وقتی نوبت به استراتژی های دیجیتال مارکتینگ میرسد، فهرست طولانی از تکنیکها یا تکنولوژیهای در دسترس در اختیار شماست. وقتی تعداد زیادی استراتژی و تاکتیک دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، کدام یک اصلیتر و اساسیتر است؟ برای رقابت در زمینهی دیجیتال مارکتینگ که امروزه تبدیل به رقابت سختی شده است، باید بر تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ تمرکز کنید. به احتمال زیاد در مورد این تاکتیکها اطلاعاتی دارید، اما برای استفاده کارآمد از آنها به جزئیات بیشتری از هر یک از آنها نیاز دارید. در ادامه مهمترین آنها برای شما آورده شده است. جزئیات مربوط به هر یک را مطالعه کرده و سپس المانهای مورد نیاز خود را ارزیابی کنید.
تاکتیکی مهمتر از سئو برای دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد. اگرچه الگوریتمهای گوگل هنوز هم گیجکننده هستند اما اگر مفهوم آن را به درستی درک کنید، عملکرد آن را پیشبینی خواهید کرد. اگر واقعاً به دنبال کسب موفقیت هستید، بهتر است از یک متخصص سئو برای مدیریت محتوایتان بهره ببرید. میتوانید خود اصول پایهای آن را بیاموزید اما به فردی نیاز خواهید داشت که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد و در انتخاب بهترین راه های ارتقای سئو، به شما کمک کند.
یک استراتژی جدید شامل الزامات HTTPS موثر بر نتایج سئو است. اگر به استفاده از صفحات HTTP عادت دارید، گوگل به شما توصیه میکند که به فرمت HTTPS سوئیچ کنید. دلیل استفاده از این فرمت جدید این است که بسیاری از فرمتهای تماس صفحات HTTP از امنیت کافی برخوردار نیستند. حال که قرار است گوگل آنها را با عنوان "ناامن" برچسبگذاری کند، بروزرسانی وبسایت به فرمت HTTPS یک امر ضروری است. در غیراینصورت، برچسب "ناامن" موجب تضعیف رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد. برای این کار از یک متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.
اگر در زمینهی بازاریابی موتور جستجو تازهوارد هستید، معمولاً از فرم مختصر آن یعنی SEM استفاده میکنید. این تاکتیک یکی از روشهای بازاریابی اینترنتی است که در آن با استفاده از روشهای تبلیغات پولی، SERPهای خود را افزایش میدهید. در این زمینه نیز بهتر است از کمک یک متخصص استفاده کنید، خصوصاً با متخصصی که در زمینهی تبلیغات گوگل تجربه دارد. در مورد تبلیغات گوگل، ابتدا باید با روند کار آشنا شوید.
آن چه که شما را متعجب خواهد کرد این است که تبلیغات گوگل ازطریق شخصیسازی ارائه شده توسط گوگل بسیار آسان انجام میگیرد. گزینههای متعددی برای شما ارائه میشود و شما میتوانید انتخاب کنید که تبلیغات به صورت گرافیکی، ویدئوی یوتیوب، جستجوی مبتنی بر متن یا تبلیغات درون برنامهای موبایل باشد. نوع انتخاب شما، به سبک کسب و کار و مشتریان هدف شما بستگی دارد.
فرصتهای تبلیغات پولی دیگر مانند تبلیغات فیسبوک را فراموش نکنید. تبلیغات فیسبوک، فرمتهای تبلیغات چندگانهی شخصیسازی شده را برای شما ارائه میدهد.
در طی چند سال اخیر تمرکز بیشتری بر بازاریابی جستجوی محلی معطوف شده است. اینگونه به نظر میرسد که این اهمیت در دههی پیش رو نیز ادامه داشته باشد چرا که کسب و کارهای محلی متوجه ارزش جذب مشتریان محلی شدهاند. برای شروع کار با بازاریابی جستجوی محلی، از گوگل استفاده کنید. ازطریق Google My Business، فهرستی از جستجوهای دیگر بر اساس کلمات کلیدی ایجاد کنید. گوگل به شما اجازه میدهد تا فهرست خود را بروزرسانی کنید.
از اهمیت مرور نظرات آنلاین و شهرت مجازی خود غافل نشوید. در رسانههای اجتماعی، شروع مکالمات و ارسال پستهایی با محتوای هدف به بازاریابی شما کمک خواهد کرد.
به عنوان یک رشتهی متصل به بازاریابی ورودی، بازاریابی محتوا بخش بزرگی از جذب مخاطبان هدف را بر عهده دارد. در نتیجه، یکی از مهمترین تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید. آن چه که در بازاریابی محتوا حائز اهمیت است، این است که باید محتوایی ارزشمند، مرتبط و پیوسته تولید کنید تا مصرفکننده را جذب نمایید.
امروزه، شما باید بر محتوایی تولید کنید که مخاطب را به وبسایت شما جذب کند. تنها استفاده از تاکتیکهای سئو برای دستیابی به رتبههای برتر موتورهای جستجو کافی نیست. بنابراین، همیشه محتوا را در اولویت قرار دهید. برای بازاریابی محتوا باید بر محتوای موبایلی، تبلیغات بومی، بازاریابی اینفلوئنسرها و اتوماسیون بازاریابی تمرکز کنید. در بین موارد فوقالذکر بر محتوای موبایلی تمرکز ویژهای داشته باشید زیرا امروزه %50 از تمام دستگاههای جهان را گوشیهای موبایل تشکیل میدهند. این محتوا بر تبلیغات دیجیتالی شما تاثیرگذار خواهد بود.
جای شک نیست که تابهحال از بازاریابی ایمیل استفاده کردهاید اما تا چه اندازه موثر بوده است؟ بازاریابی ایمیل یکی از ابزارهای عالی برای تولید هرچه بیشتر ترافیک نسبت به روشهای بازاریابی دیگر است. شما همچنین میتوانید نرخ فروش خود را افزایش دهید. اگر از هزینههای زیاد سایر تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ خسته شدهاید، بازاریابی ایمیل یکی از به صرفهترین روشهاست. از آن جایی که میتوان این روش را با بازاریابی شبکه اجتماعی ترکیب کرد، یکی از یکپارچهترین روشهای بازاریابی به حساب میآید زیرا میتوانید آیکونهای شبکه اجتماعی را به آن اضافه کنید.
حتماً تابهحال از بازاریابی شبکه اجتماعی استفاده کردهاید. با این وجود، برای کارآمدتر کردن آن چه کارهایی میتوانید انجام دهید؟ برای جلب توجه مخاطبان امروزی، نکات متعددی وجود دارد که یکی از آنها اتوماسیون پستهاست به گونهای که محتوا وقتی مخاطب آمادهی خواندن است، پست میشود. استفاده از ابزارهایی مانند Hootsuite برای زمانبندی پستها به دستیابی به کاربران در مناطق زمانی دیگر کمک میکند. علاوه بر این، استخدام اینفلوئنسرها برای انتشار پست در کانالهای محبوب شبکه اجتماعی را از یاد نبرید.
همانطور که ذکر شد، اتوماسیون بازاریابی یک المان مهم در بسیاری از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید. به طور کلی، داشتن اطلاعات بیشتر در مورد آن باید در اولویت قرار گیرد زیرا اتوماسیون بازاریابی، به یک استاندارد جهانی کسب و کار تبدیل شده است.
امروزه، حدود %91 از کسب و کارهای موفق، اتوماسیون بازاریابی را یک المان مهم در موفقیت عنوان میکنند. بر این اساس، چشماندازی از بازاریابی در زمان کنونی و در آینده پیش روی شماست. برای رسیدن به موفقیت در اتوماسیون بازاریابی، از پلتفورم CRM با اتوماسیون بازاریابی داخلی کمک بگیرید. اتوماسیون مستقیم محتوای بازاریابی به فهرست محتوایی به شما کمک میکند تا تمام تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ خود را با هم ادغام کنید و نیازی به استفاده از منابع مجزا نیست.