به روز رسانی: 06 بهمن 1398 ساعت 15:04:28
تاریخ ثبت: 20 دی 1398 ساعت 10:48:24
بسیاری از ما در طول روز با آگهی های فراوانی مواجه می شویم که سعی بر این دارند که ما را به داشتن وب سایت تشویق کنند. با دیدن این آگهی ها یک سوال مهم در ذهن تداعی می شود و آن این است که واقعا چرا باید وب سایت داشته باشیم؟
با توجه به تغییر سبک زندگی مردم در این روزگار و ضریب نفوذ بالای اینترنت بین مردم داشتن وب سایت تبدیل به یک الزام شده، امروزه افراد قبل از انجام بسیاری از کارها اقدام به جستجو در اینترنت می کنند.
در واقع می توان گفت یکی از ارزانترین روش های بازاریابی نوین که دارای کاربردهای فراوان بوده و قطعا برای هر کسب و کاری ارزش آفرین می باشد طراحی وب سایت مناسب و فعال است که منجر به گسترش بازار فعال نیز می شود.
در ادامه این مقاله مزایای داشتن وب سایت را به صورت اجمالی بیان خواهیم کرد.
در دنیای امروز بیشتر مردم قبل از انجام کارها اقدام به جستجو در اینترنت می کنند. در واقع می توان گفت به نوعی دنیای امروز دنیای موتورهای جستجو است.
قطعا امروزه می توان با داشتن یک وب سایت فعال در سطح اینترنت بسیاری از مشتریان بالقوه را از طریق همین موتورهای جستجو بدست آورد. در دنیای نوین امروز اینترنت تبدیل به یکی از بهترین فرصت های جذب مشتری به روش های گوناگون شده است.
اما نکته جالب توجه در این باره این است که می توان با داشتن یک وب سایت خوب علاوه بر معرفی خود و کسب و کارمان ایجاد اعتماد بین مشتریان بالقوه کنیم که ایجاد این اعتماد منجر به گسترش کسب و کار نیز می گردد.
می توان وب سایت را رسانه ای اختصاصی در اختیار ما و یا کسب و کار و خدمات ما دانست به صورتی که می توان از طریق این وب سایت اقدام به انتشار محتوای اختصاصی خود کنیم و یا به ارتباطی دو طرفه با مشتریان خود بپردازیم.
در واقع انتشار محتوای دست اول تولید شده توسط خودمان می تواند منجر به تبدیل شدن به یک وب سایت مورد اعتماد و کاربردی برای کاربران فضای اینترنت شود و همچنین در نتایج موتور های جستجوی از رتبه بالایی برخوردار شویم.
قطعا در هنگام فعالیت در بازارهای سنتی و یا حتی فعالیت در بازارهای نوین و اینترنتی امروزی دیده شدن از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر وب سایت را یک مغازه در بازار نوین در نظر بگیریم و با راه اندازی یک مغازه و کسب و کار در بازار سنتی مقایسه کنیم متوجه این نکته خواهیم شد که دیده شدن توسط یک وب سایت و در بازار نوین به مراتب هزینه های بسیار پایین تری را در مقایسه با یک مغازه در بازار سنتی برای ما خواهد داشت.
از ویژگی های کاربردی داشتن یک وب سایت می توان به این نکته اشاره کرد که بر خلاف بازار های سنتی کسب و کار و خدمات شما به صورت 24 ساعتی در دسترس مشتریان می باشد و در واقع حتی در زمان های غیر معمول هم مشتریان می توانند از روش های مختلفی به راحتی با شما ارتباط گرفته و از خدمات شما استفاده کنند.
داشتن یک وب سایت علاوه بر این که می تواند منجر به گسترش بازار مشتریان شود می تواند منجر به ایجاد روابط کاری گسترده با شبکه همکاران مرتبط با کسب و کار ما نیز شود.
داشتن وب سایت این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم با مشتریان خود راه های ارتباطی اختصاصی ایجاد کنیم. از جمله این راههای ارتباطی می توان به آدرس ایمیل اختصاصی اشاره کرد که هم می تواند منجر به اعتبار بخشی به وب سایت شود و هم می تواند یک کانال ارتباطی مطمئن با مشتریان ما باشد.
با داشتن یک وب سایت می توان از شیوه های بسیار گوناگونی برای انجام امور تبلیغی استفاده کرد روش هایی که در عین تنوع در مقایسه با شیوه های سنتی از هزینه های بسیار کمتری هم برخوردار هستند. علاوه بر این موارد استفاده از اینترنت و وب سایت در تبلیغات و بازاریابی بازخورد بسیار بهتری را برای کسب و کار ما دارد.
با توجه به امکاناتی که داشتن یک وب سایت برای ما ایجاد می کند و با کمک انواع ابزار های اینترنتی به راحتی می توان اقدام به یک ارزیابی و تحلیل دقیق کرد.
در واقع با تحلیل رفتار بازدید کنندگان وب سایت و استفاده از ابزار های تحلیل و ارزیابی یک وب سایت می توان اطلاعات دقیق و جامع و کاربردی بدست آورد که به ما در تعیین استراتژی کار کمک به سزایی خواهد داشت.
قطعا این که بدانیم بازدید کنندگان وب سایت ما از کدام بخش های سایت بیشترین بازدید را داشته اند و یا اینکه بیشترین بازدید کنندگان ما از کدام منطقه جغرافیایی بوده و با توجه به جستجوی چه چیزی به وب سایت ما سر زده اند برای رشد هر چه بیشتر کسب و کار ما اثر بخش می باشد.
شاید این عنوان کمی عجیب به نظر برسد اما شما باید بدانید که سالیانه برای تولید بروشورهای تبلیغی چه حجم وسیعی از درختان از بین می رود.
بروشور هایی که در اکثر موارد نهایتا راهی سطل زباله شده و غالبا کاربردی نیز نیستند و شما تنها با راه اندازی وب سایت خود و تغییر شیوه های بازاریابی و تبلیغات سنتی خود به شیوه های نوین کمک بزرگی به حفظ محیط زیست کرده اید و از تولید بسیاری از زباله های کاغذی جلوگیری می کنید.
البته علاوه بر این که به محیط زیست خود کمک می کنیم به شدت در هزینه های جاری خود در رابطه با تبلیغات هم صرفه جویی کرده و هم در بسیاری از موارد تغییرات در تبلیغات و شیوه های انجام آن را سهل می کند.
امروزه با گسترش هرچه بیشتر شبکه های اینترنت، جهان کوچکتر از هر وقت دیگری شده، در واقع امروزه با داشتن یک وب سایت و ارائه محصولات خود از این طریق امکان جذب مشتری از هر نقطه این کره خاکی برای ما مهیاست.
در آخر به شما پیشنهاد می کنم که اگر تا به امروز برای کسب و کار خود وب سایتی طراحی نکرده اید و نگاهی رو به آینده دارید به بررسی رقبای خود که در فضای مجازی فعال هستند بپردازید.