جستجو

بهترین روش برای ساخت بکلینک

(16 رای)
به روز رسانی: 31 شهریور 1398 ساعت 20:41:43
تاریخ ثبت: 18 شهریور 1398 ساعت 01:09:32
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/17701
اگر به‌تازگی یک شرکت نوپا (استارتاپ) راه‌اندازی کرده باشید، حتما تا حالا در کنارش یک سایت نیز ساخته‌اید تا بتوانید برند خود را تبلیغ کنید و محصولات یا خدمات را به‌نمایش بگذارید. حتی اگر یک شرکت قدیمی و با ساختاری سنتی هستید، بازهم شما برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان یا ارباب‌رجوع‌های خود به یک وب‌سایت نیاز دارید. امروزه دولت‌ها و سازمان‌هایی با ساختار سنتی نیز به راه‌اندازی وب‌سایت روی آورده‌اند یا در مواردی کل کسب‌ و کار خود را به این دنیای مجازی منتقل نموده‌اند. اما یک سایت بدون وجود بکلینک نمی‌تواند موفق شود و به صفحه اول گوگل و به نتایج نخست برسد. اما بودن در نتایج اول گوگل یا دیگر موتورهای جست‌وجوگر چه فایده‌ای دارد؟ می‌توان گفت اگر بتوانید به صفحه اول وارد شوید، طبیعتا کاربران یا مشتریان بیش‌تری خواهید داشت. همچنین باید ذکر کرد که این نوع مارکتینگ یکی از بهترین روش‌ها موجود شمرده می‌شود. چراکه کاربر با درخواست و علاقه خود به صفحه شما آمده و به‌دنبال پاسخ سوال خود است. به این ترتیب اگر شما بتوانید نیاز این کاربر یا مشتری را پاسخ دهید، ممکن است تبدیل به یک بازدیدکننده ثابت سایت شما شود. در نتیجه ساخت بکلینک اهمیت فراوانی دارد. با این همه چگونه می‌توان اقدام به ساخت بکلینک کرد؟ اصلا بکلینک چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال‌ها را بیابید.

بکلینک چیست؟

backlinks-1

اگر برای اولین بار است که اقدام به راه‌اندازی یک سایت می‌کنید، ممکن است این تصور را داشته باشید که تنها زمانی یک وب‌سایت به نتایج اول گوگل دست پیدا می‌کند که تبلیغات گسترده‌‌ای انجام دهد و کمپین‌های خود را در گوگل ‌آغاز نماید. با این‌که شما می‌توانید این کار را انجام دهید، ولی یک راه بهتر و ماندگاری نیز وجود دارد، ساخت بکلینک به شما این امکان را می‌دهد تا با هزینه کم‌تر، سایت خود را به ایستگاهی جذاب تبدیل کنید که کاربران را به‌طرف خود می‌کشد. در حقیقت بکلینک موجب افزایش محبوبیت و رتبه الکسا سایت شما خواهد شد که در نهایت به افزایش فروش محصولات یا خدمات منجر می‌شود. اما این بکلینک چیست؟ آیا می‌توان آن را خرید یا باید از راه‌های دیگری به کسب آن پرداخت؟

در واقع هر لینکی که در سایتی خارجی به صفحه‌ای از سایت شما قرار داده شده، بکلینک می‌گویند. تعداد بکلینک رابطه مستقیمی با رتبه شما در گوگل و دیگر ابزارهای سنجش محبوبیت سایت‌ها دارد. راه‌های زیادی برای کسب بکلینک وجود دارد که یکی از آن‌ها طبیعتا خرید بکلینک است. شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های مختلف بین‌المللی اقدام به خرید بکلینک‌های بی‌نهایتی برای سایت خود کنید. اما این موضوع ریسک‌های خودش را دارد.

  • خرید بکلینک اقدامی پرهزینه است که در صورت افراط می‌تواند منجر به کاهش چشم‌گیر بودجه شما شود و شرکت نوپای‌تان را با مشکلات جدی روبه‌رو کند.

  • خرید بکلینک می‌توانید ریسک زیادی داشته باشد، چراکه گوگل برخی از سایت‌هایی که اقدام به خرید بکلینک می‌کنند، جریمه می‌نماید.


به این ترتیب اگر می‌خواهید ریسک کارتان را کاهش دهید و در هزینه‌های صرفه‌جویی نمایید، از خیر خرید بکلینک بگذرید! به‌ جایش می‌توانید از بهترین روش، یعنی استفاده از راه‌کارهای معمول بهره ببرید.

گفته می‌شود بکلینک انواع مختلفی دارد. فالو، نوفالو، خارجی و داخلی. لینک‌ها به‌طور پیش‌فرض در اچ‌تی‌ام‌ال وب‌سایت‌ها به‌صورت فالو هستند. این بدان معناست که گوگل برای این بکلینک ارزشی را در نظر می‌گیرد. اما وقتی بکلینکی را خریداری می‌کنید و از جزئیات آن خبر ندارد، به احتمال زیاد شما لینکی نوفالو دریافت خواهید کرد که هیچ ارزشی به سایت شما اضافه نمی‌کند. پس حتی اگر هم می‌خواهید بکلینک خریداری کنید، به این موضوع توجه کنید که لینک از نوع فالو باشد. البته در برخی از روش‌های ساخت بکلینک، لینک‌ها به صورت نوفالو درج می‌شوند و فقط شما می‌توانید از نام برند خود برای ساختن بکلینک استفاده کنید. لینک‌سازی داخلی به معنای متصل کردن صفحات سایت به یک‌دیگر است. در این روش هیچ سایت خارجی وجود دارد و شما می‌توانید با کمک تولیدکنندگان محتوای خود اقدام به لینک‌سازی داخلی نمایید. این کار نیز منجر به بهبود سئو وب‌سایت شما خواهد شد. لینک‌سازی خارجی مفهوم اصلی بکلینک است. یک سایت خارجی بنا به دلایلی (مثل تبلیغات، علاقه‌مندی یا برای افزایش محتوای خود) اقدام به قرار دادن لینکی از صفحه شما در سایت خود می‌کند.

بکلینک چه تاثیری دارد؟

natural-link-760x400

به‌طور خلاصه بکلینک موجب افزایش طرفدران وب‌سایت شما خواهد شد. ایجاد بکلینک‌ها موجب می‌شود در نتایج نخست گوگل پدیدار شوید و از این طریق مشتریان بیش‌تری جذب کنید. اما هر بکلینک نیز نمی‌تواند باعث پیشرفت سایت شما شود. در واقع گوگل به مواردی مثل اعتبار دامنه، فالو یا نوفالو بودند لینک یا اعتبار صفحه دقت می‌‌کند. حالا احتمالا دریافته‌اید که چرا خرید بکلینک به‌صرفه نخواهد بود. چراکه معمولا سایت‌هایی که بکلینک‌ها را ارائه می‌دهند، در اکثر موارد به اعتبار صفحه یا دامنه نگاه نمی‌کنند و از این رو لینک سایت شما ممکن است در هر سایتی دیده شود. در نتیجه باید سعی کنید در سایت‌هایی بکلینک‌تان مشاهده شود که دارای محبوبیت بسیار و اعتبار فراوانی هستند.

بهترین روش برای ساخت بکلینک

راهکارهای بسیاری برای ساختن بکلینک وجود دارد. البته بعضی از آن‌ها هزینه‌های زیادی برای شما دارند و برخی هزینه‌ای برای شما نخواهند داشت. همچنین ناگفته نماند در بعضی از روش‌ها نیز با این‌که مبلغی را می‌پردازید، اما در بلندمدت این خرج‌ها به سودتان تمام خواهند شد. در این مقاله از روش‌هایی مثل خرید بکلینک یا خرید رپورتاژ آگهی صرف‌نظر کرده‌ایم و تنها بهترین روش پرداخته‌ایم که همان راه‌کارهای ارزان‌قیمت و ارزش‌مند است. این راه‌حل‌ها توسط بسیاری از سایت‌ها توصیه می‌شوند و همین حالا نیز مورد استفاده بهترین برندها قرار می‌گیرند.

تولید محتوای با کیفیت بالا

محتوا پادشاه است! همه با این جمله آشنا هستیم و چندین بار آن را بر روی دیوار شرکت‌های بزرگ دیده‌ایم. اما به واقع این جمله چه مفهومی را می‌خواهد منتقل کند؟ امروزه فروشگاه‌های اینترنتی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین، طراح‌های وب‌سایت، برنامه‌نویسان و تقریبا هر شرکتی برای خودش وبلاگی راه‌اندازی نموده است. در این وبلاگ برندها اقدام به تولید محتوا در رابطه با حوزه کاری خود می‌کنند. تولید این محتوا شبیه به تبلیغاتی هوشمند است که شما برای پرطرفدارتر شدن شرکت‌تان استفاده می‌کنید. اما هر محتوایی نیز مثل هر بکلینک نمی‌تواند برای سایت شما مفید باشد. معمولا وقتی سایت‌های خارجی اقدام به درج بکلینک‌ها به‌صورت کاملا رایگان و داوطلبانه می‌کنند که شما محتوایی جذاب و منحصر به فرد تولید کنید. این یعنی مطالب‌تان نباید در اینترنت موجود باشد و به قول کارشناسان سئو باید محتوایی یونیک تولید کنید که در اینترنت متمایز باشند. همین موجب می‌شود تا تولید محتوا به کاری دشوار و حساس بدل شود. در نتیجه اگر به‌تازگی سایت‌تان را راه‌اندازی کرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما بخشی به‌نام وبلاگ نیز در آن قرار دهید تا بتوانید مطالبی را مرتبط با حوزه کاری‌تان تولید کنید. اما اگر خودتان نویسنده نیستید و از طرفی به این کار نیز علاقه‌ای ندارید، سعی نکنید که به تولید محتوا با کیفیت پایین بپردازید. در این صورت تنها باعث کاهش رضایت کاربران از سایت و مطالب‌تان خواهید شد. به این ترتیب می‌توانید نویسنده‌هایی استخدام کنید که مثلا هفته یک‌بار در وبلاگ صفحه شخصی‌تان مطالبی را درج کنند. در این موقعیت نیز شما می‌توانید در مقام مدیر سایت موضوعات و رویکردها را تعیین کنید و تولید محتوا را به نویسنده‌ها بسپارید. اما چگونه تشخیص بدهیم محتوا از کیفیت بالایی برخوردار است. در زیر با برخی از روش‌های تعیین محتوای باکیفیت آشنا خواهیم شد.

spyglass

  • در قدم اول یک مطلب خوب و با کیفیت دارای جملات و محتوایی منحصر به فرد است. در واقع اگر می‌خواهید برای‌تان اقدام به جذب بکلینک نمایید، حتما باید محتوای تولید شده یونیک باشد. در غیر این صورت هرچند که موضوع مطلب جذاب و خواندنی باشد، بازهم بکلینکی جذب نخواهید کرد و شاید از طرف گوگل نیز جریمه شوید. روش‌های زیادی نیز برای تشخیص محتوای کپی وجود دارد. سایت‌های آنلاین و حتی نرم‌افزارهایی برای این طراحی شده تا با چند کلیک بتوانید از منحصر به فرد بودن محتوای مورد نظر آگاه شوید.

  • عناوین جادو می‌کنند! هر مدیر سایت و کارشناس سئو کم کم به این موضوع پی می‌برد. در واقع عناوین یک در به‌سوی محتوا محسوب می‌شوند. در آمار نیز شاهد هستیم مطالبی که عناوینی جذاب دارند، به‌طور متوسط بسیار بیش‌تر از مطالبی که از عناوین معمول بهره می‌گیرند، کاربر جذب می‌کنند. پس در قدم دوم سعی کنید عناوین مطالب کاربر را به سمت خود بکشد. برای مثال می‌توانید از علامت تعجب استفاده کنید، یا از یک کلمه جالب استفاده کنید. البته اگر هم می‌توانید، خوب است که اصلاحات بهره بجویید. البته تمامی این‌ها به شرطی‌ست که عنوان محتوا بیش‌تر از حد طولانی شود. اگر این اتفاق بیفتد، کاربر حتی حوصله خواندن تیتر را نخواهد داشت، چه برسد به کل محتوا!

  • محتوای هدفمند تولید کنید. شاید واژه هدفمند را بیش‌تر در بازار تبلیغات شنیده باشید. اما این کلمه نیز در بخش تولید محتوا نیز کاربرد گسترده‌ای دارد. شما یک سایت در زمینه فروش محصولات هنری دارید، در این‌جا خوب است وبلاگی را در کنار فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید که به تولید محتوای در زمینه کالاهای هنری می‌پردازد. البته اگر هم بتوانید محصولات وب‌سایت‌تان را بررسی کنید و از آن‌ها عکس‌ها و ویدیوهای اختصاصی برداشت نمایید، نور علی نور خواهد شد. کاربران عاشق این هستند که در کنار دیدن تصاویر اختصاصی از محصولات، بررسی آن را نیز مطالعه می‌کنند. به این ترتیب انتخاب را برای مشتریان خود راحت‌تر خواهید کرد. اما اگر از طرفی محتوایی برخلاف زمینه کاری‌تان تولید کنید، بیش‌تر اسباب زحمت خود را فراهم کرده‌اید. چراکه وقتی کاربر از گوگل به سایت شما می‌آید و مطلبی در مورد تکنولوژی می‌خواند، اما وقتی به فروشگاه شما مراجعه می‌کند و با یک‌سری وسایل هنری روبه‌رو می‌شود، به‌ معنی واقعی کلمه این مطلب در ذوق مشتری می‌زند. تولید محتوای هدفمند معنایی دیگری نیز دارد. برای مثال برخی از کارشناسان بر این باورند که امروزه کاربران محتوایی کوتاه را می‌پسندند، اما شاید این موضوع برای شما صدق نکند. پیش از هر کاری باید با مشتریان خود و علایق آن‌ها آشنا باشید. با این کار می‌توانید محتوایی مورد پسند آن‌ها تولید کنید. مثلا وقتی کارتان در زمینه تولید داستان برای برندهاست. توصیه می‌کنیم وبلاگی غنی با مقالاتی بلند داشته باشید که صفر تا صد کار را توصیف می‌کند. البته این موضوع در مورد سایت‌های آموزشی نیز صدق می‌کند. کاربر هدفش برای سر زدن به این سایت‌ها، یاد گرفتن و خواندن مقالات طولانی است و اگر شما مقالاتی کوتاه تولید کنید، مشتری را از دست خواهید داد. البته برعکس این مسئله نیز وجود دارد.

  • وقتی شما تنها به تولید محتواهای متنی می‌پردازید، معمولا کاربرانی که به این گونه محتواها علاقه‌ ندارند، از سایت شما فراری خواهند شد. پس سعی کنید محتوایی غنی تولید کنید که از انواع فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند. این یعنی هم در مطلب تولید شده شاهد عکس، ویدیو و حتی فایل صوتی باشیم. همین‌جا اشاره کنیم که افزودن یک فایل صوتی به آخر مقالاتی به ترندی در سایت‌های معتبر تبدیل شده که شما با کمک یک گوینده (یا حتی اگر صدای خوبی دارید، خودتان) این کار را انجام دهید.


perfect-backlink-090916

  • شبکه‌های اجتماعی امروز به جزئی جداناشدنی از زندگی‌ها تبدیل شده‌اند که برخی از کاربران بیش‌تر وقت روزانه خود را در آن‌ها سپری می‌کنند. همین موضوع اهمیت شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد و شما نیز باید برای ساختن محتوایی باکیفیت از این شبکه‌ها استفاده کنید. این یعنی در ابتدا یا انتهای مقاله‌تان، به صفحات شبکه‌های اجتماعی خود لینک دهید یا دکمه‌های اختصاصی تعبیه کنید تا کاربران بتوانند این محتوا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در واقع با همین کار شما اقدام به ساخت بکلینک به‌ صورت رایگان کرده‌اید. حتی گفته می‌شود شما می‌توانید بریده‌ای از مطالب‌تان را در حساب شبکه‌های اجتماعی‌تان منتشر کنید و بعد به سایت خود لینک بدهید. اگر این مطلب از کیفیت خوبی برخوردار باشد، پیج‌ها و دیگر کانال‌ها نیز اقدام به درج لینک سایت شما در حساب خود می‌کنند، البته اگر به حق کپی‌رایت اعتقادی داشته باشند! با این همه باید سعی کنید در زمینه تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی نیز خبره شوید.


تولید محتوا به‌ شدت به حوزه کاری شما وابسته است. اما همیشه می‌توانید محتوایی آموزشی تولید کنید. این محتوا از جذابیت بیش‌تری برخوردار هستند. مثلا اگر برنامه‌نویس هستید، هم می‌توانید آخرین خبرهای زبان‌های برنامه‌نویسی را درج کنید و هم به آموزش برنامه‌نویس و نکات این حرفه بپردازید. محتوای آموزشی تعداد بکلینک‌های سایت شما را افزایش می‌دهد، البته باید همیشه به این موضوع توجه کنید که آموزش باید ساده و قابل فهم باشد. در این صورت قادر به جذب کاربران و مشتریان بیش‌تری به سایت‌تان خواهید بود و این یعنی بکلینک‌های بیش‌تر برای شما.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

0 تا 100 ساخت اکانت چت جی پی تی با شماره مجازی

با ساخت اکانت چت جی پی تی همانند یک قایقران در اقیانوسی بیکران، آماده‌ی کشف جزیره‌ای نهفته خواهید بود که سفری...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

با ساخت ربات اینستاگرام در دنیا دیده شوید

با ساخت ربات اینستاگرام می توان به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را توسعه داد. فالوورهای بیشتری جذب و درآمد بالاتری...

با بهترین سایت سازهای خارجی آشنا شوید و سایت خود را رایگان بسازید

سایت سازهای خارجی به شما اجازه می‌دهند سایت خود را کاملا حرفه‌ای بسازید. در واقع، صرف نظر از این که یک کسب و کار...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد