جستجو

تبلیغات در اینستاگرام

(11 رای)
به روز رسانی: 26 تیر 1398 ساعت 19:45:53
تاریخ ثبت: 22 تیر 1398 ساعت 00:19:01
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/14871

 بدون شک موفقیت در کسب و کار بدون تبلیغ به جایی نخواهد رسید. بسیاری از افراد پس از کلی کش و قوس  بالاخره تصمیم به تبلیغات در بستر‌هایی همچون گوگل  و برخی از سایت‌های خوشنام میگیرند. برخی نیز کمپین‌های تبلیغاتی خاصی رو راه اندازی‌ می‌کنند و قلمرو تبلیغاتی خود را بسیار گسترش می‌دهند  اما به طرز عجیبی برخی از افراد  بستر بالقوه ای همچون اینستاگرام را نادیده ‌ می‌گیرند.


بدانید که در دنیای امروز نادیده گرفتن بستر مهمی چون اینستاگرام یک اشتباه محض است!  در حالی که اینستاگرام یک پلتفرم نسبتاً جوانی است که نسبت به شرکت مادر خود یعنی فیس‌بوک کاربران کمتری دارد اما اینستاگرام به مانند یک ستاره درخشان در یک خانواده است که تمامی افراد این خانواده در تقلا هستند که سرمیز غذا کنار او بنشینند.  اینستاگرام در واقع یک پلتفرم برای انتشار پست‌های تصویری به فرمت‌های مختلف  است و بسیاری از تبلیغ کنندگان اهمیت بلقوه این کانال  را دریافته اند و متوجه شده اند که تبلیغات در این پلتفرم نسبت به دیگر کمپین‌های تبلیغاتی به نرخ  بازده سرمایه گذاری بالاتری منجر می‌شود.


در حال حاضر  بر اساس آمار منتشر شده از  سوی استاتیستا (Statista) اینستاگرام بیش از ۸۰۰ میلیون  کاربر فعال دارد و نرخ رو به رشد  تعداد کاربران آن از سال ۲۰۱۳ به بعد بسیار شگفت انگیز بوده است.  برای درک  این نرخ رشد عجیب فقط کافی است نگاهی به نمودار زیر بیاندازید.


تبلیغات در اینستاگرام


اما در این دنیای بزرگ که تعداد بسیار زیادی از افراد در تمامی ساعات شبانه روز در حال گشت و گذار هستند چگونه یک کسب و کار کوچک  به مانند آنچه که شما دارید‌، می‌تواند توجهات را به خود جلب کند ؟


در اینجا  است که پای  تبلیغات اینستاگرام به میان می‌آید.  به مانند هر بستر تبلیغاتی دیگری  وقتی که محبوبیت یک پلتفرم افزایش‌ می‌یابد،  مسلماً  تعداد کاربران آن نیز به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد و همین امر موجب ایجاد یک فضای پر از هرج و مرج و در هم ریختگی‌ می‌شود  که در این فضا تاثیر گذاری دقیق و واقعی بر دیگران یا بر جامعه هدف مشخص تقریبا غیر ممکن‌ می‌شود.


نگران نباشید وجود ابزاری همچون تبلیغات در اینستاگرام (Instagram Ads) به همین منظور است. این ابزار به شما کمک‌ می‌کند که در زمان مناسب ، با پیام مناسب بر روی افرادی مناسب متمرکز شوید.  در این مقاله که در واقع راهنمای جامع تبلیغات اینستاگرام و چگونگی استفاده از آن است سما کار با کمپین تبلیغاتی اینستاگرام را یاد خواهید گرفت.


تبلیغات در اینستاگرام چیست؟


تبلیغات در اینستاگرام یک روش برای پرداخت هزینه مشخص برای یک محتوای  مشخص در پلتفرم اینستاگرام  است تا بدین طریق بتوان به  جامعه بزرگتری از مخاطبان هدف دست یافت.  در حالیکه  دلایل بسیار زیادی وجود دارند که کسب و کارهای یافت افراد تصمیم به ایجاد تبلیغات در بستر‌های مختلف می‌گیرند ، تبلیغات در اینستاگرام عمدتا به منظور رشد مواجهه یک برند ،  افزایش ترافیک یک وب سایت ، جذب مخاطبان جدید و هدایت  این مخاطبان به سمت هدف مورد نظر  بهینه سازی شده است.


از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم بصری  است، تبلیغات در آن تنها در یک متن ساده خلاصه نمی‌شود بلکه شما به استفاده از تصاویر یا مجموعه ای از تصاویر و ویدیو نیاز خواهید داشت تا بتوانید با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام به مخاطبان هدف خود دست یابید و تاثیر لازم را بر آن بگذارید.


 یک سوال اساسی که ممکن است برای هر فرد یا کسب و کاری پیش بیاید این است که آیا تبلیغات در اینستاگرام اصلاً  فایده ای هم دارد؟!  در جواب این پرسش باید بگویم که  در ماه مارس سال ۲۰۱۷ف بیش از ۱۲۰ میلیون اینستاگرامر برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تبلیغات در اینستاگرام به شیوه‌های مختلفی از جمله بازدید از سایت ، ایمیل و تماس تلفنی اقدام به برقراری ارتباط با واحد مربوطه در اینستاگرام کرده اند. بر اساس آماری که از سوی اینستاگرام منتشر شده است، تقریبا ۶۰ درصد از افراد عنوان کرده‌اند که محصولات جدیدی را در این پلتفرم یافته‌اند و ۷۵ درصد از اینستاگرامر‌ها نیز با دیدن یک پست و الهام گرفتن از آن دست به اقدام‌ می‌زنند.


به مانند تبلیغات در سایر شبکه‌های اجتماعی یا به طور کلی در هر پلتفرم یا بستر دیگری ، هزینه‌هایی که پشت یک پست قرار دارد منجر به مواجهه بیشتر برند شما‌ می‌شود، از طرفی نیز کنترل بیشتری را نیز در خصوص این که چه کسانی میتوانند پست شما را ببینند به شما‌ می‌دهد.


تبلیغات در اینستاگرام


آیا تبلیغات در اینستاگرام مناسب کسب و کار شما است؟


برای پاسخ دادن به این پرسش باید یک پرسش دیگری را مطرح کردن و آن این است که چه کسانی در اینستاگرام حضور دارند ؟ آیا کسانی که در اینستاگرام حضور دارند تنها نوجوانانی هستند که سلفی‌های خود را به نمایش‌ می‌گذارند؟   اصلاً آیا افراد بزرگسال در این پلتفرم حضور دارند ؟ هدف حضور بزرگسال‌ها در اینستاگرام چیست؟


متاسفانه برای تمامی شماها که قصد هدف قرار دادن کاربران بزرگسال در اینستاگرام را دارید باید عنوان کنیم که اینستاگرام بیشتر متمایل به مخاطبان جوان است. به طوری که  درصد بسیار زیادی از مخاطبان (یعنی 55 درصد) اینستاگرام در بازه سنی 18 تا 29 سال و تنها 28 درصد از مخاطبان اینستاگرام در بازه سنی 30 تا 49 سال قرار‌ می‌گیرند. این در حالی است که مخاطبان 50 تا 64 سال و بیش از 65 سال به ترتیب تنها 11 درصد و 4/5 درصد از مخاطبان را تشکیل‌ می‌دهند.


نکته ای که برای تبلیغ کنندگان امیت زیادی دارد و باید به آن اشاره کرد این است که در حال حاضر اینستاگرام از داده‌های جمعیت شناختی پلتفرم فیسبوک استفاده‌ می‌کند. از آنجایی که فیسبوک تاریخچه دور و درازی  و داده‌های جمعیت شناختی کاملی را در اختیار دارد این موضوع خود یک مزیت برای اینستاگرام محسوب‌ می‌شود.


هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟


بی نهایت پاسخ‌ می‌توان برای این پرسش پیدا کرد و ارائه پاسخی به آن بسیار دشوار و غیرممکن است زیرا که هزینه ای که صرفت بلیغات اینستاگرام‌ می‌شود به فاکتور‌های بسیاری بستگی دارد که بسیاری از آن‌ها از سوی پلتفرم شفاف سازی نشده اند. مدل هزینه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس هزینه به ازای کلیک (CPC) و  هزینه به ازای نمایش (CPM) است و قیمت‌ها نیز طبق اصول اینستاگرام تعیین‌ می‌شوند.


هزینه تبلیغات در اینستاگرام


برخی از تبلیغ دهندگان متوجه شده‌‌اند اغلب اوقات تبلیغات ایستاگرام نرخ تعامل بالاتری را از خود نشان‌ می‌هد که متعاقبا هزینه‌های بیشتری نیز در پی خواهد داشت. شایان ذکر است که از نکات مقبت تبلیغ در اینستاگرام این است که تبلیغ دهندگان‌ می‌توانند بر تخصص بودجه خود کنترل داشته باشند. به عنوام مثال شما‌ می‌توانید بودجه بندی روزانه را انتخاب کنید و بدین طریق‌ می‌توانند مقدار هزینه‌های خود را در هر روز محدود کنند و یا اینکه بودجه بندی مادام العمر را انتخاب کنید و شما‌ می‌توانید تبلیغات خود را تا زمان به اتمام رسیدن بودجه به اجرا بگذارید.


از روش‌هایی که‌ می‌توانید به وسیله آن‌ها بودجه خو درا کنترل کنید‌ می‌توان به مشخص کردن یک برنامه زمانی خاص مثلا به اجرا گذاشتن تبلیغات در ساعات مشخصی از شبانه روز، مشخص کردن نوع تحویل تبلیغات که در این حالت سه گزینه لینک کلیکی (link clicks)، نمایش (impressions) و رسیدن به مقدار مشخصی از بازدید (daily unique reach) و یا تنظیم کردن نوع پرداخت هزینه (دستی یا خودکار) اشاره کرد.


6 مرحله ساده برای شروع تبلیغات در اینستاگرام


یادگیری زیر و بم پلتفرم تبدلیغاتی جدید اینستاگرام‌ می‌تواند در نگاه اول هر کسی را بترساند. از آنجایی که تبلیغات در اینستاگرام کاملا از طریق مدیریت تبلیغات فیسبوک صورت‌ می‌گیرد، در این مقاله نیز بر ایجاد تبلیغات از طریق ابزار مدیریت تبلیغات فیسبوک تمرکز‌ می‌کنیم که از طرفی هم استفاده از آن بسیار ساده است و میزان سفارشی سازی تبلیغات به مراتب بیشتر است. به طور کلی پیکربندی تبلیغات یا همان ادز (ads) در اینستاگرام خیلی پیچیده نیست و در چند مرحله صورت‌ می‌گیرد که با مرحله زیر شروع‌ می‌شود:


1- حساب کاربری اینستاگرام خود را به صفحۀ فیس‌بوک خود پیوند دهید


اولین گام برای ایجاد تبلیغ اسپانسر اینستاگرام این است که حساب کاربری اینستاگرام خود را به صفحۀ فیس‌بوک خود وصل کنید. به قسمت تنظیمات صفحۀ فیس‌بوک رفته و روی Instagram Ads کلیک کنید.


اتصال حساب اینستاگرام به فیسبوک برای ایجاد کمپین تبلیغات


سپس برای اضافه‌شدن حساب کاربری اینستاگرام خود روی Add  کلیک کنید و بخش ورود به سیستم اینستاگرام خود را پر کنید. پس از اتمام، روی گزینۀ تأیید (confirm) کلیک کنید.


2- هدف بازاریابی خود را مشخص کنید


در این مرحله بایستی که هدف خود را از ایجاد این کمپین تبلیغاتی مشخص کنید. در این رابطه نیز خود پلاتفرم یک سری گزینه‌ها را در اختیار شما قرار میدهد که برای مثال میتوان به افزایش ترافیک، افزایش بازدید نرخ تعامل اشاره کرد.  نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پلتفورم تبلیغاتی اینستاگرام تنها اهداف زیر را دنبال‌ می‌کنند :




  • آگاهی از برند

  • ترافیک

  • نصب اپلیکیشن

  • تعامل ( تنها برای تعامل پست‌ها )

  • بازدید ویدیو

  • Conversion ها


تبلیغات در اینستاگرام

3- مخاطبان هدف خود را پیکربندی کنید


تا به اینجا شما هدف خود را انتخاب کرده اید اکنون به این نیاز دارید که جامعه مخاطب هدف خود را انتخاب کنید تا بدین طریق بتوانید که تبلیغات خود را به جامعه مناسب و من نشان بدهید. یکی از نکات مثبت تبلیغات اینستاگرام این است که شما در واقع از دانش جمعیتشناختی فیسبوک برای دستیابی به جامعه هدف مناسب استفاده‌ می‌کنید.


در این مرحله شما باید  موقعیت مکانی ، سن ، جنسیت ، زبان، جمعیت شناسی ،  علایق  و رفتارها را مشخص کنید البته همه چی به این چند تا مورد ختم نمی شود و جزییات دیگری نیز وجود دارد که باید آن ها را با دقت هر چه تمام تر مشخص کنید و تنها در این حالت است که خواهید تواسن جامعه هدف مناسبی را پیدا کنید و کمپین تبلیغاتی شما به بازدهی ایده آل خود برسد.


تبلیغات در اینستاگرام


امکان Connections  در این مرحله در واقع به شما امکان‌ می‌دهد که افرادی  را هدف قرار بدهید که با صفحات یا اپلیکیشنهای شما ارتباط برقرار کردهاند.  علاوه بر این امکان Custom Audience  به شما این اجازه را میدهد که فهرستی دلخواه از مخاطبان خود را بارگذاری کنید.  در آخر نیز هر قسمت Lookalike Audience  شما قادر به مشاهده نمای کلی از جامعه هدف خود خواهید بود.


ارتباط داشته باشید که این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا که شما باید جامعه هدف با اندازه متعادل نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک را هدف قرار بدهید.


4- مشخص کردن محل قرارگیری تبلیغات


بعد از مشخص کردن جامعه هدف ایدهآل خود نوبت به مشخص کردن محل قرار گیری تبلیغات است.  اگر هدف شما تنها نمایش تبلیغات در اینستاگرام است پس باید دقت کنید زیرا که اگر این مرحله را نادیده بگیرید در واقع شما به فیس بوک اجازه‌ می‌دهید که تبلیغات شما را در هر دو پلتفرم اینستاگرام و فیس بوک نشان بدهد.  این موضوع به خودی خود تاثیرات منفی نخواهد داشت اما اگر شما یک محتوا  رام مخصوص اینستاگرام تهیه کرده اید  پس حتما گزینه «Edit Placements»  را انتخاب کنید.


تبلیغات در اینستاگرام


در این قسمت همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، می‌توانید محل قرار گیری تبلیغات خود را تعین کنید و همچنین مشخص کنید که دوست دارید تبلیغات شما در قسمت‌های فید یا استوری نشان داده شوند.


تبلیغات در اینستاگرام


5-  بودجه و برنامه  زمانی تبلیغات خود را مشخص کنید


در صورتی که شما دانش کافی در خصوص  نحوه برنامه ریزی بودجه خود به صورت روزانه (daily) یا کل (lifetime) ندارید باید به آزمون و خطا و همچنین تجربه متوسل شوید.  امکان بسیار خوبی که پلتفرم اینستاگرام در این مرحله در اختیار شما قرار داده است این است که شما در هر زمان که احساس کنید بودجه شما به درستی اختصاص نیافته است ‌ می‌توانید به آسانی کمپین خود را متوقف کنید.


تبلیغات در اینستاگرام


خب،  کدام نوع بودجه، روزانه یا کل، برای هدف شما مناسب است؟  بودجه روزانه از این وضعیت برخوردار است که تضمین‌ می‌کند بودجه شما  به سرعت  تمام نخواهد شد و از طرفی نیز بودجه کل به شما اجازه‌ می‌دهد که نه به تحویل  تبلیغات خود را زمان بندی کنید.


همانطور که در  بالا به آن اشاره کردیم شما همچنین‌ می‌توانید که برنامه زمانی تبلیغات خود را در زمان‌های مشخصی از روز یا روز‌های یک هفته به اجرا در بیاورید.  این امکان یک روش بسیار کارآمد و مهم برای بهینه سازی بودجه است که در اختیار دارید. البته یادآوری کنم که این امکان تنها در اختیار کسانی قرار میگیرند که از بودجه کل  یا lifetime  استفاده میکنند.


تبلیغات در اینستاگرام


6- فرمت تبلیغات اینستاگرام خود را ایجاد کنید


خب در این مرحله به سراغ نحوه ساخت و ایجاد تبلیغات اینستاگرام‌ می‌رویم. خوشبختانه با توجه به مراحلی که تا کنون در این فرآیند پشت سر گذاشته اید تا حدودی به دانشی در خصوص تبلیغاتی که به دنبال آن هستید دست یافته اید.  این مرحله  تا حدودی بسته به هدف کمپین تبلیغاتی شما می‌تواند متفاوت باشد اما با این وجود همیشه چند  فرمت برای انتخاب و ساده کردن کار شما در دسترس هستند.


به طور کلی ۶ فرمت تبلیغات برای انتخاب در دسترس شما قرار‌ می‌گیرد که دو مورد از آنها برای استوری‌های اینستاگرام طراحی شدند که در بالای صفحه فید ظاهر‌ می‌شوند و چهار مورد بقیه نیز برای فید اینستاگرام طراحی شده اند. این شش فرمت عبارتند از :




  1. تصویر در فید

  2. استوری تصویر

  3. ویدیو در فید

  4. ویدیوی تصویری

  5. فید گردونه یا Carousel

  6. بوم استوری


تبلیغات در اینستاگرام

توجه داشته باشید که هر یک از این فرمت‌های تبلیغات دارای الزامات و  مشخصات مختص به خود هستند یا اینکه هر یک از آن‌ها برای مجموعه ای از اهداف مناسب هستند  پس بنابراین باید در انتخاب فرمت تبلیغات خود  دادگاه کامل را داشته باشید.


جمع بندی

پلتفرم اینستاگرام با پیشرفت قابل ملاحضه ای که در سال های اخیر داشته است فرصت های بسیار زیادی را در اخیر کسب و کار ها برای تبلیغ خدمات و محصولات خود ارائه داده است. اما با توجه به جامعه بسیار بزرگ هدف اینستاگرام راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای هر کسی در مرحله اول می تواند گیج کننده باشد و واقعا هم اینگونه است. با اعمال تنظیماتی مشخص که بسیاری از آن ها را باید با توجه به هدف تبلیغاتی خود مشخص کننیدف خواهید توانست که جامعه مخاطب با اندازه متعادل و مناسبی را هدف قرار بدهید و کارایی و بازده کمپین تبلیغاتی خود را به سطح ایده آل برسانید.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

با ساخت ربات اینستاگرام در دنیا دیده شوید

با ساخت ربات اینستاگرام می توان به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را توسعه داد. فالوورهای بیشتری جذب و درآمد بالاتری...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

چگونه فالوور اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش فالوور در اینستاگرام می تواند تأثیر بسیار مثبتی را روی رونق کسب و کار شما بگذارد. شما به عنوان یک عضو فعال...

کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

کسب درآمد از اینترنت چگونه ممکن است؟ دیدن تبلیغات چگونه باعث می شود کسب درآمد کنیم؟ چطور می توانیم درآمد دلاری...

چگونه بازدید پست های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید اینستاگرام یکی از موارد حائز اهمیت برای افراد، شرکت ها و سازمان ها است زیرا امروزه اینستاگرام به...

بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل

بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق ایمیل یکی از مسائلی است که افراد بسیاری با آن مواجه شده اند. شاید این مسئله...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد