دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل

نوشته شده توسط | دسته بندی: | ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | لینک کوتاه: http://sellfree.ir/?p=19259 | تایید شده

انتشار در: لینکدین تلگرام فیسبوک توئیتر واتس آپ
(می توانید نظر خود را در مورد این مقاله ثبت نمایید)

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل، در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری داشته است. بسیاری از افراد که دارای کسب و کار اینترنتی هستند یا اینکه علاقه دارند محصولات خود را در دنیای جهانی و بزرگتری معرفی کنند، از بازاریابی دیجیتالی استفاده می‌کنند. در بازاریابی دیجیتالی مهم‌ترین ابزاری که وجود دارد، گوگل است. با استفاده از موتورهای جستجوی قویی که گوگل دارد و درصد بالایی از مردم که از آن استفاده می‌کنند، زمینه مناسبی برای دیجیتال مارکتینگ به وجود آورده است. با استفاده از گوگل بسیاری از افراد توانسته‌اند کسب و کار خود را گسترش دهند و مخاطبان بیشتری را برای بازاریابی، جذب خود کنند. البته این ابزار قدرتمند دارای اصول و قواعدی است که باید آن‌ها را رعایت کرد تا به نتیجه مطلوب رسید. باید در ابتدا سایت خود را برای بهتر شدن، تغییر دهید تا بتوانید تبلیغاتی که در آن قرار می‌دهید، بیشتر دیده شود. برای این منظور در این مقاله شما را با مفاهیم اصلی که به شما کمک می‌کند تا سایت خوبی داشته باشید، آشنا می‌کنیم و ابزارهای گوگل را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها دیجیتال مارکتینگ مناسبی در گوگل داشته باشید.

این مقاله شامل سرفصل‌های زیر است:

  • سئو، مهم‌ترین ابزار گوگل برای دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا بهترین نوع دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل
  • تبلیغات گوگل

سئو مهم‌ترین ابزار گوگل برای دیجیتال مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین ابزارهای گوگل برای دیجیتال مارکتینگ، سئو است. کلمات کلیدی و استفاده بهینه از آن‌ها در محتوای سایت باعث می‌شود تا افراد وقتی‌ که از موتورهای جستجوی گوگل استفاده می‌کنند، سایت شما در اولین رده‌های پیشنهادی باشد. با استفاده از این ابزار می‌توانید بهترین بازخورد را در سایت خود داشته باشید و افرادی که نیاز به محتوای شما دارند را به سمت خود هدایت کنید. اهمیت این موضوع زمانی نشان داده می‌شود که گوگل به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم دنیا، میلیون‌ها کاربر روزانه به آن مراجعه می‌کنند و شما با استفاده از سئو گذاری مناسب می‌توانید به تعداد بالایی از این کاربران دست پیدا کنید.

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل

 امروزه بیشتر افراد برای خریدهای روزانه خود به سایت گوگل مراجعه می‌کنند تا بتوانند سایت مناسبی که کالای مورد نظر آن‌ها را دارد، پیدا کنند. گوگل نیز برای اینکه بتواند افراد را به مقصود خود نزدیک‌تر کند، از سئو استفاده می‌کند. بنابراین شما در بهبود سایت خود باید سئو گذاری مناسبی داشته باشید تا بتوانید کسب و کار خود را به افراد بیشتری نشان دهید. جالب اینجاست که درصد بالایی از افرادی که به دنبال سایت‌های معتبر هستند، در دسته مشتریان بالقوه قرار می‌گیرند.

یکی از بارزترین این سایت‌ها که در سئو گذاری و بهینه‌سازی آن توانسته دارای موفقیت چشمگیری باشد، سایت دیجی کالا است. این سایت با استفاده از سئو گذاری هوشمندانه و استفاده درست از کلمات کلیدی، توانسته است با مشتریان خود بیشتر در ارتباط باشد. این سایت با هوشمندی که در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل داشته، قادر شده که رتبه بالایی در گوگل پیدا کند، تا جایی که بیشترین جستجو را در گوگل از آن خود کرده است.

البته باید این را در نظر داشته باشید که فقط استفاده از کلمات کلیدی در رتبه‌بندی سایت شما تأثیر ندارد و عوامل مهمی مانند طراحی سایت، مالکیت دامنه و طبقه‌بندی لینک‌ها  نیز در این امر مؤثر است. برای اینکه بتوانید دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل را به بهترین نحو انجام دهید لازم است که با آخرین تغییرات گوگل سایت خود را بروز رسانی کنید. سایت گوگل معمولاً بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار در سال الگوریتم خود را تغییر می‌دهد. برای اینکه سایت کاربر پسندی داشته باشید و همیشه در رتبه‌های اول قرار بگیرید باید با توجه به این تغییرات جلو رفته و با آن‌ها آشنا باشید. این بروز رسانی را در دیجیتال مارکتینگ خود اعمال کنید تا بتوانید به نسبت رقبای خود عقب نمانید.

برای اینکه بتوانید در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل موفقیت بیشتری داشته باشید باید سایت خود را بهینه‌سازی کنید.

بازاریابی محتوا بهترین نوع دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل

محتوایی که برای سایت خود با اهداف مختلف مانند سرگرمی، آموزش، متقاعد کردن، الهام بخشیدن یا بسیاری موارد دیگر انتخاب می‌کنید، می‌تواند به شما در بازاریابی محتوا کمک کند. امروزه شاید کلمه content را زیاد از دیگران شنیده باشید این کلمه که معنی محتوا را در خود دارد می‌تواند دارای گروه‌بندی‌های مختلفی مانند تصویر، فیلم و نوشته باشد. در بازاریابی محتوا با استفاده از محتوایی که سایت در خود قرار می‌دهید، اقدام به تشویق خرید محصولات و خدماتی که در آن وجود دارد، می‌کنید.

یکی از مثال‌های بارزی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد این است که در هنگام وارد شدن مدلی جدید از موبایل، درباره آن و قابلیت‌هایی که دارد مقاله‌هایی نوشته می‌شود. این مقاله در واقع با اطلاعاتی که به خوانندگان خود می‌دهد می‌تواند حس کنجکاوی آن‌ها را بالا ببرد. یا اینکه با نوشتن قابلیت‌های آن مردم را به خرید گوشی مورد نظر مجاب کند.

ContentMarketing-01

البته این کار به همان آسانی که ذکر شد انجام نمی‌گیرد، برای اینکه این مقاله‌ها در فضای گوگل رتبه بالایی داشته باشد باید دارای اصول و قواعدی باشد. این اصول و قواعد هستند که به مقاله‌ای اجازه انتشار در فضای گوگل را می‌دهند.

بازاریابی محتوا یکی از کم‌هزینه‌ترین نوع بازاریابی است که در آن می‌توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید. این نوع بازاریابی فقط در زمینه مقاله‌نویسی محدود نمی‌شود و می‌توانید نمونه‌هایی از آن را در پست‌های شبکه‌های اجتماعی، فیلم‌ها و حتی وبینارها نیز مشاهده کنید. این نوع از بازاریابی دارای شاخه‌های متنوعی است که به محصول و بازار مخاطبان وابسته است.

در سایت‌هایی که دارای مطالب بیشتری هستند و سئو گذاری مناسبی دارند، فرصت‌های بیشتری را برای موتورهای جستجوگر گوگل فراهم می‌کنند که این امر موجب می‌شود ترافیک بیشتری نیز به آن‌ها تعلق گیرد.

با توجه به اهدافی که دارید و مخاطبانی که قصد دارید جذب کنید، باید محتوای چشم‌گیری داشته باشید. افرادی که دارای کسب و کارهای کوچکی هستند و وبلاگی دارند و محتوای خوبی برای آن تهیه می‌کنند، با پیشرفت و فروش بیشتری روبرو می‌شوند. این پیشرفت به نسبت افرادی که به صورت سنتی بازاریابی می‌کنند، می‌تواند تا ۱۲۶ درصد افزایش یابد.

بازاریابی محتوا می‌تواند رتبه شما را در گوگل بالا ببرد که خود موجب می‌شود تا دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل در موفقیت کسب و کارتان تأثیر بیشتری داشته باشد.

تبلیغات گوگل 

یکی دیگر از راه‌های دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل، تبلیغاتی است که خود گوگل برای هر کسب و کار انجام می‌دهد. این نوع تبلیغات به صورت ppc سازمان‌دهی شده عمل می‌کند که باید برای آن مبلغی را هزینه کنید.

با پرداخت هزینه‌ای که مقرر شده است آگهی شما در رتبه‌های اول قرار می‌گیرد. به این صورت که اگر فردی از کلمات کلیدی که شما در آگهی خود قرار داده‌اید برای جستجو استفاده کند، آگهی شما نمایش داده می‌شود. این کار می‌تواند در بهینه‌سازی سایت شما تأثیر چشمگیری داشته باشد. همچنین به سایت شما ترافیک بیشتری تعلق می‌گیرد و دسترسی کاربرانی که به دنبال کسب و کاری همانند کار شما هستند را آسان‌تر می‌کند.

البته اگر می‌خواهید که سایت شما جزو پر بازدیدترین‌ها باشد نباید تبلیغات ppc google  را به تنهایی در نظر بگیرید. برای موفقیت بیشتر در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل باید این گونه تبلیغات را مکمل کارهای دیگر خود کنید. در واقع این نوع تبلیغات به شما اجازه می‌دهد تا راهی که برای موفقیت در پیش دارید را با مدت کمتری طی کنید. مطمئن باشید هزینه‌ای که برای این تبلیغات انجام می‌دهید، ارزشش را دارد. این روش دارای بازخورد بسیار زیادی است و برای سوددهی بیشتر کسب و کار شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل

یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات در گوگل، google adwords  است که می‌توانید از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید. این ابزار مانند سیستم پرداخت برای هر کلیک عمل می‌کند. این سیستم به این گونه عمل می‌کند که بازاریابان برای کلیک بر روی کلمه کلیدی که به دنبال آن هستند، هزینه‌ای می‌پردازند. هرگاه که کسی جستجویی درباره کلمه کلیدی می‌کند، گوگل بهترین نتیجه‌ای که از قبل برای آن اسپانسر وجود داشته را به فرد نشان می‌دهد. یعنی اگر فردی کلمه موبایل را در قسمت جستجوی خود وارد کند، گوگل سایتی را در ابتدای لیست قرار می‌دهد که همان کلمه موبایل را برای تبلیغات خود استفاده کرده است. البته در این زمینه فاکتورهایی مانند کیفیت و مرتبط بودن کلمات کلیدی، کمپین‌های تبلیغاتی و البته میزان مبلغ پرداختی برای هر یک از این کلمات اهمیت زیادی دارد.

Google adword بهترین راه تبلیغات از طریق دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل است.

گوگل با قابلیت‌هایی که دارد در زندگی روزمره خیلی از انسان‌ها تأثیرات شگرفی گذاشته است و بسیاری از افراد برای کارهای روزانه خود مجبور هستند از آن استفاده کنند. همین امر موجب شده است که فضایی مناسب برای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ به وجود آید. بسیاری از کسب و کارها برای اینکه محصولات خود را در معرض نمایش قرار دهند، از گوگل استفاده می‌کنند. بسیاری نیز با قرار دادن مقاله‌های گوناگون و قرار گرفتن سایت آن‌ها در رتبه‌های اول گوگل، می‌توانند درآمد کسب کنند. تمامی این سایت‌ها از روش‌های دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل را در اولویت کارهای خود قرار داده‌اند. زیرا می‌دانند که بدون آن نمی‌توانند پیشرفت خاصی داشته باشند و برای اینکه کسب و کار خود را رونق دهند به آن نیازمندند. در این مقاله به شما راه‌های دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل را معرفی کردیم تا شما نیز بتوانید با استفاده از آن‌ها به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کنید. بسیاری از افراد هنوز به روش‌های سنتی اقدام به بازاریابی می‌کنند این سبک از بازاریابی به نسبت دیجیتال مارکتینگ دارای رشد کمتری است و بازخورد کمتری نیز دارد. وقتی جایی مانند گوگل وجود دارد که کاربران میلیاردی دارد چرا نباید از آن استفاده کرد. هر کسب و کاری آرزوی این را دارد که بتواند محصولات خود را به تعداد بیشتری از افراد معرفی کند، گوگل این بستر را فراهم کرده است که شما نیز بتوانید کسب وکار خود را معرفی کنید. پس زودتر دست به کار شوید و از دیجیتال مارکتینگ با استفاده از گوگل بهره ببرید تا از نتایجی که عاید شما می‌شود لذت ببرید.

تگ ها: , ,

مقالات قبلی و بعدی:

«
»

نظر خود را ثبت نمایید