به روز رسانی: 12 مرداد 1399 ساعت 12:24:55
تاریخ ثبت: 16 تیر 1399 ساعت 17:21:18
بقای هر شغلی به میزان فروش آن بستگی دارد و در شرایط مدرن، افزایش فروش نیاز به حضور قوی در دنیای دیجیتال دارد. در سال 2017، تجارت الکترونیکی 2.3 تریلیون دلار فروش جهانی به خود اختصاص داده است و پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2021 به 4.88 تریلیون دلار افزایش یابد. اگر می خواهید تجارت شما بخشی از این فروش ها را به دست آورد، باید از سئو برای دیده شدن در دنیای اینترنت استفاده کنید.
ناگفته نماند که
دنیای تجارت الکترونیکی بسیار مهم است و یادگیری و اجرای تکنیک های مهم سئو می تواند به شما کمک کند تا در دنیای آنلاین دیده شوید، مشتریان بیشتر و در نهایت فروش بیشتری به دست آورید. سئو به طور مداوم در حال تحول است و بهترین شیوه ها با گذشت زمان تغییر می کنند، بنابراین یادگیری روش های
افزایش سئو برای افزایش فروش الزامی است.
تأثیر سئو بر افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی
در این مقاله نکات مهمی در مورد بهترین راه های
استفاده از سئو برای فروش بیشتر فروشگاه اینترنتی آموزش داده می شود.
کلمات کلیدی در سئو به شکلی که قبلاً استفاده می شدند، استفاده نمی شوند، اما هنوز هم بخش مهمی از معادله هستند. بدون کلمات کلیدی، ممکن است کاربران هنگام جستجو نتوانند شما را پیدا کنند، به همین دلیل کلمات کلیدی سنگ بنای استراتژی سئو شما هستند.
کلمه کلیدی متناسب با نوع محتوا تعیین می شود. باید از کلمه ها و عباراتی استفاده کنید که مشتریان برای یافتن محصولات شما از آن ها استفاده می کنند. کلمه کلیدی مناسب در محتوا، صفحات وب، آدرس های اینترنتی، عناوین، توضیحات تصویر، ابرداده، عناوین صفحه و ایمیل به کار می روند.
Google AdWords مکان خوبی برای شروع تحقیقات در مورد کلمات کلیدی است، اما تعداد زیادی ابزار برنامه ریزی دیگر برای کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. کلمات کلیدی طولانی را فراموش نکنید، زیرا نیمی از تمام جستجوها به طول چهار کلمه هستند، رقابت کمتری برای این عبارات وجود دارد و نرخ تبدیل بالاتری نیز دارند. هنگامی که در جعبه ابزار خود کلمات کلیدی مناسبی دارید، به شما کمک می کنند تا با افرادی که به دنبال خرید کالای شما هستند، ارتباط برقرار کنند.
بدون داشتن
محتوای قوی کلمات کلیدی کاربردی ندارند. محتوای مناسب به همراه کلمات کلیدی مرتبط و کاربردی منبع مهمی هستند که شما را به مشتریان و مخاطبان جدید معرفی می کند.
در این موارد تولید محتوا می تواند برای افزایش فروش تأثیرگذار باشد: وقتی کاربران در اینترنت به دنبال اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات مشابه هستند، می توانید برای جذب آن ها از پست های رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها ، صفحات وب و سایر محتواهایی که برای پاسخ به آنها طراحی شده اند، استفاده کنید. محتوای عالی به اشکال مختلفی ارائه می شود و هدف شما باید پرورش و ایجاد محتوا در انواع مختلف باشد، از جمله:
- وبلاگ ها
- ویدیو (که می تواند نتایج جستجوی ارگانیک را 50 برابر بیشتر از محتوای مبتنی بر متن تقویت کند)
- اینفوگرافیک
- پادکست ها
- تصاوير متحرك
- محتوای ایجاد شده توسط کاربر
- وبلاگ های مهمان
- کتاب های الکترونیکی و عکس های سفید
- راهنما ها
- لیست ها
- بررسی محصولات
محتوا در مرکز
بازاریابی و جذب مشتری قرار دارد و هنگامی که شما یک استراتژی ورودی قوی را داشته باشید و محتوای خوبی برای آن ارائه دهید، در این صورت مشتریان بسیاری به سمت شما می آیند. با این حال، به یاد داشته باشید که بهینه سازی تمام مطالب خود را با کلمات کلیدی مربوطه انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مورد استفاده شما مربوط به قطعه و نوع محتوایی است که ارائه می دهید.
برای رشد مخاطب خود و رسیدن به هدف از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
رسانه های اجتماعی یکی از سریع ترین عناصر یک استراتژی جامع و مدرن سئو است و به این دلیل است که تعداد فزاینده ای از مصرف کنندگان برای تعامل با مارک ها به این سکوها روی می آورند. نزدیک به 80 درصد مردم وقتی می خواهند محتوای جالب پیدا کنند به فیس بوک یا اینستاگرام روی می آورند و این بدان معنی است که فرصت بزرگی برای شما وجود دارد تا بتوانید مخاطبان جدیدی را پیدا کنید، چشم اندازهای بیشتری را جذب کنید و روابط پایدار با مشتریان برقرار کنید.
فراتر از این، رسانه های اجتماعی راهی عالی برای نشان دادن سمت و سوی انسانی سازمان شماست، می تواند به لطف منابعی مانند تبلیغات فیس بوک به عنوان یک ابزار بازاریابی مستقیم مورد استفاده قرار گیرد.
استفاده از موبایل و سئو محلی
دو مورد از مهمترین تغییرات در
بهترین شیوه های سئو که در سال های اخیر به وجود آمده است، تأکید بر محتوای موبایل و سئو محلی است و این دو با هم انجام می گیرند. جستجوگرهای محلی از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند زیرا بیشتر مصرف کنندگان از دستگاه های تلفن همراه برای جستجوی مشاغل استفاده می کنند. امروزه 30٪ از کل جستجوهای تلفن همراه انجام شده دارای یک هدف محلی هستند. علاوه بر این ، بیش از 70٪ از مردم پس از انجام جستجوی محلی به یکی از مشاغل اطراف مراجعه می کنند، بنابراین اگر می خواهید مشتریان را به فروشگاه فیزیکی یا تجارت الکترونیکی خود هدایت کنید، باید روی محتوای محلی (از جمله کلمات کلیدی محلی و صفحات فرود) متمرکز شوید و اطمینان حاصل کنید که ردپای دیجیتالی شما کاملاً سازگار با موبایل است.
سئو داخلی به سئو محتوای شما و همچنین صفحات وب سایت شما مربوط می شود بنابراین اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید، باید به
تکنیک های افزایش سئو داخلی توجه کنید. در اینجا چند دلیل وجود دارد که به طور خلاصه به صورت زیر هستند: سئو داخلی سایت شما را کاربر پسند تر می کند، باعث می شود موتورهای جستجو صفحات شما را به آسانی ایندکس کنند، رتبه بندی جستجوی شما را افزایش داده و به شما کمک می کنند تا روی بهینه سازی عناصر اساسی مانند تصاویر تمرکز کنید.
برخی از مهم ترین مراحل سئو داخلی به صورت زیر است:
- ایجاد برچسب های عنوان منحصر به فرد و توصیفی
- افزایش سرعت بارگذاری صفحه
- نوشتن متن جایگزین توصیفی و بهینه سازی شده برای تصاویر در سایت خود
- بهینه سازی عناوین با کلمات کلیدی و توضیحات مربوطه
- پیوند محتوای سایت با پیوندهای داخلی برای بهبود ناوبری و فهرست بندی
- با استفاده از URL های معقول و آسان برای خواندن
- نوشتن توضیحات متا برای بهبود دید در صفحه نتایج موتور جستجو و بهبود ارتباط
- اعتبار خود را با دقت مدیریت کنید
مدیریت اعتبار (Reputation) یک عنصر مهم است که نباید از آن چشم پوشی کرد. مدیریت اعتبار در مورد کنترل آنچه مردم هنگام جستجو به صورت آنلاین از طریق تجارت شما می بینند است. مدیریت اعتبار در مورد اطمینان از این است که وقتی مشتریان در مورد شما جستجو می کنند، چه نتایجی را مشاهده می کنند. بهتر از در مورد ارتباط با مشتری در فضای آنلاین به موارد زیر توجه داشته باشید:
- همیشه در هنگام برقراری ارتباط با مشتریان حرفه ای باشید
- به طور منظم نظرات آنلاین را مرور کنید
- هنگام پاسخگویی به نظرات منفی سریع، آرام و حرفه ای باشید
- نظرات و توصیفات مثبت مشتریان راضی را تشویق کنید
راه های لازم برای به خاطر سپردن
سئو برای موفقیت مشاغل مدرن بسیار مهم است، به این دلیل که می تواند دید شما را افزایش داده، به شما در افزایش رونق فروش از طریق سایت کمک کند و فرصت های بیشتری برای تبدیل کاربر به مشتری برای شما فراهم می کند. اما سئو یک مسئله چند وجهی است و لازم است نکات زیر را برای افزایش فروش در نظر داشته باشید:
- تحقیق، انتخاب و به کارگیری کلمات کلیدی مرتبط
- ایجاد محتوای جذاب و مهیج
- استفاده از شبکه های اجتماعی برای رشد مخاطبان خود و ایجاد روابط
- تمرکز بر سئو محلی
- بهینه سازی استراتژی دیجیتالی
سرانجام، به یاد داشته باشید که ایجاد و حفظ یک استراتژی جامع که اولویت بندی همه این عناصر است به اندازه عناصر مهم است زیرا این بهترین راهی است که به شما در افزایش فروش کمک می کند.