جستجو

همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ

(16 رای)
به روز رسانی: 30 مهر 1399 ساعت 18:14:28
تاریخ ثبت: 29 مهر 1399 ساعت 21:55:12
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/40783
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) یکی از روش ها نوین بازاریابی است که از آن برای فروش محصولات مختلف در فضای اینترنت استفاده می کنند. زیرا امروزه به لطف فناوری های روز افزون، امکان استفاده از اینترنت برای فروش محصولات مختلف مقدور شده است. به طوری که شما روزانه افراد زیادی را مشاهده می کنید که از طریق اینترنت بازیابی می کنند.

digital marketing یکی از این روش های نو ظهوری است که از آن برای تبلیغ و بازاریابی استفاده می کنند و  افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است. به همین دلیل قرار است در زیر به آن  و موضوعات پیرامون اشاره کنیم.

تعریف کامل دیجیتال مارکتینگ چیست؟


digital marketing به مجموعه فعالیت هایی که برای فروش و تبلیغ محصولات و خدمات برندهای مختلف و بررسی رفتار مشتری آن ها با استفاده از ابزارهای اینترنتی می گویند. در این روش بازاریابی برخلاف بازاریابی های سنتی مشتری از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل شرکت سعی می کند با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی و غیره رفتار مشتریان خود را تحلیل کند.

استفاده از این ابزارها باعث می شود تا شرکت بتواند در بهترین موقعیت تبلیغات خود را در اختیار آن ها قرار دهد و مشتریان زیادی را جلب کند. زیرا امروزه تعداد کاربران اینترنتی زیاد شده است. بنابراین تمامی شرکت ها برای این که بتوانند در کسب و کار خود موفق شوند باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند و با استفاده از دیجیتال مارکتینگ بتوانند مشتریان زیادی را جلب کنند.

تاریخچه پیدایش دیجیتال مارکتینگ چیست؟


اصطلاح دیجیتال مارکتینگ برای اولین بار در سال 1990 برای بازیابی اتومبیل مورد استفاده قرار گرفته است. پس از آن در سال 1993 میلادی اولین بنر تبلیغات اینترنتی به صورت کلیکی ایجاد شد که با راه اندازی یاهو در سال 1996 آگاهی مردم در مورد اینترنت زیاد شد. سپس گوگل در سال 1998 برای اولین بار موتورهای جستجو خود را فعال کرد. پس از آن بین یاهو و گوگل برای جلب مشتریان بیشتر رقابت تنگاتنگی شکل گرفت.

با ادامه این روندها در سال 2010 شبکه های اجتماعی ظهور پیدا کردند. به طوری که آن ها نقش مهمی در پیشرفت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی مدرن داشتند. زیرا استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت در میان مردم شیوع پیدا کرده بود. در حال حاضر با گسترش اینترنت و فضای مجازی digital marketing به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تبلیغات آنلاین تبدیل شده است.

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی سنتی با بازاریابی دیجیتال چه تفاوت هایی دارد؟


در حال حاضر بازاریابی سنتی (آفلاین) برای کسب و کارهای زیادی جواب می دهد. اما با گسترش اینترنت و رونق فناوری های ارتباطی در جهان بازاریابی دیجیتال به ندرت جای بازیابی سنتی را خواهد گرفت. این دو بازار، در حال حاضر برای خود مشتریان زیادی دارند. اما بین آنها تفاوت هایی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • بازاریابی دیجیتال تمام فعالیت های خود را در بستر اینترنت و دستگاه های هوشمند انجام می دهد. در حالی که بازاریابی آفلاین در رسانه های جمعی و سنتی تبلیغ می کند.

  • در بازاریابی دیجیتال ارتباط دو طرفه بین تبلیغ کننده و مخاطبان وجود دارد اما در بازیابی سنتی چنین چیزی وجود ندارد.

