برنامه های جبران باینری یک محصول اصلی در صنعت فروش مستقیم است و به طور کلی، هیئت منصفه تقریباً به طور یکسان در مورد نحوه دریافت تقسیم می شود. توزیع کنندگان یا قوانین و استراتژی های منحصر به فرد باینری ها را دوست دارند یا از انعطاف ناپذیری آن ها ناامید می شوند.
یک برنامه جبران باینری با نحوه ساختار آن تعریف می شود. کلمه باینری به این معنی است که فقط دو گزینه وجود دارد - روشن یا خاموش، سفید یا سیاه، 0 یا 1. وقتی صحبت از ساختارهای جبران شبکه ای باینری است، دو گزینه موجود برای ایجاد خط پایین است. توزیع کنندگان فقط دو گزینه برای قرار دادن نیروهای جدید دارند؛ در سمت چپ یا سمت راست پایین خط. این بزرگ ترین مشخصه یک طرح باینری است. هر توزیع کننده فقط در سطح اول می تواند حداکثر دو استخدام داشته باشد.
نکته دیگری که باید در مورد باینری ها بدانید این واقعیت است که عملکرد کمیسیون آنها معمولاً بسیار متفاوت از نوعی است که در برنامه های جداشده و یکپارچه مشاهده می کنید. به عنوان مثال بعضی از آن ها سریع تر از انواع دیگر پرداخت می کنند و بعضی دیگر عمق نامحدود را جبران می کنند. بعداً درمورد آن کمی بیش تر توضیح خواهیم داد، اما در حال حاضر بیایید یک ثانیه وقت بگذاریم تا چگونگی کسب پورسانت را در یک برنامه بازاریابی شبکه ای باینری بررسی کنیم.
کارمزد پرداخت پایه
باینری MLM با فروش چیزی با عنوان کمیسیون پرداخت پای کارمزد، مبلغ فروش خود را پرداخت می کنند. این قوانین معمولاً به این شکل است: حقوق توزیع کنندگان بر اساس حجم فروش نزولی(دقیقاً مانند جداشده یا یک سطح) دریافت می شود، اما در بیش تر برنامه ها این گونه نیست.
پایه پرداخت تقریباً همیشه درآمد کمتری از دو طرف دارد. پایه ی دیگر را معمولاً پایه ی مرجع می نامند: اکثر برنامه های باینری هیچ کمیسیونی برای درآمد پایه مرجع پرداخت نمی کنند، اما برخی تصمیم گرفته اند که قسمت مرجع را در قسمت کمی از کمیسیون ها قرار دهند. به عنوان مثال، دو سوم درآمد کمیسیون می تواند از محل پرداخت باشد و یک سوم دیگر می تواند توسط پایه مرجع تولید شود.
مزایای باینری
بازاریابی شبکه ای باینری مزایای قابل توجهی دارد که دانستن مزایای آن راهنمای خوبی است.
باعث ایجاد انگیزه در ساخت استراتژی حمایتی می شود
برخی از افراد از این كه ساختار شبکه ای باینری برای تقویت كار تیمی و انگیزه گروه های توزیع كننده یکی از بهترین ها در صنعت است متعجب می شوند. وقتی می شنوند نمایندگان فقط با پایه ی کم درآمد دریافت می کنند و از شدت پایه ی قوی "خرج نمی کنند"، تردید دارند که این عمل به نفع توزیع کننده است. بنابراین، بیایید یک مثال را مرور کنیم:
به عنوان مثال، در نظر بگیرید که یک رهبر دارای دو پایه پایین کاملا متفاوت است، یکی با تجربه ساخت تیم و فروش بسیار زیاد و دیگری با این تجربه. اگر فقط به وی پرداخت می شد که عملکرد بالاتری دارد، طبیعتاً دوست دارد تمام وقت خود را صرف ساخت آن و کمک به موفقیت آن کند. طرف دیگر، بدون هیچ گونه حمایت و توجهی، خرد خواهد شد. پرداخت هزینه با درآمد کمتر، رهبران را برمی انگیزد تا هر دو طرف را به یک اندازه بسازند تا جریان درآمد و کارمزدهای خود را به حداکثر برسانند.
کمیسیون های مجاز از پرداخت شما محافظت می کنند
به یاد دارید که زمانی که در مورد اینکه تفاوت پرداخت های باینری نسبت به سایر انواع کارمزد بسیار متفاوت است صحبت کردیم؟ بیایید کمی بیش تر به آن بپردازیم. این بسیار معمول است که برنامه های جبران خسارت باینری پرداخت به توزیع کنندگان در عمق پایین کشیدن نامحدود در پایه ی پرداخت آن ها، معمولاً حدود 10٪ در هر فروش واجد شرایط است. اگر از نزدیک دنبال می کنید، احتمالاً متوجه شده اید که پورسانت نامحدود به معنای پرداخت نامحدود است و حق با شماست! بنابراین باینری ها چگونه می توانند این مدل را اجرا کنند؟ راز آن کمیسیون های محدود است.
روش محدود کردن کمیسیون ها ابزاری ارزشمند برای فروش مستقیم بازریابی های باینری است. اساساً، این بدان معنی است که شما تصمیم می گیرید همه پرداخت ها را به میزان بودجه خود قطع کنید و سپس به توزیع کنندگان بخشی از درآمد خود را بدهید. به این ترتیب، پرداخت کارمزد کنترل می شود و از بودجه شما جلوگیری می کند.
نتیجه گیری
برنامه های جبران باینری در واقع یک نوع است. ساختار، شبکه، کمیسیون ها و استراتژی های ساختمان کاملاً منحصر به فرد بوده و به آن یک مزیت ویژه نسبت به سایر مدل های جبران خسارت در صنعت می دهد. فضای زیادی برای شما و تیم استراتژی شما وجود دارد تا بینش خود را برای استفاده از نقاط قوت یک باینری در بازاریابی برنامه خود کشف کنید. ساختاری که توضیح آن ساده است و متناسب با محصولات و اهداف شما دارای امکانات نامحدود است.
به یاد داشته باشید، ساختارهای باینری می توانند دقیقاً مانند هر MLM، به قوانین گوناگون و مشخصی برای جبران خسارت احتیاج داشته باشند که ارجاع آن ها برای هر توزیع کننده هنگام شروع و رشد تجارت خود آسان است. اولویت بندی ارتباطات و استفاده از کمیسیون ها و تبلیغات تکمیلی، تفاوت زیادی برای هر بازاریابی باینری در صنعت امروز ایجاد می کند.