جستجو

خرید خودرو به صورت اقساطی

(15 رای)
به روز رسانی: 02 شهریور 1398 ساعت 14:10:19
تاریخ ثبت: 31 مرداد 1398 ساعت 05:39:58
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16760

خرید خودرو به صورت اقساطی یکی از راه های خرید ماشین است. بسیاری از ما علاقه داریم که خودروی شخصی خود را داشته باشم اما نمی‌توانیم از پس هزینه‌های خرید آن بربیاییم. برای همین موضوع به فکر خرید خودروهای اقساطی میافتیم که البته این نوع خرید به تنهایی دردسرهای زیادی دارد.  باید ابتدا در مورد شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، تحقیقاتی انجام دهیم و از صحت و اعتبار آن‌ها اطمینان حاصل کنیم. سپس شرایطی که هر نمایندگی یا شرکت مربوطه دارد را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم شرکتی که با شرایط ما همخوانی دارد را انتخاب کنیم. در نهایت باید مدل ماشینی که مدنظر دارید را انتخاب کنید. برای اینکه شما راحت‌تر بتوانید این مراحل را پشت سر بگذارید، ما در این مقاله به شما اطلاعات جامعی را ارائه می‌کنیم.




  • خرید خودرو به صورت اقساطی از سایپا

  • خرید خودرو به صورت اقساطی از ایران‌خودرو

  • شرکت‌های لیزینگ


خرید خودرو به صورت اقساطی از سایپا


شرکت خودروسازی سایپا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ساخت خودرو در ایران است که اولین محصول خود را با نام ژیان روانه بازار کرد. این ماشین با همکاری شرکت سیتروئن ساخته شد. این شرکت در سال 86 شروع به ساخت خودروهای پراید کرد. یکی از ماشین‌هایی که شرکت سایپا بعد از پراید، شروع به ساخت کرد، خودروی تیبا بود که پس از مدتی به همان شهرت پراید رسید. لازم است بدانید که خودروی تیبا در مقایسه با پراید، دارای شاسی‌های قوی‌تری است. این خودرو با طراحی که دارد برای بسیاری از ایرانیان خودروی محبوبی محسوب می شود. خودروی‌های تیبا به دو صورت صندوق‌دار و هاچ بک وجود دارد که تنها تفاوت آن‌ها در بدنه ماشین است.


خرید خودرو اقساطی


یکی دیگر از خودروهای محبوب سایپا، ساینا است. این خودرو به نسبت دیگر ماشین‌های این شرکت دارای طراحی بدنه زیبا و مصرف سوخت کمتری است. خودروهای تیبا و ساینا در طول سالیان گذشته جایگزین مناسبی برای پراید شدند و می‌توان این دو مدل خودرو را جایگزین پراید کرد.


برای خرید خودرو به صورت اقساطی از سایپا باید به این شروط توجه کنید:




  1. باید از طریق اینترنت و به صورت ا«لاین در زمان مشخص شده، برای ثبت‌نام اقدام کنید.

  2. هر فرد با هر کد ملی که دارد، می‌تواند تنها یک خودرو خریداری کند.

  3. افرادی که در لیست انتظار هستند، نمی‌توانند دوباره اقدام به خریداری خودرو کنند.

  4. افرادی که زیر سن قانونی یعنی 18 سال هستند، نمی‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

  5. بر اساس تقاضای بالا برای خرید ماشین به صورت اقساطی، در سامانه می‌توانید ظرفیت خرید خودرو را مشاهده کنید.

  6. امکان صلح یا خرید انصرافی در این نوع خرید وجود ندارد.

  7. بعد از گذشت 30 روز می‌توانید خودروی خود را تحویل بگیرید.

  8. بابت هر 4 ماه،  3 چک باید ارائه دهید و در این مدت باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.


بعد از مطالعه تمامی شروطی که در سایت برای ثبت‌نام اینترنتی وجود دارد، می‌توانید برای ثبت‌نام اقدام کنید.




سایپا شرایط مناسبی برای خرید خودرو به صورت اقساطی  دارد و  می‌تواند افراد را به صاحب ماشین شدن، نزدیک کند.




خرید خودرو به صورت اقساطی از ایران‌خودرو


ایران‌خودرو به عنوان اولین کمپانی ساخت خودرو در ایران کار خود را در سال 42 شمسی آغاز کرد. اولین خودروی این کمپانی به نام پیکان بود. ایران‌خودرو در سال‌های گذشته اقدام به بومی‌سازی خودروهای خود کرد و اولین خودروی بومی خود را با نام سمند به بازار عرضه کرد. از دیگر محصولات  این کمپانی می‌توان به دنا و دنا پلاس اشاره کرد.


این کمپانی همچنین به ساخت محبوب‌ترین خودروهای ایرانی می‌پردازد. پژو 206، پژو 206 مدل صندوق‌دار، پژو405 و  تندر 90  از ساخته‌های این کمپانی هستند.


خرید خودرو اقساطی


برای اینکه بتوانید از ایران‌خودرو، خرید خودرو به صورت اقساطی داشته باشید باید به شرایط زیر توجه کنید:




  1. مشتریانی می‌توانند در ثبت‌نام اقساطی ایران‌خودرو شرکت کنند که فاقد هرگونه چک برگشتی باشند و باید دارای چک­ های طرح سامانه صیاد باشند.

  2. امکان دریافت چک از فرد دیگری وجود ندارد و چک باید فقط از طرف متقاضی صادر شود.

  3. هر فرد به صورت مجزا فقط می‌تواند به ثبت‌نام یک خودرو اقدام کند.

  4. پس از دریافت خودرو، ماشین به رهن کمپانی می‌رود و پس از تسویه کامل می‌توانید به فک رهن اقدام کنید.

  5. مشتریانی که در 18 ماه گذشته اقدام به ثبت‌نام خرید خودرو در ایران‌خودرو و سایپا کردند نمی‌توانند دوباره ثبت‌نام کنند.

  6. موعد تحویل هر خودرو پس از تکمیل ثبت‌نام و تائید چک­ ها 30 روز است.


برای ثبت‌نام در این سامانه باید این مدارک را تهیه کنید:


پر کردن و دریافت فرمی جهت فروش رهنی


دریافت وکالت‌نامه‌ای برای فک پلاک


فرم تعهدنامه را در دو نسخه پرکرده و امضا کنید.


30 گردش آخر حساب جاری متقاضی باید ضمیمه شود


دریافت امضای محضری و صادرکننده چک


قبض تلفن فردی که اقدام به ثبت‌نام کرده و چک را صادر کرده است.



کمپانی ایران‌خودرو برای افرادی که به خرید خودرو به صورت اقساطی علاقه دارند شرایط خاصی را در نظر گرفته است.

شرکت‌های خودرو سازی محصولات خود را به صورت شرایطی و اقساط طولانی مدت به فروش می رسانند تا افراد را به آسانی به خودروی محبوب خود برسانند. این شرکت‌ها در طول سالیان توانسته‌اند شرایط را برای افراد به گونه‌ای فراهم آورند تا کسانی که نمی‌توانند به صورت یکجا مبلغ خرید خودرو را بپردازند،از این طریق صاحب خودرو شوند.



شرکت‌های لیزینگ 


این شرکت‌ها در لیست خودروهای خود، ماشین‌هایی خارجی را نیز برای فروش اقساطی دارند. افرادی که به ماشین‌های وارداتی علاقه دارند و بودجه خرید آن را ندارند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند.


شرکت‌های لیزینگ در ایران به صورت لیزینگ سرمایه‌ای فعالیت می‌کنند.  در لیزینگ سرمایه‌ای شما می‌توانید با عقد قرارداد اجاره ماشین پس از اتمام قرارداد و پرداخت تمامی اقساط مالک خودرو شوید. این گونه از خرید خودرو به صورت اقساطی شباهت به عملیات بانکی بدون ربا دارد.


در هر شرکت لیزینگی که تمایل داشته باشید تا خودروی خود را تهیه کنید، احتیاج دارید تا شرایط آن شرکت را برای ثبت‌نام مطالعه کنید. هر شرکتی که در این زمینه فعالیت دارد، شرایط خاص خود را دارد.


شرکت‌های لیزینگی می‌توانند جایگزین مناسبی برای وام‌های خرید خودرو با زمان انتظار طولانی باشند. همچنین به دلیل اینکه در طی ماه‌های بیشتر می‌توانید اقساط خود را بپردازید از ثبت‌نام خودروها در کمپانی های خودرو سازی مناسب‌تر است. البته درصد سودی که در این نوع از خرید خودرو به صورت اقساطی وجود دارد بیشتر از دیگر موارد است. توجه داشته باشید به دلیل اینکه شما ماشین خود را تمام اقساط خریداری می‌کنید، از شما سود بالاتری گرفته می‌شود که حتی در بعضی مواقع مبلغی که باید پرداخت شود بیشتر از ارزش خودرو است.


خرید خودرو اقساطی


در انتخاب شرکت لیزینگی برای خرید خودروی خود باید بسیار توجه کنید زیرا در سال‌های اخیر به دلیل درخواست‌های زیاد در خرید خودرو به صورت اقساطی، کلاه‌برداری وسودجویی در این زمینه زیاد شده است. بیشتر شرکت‌های لیزینگی در پایتخت قرار دارند و باید قبل از اقدام به خرید از آن‌ها اطلاعات کافی در مورد آن شرکت داشته باشید.  یکی از نکاتی که در مورد این شرکت‌ها باید توجه داشته باشید این است که مهلت اعتبار آن شرکت تا چه زمانی است و مجوز از طرف بانک مرکزی داشته باشد.  در حال حاضر در ایران 28 شرکت لیزینگی وجود دارد که از بانک مرکزی ایران دارای مجوز  رسمی هستند.


لازم به ذکر است با اینکه شعبات مرکزی این شرکت‌ها در تهران قرار دارند اما برخی از آن ها در دیگر شهرهای ایران نیز دارای شعبات دیگری هستند. اما برای تحویل ماشین خود باید به تهران سفر کنید و آن را در پایتخت تحویل بگیرید یا اینکه هزینه‌ای که برای انتقال به شهر شما صرف می‌شود را بپردازید.


شرکت‌های لیزینگی از نظر نوع وابستگی معمولاً به سه دسته تقسیم می‌شوند: شرکت‌هایی که به صورت خصوصی فعالیت دارند، شرکت‌هایی که از طریق خودروسازهای داخلی فعالیت می‌کنند مانند ایران‌خودرو و سایپا و شرکت‌هایی که با بانک‌ها در ارتباط هستند مانند بانک های پاسارگاد، ملت و پارسیان.  شرکت‌های بانکی به دلیل اینکه دسترسی به منابع مالی بالایی دارند تنوع بالایی از نظر شرایط اقاسط و نوع ماشین نیز دارا هستند.


از جمله مزیت‌هایی که شرکت‌های لیزینگی دارند می‌توان به  تحویل سریع خودرو اشاره کرد. معمولاً بعد از تنظیم قرارداد، یک هفته تا ده روز طول می‌کشد تا به دست شما برسد.  از دیگر مزیت‌های این شرکت‌ها تنوع خودرو است. در این شرکت‌ها می‌توانید خودروی خود را از تولیدکنندگان داخلی یا خارجی تهیه کنید . با این مزیت هر فردی که علاقه به خودرویی خاص داشته باشد می‌تواند به راحتی و با اقساط ماشین خود را از این شرکت‌ها خریداری کند. همچنین این تنوع در نوع پرداخت نیز لحاظ شده است. در شرکت‌های لیزینگی می‌توانید طرح‌های متنوع پرداختی را مشاهده کنید و با توجه به بودجه‌ای که دارید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این طرح‌ها گاهی پیش پرداخت کمتر یا درخواست بازپرداخت در مدت‌زمان بیشتری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.



افرادی که قادر به پیش پرداخت مبلغ خرید خودرو نیستند می‌توانند از خرید خودرو به صورت اقساطی از شرکت های لیزینگی استفاده کنند.

در خرید خودروی اقساطی گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.  این گزینه‌ها به بودجه‌ای که برای خرید خودرو در نظر گرفته اید بسیار بستگی دارد. اگر که بودجه ابتدایی به شما این اجازه را می‌دهد که از پس پیش پرداخت خودروهای تولید داخلی بربیایید می‌توانید از کمپانی‌های داخلی و شرایط آن‌ها در خرید خودرو به صورت اقساطی استفاده کنید. اگر هم بودجه ابتدایی شما به میزان کافی برای این نوع خرید مناسب نیست می‌توانید از شرکت‌های لیزینگ خودرو و شرایطی که برای مشتریان خود دارند بهره ببرید. در این زمینه در ابتدا باید شرایط خود را برای خرید خودرو در نظر بگیرید تا بتوانید به خودرویی که به آن نیاز یا علاقه دارید نزدیک شوید. لازم است که برنامه ریزی دقیق و مناسبی برای بازپرداخت آتی اقساط در نظر داشته باشید، تا خدای نکرده تضرر نشوید.


 

 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش

بسیاری از مردم برای معرفی خود و کسب و کارشان اقدام به ثبت آگهی رایگان در وب سایت های ارائه دهنده خدمات مربوط به آگهی...

خرید کالا های دست دوم در اینترنت

در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد های خرید کالاهای دست دوم در اینترنت آشنا کنیم. گاهی اوقات شرایط باعث می شود...

خرید عمده کالا از اینترنت

خرید عمده کالا از اینترنت یکی از اصطلاحاتی است که این روزها زیاد به گوش می خورد. اما منظور از این عبارت چیست؟ چه...

خرید فالوور اینستاگرام

شما می توانید برای حساب اینستاگرام خود فالوور خریداری کنید. خدمات ارزان بسیاری وجود دارد که به شما امکان می دهد...

بازاریابی چابک چیست و به چه صورت انجام می گیرد؟

بازاریابی چابک یک روش بازاریابی نوین است که با استفاده از فاکتور هایی مانند صرفه جویی در زمان، منابع، انرژی و هزینه...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد