل باید طبق این مقاله مراحل مختلف را انجام دهید تا بتوانید درخواست  خود را در گوگل مپ ثبت کنید. پس از ثبت، مدتی طول می‌کشد تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد. پس از بررسی‌های کامل به شما ایمیلی مبنی بر قبول یا رد درخواست فرستاده می‌شود.  برای اینکه بتوانید درخواست خود را به صورت کامل ثبت کنید به ادامه مقاله و مراحل آن توجه کنید.


این مقاله شامل سرفصل‌های زیر است:




  • ثبت مکان در گوگل مپ

  • ویرایش یا حذف مکان در گوگل مپ


 



ثبت مکان در گوگل مپ


در ابتدا وارد اپلیکیشن گوگل مپ و حساب کاربری خود می‌شوید. با لمس آیکون منو یا همان سه خط تیره‌ بر روی ‌هم وارد منو می‌شوید.


گزینه add a missing palce  را انتخاب کنید.


برای شما صفحه‌ای به نام add a place  باز می‌شود.


ثبت مکان در گوگل مپ


در این صفحه شما چندین  قسمت می‌بینید که در یکی از آن‌ها name وجود دارد که باید در آن نام مکان مورد نظر را قید کنید.


در بخش دوم این صفحه فیلدی به نام category وجود دارد که در آن کاربری مکان مورد  نظر شما  باید قید شود. این کاربری را می‌توانید در فهرستی که به شما ارائه می‌شود جستجو کنید یا اینکه نام کاربری را خودتان در فیلد بنویسید.


در قسمت پایین‌تر فیلد address  وجود دارد. در بخش آدرس باید آدرس مکان مورد نظر را به صورت کامل و با قید کد پستی و نام شهر و استان وارد شود تا بهتر گوگل مپ بهتر بتواند مکان مورد نظر شما را پیدا کند. در این قسمت هر چقدر که با دقت  جزئیات بیشتری پر شود، به نفع شماست.  همچنین می‌توانید مکان مورد نظر را در نقشه هم جستجو و آن را پین کنید.


در ادامه این صفحه با گزینه‌هایی مانند located within another place  روبرو می‌شوید که به معنی در جای دیگری واقع شدن،  است.


اگر می‌خواهید با جزئیات بیشتری مکان مورد نظر خود را وارد گوگل مپ کنید باید قسمت‌های دیگر این فرم را نیز پر کنید.


Hours : در این قسمت روزها و ساعت‌هایی که مکان مورد نظر فعال است را باید مشخص کنید .  برای انجام این کار گزینه hours  را زده  و سپس روزهای هفته‌ای که مکان مورد نظر شما فعالیت دارد به همراه ساعت‌های باز بودن آن قید کنید. اگر به صورت 24 ساعته در فعالیت است می­توانید گزینه open 24 hours  را انتخاب کنید.


Contact : در این شماره تلفن مکان مورد نظر خود را وارد می‌کنید.


Website :  اگر دارای ایمیل آدرس است آن را در این قسمت وارد کنید.


Openin date : در این قسمت از فرم که به‌ تازگی به گوگل مپ اضافه شده است، می‌توانید تاریخ دقیق افتتاحیه مکان را وارد کنید تا بر روی نقشه نمایش داده شود.  اگر که مکان مورد نظر شما در حال فعالیت است که گزینه already open  را وارد می‌کنید. اگر هم اطلاعی از زمان افتتاحیه ندارید گزینه I don’t know  را انتخاب می‌کنید.


اگر علاقه‌مند هستید تا تاریخ دقیق بازگشایی محل مورد نظرتان در گوگل مپ نمایش داده شود، باید در ابتدا تیک گزینه I don’t know را بردارید و سپس تاریخ دقیق را وارد کنید.


در انتهای این صفحه گزینه  take a photo  وجود دارد که می‌توانید عکس از مکان مورد نظر خود بگیرید تا هنگامی‌که در نقشه نشان داده می‌شود، آن عکس نیز نمایش داده شود.


در آخر گزینه send  را زده تا درخواست شما ثبت شود. برای اینکه درخواست شما اجرا شود دو هفته طول می‌کشد. پس از این مدت به شما ایمیلی زده می‌شود که در آن قبولی یا عدم قبولی درخواست شما قید شده است.




ثبت مکان در گوگل مپ به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات دقیق و نشانی مکان موردنظر خود را بر روی نقشه ثبت کنید.



برای ثبت مکان در گوگل مپ از طریق دسکتاپ تمامی این مراحل را باید انجام دهید. در انتهای این مراحل، دیگر گزینه send  را مشاهده نمی‌کنید و  به جای آن گزینه submit  وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید.


ثبت مکان در گوگل مپ



ویرایش یا حذف مکان در گوگل مپ


گاهی مواقع اطلاعاتی که درباره مکان مورد نظر خود وارد کرده‌ایم را می‌خواهیم ویرایش کنیم یا اینکه دیگر مکانی با این مشخصات در موقعیت جغرافیایی کنونی وجود ندارد.


ثبت مکان در گوگل مپ


برای این کار می‌توان از دو طریق به نتیجه مطلوب رسید:




  1. اگر از روی نقشه بخواهید این تغییرات را انجام دهید، باید در ابتدا آن مکان را در نقشه پیدا کنید. سپس گزینه  Suggest an edit را انتخاب کرده و با لمس گزینه change name or other details  ، می‌توانید تغییراتی در اطلاعات آن انجام دهید.  اگر هم که می‌خواهید مکان به صورت کامل از نقشه حذف شود باید گزینه remove this place  را انتخاب کنید.

  2. یکی دیگر از راه‌های تغییر یا حذف مکان، از طریق فهرست نتایج جستجوی گوگل است. اگر مکان مورد نظر شما از طریق نتایج جستجوی گوگل یافت می‌شود، می‌توانید آن را پیدا کرده و با انتخاب گزینه feedback تغییراتی که لازم می‌بینید را در آن لحاظ کنید.



ثبت مکان در گوگل مپ ممکن است با اطلاعات اشتباه صورت گیرد که با حذف یا تغییر در اطلاعات وارد شده می‌توانیم آن را تصحیح کنیم.



برای حذف کردن از این طریق، پس از اینکه گزینه feedback  را انتخاب کردید، در قسمت بالای جعبه اطلاعات گزینه yes  را در مقابل نوشته Moved, closed or was never here تیک کنید.  در ادامه عملیات حذف، باید اطلاعاتی که درباره علت حذف است را وارد کنید تا درخواست شما ثبت شود. علت حذف ممکن است شامل بسته شدن دائمی، عدم وجود مکان در این نقطه، محلی شخصی و نه عمومی، جابجا شدن مکان یا ثبت تکراری مکان باشد.


بسیاری از ما برای اینکه بتوانیم کسب‌وکار خود را به صورت پیشرفته و مدرن‌تری توسعه دهیم و با مشتریان خود راحت‌تر در ارتباط باشیم،  از اینترنت استفاده می‌کنیم. درگذشته ما برای یافتن  مکان‌های مختلف باید از دیگران به صورت حضوری سؤال می‌پرسیدیم و از آن‌ها به صورت محاوره‌ای راهنمایی‌هایی برای یافتن موقعیت مکان مورد نظر می‌گرفتیم. اما امروزه اپلیکیشن گوگل مپ این کار را برای ما راحت‌تر کرده است. در گوگل مپ اگر مکانی ثبت شده باشد به ‌راحتی می‌توان به آنجا رسید. ثبت مکان در گوگل مپ برای افرادی که دارای کسب‌وکار هستند بسیار اهمیت دارد زیرا مشتریان و علاقه‌مندان راحت‌تر می‌توانند از موقعیت جغرافیایی آن اطلاع پیدا کنند و در رسیدن به آنجا قادر هستند از نقشه گوگل مپ بهره ببرند.  برای اینکه بخواهید ثبت مکان در گوگل را انجام دهید باید در ابتدا در آن حساب کاربری داشته باشید و سپس تمامی مراحلی که در این مقاله قید شده است را با توجه و دقت زیاد انجام دهید.  در این مقاله مراحل ثبت مکان در گوگل را  به صورت دقیق به شما گفتیم تا ثبت درخواست شما با موفقیت انجام شود و بتوانید مکان‌هایی که علاقه یا در آن فعالیت دارید را به دیگران نشان دهید تا افراد دیگر هم بتوانند از آن استفاده کنند.


 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی در گوگل

ثبت آگهي در گوگل موجب پيشرفت شاياني در کسب و کارتان مي شود.

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

رایگان رتبه اول گوگل باش

بودن در نتایج برتر گوگل می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و برند سازی شما داشته باشد. دارکوب امکانی برای...

ثبت آگهی رایگان در گوگل

یاد بگیرید چگونه آگهی خود را به صورت رایگان در گوگل ثبت کنید و دیدار آنلاین خود را افزایش دهید. قدرت درج آگهی رایگان...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

ثبت آگهی استخدام رایگان

ثبت آگهی استخدام رایگان در سایت sellfree.ir. وب سایت درج آگهی استخدام رایگان سلفیری (sellfree.ir) بخاطر امکانات سرچ قوی کمک...

برنامه ثبت آگهی

برای راه اندازی یک کسب و کار جدید باید از روش های تبلیغاتی گوناگونی در جهت، یک نتیجه مطلوب استفاده کنیم.

بالا آوردن وب سایت در نتایج گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و بالا آوردن وب سایت در نتایج گوگل یکی از مهمترین دغدغه های وب مسترها و متخصصین سئو است....

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش

بسیاری از مردم برای معرفی خود و کسب و کارشان اقدام به ثبت آگهی رایگان در وب سایت های ارائه دهنده خدمات مربوط به آگهی...

سایت ساز گوگل

ساخت یک وب سایت جدید کاری غیرممکن سخت به نظر می رسد، اما شما می توانید با استفاده از سایت ساز گوگل یا Google Sites این...

تبلیغات متنی گوگل

تبلیغات گوگل یا Google Ads با بیش از یک میلیون و 200 هزار تبلیغ و تسلط بر بازار تبلیغات جستجو، قصد دارد موفقیت خود را ادامه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد