جستجو

به روز رسانی: 05 مرداد 1399 ساعت 16:32:37
تاریخ ثبت: 16 تیر 1399 ساعت 17:30:51
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/33050
عوامل زیادی در روی کار آمدن کسب و کارهای اینترنتی مؤثر هستند. مثلاً برخی افراد به دلیل نداشتن سرمایه کافی قادر به خرید و یا اجاره مکان مناسب برای کسب و کار خود نیستند و به همین دلیل در فضای مجازی مشغول به کار و فعالیت می باشند.

کسب و کار اینترنتی مزایای دیگری هم دارد. مانند 24 ساعته بودن کسب و کار، داشتن وقت کافی برای استراحت و ... .

اما این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا کسب و کارهای اینترنتی رونق بیشتری یافته اند. حتی بسیاری از کسب و کارها که قبلاً به طور سنتی انجام می شدند، اکنون برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس، به سمت اینترنتی شدن سوق داده شده اند.

اینترنتی شدن کسب و کارها


با اینترنتی شدن کسب و کارها مردم به راحتی می توانند لوازم مورد نیاز خود را از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند و با در خانه ماندن از شیوع بیشتر کرونا ویروس جلوگیری کنند و به این وسیله باعث از بین رفتن این ویروس مهلک شوند.

حتی بسیاری از شرکت ها با به وجود آوردن شرایط دورکاری برای کارمندان خود، به نوعی به مقابله با کرونا برخاسته اند و سلامت کارمندان خود را به این گونه حفظ کرده اند.

یکی از بزرگترین شرکت های اینترنتی که برای اولین بار شرایط دورکاری را برای کارمندان خود فراهم آورد، کافه بازار یا همان نرم افزار برنامه بازار است که تقریباً در تمام گوشی های اندروید موجود است. اما بسیاری از شرکت ها با اجرای دو سیاست محتوایی عملیاتی به جنگ با کرونا رفته اند.

جنگ محتوایی برنامه بازار با کرونا


این برنامه به ساخت ویدئوهای آموزشی در مورد راه های جلوگیری از کرونا پرداخته است. با این کار توانسته است تعداد زیادی مخاطب به سمت خود جذب کند.

اکانت رسمی کافه بازار با انتشار یک توییت بیان داشته است که ویدئوهای آموزشی بیش از سه میلیون و پانصد هزار بار مشاهده شده است.

نظارت دیوار برای جلوگیری از بوجود آمدن بازار سیاه


مهدی امیرپور مدیر روابط عمومی دیوار در مورد اقداماتی که سایت دیوار در این زمینه انجام داده است چنین بیان داشت:

«اقداماتی که ما در دیوار در این راستا انجام دادیم در چند بخش بود. در ابتدا با توجه به احتمالی که در رابطه با شکل‌گیری بازار سیاه در رابطه با فروش ماسک و ژل ضدعفونی کننده و انواع محلول‌های الکلی وجود داشت؛ تمام آگهی‌های مربوط به این موضوعات را از دیوار حذف کردیم. علاوه بر ممانعت از شکل‌گیری بازار سیاه ما دلایل منطقی دیگری هم برای این کار داشتیم و نمی توانستیم ضمانتی در راستای تقلبی نبودن کالاهای بهداشتی به خریدار بدهیم. با این اوصاف در صورت شکل گیری بازار سیاه و فروش محصولات تقلبی اعتماد کاربران دیوار کاملاً خدشه دار می شد؛ آن هم در گیر و دار چنین شرایط حساس و خاصی.

از سوی دیگر دیوار در راستای همراهی با مردم در روزهای قرنطینه برای کاهش شیوع کرونا، تلاش کرد تا تمامی آگهی های مربوط به بوم گردی‌ها، هتل‌ها و اقامت سراها و ویلاها را حذف کرده و از انتشار آگهی‌هایی با این مضمون جلوگیری کنیم تا در کنار مردم برای پیشبرد این هدف جمعی کمک کرده باشیم.»

در واقع دیوار در همان ابتدای شروع بیماری کرونا تمامی آگهی های مربوط به فروش ماسک، انواع ژل ضدعفونی کننده و محلول ضدعفونی کننده را از سایت خود حذف کرد و با این کار به جنگ علیه بازار سیاه به وجود آمده در دوران کرونا رفت.

نرم افزار مسیریاب بلد برای مبارزه با کرونا، مکان مراکز درمانی را به اطلاع مردم می رساند


این نرم افزار در همان ابتدای کار مکان بیمارستان هایی که خدمات کرونا را برای این بیماران ارائه می دادند، بر روی مسیریاب قرار داد. با این کار به افراد جامعه کمک بزرگی کردند، زیرا افراد به سرعت می توانستند بیمارستان های مربوطه را پیدا کنند.

مدیر روابط عمومی نرم افزار بلد در این باره اینگونه بیان کرد:

«ما در اپلیکیشن بلد لیست بیمارستان هایی که خدمات مربوط به کرونا را عرضه می کردند، به مردم ارائه داده بودیم.

نمایش اطلاعات مراکز درمانی که خدمات مربوط به ویروس کرونا را ارائه می‌دادند روی آپ بلد ممکن بود. این مراکز شامل بیمارستان‌های ریفرال، مراکز تست و داروخانه ها بودند که روی نقشه بلد، همراه با جزئیات شماره تماس، ساعت کاری و ... قابل مشاهده بود. این مراکز شامل اطلاعات ۲۰۱ بیمارستان و مراکز درمانی نیز بود. ضمن اینکه دسترسی به این امکانات علاوه بر اپلیکیشن بلد از طریق نسخه وب این مسیریاب نیز امکان‌پذیر بود. البته در حال حاضر با توجه به آخرین آپدیتی که از سمت نظام پزشکی ابلاغ شد و همه بیمارستان ها موظف به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا شدند، این امکان از روی بلد برداشته و حذف شد.»

بهترین کسب و کارها در شرایط بیماری کرونا


شاید اهمیت کسب و کارهای آنلاین در موقعیت فعلی جهان بهتر درک شود. در حال حاضر تمامی افراد از رفتن به مراکز خرید، بانک ها و تمامی قسمت هایی که جمعیت زیاد است امتناع می کنند. زیرا این ویروس توانسته جان بسیاری از افراد را بگیرد.

خیلی از افراد که به طریقه سنتی فعالیت داشته اند در حال حاضر به اهمیت کسب و کار اینترنتی پی برده اند. در زمان قرنطیه بسیاری از مغازه ها و شرکت ها بسته شده بودند. بنابراین با رکود بازار و ضررهای زیادی رو به رو شده اند و به همین دلیل به سمت کسب و کارهای اینترنتی رفته اند. در سالهای 1398 و 1399 پر درآمدترین کسب و کارهای اینترنتی مهارت های فردی، کسب و کار های خانگی، صنایع دستی، فرشبافی، نقاشی، خطاطی، برنامه نویسی و کارهای دورکاری بوده است.

اثر بیماری کرونا بر روی حوزه اقتصادی


کرونا ضربه شدیدی به برخی از حوزه های اقتصادی جهان وارد کرده است. در این قسمت به برخی از این حوزه های اقتصادی اشاره می کنیم.


  1. بازار نفت




بیشتر از هر چیز دیگری کرونا بر روی بازار نفت تأثیر گذاشته است. مهمترین عامل اثر گذار بر قیمت جهانی نفت، عرضه و تقاضای بازار نفت است. اما با گسترش ویروس کرونا قیمت نفت به شدت کاهش یافت است. چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان به دلیل درگیری با ویروس کرونا میزان فعالیت تولیدی خود را کاهش داد. به همین میزان قیمت جهانی نفت کاهش پیدا کرد.


  1. چگونگی برخورد مصرف کنندگان و خریداران




به دلیل شیوع ویروس کرونا رفتار مردم و دولت ها تغییر کرده است. این تغییر رفتار ممکن است باعث افزایش بعضی از کالاهای مورد نیاز مردم مانند مواد غذایی شود. در این بحران جهانی هم بخش عرضه و هم بخش تقاضا آسیب دیده اند. میزان خرید بسیاری از محصولات که در سبد مصرفی خانواده ها به عنوان کالای اساسی محسوب نمی شوند کاهش پیدا کرده است. اما میزان خرید کالاهای اساسی به شدت افزایش پیدا کرده است.


  1. کاهش میزان تولید کالاهای اساسی




بسیاری از شرکت ها بخاطر دلایل متعددی در عرضه مستقیم کالا به مشکل برخورد کرده اند. یکی از دلایل این است که شرکت ها با چالش کاهش میزان تقاضا رو به رو هستند. همچنین کاهش تولید می تواند بخاطر کاهش حضور نیروی کار، تعدیل نیروی کار و کاهش بهره وری باشد. اما در بعضی از بخش ها مانند صنایع غذایی با افزایش فروش رو به رو هستیم که باعث افزایش تولید می شود. اما ممکن است با طولانی شدن شرایط کنونی جهان، مواد اولیه گران تر شده و میزان تولید کاهش پیدا کند.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد