موتور جستجو (فیلترها)

بهترین شبکه های اجتماعی برای دیجیتال مارکتینگ

(2 رای)
تاریخ ثبت: 23 مهر 1398 ساعت 04:12:18
به روز رسانی: 11 آبان 1398 ساعت 16:04:05

1


تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی:

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازریابی آنلاین، فرآیندی است برای تولید محتوا، برای سطح های مختلف شبکه های اجتماعی و جذب بیشتر مخاطب در کمترین زمان ممکن.

برای اینکه یک بازاریابی آنلاین موفق داشته باشیم ابتدا باید مراحلی را طی کنیم، مانند:

  • مشخص کردن هدف

  • ایجاد پروفایل در شبکه های اجتماعی

  • برنامه ریزی

  • تولید محتوای مناسب با کار

  • جذب مخاطب


که همه این مراحل برای حضور در شبکه های اجتماعی لازم است و می توان از این طریق در شبکه های اجتماعی به مارکتینگ پرداخت.

مراحل حضور و مارکتینگ جدا از هم نیستند و بر هم اثر می گذارند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

Social Media Marketing به معنای بازاریابی شبکه های اجتماعی است که به اختصار SMM نامیده میشود و یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است.

اگر بازاریابی را به روش مناسبی در شبکه های اجتماعی انجام دهید، می توانید مخاطبان زیادی را از این طریق جذب کنید و کار خود را توسعه ببخشید.

بخاطر گسترش شبکه های اجتماعی و محبوبیت این شبکه ها در بین مردم، بازاریابی در این شبکه ها برای هر نوع کسب و کاری مفید است. بازاریابی در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا محصولات خود را به کاربران معرفی کنید. در واقع به شما کمک میکند تا فروش بیشتر و مطلوب تری داشته باشید.  اما این را هم باید دانست که از این طریق نمی توان محصولات را به طور مستقیم فروخت و نیاز به زمان دارد.

هزینه دیجیتال مارکتینگ نسبت به بقیه روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی بالاتر است. بنابراین ابتدا باید ببینید که آیا اصلا به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟ باید بدانید انتطارتان از smm  برای کسب و کارتان چیست؟

زیرا همه کسب و کارها از بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند اما آنها هم در کار خود موفق هستند.

در اینجا چند کار که نیاز به دیجیتال مارکتینگ دارند را معرفی می کنیم:

  • محصولات مورد نیاز کودکان

  • برندهای معروف

  • محصولات ورزشی و زیبایی

  • کالاهای شیک و خاص

  • کسانی که میخواهند برای کار و یا تبلیغات سرمایه گذاری کنند.


برای اجرای smm به چه چیزهایی نیاز است؟

بعد از اینکه مطمئن شدید به این روش نیاز دارید، باید بدانید که این روش تا چه حد میتواند به شما در رونق کسب و کارتان کمک کند.

برای این منظور باید سه عامل را بررسی کنید:

  • ترافیک وب سایت

  • بودجه مورد نیاز برای حضور و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

  • نظارت بر روی نتایج کمپین ها


مراحل حضور و مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

1.عضو شدن در شبکه های اجتماعی

با توجه به کسب و کار و هدفی که دارید، شبکه اجتماعی مورد نظرتان را انتخاب کنید و در ان عضو شوید و یک حساب کاربری برای کارتان ایجاد کنید.

2.مشتری مورد نظرخود را بشناسید

هر چه اطلاعات بیشتری از مشتری های خود داشته باشید و آنها را بیشتر بشناسید به کسب و کار شما کمک بیشتری می کند.

مثلا اگر بدانید سطح درآمد مشتری چقدر است یا دارای چه شغلی است، کجا زندگی میکند و چند ساله است، به شما کمک می کند تا با توجه به شرایط مشتری، محصولات خود را ارائه کنید.

3.موقعیت خود را در شبکه های اجتماعی مشخص کنید

پس از اینکه وارد شبکه اجتماعی شدید و شروع به کار کردید، باید هدف خود را از این حضور، چنان نشان دهید که منعکس کننده ی کار شما باشد.

اگر بدون در نظر گرفتن مشتریان ایده آل و هدف حضور در این شبکه ها، فقط به صورت معمول و بی هدف پست های عمومی منتشر کنید، کارتان با شکست مواجه می شود. زیرا کاربران ترجیح می دهند متخصصین در یک حوزه را دنبال کنند نه فردی که به صورت عمومی فعالیت میکند.

4.محتوای درگیر کننده ایجاد کنید

محتوا به شکل های متفاوتی وجود دارد. شما باید از محتوایی که مناسب کار و هدفتان است، استفاده کنید.

5.تعیین موارد مهمی که باعث موفقیت می شود

برای اینکه بدانید تا چه حد در کار خود موفق هستید، نیاز دارید تا یک سری کمیت ها را اندازه گیری کنید. علاوه بر اینها، باید بدانید هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید و زمانی که برای آن صرف می شود تا چه اندازه بر کار شما تاثیر می گذارد.

6.بر روی ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

برخی بازاریابان برای افزایش سود، ابزارهایی را برای مدیریت شبکه های اجتماعی در دست دارند. با استفاده از این ابزارها می توان انتشار پست ها را زمان بندی کرد.

7.پیگیری نتایج برای بهینه سازی

دنبال کردن نتایج و تحلیل داده ها و ایجاد تغییر برای بهینه سازی نتایج، بهترین راه حل موجود است. به همین دلیل این مرحله، نقش مهمی در موفقیت کسب و کار در شبکه های اجتماعی دارد.

دیجیتال مارکتینگ را در هر شبکه اجتماعی میتوان انجام داد. مانند: تلگرام، اینستاگرام، ایمیل، فیسبوک، توئیتر و ... .

برای انتخاب رسانه اجتماعی مناسب، باید ابتدا تحقیق کنید و با توجه به هدف کسب و کار و بازاریابی در شبکه های اجتماعی و ... آن را انتخاب کنید.

مثلا باید بدانید کاربرانی که مورد نظر شما هستند در کدام یک از شبکه های اجتماعی بیشتر فعالیت دارند.

تعدادی از شبکه های اجتماعی که کاربران ایرانی در آن حضور دارند و از آن برای تبلیغ استفاده می کنند را توضیح میدهیم:

تلگرام

این شبکه یکی از پرمخاطب ترین رسانه های مورد استفاده ایرانیان برای چت کردن، به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو و ... است. همچنین در این شبکه از طریق ایجاد کانال و به اشتراک گذاشتن محصولات با کاربران کانال میتوان کسب درآمد نمود. میتوان با تهیه یک بنر با محتوای مناسب و گذاشتن این بنر در کانال های دیگر که کاربران زیادی دارند، به افزایش عضو کانال کمک کرد.

مطالب موجود در بنر باید کوتاه، جذاب و معرف کسب و کار شما باشد.

همچنین شامل لینک کانال تلگرام، آدرس اینستاگرام و هر چیز دیگری که مخاطب بتواند به راحتی به شما دسترسی داشته باشد، باید باشد.

بررسی هایی که صورت گرفته نشان می دهد که کانال های تلگرامی پر مخاطب تنها از طریق تبلیغات، ماهانه مقدار زیادی درآمد دارند.

از آنجا که بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی در تلگرام حضور دارند، فرصت خوبی برای کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند، فراهم شده تا خیلی راحت و ساده به مخاطبین خود دست یابند. به همین دلیل تلگرام از اهمیت زیادی برای مارکتینگ برخوردار است.

اینستاگرام

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی که از محبوبیت زیادی برخوردار است و مخاطبان زیادی دارد، اینستاگرام است.

اگر برای کسب و کارتان از اینستاگرام استفاده می کنید، میتوانید با قرار دادن آدرس کانال تلگرام خود در قسمت Bio، مخاطبان خود را به کانال تلگرام خود دعوت کنید.

بهتر است آدرس تلگرام خود را در تمام پست هایی که میگذارید قرار دهید، چون ممکن است که مطالب صفحه تان توسط بعضی افراد به اشتراک گذاشته شود و از این طریق افراد زیادی با کانال شما آشنا می شوند.

روش های تبلیغات در اینستاگرام

1.ایجاد حساب کاربری

پس از اینکه حساب کاربری خود را در اینستاگرام ایجاد کردید در قسمت بیوگرافی، آدرس وب سایت، ایمیل کاری، کانال تلگرام و موقعیت جغرافیایی خود را قرار دهید تا کاربران به راحتی بتوانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.

تصویری که برای پروفایل خود قرار می دهید و همچنین نوشته هایی که قرار می دهید باید به گونه ای باشد که به کار و حرفه تان مرتبط باشد.

2.انتشار پست در اینستاگرام

سعی کنید از تصاویر و ویدیوهای جذاب برای پست های خود استفاده کنید. قدرت تصاویر برای جذب مخاطب و خرید اینترنتی بسیار موثر است. بنابراین سعی کنید برای معرفی محصولات خود از عکس های زیبا بهره بگیرید.

میتوانید عکس ها را ویرایش کنید و یا از فیلتر برای زیباتر جلوه دادن عکس ها استفاده کنید.

3.پاسخ دادن به کاربران

برای پاسخگویی به کاربرانی که برای پست های شما کامنت می گذارند، وقت بگذارید و به آنها پاسخ دهید. چرا که روابط بهتری بین مشتری و شما برقرار می شود و باعث ایجاد حس اعتماد و رضایت مشتریان می گردد.

4.استوری

از استوری اینستاگرام هم می توانید استفاده کنید. مثلا می توانید از محصولات خود عکس تهیه کنید و یا ویدیو های 15 ثانیه ای در استوری قرار دهید و به این ترتیب محصولات خود را معرفی کنید.

5.هشتگ

در پایین پست هایی که به اشتراک می گذارید از هشتگ استفاده کنید.خیلی از افراد برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود از هشتگ استفاده می کنند و به این ترتیب وقتی اسم محصول مورد نظر خود را جستجو کنند، محصولات شما هم در نتایج جستجو دیده می شود.

6.مسابقه

همچنین می توانید با برگزاری مسابقات اینستاگرامی، مخاطبان جدیدی را جذب کنید و هم مشتریان قبلی را به فعالیت وادارید. و نیز با دادن پیشنهادهای ویژه مانند تخفیف میتوانید مشتریان را تشویق به خرید کنید.

شبکه های دیگری هم برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که آنها را فقط نام میبریم:

  • توئیتر

  • ایمیل

  • لینکدین

  • فیس بوک

نظرات

سوالات

ثبت نظر (5 امتیاز)

سوال جدید (5 امتیاز)


نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین سوپر مارکت اینترنتی

از اوایل دهه 90 میلادی با فراگیر شدن اینترنت به عنوان سرویس عمومی که در اختیار جامعه قرار گرفت و همچنین گسترش و افزایش...

بهترین سایت‌های خرید و فروش

شناسایی بهترین سایت‌های خرید و فروش یکی از نیازهای ضروری زندگی انسان قرن 21 می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی...

ثبت آگهی در نیازمندیهای همشهری

همه ما‌ می‌دانیم که دنیای ما روز به روز به سمت و سوی ماشینی شدن به پیش‌ می‌رود. عصر، عصر اینترنت است. گستردگی اینترنت...

بهترین سایت های خرید بلیط هواپیما

با توجه به رشد گردشگری الکترونیک و اینترنتی شدن اکثر کارهای این حوزه، انتخاب بهترین سایت های خرید بلیط هواپیما...

بهترین روش برای بازاریابی آنلاین

در اینجا به چند روش از بهترین روش های بازاریابی آنلاین اشاره می کنیم: گفته می شود بیشتر آمریکای ها ،از سوپر مارکت...

بهترین سایت های آگهی املاک

از گذشته تاکنون پیدا کردن خانه ایده آل برای زندگی همواره سخت و طاقت فرسا بوده است . رفتن به بنگاه های املاک برای...

بهترین روش های تبلیغات برای وب سایت ها

چند نمونه از تبلیغات موثر برای وب سایت ها روش های زیادی جهت تبلیغ سایت ها وجود دارد اما باید این نکته را در نظر...

بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ

واژه "دیجیتال مارکتینگ " برای عده بسیاری از افراد تازه کار در حوزه تبلیغات و حتی افرادی که قصد دارند وارد این حوزه...

بهترین روش های تبلیغات برای وب سایت ها

چند نمونه از تبلیغات موثر برای وب سایت ها روش های زیادی جهت تبلیغ سایت ها وجود دارد اما باید این نکته را در نظر...

سایت های تبلیغاتی رایگان

بازاریابی اینترنتی که این روز ها طرفداران زیادی داشته و افراد زیادی به دنبال تبلیغات کسب و کار خود به این شیوه هستند...

بهترین فروشگاه های اینترنتی در کشور

فروشگاه های اینترنتی وب سایت هایی هستند که مجموعه ای از محصولات را بر اساس نیاز کاربر و همچنین امکانات خود مجموعه...

بهترین سایت‌های آگهی استخدام

یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما در سال‌های اخیر، مسئله بیکاری است و افرادی زیادی از این موضوع رنج می‌برند. جدا از...

بهترین سایت های خبر ورزشی

امروز با این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین وبسایت های خبر ورزشی که بر اساس رتبه الکسا لیست شدن رو به شما معرفی...

آیا بازاریابی شبکه ای قانونی است؟

بازاریابی شبکه ای چیست؟ برای پاسخ به این سؤال اول باید تعریف درستی از بازاریابی شبکه‌ای داشته باشیم .بازاریابی...

بهترین سایت های اخبار اقتصادی در کشور

اقتصاد برای تمامی کشورها اهمیت زیادی دارد. در حقیقت اقتصاد پویا می‌تواند باعث قدرت‌مندتر شدن یک کشور شود. شرکت‌های...

معرفی سایتهای خرید و فروش در ایران

با توجه به دامنه وسیع دنیای مجازی، فروشگاه های اینترنتی زیادی برای رفع نیازهای مردم راه اندازی شده است. امروزه...

درباره ما | راهنما | قوانین و مقررات | کاربران | تماس با ما | مقالات | اینستاگرام
طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است