جستجو

به روز رسانی: 04 دی 1398 ساعت 20:00:13
تاریخ ثبت: 19 آذر 1398 ساعت 00:54:00
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/22078
instagram

بر اساس گزارش نت بلاکس (NetBlocks) بعد از گذشت یک هفته از قطع اینترنت بین المللی ایران، کاربران حاضر در ایران در حال آنلاین شدن هستند. این شبکه جهانی وظیفه دارد اینترنت را رصد کند. در این مقاله سعی می کنیم از چگونگی مدیریت قطع اینترنت صحبت می کنیم و راه های بازاریابی در زمان قطع اینستاگرام را مرور می کنیم.

گزارش ها شنیده شده بعد از گذشت 163 ساعت قطعی اینترنت خبر از ضرر میلیاردها دلار کسب و کارهای اینترنتی در ایران می دهد. این امر بر کسب و کارهای اینترنتی و متخصصان آی تی فعال در شبکه جهانی و افرادی که به طور مستقل در این عرصه فعالیت دارند و همچنین تولید کنندگان محتوا شوک بزرگی وارد کرده است.

چگونگی مدیریت ریسک قطعی اینترنت از دو منظر کوتاه مدت و بلند مدت

اگر بخواهیم به بررسی این ریسک بپردازیم باید بدانیم این قطعی اینترنت دارای دو منظر است کوتاه مدت و بلند مدت. ریسک قطعی اینترنت در کوتاه مدت می تواند به از دست دادن اعتبار کسب و کارتان در موتور جستجوی گوگل و باعث بد قول شدن صاحبان کسب و کار با خریدار، باعث کاهش بازدید و همچنین کاهش در آمد می باشد. که البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کاهش بازدید باعث می شود سئو سایت شما کاهش پیدا کند.

ریسک بلند مدت قطعی اینترنت باعث از بین رفتن کار و اعتماد عمومی، کاهش سرمایه گذاری در زمینه کسب و کارهای اینترنتی است. البته باید به این نکته توجه کرد بسیاری از افراد از طریق اینترنت به کسب و کار پرداخته اند که قطعی اینترنت به صورت طولانی مدت باعث بیکاری این افراد می شود. بنابراین تمامی کسب و کارهای وابسته به اینترنت باید به دنبال راهی برای کاهش ریسک قطع اینترنت و راه های مقابله با قطعی اینترنت باشند.

چگونگی مدیریت قطعی اینترنت

تلاش های زیادی صورت گرفته شده است تا سرمایه بخش سنتی به سمت کسب و کارهای اینترنتی کشیده شود اما قطع اینترنت باعث شد تا این سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در این بخش منصرف شده و حضور بسیار آرام تر و کم تری در این بخش داشته باشند.

نقش موتور جستجوی گوگل در مشکلات به وجود آمده

بعد اتصال دوباره اینترنت با یک نگاه کلی در جستجوی کلمات در موتور جستجوی گوگل کلمه مهاجرت و سرمایه گذاری در خارج از ایران در صدر کلمات جستجو شده قرار دارد.

اما سوال به وجود آمده این است که آیا تمامی این افراد می توانند این کار را انجام دهند؟ جواب مسلماً خیر است بنابراین بهتر است صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به دنبال کاهش ریسک قطعی اینترنت باشند.

با یک نگاه اجمالی به مشکلات کسب و کارهای اینترنتی به این نتیجه می رسیم که:

  1. اولین مشکل کسب و کارهای آنلاین عدم دسترسی به سایت مورد نظر و از دست دادن موتور جستجوی گوگل می باشد. تمامی کاربران در داخل یا خارج ایران به وب سایت مراجعه می کنند و جوابی دریافت نمی کنند.

  2. دومین مشکل افرادی هستند که با شرکت خارجی به صورت دورکاری در ارتباط هستند و در این یک هفته قطع اینترنت نتوانسته اند با شرکت ارتباط برقرار کنند.

  3. سومین مشکل مربوط به تولید کنندگان محتوا در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری که در ایران فعالیت داشته است و برای چند روز نمی توانستند با مخاطبان خود ارتباطی برقرار کنند.


تعدادی از سایت ها توانسته اند با انتشار یک وب سایت از خارج از ایران در گوگل بالا آمده و باز شوند اما همه ی شرکت ها این توانایی را نداشته اند و بنابراین در دنیایی بدون اینترنت باقی مانده اند.

قطعی اینترنت مساوی با بیکاری کسب و کارهای مرتبط با اینترنت

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در حال حاضر از موقعیت به وجود آمده خسته و نا امید هستند و نمی دانند شرایط به وجود آمده به چه صورت پیش خواهد رفت. مشکل بعدی این افراد نا رضایتی مشتریان است با اینکه می دانند این مشکل مربوط به سایت ها نیست اما این نا رضایتی با مشتری ها باقی می ماند و باعث کم شدن اعتماد آن ها به سایت می شود و میزان بازدید سایت ها کم می شود و در نتیجه سئو سایت را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. یکی از روش های که باعث بهبود سئو سایت می شود بازاریابی اینترنتی است.

در واقع باید بدانید بازاریابی اینترنتی به معنی استفاده از رسانه های آنلاین و دیجیتال به منظور جذب مشتری و افزایش فروش از طریق اینترنت است. این نوع بازاریابی فقط برای کسب و کارهای که مرتبط با اینترنت و کسب و کارهای سنتی نیز می توانند از بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش استفاده کنند.

در ادامه این مقاله به چند روش از بازاریابی اینترنتی اشاره می کنیم.

بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از ارزان ترین و کارآمدترین روش های بازاریابی اینترنتی است. این روش مدت ها است که مورد توجه مدیران کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفته است و تمامی صاحبان کسب و کار به نتایج شگفت آور این نوع بازاریابی ایمان دارند.

در این روش شما فرم های را در سایت خود قرار می دهید و از کاربران که از سایت شما بازدید می کنند می خواهید که اطاعات خود را در این فرم وارد کنند و عضو وب سایت شما شوند. شما با این کار می توانید در آینده از طریق ایمیل پیشنهادهای جذابی را برای کاربران خود ارسال کنید. سرویس های زیادی هستند که خدمات بازاریابی ایمیلی را انجام می دهند مانند میلرلایت و میل چیمپ.

بازاریابی محتوا

یکی از مهم ترین ابزار بازاریابی آنلاین بازاریابی محتوا است. تولید و نشر محتوای تخصصی برای موفقیت کسب و کار اینترنتی اهمیت بالای دارد. برای اینکه در دنیای مجازی دیده شوید نیاز دارید که در مورد خدمات، محصولات و کسب و کار خودتان تولید محتوا بکنید. این محتوا می توانند به صورت مقاله، ویدئو و یا پادکست های صوتی باشد.

هر چه محتوای تولید شده دارای جذابیت بیشتری باشد تعداد کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند بیشتر شده و در نتیجه سئو سایت شما بهبود پیدا می کند و در موتور جستجو گوگل رتبه بهتری پیدا می کند.

بازاریابی بنری

بازاریابی از طریق بنر یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی اینترنتی است. این روش بدلیل هدف های متنوعی برای بازاریابی اینترنتی استفاده می شود. این اهداف شامل:

  • افزایش بازدیدکنندگان سایت

  • افزایش فروش محصولات در بلند مدت و کوتاه مدت

  • برند سازی

  • معرفی یک محصول


بازاریابی دهان به دهان

این بازاریابی به این معنا است که صاحبان کسب و کار بستری را فراهم کنند تا مشتریان شما تبدیل به تبلیغ کنندگان شما شوند. در واقع اگر محصول شما دارای کیفیت و خدمات مناسب باشد مشتریان شما محصولات شما را به دیگران معرفی می کنند.

در واقع باید بدانید که تمامی این بازاریابی ها اینترنتی باعث افزایش بازدید و بهبود سئو سایت شما می شود.

بهینه سازی سایت برای گوگل

بهینه سازی سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو، یکی از بهترین روش های افزایش بازدید سایت است. برای بدست آوردن ترافیک واقعی و هدفمند هر سایتی باید سایت خود را سئو کند. بهترین استراتژی برای هر سایتی سرمایه گذاری بر روی سئو است.

باید در عبارات و کلمات کلیدی که به کسب و کار شما مربوط می شود بهترین رتبه را در نتایج جست و جو داشته باشید با این کار شما سیلی از بازدیدکنندگان را روزانه می توانید از طریق گوگل داشته باشید. باید به این نکته توجه داشته باشید که آینده سئو محتوا است.

شاید جالب باشد که بدانید که سئو هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است آن هم سرمایه گذاری با سود بالا. در واقع اگر درک درستی از سئو داشته باشید بازدهی بالای آن بسیار شگفت انگیز است.

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

با ساخت ربات اینستاگرام در دنیا دیده شوید

با ساخت ربات اینستاگرام می توان به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را توسعه داد. فالوورهای بیشتری جذب و درآمد بالاتری...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

نحوه بازیابی رمز اینستاگرام چطور است؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید؟ این اتفاق ممکن هنگام عوض کردن گوشی...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد