جستجو

اهمیت انجام سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

(12 رای)
به روز رسانی: 14 آبان 1398 ساعت 18:37:33
تاریخ ثبت: 14 مهر 1398 ساعت 01:00:39
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/18866

اگر  شما هم دارای یک سایت، وبلاگ یا یک فروشگاه آنلاین هستید، سئو و بهینه سازی سایت می‌تواند در ایجاد ترافیک رایگان در موتورهای جستجو کمک کننده باشد. سئو و بهینه سازی سایت برای کسب و کار و فعالیت اینترنتی شما بسیار مهم است چرا که کاربران به موتورهای جستجو اطمینان می‌کنند و با کلمات کلیدی خود وارد سایت یا وبلاگی می‌شوند که در رتبه‌بندی موتورهای جستجو در صدر جستجو قرار گرفته‌اند.


در این مقاله توضیحاتی در مورد سئو و مزایای آن و اینکه چرا اهمیت سئو و بهینه سازی سایت بیشتر از قبل شده است را ارائه خواهیم داد.


seo



سئو (SEO)، بهینه سازی سایت (Search Engine Optimization):


امروزه مهمترین بخش از هر کسب و کار آنلاین موفقی، بهینه سازی سایت یا همان سئو است. اگر شما از مبحث ترافیک سایت و اهمیت آن باخبر نباشید، ممکن است سئو و بهینه سازی سایت را موضوعی وقت گیر یا هدر دهنده هزینه بدانید. به همین علت در ادامه ابتدا در مورد نقش سئو صحبت می‌کنیم و سپس مزایای سئو و بهینه سازی سایت را برای شما شرح می‌دهیم.



بهینه سازی یا سئو سایت چیست؟


برای افراد مبتدی کلمه سئو دقیقا معادل بهینه سازی وب‌سایت است و فرایندی است که طی آن رتبه بندی سایت یا وبلاگ شما در موتورهای جستجو بهتر شده و وب‌سایت یا وبلاگ شما با یک سئو خوب و حرفه‌ای می‌تواند در صدر رتبه بندی موتورهای جستجو قرار گیرد. در این شرایط وقتی که کاربران یک کلمه را جستجو می‌کنند، وب‌سایت شما جزء آیتمهای اول موتور جستجو نمایش داده می‌شود.


اما اگر بخواهیم به این موضوع تخصصی‌تر نگاه کنیم میفهمیم که سئو دقیقا دو روی یک سکه است که یک سمت آن کاربر قرار دارد و در سمت دیگر موتور جستجوست. کاربر با جستجوی آنلاین یک کلمه کلیدی به موتور جستجو فرمان پاسخ دهی را می‌دهد و در این هنگام موتور جستجو با استفاده از رباتهای مخصوص خود شروع به جستجو در میان 60 تریلیون صفحه منحصر به فرد در فضای اینترنت می‌کنند. رباتهای خزنده (crawler) و ایندکس (Index) به سرعت توسط لینک از یک صفحه به صفحه دیگر رفته و بهترین و مرتبط‌ترین آیتمها با جستجوی کاربر را پیدا می‌کنند.


download


سپس الگوریتمهای مخصوص گوگل کار جستجو را به روشهای خاص خود کامل می‌کنند. مطالب را دسته بندی کرده و سپس اقدام به رتبه بندی نتایج با بیش از 200 فاکتور متفاوت می‌کنند که همه این مراحل در کمتر از 1/8 (یک هشتم ثانیه) انجام می‌شود.


در این فرایند جستجو اقداماتی که از نظر گوگل منجر به رتبه بندی منفی و اسپم شناخته شدن مطالب یا محتوای وب‌سایت یا وبلاگ شما می‌شوند، بطور عمده شامل موارد زیر هستند:




  • استفاده از سایتهای اسپم (سایتهایی که به شکل اتوماتیک ایجاد می‌شوند)

  • سایتهای هک شده

  • محتوای بی‌کیفیت، کم از لحاظ تعداد کلمات و بی‌ارزش از لحاظ محتوا

  • متن یا کلمات مخفی شده در متن

  • لینکهای غیرطبیعی و ساختگی

  • هاستینگ و دامنه مشکل‌دار رایگان و ...


بنابراین می‌توان گفت سئو یا بهینه سازی سایت مجموعه‌ای از قوانین است که وب‌سایت شما را سریعتر در دسترس و دید موتورهای جستجو قرار داده و باعث می‌شود وب‌سایت شما در صدر جستجو قرار گیرد اما این سئوال پیش می‌آید که اهمیت انجام سئو و بهینه سازی سایت چیست؟ در ادامه برخی از مزیتهایی را شرح می‌دهیم که اهمیت انجام سئو و بهینه سازی سایت را از ضروریات فعالیتهای آنلاین می‌کند:



اهمیت انجام سئو و بهینه سازی سایت چیست؟


1- هرکسی که در موتورهای جستجو به جستجوی کلمه یا موضوعی می‌پردازد معمولا روی یکی از 5 گزینه اول رتبه‌بندی کلیک می‌کند بنابراین برای افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایتتان یا افزایش مشتریان فروشگاه اینترنتی خود لازم است که بهینه سازی را به خوبی انجام داده تا وب‌سایت شما بتواند در جایگاه اول تا پنجم موتور جستجو قرار گیرد.