  • در بازیابی دیجیتال می توان تمام فعالیت ها را اندازه گیری کرد و آن ها را با آمارهای مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار داد. در حالی که در بازاریابی سنتی و آفلاین این کارها امکان پذیر نیست.

  • تنوع و کانال های توزیع محتوا در هر دو مدل بازاریابی با هم فرق دارند.

  • در digital marketing شما با ارسال یک پیام می توانید طیف وسیعی از مخاطبان را تحت پوشش خود قرار دهید. اما در بازاریابی سنتی شما در کانال های توزیع محتوا با محدودیت هایی روبرو هستید.

  • در بازاریابی سنتی شما امکان اشتراک گذاری محتوای تبلیغاتی را ندارید. اما در بازاریابی دیجیتال شما می توانید محتوای تبلیغاتی را به تعداد بی نهایت به اشتراک بگذارید.

  • هزینه دیجیتال مارکتینگ به مراتب از بازاریاب سنتی کمتر است و اثرگذاری آن بیشتر می باشد.


استفاده از digital marketing چه فوایدی دارد؟


مزایا و فواید دیجیتال مارکتینگ در برابر بازارهای سنتی باعث شد تا آن به موضوع غیرقابل انکاری در بازاریابی ها تبدیل شود. به همین دلیل در زیر می خواهیم به برخی از مهم ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم.

  • بازاریابی دیجیتال به فروشندگان خود این امکان را می دهد تا مخاطبان خود و نیازهای آن ها را شناسایی کنند. همچنین آن ها برای جلب مشتریان خود باید محتوای تبلیغاتی مناسب تولید و منتشر کنند تا مشتری بتواند به وسیله آن ها با بازاریابان ارتباط برقرار کند.

  • شما به وسیله ابزارهای دقیق می توانید میزان موفقیت کمپین خود را پس از اجرای آن بسنجید. در حالی که در بازاریابی های آفلاین این کار نیاز به هزینه هنگفتی دارد و اجرای آن بسیار سخت و دشوار است.

  • هزینه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش های سنتی بسیار پایین است. بازگشت سرمایه در این روش ها نیز به مراتب بیشتر است.

  • امکانات تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است. به طوری که شما با توجه به مخاطبان خود می توانید پیام های اثرگذار مختلفی را تولید کنید.

  • اگر استراتژی شما در نحوه تبلیغ و بازاریابی تغییر کند آنگاه شما به راحتی می توانید ابزارهای دیجیتال مارکتینگ خود ارتقا و تغییر دهید. به طوری که هزینه کمی را برای این کارها نسبت به بازاریابی آفلاین پرداخت خواهید کرد.


ابزارها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ


معمولا بازاریابان برای جذب مشتری از ابزارهای زیادی استفاده می کنند. به این طریق که هر کدام از آن ها در موقعیت های مختلفی مناسب بازاریابان خواهند بود. در زیر قصد داریم به بهترین و مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم.

بازاریابی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)


بازاریابی توسط موتورهای جستجو یا SEM روشی است که در آن با استفاده از موتورهای جستجوگر مختلفی مانند گوگل بازاریابی می کنند. این موتورهای جستجوگر شامل دو بخش مختلف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو (Pay Per Click) می باشند.

در بازاریابی توسط موتورهای جستجو سعی می کنند با استفاده از روش هایی مانند طراحی سایت، سئو و ترافیک ارگانیک مشتری جلب کنند. طراحی سایت و سئو با ارتقا جایگاه سایت در اینترنت، آن را به صفحه اول گوگل می آورد تا تعداد بازدیدکنندگان آن بیشتر شود.

ترافیک خریداری شده (Paid Traffic) ترافیکی است که شما برای افزایش بازدید سایت، آن را خریداری می کنید. اما زمانی که بازدید سایت شما به دلیل محتوای تبلیغاتی با ارزشمند افزایش یابد؛ آنگاه حجم ترافیک شما ارگانیک می شود که به آن ترافیک ارگانیک می گویند. بازاریابی با موتورهای جستجو هزینه کمی نسبت به روش های دیگر دارد و مخاطبان زیادی را جلب می کند.

بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای (Inbound Marketing)


بازاریابی درونگرا ابزاری است که با استفاده از محتوای ارزشمند بتواند مشتریان زیادی را جلب کند. این روش بازاریابی دیجیتال سعی می کند کاربران اینترنتی را به مشتریان وفادار تبدیل کند. زیرا در این کسب و کارها از طریق ارائه محتوا عالی تلاش می کنند تا اعتمادسازی و جلب نظر مشتریان را بالا ببرند.

بازاریابی برون گرا نقطه مقابل بازاریابی درون گرا است. به طوری که شما در آن به کارهایی مانند خرید بنر سایت و لیست های ایمیلی تمرکز دارید. در بازاریابی برونگرا شما آشکارا تبلیغ می کنید اما در بازاریابی درون گرا تشخیص ماهیت تبلیغاتی شما به راحتی قابل فهم نیست.

سئو سایت (SEO)


سئو یا بهینه سازی سایت روشی است که شما با استفاده از آن می توانیدعملیات بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) را ارتقا دهید. با ارتقا این روش، محتوای سایت شما به راحتی توسط موتورهای جستجو خوانده می شوند. بازاریابان در آن تلاش می کنند تا با استفاده از ابزارهای digital marketing کدها و ساختارهای سایت را اصلاح کنند. به طوری که در آن چگالی کلمات، نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر و استانداردهای کد نویسی و طراحی سایت مورد بررسی قرار بگیرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)


بازاریابی شبکه های اجتماعی از طریق ارتباط مداوم بازاریابان با کاربران مختلف در شبکه های اجتماعی است. معمولا در آن تلاش می کنند که با افزایش آگاهی کاربران بتوانند محصولات و خدمات بیشتری را بفروشند.

هم چنین در این روش بازاریابی دیجیتال امکان جوابگویی به سوالات مشتریان و رفع اشکالات آن ها وجود دارد. وجود مشکلات و ایرادهایی که از جانب مشتریان به محصولات ارائه می شوند می تواند در افزایش کیفیت آن ها کمک کند. زیرا بسیاری از کاربران با استفاده از هشتک اقدام به بیان دیدگاه ها و خاطرات خود در مورد محصولات و خدمات شما می کنند.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)


بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های بازاریابی است که در آن تلاش می کنند در فضایی که محتوا را منتشر می کنند مخاطبان زیادی را به خرید کالا تشویق کنند. در واقع بازاریابی محتوا، ارتباط کاربر با صاحبان کسب و کار را تسهیل می کند و یک روش عالی برای کسانی است که قصد دارند کالا و خدمات خود را بفروشند. این روش از بازاریابی برای کسانی که در فضای اینترنت کار می کنند گزینه خوبی است.

بازاریابی محتوا سعی می کند با شناخت مشتری استراتژی های تولید محتوا را تدوین کند تا از این طریق بتواند راهکارهای مناسب برای موفقیت فروش یک کسب و کار فراهم کند.

تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)


Pay Per Click یا تبلیغات کلیکی روشی است که مخاطب در ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات شما انجام می دهد، مبلغی را دریافت می کند. شما در این روش بودجه ای را برای تبلیغات خود در نظر می گیرید که در آن با هر کلیک مخاطب، از بودجه شما کم می شود. این روش تا زمانی ادامه دارد که بودجه تبلیغاتی شما تمام شود.

روش تبلیغات کلیکی معمولا توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. متقاضیان تبلیغات بر روی کلمات کلیدی انتخابی خود بر اساس تعداد کلیک قیمت گذاری می‌کنند. گوگل هم مانند یک مزایده پیشنهادات آن ها را بررسی می کند و به افراد برنده اعتبار می دهد. بنابراین تا زمانی که اعتبار آن ها تمام نشود تبلیغات آن ها در صفحه مورد نظر وجود دارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)


اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی افراد، یکی از تاثیرگذارترین روش های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است. در این روش، فروشندگان کیفیت و ارزش محصولات خود را از زبان افراد معروف و تاثیر گذار جامعه مانند بازیگران، ورزشکاران و سیاست مداران می شنوند. بنابراین تاثیر گذاری آن ها بیشتر خواهد بود. روش اینفلوئنسر یکی از روش های معروفی است که در سال های اخیر با گسترش شبکه های اجتماعی توانسته است مشتریان زیادی را جلب کند.

بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)


همان گونه که می دانید امروزه موبایل یکی از پرطرفدارترین ابزارهای هوشمندی است که در جامعه مورد استفاده قرار گرفته است. به طوری که با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی افراد زیادی به سمت آن روی آورده اند. بنابراین طراحی سایت متناسب با سیستم موبایل هوشمند می تواند گزینه خوبی برای معرفی و تبلیغات محصولات مختلف شما باشد. زیرا افراد زیادی با محصولات شما در موبایل آشنا می شوند و برای ورود به صفحه وب سایت شما تلاش می کنند.

بنابراین استفاده از سایت های بهینه سازی شده که امکان بالا آمدن سایت را برای کاربران فراهم می کند می تواند در افزایش فروش محصولات شما موثر باشد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)


برخی از کاربران با ورود به وب سایت شما ایمیل خود را در اختیارتان قرار می دهند. این کار در واقع نشانه دهنده علاقمندی آن ها به شما و محصولاتتان است. به این طریق که شما برای جلب دوباره مشتری خود می توانید هر چند گاه ایمیلی مبنی بر معرفی محصولات جدید، حراجی ها و ارائه خدمات مختلف به آن ها بفرستید. باید در نظر بگیرید که ایمیل خود را هر چند مدت یک بار بفرستید و از ارسال روزانه ایمیل اجتناب کنید. زیرا در این صورت می توانید مشتریان خود را دور کنید.

استفاده از ایمیل به عنوان ابزاری جهت برقراری ارتباط با مشتری نقش مهمی دارد. بنابراین این ابزار می تواند در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک کند. هم چنین باید در نظر بگیرید که ایمیل هایی که می فرستید هدفمند باشند. به طوری که ارسال ده ها ایمیل مختلف به افراد زیاد بدون داشتن هدف خاص و جالب نمی تواند مشتریان زیادی را به سمت شما سوق دهد.

همه چیز در مورد بازاریابی دیجیتال

بازاریابی چریکی


این روش از بازاریابی، باعث می شود تا مشتریان مختلفی در مورد برند شما صحبت کنند. به طوری که آن ها بتوانند برای شما مشتریان جدیدی را معرفی کنند. بازاریابی چریکی روش کاملا خلاقانه و کارآمدی است که شما برای فروش محصولات خود می توانید از آن استفاده کنید.

بازاریابی ویروسی (Viral Markreting)


بازاریابی ویروسی بازاریابی است که هدف آن افزایش سطح آگاهی مردم در مورد برند شما است. در این روش بازاریابان در یک بازه زمانی خاص، پیام جذاب و متناسب با شرایط فعلی جامعه را منتشر می کنند. به طوری که مردم به خاطر اهمیت و جذابیت آن در بین رسانه های مختلف به اشتراک می گذارند. حتی در مواردی هم به صورت حضوری در مورد آن صحبت می کنند. لذا استفاده از روش بازاریابی ویروسی باعث می شود تا افراد زیادی از برند شما صحبت کنند و به سمت شما جلب شوند.

یکی از ویژگی های مهم شبکه های اجتماعی، رایگان بودن آن ها است. به همین دلیل میلیون ها کاربر در سراسر جهان در آن حضور دارند. بنابراین شما با استفاده از یک محتوای جذاب و عالی می توانید کاربران زیادی را به سمت خود جلب کنید.

در بازاریابی ویروسی هدف این است که با تولید یک محتوای کوچک و کارساز بتوانید آن را در اختیار افراد زیادی قرار دهید. در واقع تبلیغ شما مانند یک ویروس به سرعت در حال گسترش باشد. انگیزه اشتراک گذاری این پیام تبلیغاتی توسط کاربران مختلف باعث می شود که شما در کسب و کار خود موفق شوید.

بازاریابی پیامکی یا تبلیغات پیامکی (SMS Advertising)


استفاده از پیامک های تبلیغاتی می تواند یکی از گزینه های کارآمد برای جلب مشتری باشد. زیرا هنوز افراد زیادی وجود دارند که به گوشی های هوشمند دسترسی ندارند. بنابراین شما با ارسال یک متن پیامکی کوتاه می توانید آن ها را نسبت به محصولات و خدمات خود آگاه کنید تا یک گام بلند برای ایجاد کمپین موفق بردارید. همچنین باید در نظر بگیرید که ارسال پیام های انبوه و خسته کننده می تواند برعکس عمل کند و مشتری را از شما دور کند. زیرا این کار باعث عدم اعتماد به شما و محصولاتتان می شود.

استراتژی محتوا (Content Strategy)


استراتژی محتوا در واقع چارچوب تبلیغاتی شما می باشد. به گونه ای که شما در آن باید چرایی، چگونگی و زمان انتشار محتوا را مشخص کنید. استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا شباهت زیادی به هم دارند. اما در واقع استراتژی محتوا به بازاریابی محتوا جهت می دهد. به طوری که استراتژی محتوا مشخص می کند که شما چه کارهایی را انجام دهید و از چه کارهایی دوری کنید.

در مقابل آن بازاریابی محتوا به دنبال روش هایی برای اجرای استراتژی محتوا است. بنابراین تعیین معیارهای موفقیت بازاریابی محتوا، پژوهش روی مخاطب و شیوه عملکرد آن چند عامل موثر در تعیین استراتژی محتوا هستند.

تبلیغات بنری (Banner Advertising )


برخی از سایت ها بخشی از فضای خود را به تبلیغات بنری اختصاص می دهند. به طوری که شما با کلیک کردن بر روی آن ها به سایت دیگری هدایت می شوید. تبلیغات بنری طرفداران زیادی دارند اما در سال های اخیر تعداد آن ها کمتر شده است. ولی هنوز تاثیر آن را در میزان موفقیت کسب و کارها نمی توان نادیده گرفت. به طوری که این روش می تواند نقش محوری در افزایش بازدید کنندگان سایت داشته باشد.

بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)


در این شیوه از بازاریابی، کسب و کارهای کوچک با همکاری یکدیگر بر میزان عملکرد هم تمرکز دارند. به طوری که اگر شما برای یک کسب و کاری مشتری معرفی کنید آنگاه در ازای آن به شما پورسانت پرداخت می شود. به این طریق که هرچه مشتریان زیادی معرفی کنید پورسانت شما بیشتر می شود.

تولید محتوا


تولید محتوا روشی است که در آن انواع محتواهای متنی، صوتی و تصویری تولید می شوند. سپس آن ها را در کانال های ارتباطی مختلف به منظور برقراری ارتباط با مشتری منتشر می کنند. استفاده از این روش میزان آگاه از برند شما را بالا می برد. با تولید یک محتوای عالی می توانید به اهداف بلند مدت یک کسب و کار اینترنتی دسترسی پیدا کنید.

تولید یک محتوای با ارزش می تواند اعتماد مشتریان را جلب کند و میزان اعتبار برند شما را افزایش دهد. هر چند که تولید یک محتوای با ارزش برای به دست آوردن نتیجه مطلوب کافی نیست بلکه برای این کار باید آن را به خوبی منتشر کنید تا توسط کاربران بیشتری دیده شوند.

ابزارهای رایگان گوگل برای digital marketing


گوگل دو ابزار رایگان برای کسانی که به دنبال بازاریابی دیجیتال هستند قرار داده است که شما می توانید آن ها را در زیر مشاهده کنید.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)


گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای رایگان و بسیار کاربردی گوگل است که در آن آمار جامعی در مورد بازدیدکنندگان یک وب سایت ارائه می شود. هم چنین در آن قابلیت های زیادی مانند بررسی و تحلیل ورودی‌های سایت، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، مدت زمان حضور کاربران در داخل سایت، مسیر خروجی کاربران، پربازدیدترین صفحات سایت و اطلاعات دیگری وجود دارند. به همین دلیل استفاده از گوگل آنالیتیکس برای مدیریت و کنترل بهتر سایت بسیار مفید است.

Google Search Console


گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر تولز) یکی از ابزارهای بسیار مهم و رایگان گوگل برای صاحبان سایت است. به طوری که مدیریت و آنالئز سئو سایت بدون استفاده از Google Search Console بسیار سخت و دشوار خواهد بود. استفاده از این ابزار امکان ارزیابی و سنجش عملکرد سایت را بالا می برد. به طوری که به راحتی در آن می توانید مشکلات وب سایت خود را مشاهده کنید و محتواهایی که قصد دارید موتورهای جستجو آنها را خزش و ایندکس کنند را ثبت کنید.

استفاده از Google Search Console امکان بررسی موبایل فرندلی بودن وب سایت شما را فراهم می کند. هم چنین به شما کمک می کند تا متوجه شوید که جستجو کدام کلمات، کاربران زیادی را به سمت سایت شما جذب کرده است. خلاصه استفاده از ابزار Google Search Console به شما این امکان را می دهد تا آمار و اطلاعات بسیار ضروری و مهم برای مدیریت و ارتقا سایت خود در اختیار داشته باشید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

اصلی‌ترین معایب نتورک مارکتینگ، همه یک‌ چیز می‌گویند؛ همه چیز را نمی‌گویند

هر شغلی داشته باشید و یا حتی اگر خانه دار باشید، عجیب نیست که به دنبال معایب نتورک مارکتینگ بگردید. تعدادشان زیاد...

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در اصل فرآیند بازاریابی کسب و کار ها در دنیای اینترنت و فضای آنلاین است. در سال های اخیر با توجه...

کتاب درمورد دیجیتال مارکتینگ

قبل از این که به معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم بهتر است بدانید که حضور کسب و کار های مختلف در دنیای...

سرفصل های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه سرفصل هایی دارد؟ به چه کسی متخصص در دیجیتال مارکتینگ گفته می شود؟ این ها سوالاتی است...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

متخصص دیجیتال مارکتینگ لازم است به چه مواردی تسلط داشته باشد؟

در دنیای مدرن، زندگی ما بسیار بیش تر از ده سال پیش با دنیای دیجیتال و همچنین دیجیتال مارکتینگ در هم آمیخته است. در...

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهایی که می خواهند در بازار دیجیتال مرتبط و رقابتی باقی بمانند، یکی از ضروریات شده...

بحران کرونا و دیجیتال مارکتینگ

هزینه های دیجیتال مارکتینگ طی سال های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. علیرغم کاهش بودجه دیجیتال مارکتینگ...

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی و غیره، این روزها بازاریابی آنلاین برای تجارت شما یک معامله...

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان به ما کمک می کند تا بتوانیم فرایند و کارایی نتورک مارکتینگ را بدرستی دریابیم. بازاریابی...

بازار کار دیجیتال مارکتینگ

بازار کار دیجیتال مارکتینگ بسیار داغ و متنوع است. همه ما کم و بیش در مورد دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی داریم. هر چند...

آموزش بازاریابی دیجیتال

آموزش بازاریابی دیجیتال یکی از راه های نوین در کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود و بسیاری از افراد به دنبال یادگیری...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد