جستجو

بهترین کتاب بازاریابی

(15 رای)
به روز رسانی: 06 آذر 1399 ساعت 14:57:49
تاریخ ثبت: 19 آبان 1399 ساعت 05:03:37
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/43102
برای اینکه بتوانید در زمینه بازاریابی به مهارت دست پیدا کنید و یک بازاریاب حرفه ای شوید، هیچ چیزی به اندازه مطالعه یک کتاب بازاریابی مفید نیست و به شما کمک نمی کند. با مطالعه کتاب شما می توانید تکنیک های بازاریابی بسیاری بیاموزید و با به کار بردن این تکنیک ها در کسب و کارتان، یک کسب و کار موفق و پر رونق داشته باشید. کتاب های بازاریابی بسیاری وجود دارند که می توانید از آنها کمک بگیرید.

به دلیل تعداد زیاد کتاب ها نمی توان همه آنها را مورد بررسی قرار داد، اما به هرحال لازم است تا برای رونق کسب و کارمان، بهترین کتاب های بازاریابی را بشناسیم تا در مواقع لزوم بتوانیم از آنها استفاده کنیم. در این مقاله سعی داریم تا تعدادی از کتاب های مفید در زمینه بازاریابی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین کتاب های بازاریابی


فهرستی از کتاب های مفید برای بازاریابی را برای شما تهیه کرده ایم که در زیر می توانید مشاهده کنید.


  1. کتاب برنامه ریزی بازاریابی




این کتاب نوشته کارل جان آلیسیم است و توسط علی اکبر اسلام تألیف شده است. تکنیک های بازاریابی در این کتاب با نگرش علمی مورد بررسی قرار گرفته است و هدف این کتاب این است که نحوه طراحی و اجرای تاکتیک های بازاریابی را برای شما بازگو کند. با خواندن این کتاب شما با الگوها، مفاهیم، ساختارها و استراتژی های بازاریابی آشنا خواهید شد.

این کتاب یکی از بهترین کتاب های بازاریابی است که در آن فرآیند طراحی بازاریابی استراتژیک، مأموریت و مباحث بسیاری نوشته شده است و به شما کمک می کند تا کمپین هایی که برای معرفی و تبلیغ محصولاتتان راه اندازی کرده اید را در وب سایت های معتبر ایرانی اجرا کنید تا برندتان در معرض دید عموم قرار بگیرد و مخاطبانی که به کسب و کارتان علاقمند هستند را جذب کنید.


  1. کتاب جنگ بازاریابی




دلیل نام گذاری این کتاب به این اسم، این است که بازاریابی هم مانند جنگ به استراتژی نیاز دارد و از این جهت به هم شبیه هستند. در این کتاب که به عنوان پرفروشترین کتاب بازاریابی در جهان مشهور است علاوه بر بهترین تکنیک های دفاعی چریکی، قوانین جدید تجاری نیز آموزش داده شده است. این کتاب نوشته آل ریس و جک تروت است.


  1. کتاب مدیریت بازاریابی




این کتاب در سال 2010 توسط فیلیپ کاتلر نوشته شد و اولین کتابی است که باید برای شروع به کار و تحقیق درباره بازاریابی مطالعه شود. نویسنده در این کتاب سعی کرده است تا اصول اولیه بازاریابی و همچنین جایگاه مشتری را توضیح دهد. پس از خواندن این کتاب با اصول کلی بازاریابی آشنا شده و اطلاعات عمیق تر و دقیق تری درباره علم بازاریابی در میابید.


  1. کتاب ساختن داستان برند (Building a StoryBrand)




کتاب بعدی که در حوزه بازاریابی بسیار معروف است، کتاب ساختن داستان برند است. نویسنده این اثر دونالد میلر برای اینکه بتواند به خوانندگان راه های ارتباط با مشتری و نحوه افزایش رشد چشمگیر مشاغل را آموزش بدهد، از هفت عنصر جهانی داستان های قدرتمند استفاده کرده است.

مواردی مانند دلیل واقعی خرید مشتریان، چگونگی ساده سازی یک داستان برند برای درک بهتر مردم، چگونگی ایجاد مؤثرترین پیام برای وب سایت ها، بروشورها و رسانه های اجتماعی، در این کتاب مورد بررسی قرار می گیرد.

مواردی که در این کتاب مورد بررسی قرار می گیرد:

  • به شما کمک می کند تا با ساخت یک داستان برند ساده مشتری ها بتوانند راحت تر شما را درک کنند.

  • به شما کمک می کند تا دلایل واقعی خرید مشتریان را بهتر درک کنید.

  • به شما در یادگیری ساخت مؤثرترین پیام برای وب سایت ها، بروشورها و رسانه های اجتماعی کمک می کند.




  1. کتاب نسل چهارم بازاریابی




این کتاب در سال 2017 منتشر شد که فیلیپ کاتلر در آن نسل بعدی بازاریابی را معرفی کرده است. این کتاب در واقع نظریات جدید فیلیپ کاتلر است و خواندن این کتاب پس از کتاب مدیریت بازاریابی مفید است. کتاب جدید طبق تغییراتی که در دنیای بازاریابی به وجود آمده است نوشته شده و به شما کمک می کند تا همگام با تکنولوژی جدید پیش بروید.

از آنجا که در دنیای امروز کسب و کارهای مشابه زیادی وجود دارد، دیگر شاید افراد خیلی به برندها توجه نکنند و در کسب و کارهای مشابه به دنبال انتخاب محصول مورد نظر خود باشند. در این زمان شما می توانید نظر مخاطبان را به سمت خود جلب کنید و برند خودتان را به آنها معرفی کنید.


  1. کتاب خبر ربایی




این کتاب نوشته محمود محمدیان و محمد مرشدی صائین است و به شما آموزش می دهد تا با استفاده از هوش خود از صرف هزینه های میلیاری برای تبلیغات جلوگیری کنید و در عین حال اثر گذار هم باشید. خبر ربایی یک مهارت در بازاریابی محسوب می شود که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است و به شما می گوید که به عنوان صاحب تجارت و کسب و کار، باید از اخبار جامعه آگاه باشید و اتفاقات روزمره را دنبال کنید. در آن صورت است که می توانید در ارتباط با مشتریان و یا جذب مشتری جدید عکس العمل مناسبی داشته باشید.

از نظر این کتاب یک بازاریاب زمانی مورد تأیید است که بتواند از محیط اجتماعی پیرامون تجارت خود، به طور صحیح استفاده کند.


  1. کتاب استراتژی های بازاریابی




نویسنده این کتاب اورویل سی واکر، ابتدا به طور کلی بازاریابی را بررسی کرده و پس از آن درباره طراحی و اجرای استراتژی های بازاریابی نکات تخصصی را بیان می کند. بنابراین اگر می خواهید در مورد استراتژی های بازاریابی اطلاعات عمیق تری داشته باشید، خواندن کتاب استراتژی بازاریابی به شما توصیه می شود.


  1. کتاب گاو بنفش




یکی از معروف ترین کتاب های بازاریابی است و خواندن آن به تمام کسانی که می خواهند در زمینه بازاریابی فعالیت کنند توصیه می شود. ست گودین نویسنده کتاب گاو بنفش، یکی از نویسندگان معتبر در زمینه بازاریابی و همچنین مدیر بازاریابی سابق شرکت یاهو است. این کتاب تنها راه موفقیت در تجارت را، در خلاقیت و متفاوت بودن می داند.


  1. قلاب (Hooked)




این کتاب بازاریابی توسط استاد دانشکده استنفورد به نام Nir Eyal نوشته شده است. در این کتاب به شما آموزش داده می شود تا چگونه مشتریان را به خود وابسته کنید. با استفاده از این فرآیند چهار مرحله ای، شرکت ها می توانند به هدف نهایی خود که بازگشت مشتری برای خرید محصولات بدون هزینه مجدد برای تبلیغات است، دست یابند. در واقع کتاب قلاب شما را برای ساخت محصولاتی که مردم نیاز دارند راهنمایی می کند.


  1. کتاب استراتژی اقیانوس آبی




چان کیم و رنه مابورنیا بیست سال تلاش کردند تا این کتاب را درباره بازاریابی جمع آوری کردند. در این کتاب بیشتر از 150 روش استراتژیک در صد سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. به عقیده چان کیم کسب و کاری موفق است که با خلاقیت مسیر مختص خود را پیدا کند و برای محصولات خود مشتری جذب کند، نه اینکه با کسب و کارهای مشابه به رقابت های بی نتیجه بپردازد.


  1. کتاب بازاریابی محتوایی




چوپولیتسی نویسنده این کتاب است که پدر بازاریابی محتوا نامیده می شود. جوپولیتسی اولین کسی است که اصطلاح بازاریابی محتوا را معرفی کرد. با توجه به تعریف وی، بازاریابی محتوا یعنی انتشار اطلاعات مفیدی که مرتبط به کسب و کار است و هدف آن تشویق مخاطب به استفاده از محصولات است.


  1. کتاب بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی




این کتاب نوشته جیم بری است و توسط مریم نجفی ترجمه و در اختیار مردم قرار گرفته است. در این کتاب به شما توضیح می دهند که چطور شبکه های اجتماعی، محتوای دیجیتال و روش های بهینه سازی سئو در ترکیب با یکدیگر باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش می شوند. پس از کتاب جوپولیتسی دومین منبعی که می توان از آن در زمینه بازاریابی محتوا کمک گرفت، کتاب بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی است.


  1. کتاب بازی پردازی در بازاریابی




این کتاب برای تعامل با مخاطبان خود از بازی پردازی استفاده کرده است. اگر شما هم جزء کسانی هستید که به بازی سازی و گیمیفکیشن علاقه دارید، این کتاب بازاریابی را به شما پیشنهاد می کنیم. یکی از روش هایی که کارشناسان فروش و بازاریابی از آن استفاده می کنند، ایجاد بازی و سرگرمی است تا بتوانند با مخاطبین خود تعامل کنند و سپس از این طریق کاربر را به سمت خرید محصولات سوق می دهند. براساس تحقیقات انجام شده می توان گفت این روش بازاریابی کارایی بسیار خوبی دارد و می تواند میزان فروش را از 100 تا 150 درصد افزایش بدهد.


  1. کتاب مدیریت رفتار مصرف‌ کننده




کتاب بازاریابی بعدی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، کتاب مدیریت رفتار مصرف‌ کننده است. برای اینکه مهارت های بازاریابی را به خوبی یاد بگیرید و رفتار مشتریان را به خوبی بشناسید، این کتاب بهترین انتخاب است. برای اینکه بتوانید در هر کسب و کاری پیشرفت کنید باید بتوانید رفتار مشتریان را ارزیابی کنید. با مطالعه کتاب مدیریت رفتار مصرف‌ کننده نوشته مایکل آر. سولومون می توانید شناخت کافی نسبت به رفتار مصرف کننده ها داشته باشید.


  1. کتاب بازاریابی اجازه ای یا Permission Marketing




این کتاب اثر دیگری از نویسنده کتاب گاو بنفش ست گودین است. نویسنده در این کتاب به بررسی تحولات بازاریابی در طول زمان و بیان تفاوت های رویکرد بازاریابی در گذشته و حال پرداخته است. یکی از تفاوت هایی که ست گودین بیان کرده است این است که در گذشته منظور از بازاریابی آگاهی رسانی به مخاطب به صورت اجباری بوده است. اما در حال حاضر بازاریابی به این صورت است که مخاطب خودش انتخاب می کند تا کدام تبلیغ را مشاهده کند. به همین دلیل نام کتاب را بازاریابی اجاره ای قرار داه است، زیرا شما حق انتخاب خواهید داشت.


  1. قوانین بازاریابی ایمیل یا Email Marketing Rules




این کتاب بازاریابی اثر نویسنده مشهور Chad S. White است. شما در این کتاب می توانید قوانین موجود در بازاریابی را قدم به قدم با استفاده از 150 تمرین عملی، ارائه چک لیست های تاکتیک های گسترده و همچنین روش هایی برای موفقیت های طولانی مدت را یاد بگیرید.


  1. بازاریابی چریکی (guerrilla marketing)




این کتاب در سال 1983 به نویسندگی Jay Conrad Levinson منتشر شد. این کتاب بازاریابی توانسته است فروش بسیار بالایی ( بیش از ۲۱ میلیون نسخه ) بدست بیاورد و به 62 زبان مختلف نیز ترجمه شده است.

از این کتاب به عنوان کتاب مقدس بازاریابی نیز یاد می شود. زیرا حتی صاحبان کسب و کارهای کوچک نیز یک نسخه از این کتاب را در قفسه کتابهای خود دارند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب های بازاریابی جهان را به شما معرفی کنیم. همانطور که می دانید هر سال تعدادی کتاب در مورد بازاریابی نوشته می شود. این لیست قابل بروزرسانی است. همچنین کتاب های بازاریابی زیادی در بازار موجود است. در اینجا ما سعی کردیم بهترین کتاب بازاریابی را به شما معرفی کنیم.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

بهترین سایت سازهای رایگان

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر...

با بهترین سایت سازهای خارجی آشنا شوید و سایت خود را رایگان بسازید

سایت سازهای خارجی به شما اجازه می‌دهند سایت خود را کاملا حرفه‌ای بسازید. در واقع، صرف نظر از این که یک کسب و کار...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

بهترین بازی های اندروید

امروزه بازی های موبایل بهتر از هر تکنولوژی دیگری که قبل از انها بودند، ارتقا پیدا کرده اند. در ادامه این مقاله قرار...

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ عنوان شد. او یک کارآفرین آمریکایی است. سالیوان در یکی از...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

کتاب درمورد دیجیتال مارکتینگ

قبل از این که به معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم بهتر است بدانید که حضور کسب و کار های مختلف در دنیای...

بازاریابی شبکه ای باینری

برنامه های جبران باینری یک محصول اصلی در صنعت فروش مستقیم است و به طور کلی، هیئت منصفه تقریباً به طور یکسان در مورد...

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین؛ همه این کلمات به طور مترادف برای بازاریابی...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد