جستجو

استراتژی تولید محتوا به چه معناست؟

(12 رای)
به روز رسانی: 31 خرداد 1399 ساعت 15:04:30
تاریخ ثبت: 10 خرداد 1399 ساعت 22:16:26
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/30754

استراتژی تولید محتوا برای موفقیت کسب و کارهای مختلف اهمیت زیادی دارد. با استفاده از استراتژی مناسب می‌توانید با کاربران خود در ارتباط باشید. این ارتباط به گونه‌ای است که کاربران برای اطلاعات و  نیازهای خود به محتوای سایت شما جذب می‌شوند. این استراتژی اگر به شکل مناسبی تهیه و اجرا شود، می‌تواند به عنوان بازاریابی مؤثر عمل کند تا کسب و کار خود را از این طریق به دیگران معرفی ‌کنید. بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از هر چیز برای آن برنامه دقیق داشته باشید و طبق آن عمل کنید. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت استفاده می‌کنند و در آن به دنبال نیازهای خود هستند. همین امر موجب شده تا فضای اینترنت و دنیای مجازی بستر مناسبی برای ارائه محصولات و معرفی آن‌ها شود. شما از طریق اینترنت می‌توانید محصولات و خدمات خود را به بهترین نحو تبلیغ کنید و مشتریان زیادی داشته باشید. این امر نیاز به استراتژی تولید محتوای مناسبی دارد که باید آن را در دستور کار خود قرار دهید.


این مقاله شامل سرفصل‌های زیر است:




  • استراتژی تولید محتوا چیست؟

  • اهمیت استراتژی تولید محتوا

  • استراتژی تولید محتوا چه مواردی را شامل می‌شود؟

  • مراحل استراتژی تولید محتوا

  • راهکارهایی برای بهبود استراتژی تولید محتوا


استراتژی تولید محتوا


استراتژی تولید محتوا چیست؟


برای اینکه بیشتر با مفهوم استراتژی تولید محتوا آشنا شوید، آن را در مثالی به شما معرفی می‌کنیم. اگر شما قصد معماری یک خانه را داشته باشید، برای اینکه این خانه را به صورت درست بنا کنید، باید ابتدا نقشه‌ای برای جای جای زمین خود داشته باشید و طبق آن نقشه خانه خود را پی‌ریزی کنید. در غیر این صورت خانه‌ای که می‌سازید دارای نقص‌ها و ایراداتی می‌شود که با بهترین طراحی داخلی هم نمی‌توان این ایرادات را برطرف کرد.


استراتژی تولید محتوا در واقع برنامه‌ریزی، انضباط، اداره و ایجاد محتوای مناسب برای افزایش مخاطبین است. استراتژی تولید محتوا به این معناست که محتوای مناسبی برای کاربران خود تولید کنید و برای زمان  انتشار و نوع آن برنامه مناسبی داشته باشید.


بازاریابی محتوا یکی از انواع بازاریابی استراتژیک است که بر روی نحوه عرضه محتوای مرتبط با کسب و کار  برای جذب بیشتر مخاطبان صورت می‌گیرد. استراتژی تولید محتوا به طور خلاصه برنامه‌ریزی است که برای تولید یک محتوا تا انتشار آن مدیریت می‌شود تا محتوای انتشار یافته با اهدافی که دارید همسو باشد. این محتوا همچنین باید برای کاربران مفید باشد و تأثیر خوبی بر روی ذهن مخاطب داشته باشد تا بتواند با موفقیت به هدف برسد.


برای اینکه بتوان استراتژی تولید محتوای مناسبی برای خود داشت، باید ابتدا مخاطبان و نیازهایی که دارند را شناسایی کنید. سپس بر اساس این اطلاعات، محتوای مناسبی با هدف افزایش کاربر و جذب مشتری با برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد. لازم به ذکر است محتوا می‌تواند به صورت‌های مختلفی مانند نوشتاری، صوتی یا ویدیو باشد.




استراتژی تولید محتوا شامل برنامه‌ای دقیق از محتوای تولید شده و زمان انتشار آن است که هدف اصلی آن بازاریابی محتواست.



اهمیت استراتژی تولید محتوا


استراتژی تولید محتوا مخاطبان بیشتر و در نتیجه مشتریان بیشتری را جذب کسب و کار شما می‌کند. البته این استراتژی تنها به نوشتن برنامه بر روی یک کاغذ خلاصه نمی‌شود و باید در تمامی مراحل آن را در نظر داشته باشید. استراتژی تولید محتوا به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد تا بتوانید با توجه به نیازهای افراد، مخاطبان بیشتری را داشته باشید. مشتریانی که از این طریق با شما آشنا می‌شوند، وفاداری بیشتری دارند و فروش بیشتر را برایتان به همراه خواهد داشت. این استراتژی همچنین می‌تواند انگیزه افراد برای خرید از محصولات و خدمات شما را افزایش دهد.


برای اینکه بتوانید محتوای مناسبی داشته باشید، باید ابتدا استراتژی خوبی را برنامه‌ریزی کنید تا به موفقیت چشمگیری برسید. اگر این استراتژی به درستی برنامه‌ریزی نشده باشد، در انتها نتیجه خوبی از محتواهایی که تولید کرده‌اید، نمی‌گیرید.


استراتژی تولید محتوا


شما اگر کسب و کار کوچکی دارید و تصور می‌کنید که نیازی به استراتژی مناسبی برای تولید محتوا ندارید، کاملاً در اشتباه هستید. زیرا برای اینکه بتوانید در تولید محتوای خود موفق باشید، باید در ابتدا استراتژی مناسب کسب و کار خود داشته باشید تا هنگامی که به چالشی در این زمینه روبرو شدید، با موفقیت آن را پشت سر بگذارید. در این استراتژی باید مواردی مانند سلیقه کاربر و ارتباط آن با محتوای تولید شده، نحوه ارائه محتوا، پلت فرمی که برای  انتشار آن انتخاب می‌کنید و نحوه دسترسی آن را مورد ارزیابی قرار دهید.


با استفاده از این استراتژی می‌توانید بازاریابی درستی در فضای مجازی و اینترنت برای کسب و کار خود داشته باشید و از این طریق کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید.



استراتژی تولید محتوا چه مواردی را شامل می‌شود؟


برای اینکه بتوانید استراتژی مناسبی برای تولید محتوای خود و نحوه ارائه آن داشته باشید باید در ابتدا این سؤالات کلیدی را مطرح کنید.




  1. مشتریان کسب و کار شما چه افرادی هستند؟

  2. چرا باید محتوایی که تولید شده را انتشار دهید؟

  3. مخاطبان شما پس از انتشار محتوا چه واکنش‌هایی نشان می‌دهند؟

  4. زمان مناسب برای انتشار محتوای تولید شده چه موقع است؟

  5. پس از انتشار محتوا چه برنامه‌ای دارید؟

  6. محتوای تولید شده مخاطب را به چه سمتی می‌کشاند؟

  7. چه محتوایی افراد را به کسب و کار شما نزدیک‌تر می‌کند؟

  8. چه مدت زمان برای تولید محتوا نیاز دارید؟

  9. بازخوردی که از مخاطبین خود می‌گیرید، چگونه است؟

  10. چه کسی و چگونه می‌تواند محتوای شما را تولید کند؟


برای اینکه بتوانید پاسخ تمامی این سؤالات را داشته باشید باید تحقیقات مناسبی انجام دهید و طبق اطلاعاتی که به دست آورده‌اید، برنامه‌ریزی کنید. سپس برای برنامه‌ریزی خود محتوایی مناسب تولید کرده و بر طبق آن عمل کنید. البته باید این را به خاطر داشته باشید که برنامه خود را با توجه به موقعیت‌های مختلف تغییر دهید. استراتژی منعطف تولید محتوا برای برنامه‌هایی که دارید، بیشترین تأثیر را دارد. زیرا در موارد مختلف و موقعیت‌های گوناگون می‌توانید بازده خود را بالا ببرید.




استراتژی تولید محتوا شامل زمان انتشار محتوا، مخاطبانی که محتوا را استفاده می‌کنند و بازخوردی که دارند، می‌شود.



استراتژی تولید محتوا


مراحل استراتژی تولید محتوا


استراتژی تولید محتوا مراحل مختلفی دارد که با استفاده از این مراحل قادر به تولید محتوای مناسب خواهید بود:



شناخت مخاطب


اولین و مهم‌ترین مرحله در استراتژی تولید محتوا، شناخت مشتریان است. شما باید در ابتدا خود را به جای مشتری قرار دهید و از این طریق نیازها و علایق او را در نظر بگیرید. مانند مخاطبان خود فکر کنید و در عین حال تحقیقات آماری خود را انجام دهید. با این کار می‌توانید شناخت کاملی از مخاطبان خود داشته باشید. در این مرحله می‌توانید از ابزارهایی مانند گوگل ترندز استفاده کنید و جستجوهایی که روزانه افراد انجام می‌دهند را ببینید. بر طبق آن‌ها به نیازهای مخاطبان دست پیدا می‌کنید. از طرفی دیگر باید موانعی که مانع دسترسی کاربران به محتوا می‌شود را بررسی کنید و این موانع را برطرف کنید.



رقبای خود را شناسایی کنید


افرادی که در زمینه کسب و کار شما در حال تولید محتوا هستند را ارزیابی کنید. نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها برای پیشرفت تولید محتوای خود استفاده کنید. در صورت نیاز می‌توانید با بعضی از این رقبا همکاری کرده و مخاطبان همدیگر را به اشتراک بگذارید.



ارتباط با مخاطب


در استراتژی تولید محتوا ارتباط با مخاطب اهمیت زیادی دارد. در این ارتباط می‌توانید مخاطبان خود را به کانال‌های دیگر ارتباطی سوق دهید یا اینکه آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. برای اینکه مشتریانی وفادار داشته باشید، می‌توانید از آن‌ها بازخورد بگیرید و از نظرات و پیشنهادهای آن‌ها استفاده کنید.


استراتژی تولید محتوا



راهکارهایی برای  بهبود استراتژی تولید محتوا


برای اینکه بتوان استراتژی تولید محتوا داشته باشید و از آن به بهترین شکل برای بازاریابی استفاده کنید، باید به موارد زیر توجه کنید.



محتوایی با سئوی قوی داشته باشید:


برای اینکه بتوانید استراتژی تولید محتوای خود را بهبود دهید باید محتواهای خود را با سئوی قوی ارائه دهید. با این کار مخاطبان با کوچک‌ترین جستجو به محتوای تولید شده شما دست پیدا می‌کنند. در این زمینه استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بسیار به شما کمک می‌کند. با این کار تعامل شما با مخاطبان بیشتر می‌شود و از این راه بازاریابی مناسبی خواهید داشت.

استفاده از یک لحن برای تولید محتوا:


یکی از موارد مهم برای استراتژی تولید محتوا، انتخاب یک لحن ثابت برای ارائه محتوای تولید شده است. این لحن ثابت را در تمامی محتواهایی که دارید، باید رعایت کنید و از آن خارج نشوید. با داشتن یک لحن ثابت می‌توانید مخاطبان خود را از سردرگمی درآورید و آن‌ها شما را با  این لحن بشناسند.

هدف تولید محتوا را کمک به مخاطب قرار دهید:


استراتژی تولید محتوا باید با هدف کمک به مخاطب برنامه‌ریزی شود. محتوایی که تولید می‌کنید باید با قصد ارائه اطلاعات مفید و موضوع مورد استفاده کاربران باشد. محتوایی که ارائه می‌دهید، باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را برای خرید کردن یا افزایش اطلاعات یاری دهد.

بهینه‌سازی اطلاعات:


هنگامی که محتوایی تولید شده است، باید به آسانی در دسترس مخاطبان قرار گیرد. در غیر این صورت مخاطبان مورد نظر کمتری از محتوا بازدید می‌کنند. دسترسی آسان محتوا به شما این اجازه را می‌دهد که بازدیدهای بیشتری داشته باشید و مخاطبان خود را افزایش دهید.

ارزش‌های کسب و کار خود را به محتوا اضافه کنید:


برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را بهتر به مخاطبان ارائه دهید، نیاز است که ارزش‌های کار خود را به محتوای تولید شده اضافه کنید. با این کار افراد بیشتر می‌توانند از کسب و کار شما مطلع شوند و جذب مشتری شما افزایش می‌یابد.

زمان‌بندی مناسبی داشته باشید:


یکی دیگر از مهم‌ترین موارد استراتژی تولید محتوا این است که با استفاده از اطلاعاتی که در مورد مخاطب دارید، زمان انتشار هر محتوا را تعیین کنید. برای این کار باید در ابتدا برنامه‌ای دقیق از زمان انتشار هر خبر، اطلاع رسانی و رویدادهای خود را داشته باشید تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید.

از تمامی انواع و تولید محتوا استفاده کنید:


بعضی از افراد برای اینکه از مطالب لذت ببرند، ترجیح می‌دهند که ویدیو تماشا کنند، یا بعضی از افراد محتوای صوتی را ترجیح می‌دهند. برای سلایق مختلف مخاطبان، تنوع در تولید محتوا داشته باشید. اگر از مقاله برای تولید محتوا استفاده می‌کنید، سعی کنید تا از جلوه‌های بصری نیز بهره بگیرید تا مقاله شما برای مخاطبان خسته کننده نباشد.

چالش‌هایی که مشتری دارد، را شناسایی کرده و برای آن‌ها راه حل ارائه دهید:

برای اینکه بتوانید چالش‌های مشتریان خود را شناسایی کنید، باید در ابتدا این را از خود بپرسید که مشتریان من با چه چالش‌هایی روبرو می‌شوند؟ این سؤال می‌تواند منبعی مناسب برای تولید محتوا باشد. زیرا با ارائه اطلاعاتی که در محتوای خود می‌دهید، راه حل‌هایی برای آن‌ها در نظر می‌گیرید. با این کار رضایت مشتری نسبت به محتوای تولید شده افزایش پیدا می‌کند.

یکی از مواردی که موجب می‌شود استراتژی تولید محتوای خوبی داشته باشید، ارائه سئوی قوی برای محتوا و دسترسی آسان مخاطب به آن است. 


بهره‌مندی از یک استراتژی تولید محتوای مناسب می‌تواند بر روی بازاریابی محتوایی شما تأثیر بسزایی بگذارد. این استراتژی به شما کمک می‌کند که بنای محتوایی مناسبی داشته باشید و تأثیرات تولید محتوا را در جذب مخاطب افزایش می‌دهد. استراتژی تولید محتوا به این معناست که شما برنامه‌ای دقیق برای تولید محتوا، نحوه ارائه و زمان ارائه آن داشته باشید. این برنامه در موقعیت‌های گوناگون باید انعطاف داشته باشد و بتوانید آن را تغییر دهید. اهداف تولید کردن یک محتوا را در استراتژی خود بگنجانید و مخاطبان خود را شناسایی کنید. برای این کار باید تحقیقات زیادی انجام دهید و رضایت مشتری را اولویت خود قرار دهید.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

استراتژی بازاریابی چیست؟

Marketing strategy یا استراتژی بازاریابی، کارهایی مانند گفتگو و مذاکره با شرکت رقیب است که شما انجام می دهید تا فرصتی در...

مزایای بازاریابی محتوا

مزایای بازاریابی محتوا در مقایسه با بازاریابی های دیگر به نسبت تفاوت های زیادی دارد. همینطور هر روز به این فاصله...

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام استراتژی های متفاوتی دارد که اگر بدرستی انتخاب و اجرا شود می تواند به مشاهده بیشتر اکانت...

کلیدی ترین اصول تولید محتوا برای سایت جهت افزایش چشمگیر مخاطب

محتوا پادشاه است. حتما شما هم این جمله مشهور بیل گیتس رو شده اید. وقتی دنیای کسب و کار را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم...

بازاریابی به روش تولید محتوا

بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و جذب مخاطب کاملاً...

بازاریابی محتوا به چه صورت است؟

بازاریابی محتوا (Content marketing) یکی از روش‌ های جذب مشتری است. به طوری که شما با استفاده از آن می ‌توانید یک رابطه هدفمند...

بازاریابی چریکی به چه معناست؟

قبل از هر چیزی و تعریف کلمه بازاریابی چریکی می خواهیم اول داستانی را برای شما بازگو کنیم فردی صاحب یک مغازه کتاب...

تولید محتوا برای وب سایت بر اساس اصول سئو

رعایت قوانین تولید محتوا برای وب سایت بر اساس اصول سئو برای اینکه بتوانید سایت موفقی داشته باشید، امری ضروری است....

اثر کیفیت محتوا بر سئو سایت

  محتوا چیست؟ محتوا دارای انواع گوناگونی است که از ان جمله میتوان به پست های شبکه های اجتماعی اشاره نمود که هرکدام...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد