به روز رسانی: 08 آبان 1399 ساعت 12:15:58
تاریخ ثبت: 21 مهر 1399 ساعت 09:42:40
بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و جذب مخاطب کاملاً مشخص است - با هدف ایجاد اقدامات سودآور مشتری.
چرا بازاریابی محتوا؟
شاید مهم تر از درک این که بازاریابی محتوا چیست، درک این که چرا بازاریابی محتوا برای تجارت شما مهم است باشد، بنابراین ابتدا باید چهار مرحله از چرخه خرید را درک کنیم:
- اطلاعات: مشتری ممکن است قبل از این که آن را بشناسد به آن نیاز داشته باشد، اما راه حل آن را نمی داند.
- پژوهش: هنگامی که مشتری از راه حل آگاه شد، برای آموزش تحقیق می کند. به عنوان مثال، یک خریدار اتومبیل ابتدا سعی خواهد کرد که بفهمد که چه انواع مختلفی از اتومبیل وجود دارد و کدام یک متناسب با نیاز اوست.
- توجه: در این مرحله مشتری برای اطمینان از دریافت کالاهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب شروع به مقایسه محصولات مختلف از فروشندگان مختلف می کند.
- خرید: سرانجام، مشتری تصمیم خود را می گیرد و معامله را انجام می کند.
تبلیغ و بازاریابی سنتی در مورد مرحله دوم عالی است. بازاریابی محتوا با افزایش آگاهی از راه حل ها و آموزش مصرف کنندگان در مورد محصولاتی که ممکن است قبلاً هرگز درباره آن ها فکر نکرده باشند، به دو مرحله از فرآیند خرید می رسد.
بازاریابی محتوا یک استراتژی است
به عنوان یک تجارت، هدف نهایی بازاریابی محتوا، فروش است اما بازاریابی محتوا بیش از فروش محصولات و خدمات خود به دنبال ایجاد اعتماد بین مشتری و خود است. وقتی مرتباً محتوای عالی تولید می کنید، به یک منبع اطلاعاتی مطمئن تبدیل می شوید. شما تبدیل به منبعی می شوید که مصرف کنندگان برای آموزش در زمینه موضوعات مرتبط با رشته خود به آن مراجعه می کنند تا زمانی که تمرکز خود را روی آموزش فروش بگذارید، فروش بیشتری خواهید داشت.
به یاد داشته باشید که مصرف کنندگان می خواهند از مارک های مورد اعتماد خود خرید کنند پس به ویکی پدیای صنعت خود تبدیل شوید و مشتریان خود را افزایش دهید.
انواع مختلف بازاریابی محتوایی کدامند؟
- وبلاگ نویسی
- ویدئو
- پادکست
- اینفوگرافیک ها
- پست الکترونیک
- محتوای تصویری
- کتاب های الکترونیک
- آزمون ها / ابزارها
- دوره های آموزشی
- وبینارها
- پست های شبکه های اجتماعی
- و غیره.
نکته اصلی این است که این تولید محتوا برای پشتیبانی از یک هدف تجاری، اطلاعات یا سرگرمی را معمولاً به صورت رایگان برای مصرف کنندگان فراهم می کند. (حتی اگر این هدف در نگاه اول مشخص نباشد) به عنوان مثال، در اینجا چهار مورد وجود دارد که بسیاری از مشاغل می خواهند از تلاش خود برای بازاریابی محتوا خارج شوند:
- هدایت به صفحات اصلی سایت ها
- گسترش آگاهی از برند
- ایجاد روابط
- درآمدزایی
- تولید سهام اجتماعی
چرا باید از انواع مختلف بازاریابی محتوایی استفاده کرد؟
وقتی بیشتر مردم به بازاریابی محتوا فکر می کنند، به یک کلمه فکر می کنند: وبلاگ نویسی. وبلاگ نویسی خیلی خوب است اما نمی توان انکار کرد که فرم های دیگر محتوا خیلی سریع رشد می کنند.
برای مثال در طول سال گذشته، دنیای پادکست از 18.5 میلیون قسمت به 29 میلیون قسمت افزایش یافت.
11 قدم برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا برای رشد تجارت خود
- مأموریت و اهداف خود را تعیین کنید.
- شاخص کلیدی عملکرد خود را ایجاد کنید و بشناسید.
- مخاطبان خود را بشناسید.
- موقعیت فعلی خود را ارزیابی کنید.
- بهترین کانال های محتوا را مشخص کنید.
- درباره انواع محتوا تصمیم بگیرید.
- منابع را شناسایی و تخصیص دهید.
- تقویم محتوا ایجاد کنید.
شاید برای شما سؤال باشد که صنعت بازاریابی محتوا چقدر بزرگ است؟ بازاریابی محتوا در چند سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته است. به گفته تحلیلگران، پیش بینی می شود که به زودی، در سال 2021، ارزش این صنعت 412.88 میلیارد دلار باشد.
اهداف بازاریابی محتوایی
در هسته اصلی، استراتژی بازاریابی محتوای شما "چرای" شماست. چرا محتوایی ایجاد می کنید، به چه کسی کمک می کنید و چگونه به آنها کمک می کنید، به شکلی که هیچ کس دیگری نمی تواند.
سازمان ها معمولاً از بازاریابی محتوا برای ایجاد مخاطب و دستیابی به حداقل یکی از این نتایج سودآور استفاده می کنند:
- افزایش درآمد
- هزینه های کم تر یا مشتریان بهتر
از طرف دیگر ، استراتژی محتوا عمیقاً به "ایجاد، انتشار و اداره محتوای مفید و قابل استفاده می پردازد. توجه داشته باشید که استراتژی محتوا اغلب از محدوده استراتژی بازاریابی محتوا فراتر می رود، زیرا به کسب و کارها کمک می کند تا تمام محتوای خود را مدیریت کنند.
استراتژی بازاریابی محتوای من باید شامل چه مواردی باشد؟
یک استراتژی بازاریابی به روش تولید محتوا را باید به عنوان یک طرح کلی از نیازهای اصلی کسب و کار و مشتری خود در نظر بگیرید. به علاوه این که از یک برنامه دقیق برای نحوه استفاده از محتوا برای رفع نیاز آن ها استفاده کنید.
- طرح تجاری شما برای بازاریابی محتوا: این اهدافی را که برای برنامه محتوای خود در نظر گرفته اید، ارزش منحصر به فردی را که می خواهید از طریق محتوای خود ارائه دهید و جزئیات مدل کسب و کار را پوشش می دهد. همچنین باید موانع و فرصت هایی را که ممکن است هنگام اجرای برنامه با آن روبرو شوید، مشخص کند.
- شخصیت ها و برنامه های محتوای مخاطبان شما: این جایی است که شما مخاطبان خاصی را که برای آن ها محتوا ایجاد خواهید کرد، نیازهای آن ها و چرخه تعامل محتوایی آنها را توصیف می کنید.
همچنین ممکن است بخواهید محتوایی را که می توانید در طول سفر خریدار وی ارائه دهید، ترسیم کنید تا آن ها را به اهداف خود نزدیک کند.
این دو مورد از اصلی ترین نکات استراتژی تولید محتوا بودند که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. بازاریابی به روش تولید محتوا از پدیده های نوظهور در امر تبلیغات و بازاریابی نیست، بلکه از چندین سال پیش وجود دارد اما به دلیل گسترده تر شدن وسایل ارتباط جمعی برای به اشتراک گذاشتن و تولید محتوا، این مقوله بسیار مهم و چشمگیر شده است.