2- کاربرد سئو نه تنها در موتورهای جستجو مهم است که باعث می‌شود سایت شما بیشتر مورد توجه کاربران و بازدیدکنندگان قرار گیرد. بهینه سازی، کیفیت وب‌سایت شما را بالاتر برده و برای کاربران قابل استفاده‌تر و جذابتر خواهد شد.


3- حدود 2 بیلیون کاربر آنلاین وجود دارد. 93% از فعالیتهای آنلاین نیز از طریق موتورهای جستجو انجام می‌شوند. در هر ثانیه حدود 40000 جستجوی اینترنتی انجام می‌شود و روزانه حدود 3 و نیم بیلیون جستجو در حال انجام است. بنابراین میلیونها فرصت برای تجارت و کسب و کار شما وجود دارد که از موتورهای جستجو قابل بهره برداری هستند.


کاربران معمولا به موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو و ... اعتماد می‌کنند بنابراین قرار گرفتن در جایگاه یک تا پنج گوگل، اعتبار وب‌سایت شما را نیز افزایش داده و باعث می‌شود تا کاربر به سایت شما و محتوای آن نیز اعتماد بیشتری پیدا کند. بنابراین یکی از مهمترین مزایای سئو این است که مشتریانی که بطور روزانه از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، سایتهای بهینه سازی شده را سریعتر مشاهده کنند.


4- با بهینه سازی و سئوی مناسب، جایگاه پلتفرمها و شبکه‌های اجتماعی مرتبط با سایت شما نیز بهبود پیدا می‌کند. کسی که وب‌سایت شما را با جستجوی در گوگل پیدا می‎‌کند، به بازدید از شبکه‌های اجتماعی مرتبط با شما مانند اینستاگرام، توئیتر، گوگل پلاس، تلگرام و ... تمایل بیشتری دارد.


5- وقتی بازدید از سایت شما از طریق سئو تا 90 درصد افزایش پیدا کند، کم‌کم ترافیک سایتتان افزایش پیدا خواهد کرد. همانطور که می‌دانید افزایش ترافیک نیز یکی از عوامل بهبود رتبه و ارتقاء جایگاه برای فعالیت اینترنتی شماست.


6- سئو و بهینه سازی وب‌سایت، شما را در موقعیت رقابت قرار می‌دهد. اگر دو وب‌سایت محصول یکسانی را می‌فروشند یا خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند، وب‌سایتی که از لحاظ سئو و رنکینگ در وضعیت بهتری قرار دارد می‌تواند مشتری بیشتری را جذب خود کند.


top-priorities


در حقیقت، ادعای 61% از مالکان کسب  و کار یا بازاریابها این موضوع است که با ارتقاء سطح سئو، سطح کسب و کار آنلاین آنها به شکل چشمگیری بهبود پیدا کرده است که این موضوع به این معناست که رقبای شما قبلا قدمهای مربوط به بهینه سازی سایت را برداشته‌اند و به رنکینگ دست پیدا کرده‌اند.


7- ویژگی دیگر سئو و بهینه سازی سایت، کم هزینه بودن آن است. هزینه بهینه سازی نسبت به پرداخت هزینه برای تبلیغات ناچیز است. تنها هزینه‌ای که لازم است برای بهینه سازی سایت خود بپردازید، بکارگیری فرد یا افرادی است که در زمینه سئو و ارتفاء وب‌سایت شما تجربه و تخصص کافی را دارند. شما باید فردی را استخدام کنید که در علم روز دنیا در زمینه سئو، در مورد الگوریتم‌های گوگل و کدنویسی وب‌سایت اطلاعات کاملی دارد.


8- برای کلیک کردن نیازی به پرداخت هزینه ندارید. به بیان دیگر، با وجود سایت سئو شده دیگر نیازی به هزینه کردن در تبلیغات کلیکی نیست.  اگر در سئو جایگاه خوبی داشته باشید، به راحتی می‌توانید ترافیک سایت خود را بالا برده و کاربران را در مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه دارید.


9- سئو و بهینه سازی سایت شبانه روزی است. هنگامی که شما در حال استراحت هستید، سئو از کار نمی‌ایستد. اگر در سئو جایگاه و رتبه خوبی را کسب کرده باشید می‌توانید تجارت آنلاین خود را در تمام شبانه روز پیشرفت دهید.


10- سئو و بهینه سازی یک استراتژی طولانی مدت است. حدود شش تا دوازده ماه زمان نیاز است که سطح سئو سایت شما به بهترین جایگاه خود برسد. زمان زیادی هم صرف می‌شود تا به رتبه خوبی در موتور جستجو برسید اما وقتی به رتبه خوبی رسیدید، به ندرت از جایگاه خود تغییر مکان می‎‌دهید مگر اینکه در الگوریتهای گوگل تغییر جدیدی ایجاد شود.


11- سئو می‌تواند مراجعات بعدی کاربران به سایت شما را افزایش دهد. از طریق موتورهای جستجو می‌توانید مراجعات کاربران به وبسایت خود را بیشتر کنید. کاربری که از سایت شما راضی باشد، قطعا سایت شما را به دوستان و اطرافیان خود معرفی می‌کند.


12- سئو و بهینه سازی یک تجارت آنلاین است که همه فعالیتهای آنلاین تجاری را به نحوی به سئو و رتبه شما مرتبط می‌کند. همه فعالیتهای طراحی وبسایت، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین تحت تاثیر سئو قرار دارند.


13- سئو می‌تواند دنبال کننده‌های شبکه‌های اجتماعی شما را نیز افزایش دهد. هنگامی که بازدید کننده در حال جستجوی سایت شماست، احتمال اینکه روی آیکونهای شبکه‌های اجتماعی شما کلیک کند بسیار زیاد است. یک کمپین بهینه سازی خوب می‌تواند هزاران بازدیدکننده برای سایت شما ایجاد کند که حداقل این بازدیدها جذب تعدادی فالوئر برای شبکه‌های اجتماعی شماست.


14- سئو می‌تواند مشترکان ایمیلی شما را افزایش دهد. اگر شما یک اکانت ایمیلی در سایت خود دارید، یکی از مزایای بهینه سازی سایت افزایش مشترکان شماست و در نتیجه آن ترافیک وب‌سایت شما به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.


email-subscribers


15- سئو می‌تواند ترافیک وبلاگ شما را نیز افزایش دهد. وقتی اعتبار سایت در موتورهای جستجو بالا رود چند اتفاق رخ می‌دهد. رنکینگ فردی وبلاگ شما بالا رفته و محتوای وبلاگ شما بیشتر در جستجوی گوگل ظاهر می‌شود. در نتیجه مراجعات بعدی به وبلاگ شما از طریق ترافیک موجود در سایتتان افزایش پیدا می‌کند.


16- بهینه سازی می‌تواند امنیت سایت شما را بالا ببرد. سئو شما را مجبور می‌کند تا وب‌سایتتان را ایمن سازی کنید. این امر بازدیدکنندگان را نیز از ویروسها و یا هکرهای احتمالی در امان نگاه می‌دارد. هم چنین رنکینگ شما را به عنوان وبسایتی امن و مطمئن بالا خواهد برد.


17- سئو، سرعت سایت شما را نیز افزایش می‌دهد. وبسایتهای با سرعت بالا به کاربران و بازدیدکنندگان شما کمک می‌کنند تا بهترین تجربه کاربری را در سایت یا پلتفرم اینترنتی شما داشته باشند.


18- تقریبا 50% از کاربران اینترنت از طریق موبایل و دستگاههای هوشمند به اینترنت متصل می‌شوند. بهینه سازی به وبسایت شما کمک می‌کند تا برای این کاربران موبایلی نیز شرایط استفاده از وب‌سایت را بدون محدودیت فراهم کنید.


 مزایای بکارگیری سئو پایان ناپذیرند. سئو یک بازاریابی آنلاین هوشمند است که شما می‎‌توانید به راحتی انجام دهید. یک فرایند مادام‌العمر که روز به روز در حال گسترش است و افراد و شرکتهای زیادی را جذب خود می‌کند. این فرایند به هیچ تبلیغاتی نیاز ندارد. مشتریان شما همین الان در حال جستجوی وبسایت شما هستند و ممکن است یکی از رقبای شما در همین لحظه در حال ارتقای سطح سایت و تجارت خود از طریق بهینه سازی و سئوی سایتش باشد.


اگر می‌خواهید فعالیت یا تجارت آنلاین خود را بدون استراتژی‌های خسته کننده قدیمی پیش ببرید، همین الان به کمپین سئو و بهینه سازی سایت بپیوندید.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

بک لینک سازی چیست؟

در این مقاله، مفهوم اصلی بک لینک سازی چیست؟ (ایجاد پیوندهای برگشتی) و اهمیت آن در افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت شما...

بک لینک طبیعی چیست؟

در اینجا درباره اهمیت بک لینک طبیعی در بهبود رتبه وب‌سایت شما می‌آموزید. مزایا، استراتژی‌ها و پرسش‌های متداول...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد