جستجو

خرید دارو به صورت آنلاین

(14 رای)
به روز رسانی: 31 اردیبهشت 1399 ساعت 18:32:02
تاریخ ثبت: 17 اردیبهشت 1399 ساعت 17:42:58
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/29627
داروخانه-آنلاین-2-600x387

خرید دارو به صورت آنلاین

پیشرفت علم و تکنولوژی کمک زیادی به رفاه حال بشر کرده است. حتی برای خرید هم دیگر نیاز نیست که حتما به بازار بروید. می توانید در خانه بمانید و خرید خود را از طریق اینترنت سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

این سفارشات می تواند شامل سفارش آنلاین غذا، پوشاک، و سایر وسایل و خدمات باشد. در میان سفارشات گوناگون، سفارش دارو هم مشاهده می شود. می توانید داروی مورد نظر خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید و سپس هزینه را پرداخت کنید. در واقع خرید و فروش دارو به صورت آنلاین، در حوزه وسیعی انجام می شود.

شاید در ابتدا این کار جالب به نظر برسد و بسیاری از داروهای کمیاب و یا داروهایی که ممکن است در شهر شما موجود نباشد را بتوانید به راحتی جستجو و سفارش دهید. اما حقیقت این است که دولت این کار را برای مردم منع کرده است. زیرا در این روش هیچ نظارتی بر داروها وجود ندارد و هیچ تضمینی نیست که دارویی که از این طریق به دست مردم می رسد از سلامت برخوردار باشد. بنابراین بهتر است که از این طریق دارو خرید نکنید. این کار از نظر دولت قاچاق محسوب می شود.

سایت های مختلفی به وجود آمده اند که دارو را به روش های نامعقول تهیه و به دست خریدار می رسانند. هم بازار داروی قاچاق و هم فروش اینترنتی، هر دو بازار های غیر رسمی هستند و به طبع نظارتی هم بر آنها نیست. حتی ممکن است داروهایی که از این طریق به دست مردم می رسد، مخدر هم باشد.

در صورت اصل بودن هم ممکن است تاریخ انقضای آن گذشته باشد که خطر مرگ را به همراه دارد.

طبق دستورالعمل صادر شده از سازمان غذا و دارو، خرید و فروش دارو فقط از طریق داروخانه مجاز است. در واقع خرید و فروش دارو از طریق اینترنت غیر قانونی است و هیچ داروخانه ای اجازه فروش دارو به روش آنلاین از طریق وب سایتهای خود را ندارد.

از دیگر دلایل مخالفت سازمان غذا و دارو با خرید و فروش آنلاین دارو، عدم امکان ارائه خدمات فنی داروخانه است. زیرا بسیاری از مسئولان داروخانه ها هنگامی که نسخه بیمار را تحویل می گیرند، ممکن است سوالاتی از بیمار بپرسند، به بیمار مشاوره بدهند و ... و سپس دارو را تحویل بیمار بدهند.

همچنین بیماران ممکن است سوالاتی در خصوص عوارض دارو، از پزشکان حاضر در داروخانه ها بپرسند و با اطمینان از بی خطر بودن دارو، بدون هیچ ترسی آن را مصرف کنند.

در طول سال های اخیر، سایت های فروش آنلاین دارو رشد چشمگیری داشته اند. بنابراین لازم است تا مسئولین بهداشت کشور در این باره رسیدگی های لازم و جدی را به عمل آورند. داروخانه های مجازی فراوانی هستند که به صورت فراگیر در اینترنت حضور دارند و حتی به شبکه های اجتماعی هم راه یافته اند.

شبکه هایی مانند تلگرام و اینستاگرام که مخاطبان بسیاری نیز دارد. فروش در این شبکه ها به دلیل تعداد زیاد کاربران ممکن است بسیار بالا باشد و از آنجا که هیچ نظارتی هم بر تجویز دارو در این شبکه ها وجود ندارد، استفاده از این داروها افزایش پیدا می کند. در صورتی که داروها غیرمجاز و تقلبی نباشند، اما باز هم باید به این نکته توجه داشت که فروش دارو بدون نسخه پزشک، ممکن است برای برخی از افراد پر خطر باشد. زیرا مقدار و نحوه مصرف دارو باید توسط پزشک تجویز شود.

ممکن است افراد بتوانند با یک کلیک ساده انواع و اقسام داروها را سفارش داده و خیلی زود درب منزل آن را تحویل بگیرند، اما باید بدانند که ممکن است این کار سبب مرگ آنها شود.

زیرا مصرف کننده در مورد نحوه و یا مقدار استفاده این داروها با پزشک مشورت نمی کند و فقط بر مبنای تبلیغات ارائه شده ی دارو، آن را تهیه و مصرف می کند و چه بسا که آسیب های جبران ناپذیری هم به او وارد شود.

داروهای تقلبی بسیاری در هندوستان و پاکستان و کشورهای هم مرز ایران تولید می شود که به دلیل نزدیکی به کشور ممکن است به راحتی وارد کشور شوند. از آنجا که به دلیل نظارت سازمان بهداشت و عدم دریافت مجوز، این داروها به مراکز درمانی رسمی کشور راه پیدا نمی کنند، لذا در سایت های اینترنتی و بازارهای غیر رسمی به فروش می رسد. بنابراین باید مصرف کنندگان از وجود داروهای تقلبی در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی و همچنین عوارض آنها آگاه باشند.

البته به طور قطع نمی توان گفت کلیه ی داروهایی که در سایت های فروش فروخته می شوند تقلبی هستند. اما از آنجا که به صورت غیر قانونی وارد کشور می شوند، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای مصرف کننده بشوند.

البته در بعضی از کشورها فروش دارو به صورت آنلاین مجاز است. سایت های فروش دارو دارای مجوز هستند و مشتریان می توانند در هنگام خرید دارو با یک پزشک به صورت آنلاین مشاوره کنند.

اما در این میان داروخانه های آنلاین معتبر هم وجود که می توانید محصولات مورد نیاز خود را از آنها خرید کنید.

داروخانه آنلاین

وب سایتی که به صورت شبانه روزی می توانید از آن خرید کنید و تمام محصولاتی که در یک داروخانه باید وجود داشته باشد، در آن موجود است. دارای مجوز وزارت بهداشت است و با رعایت قوانین ارائه شده از سوی وزارت بهداشت محصولات مورد نظر مشتریان را به صورت شبانه روزی و رایگان، درب منزل تحویل می دهد.

داروخانه های آنلاین معتبر

اگر قصد خرید داروی تقویتی، لوازم آرایشی، شربت و ... دارید، می توانید از داروخانه آنلاین فردامارکت، محصول خود را خریداری کنید.

فردامارکت یک داروخانه آنلاین می باشد که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت فعالیت می کند و به صورت رایگان محصولات خود را درب منزل به مشتری تحویل می دهد.

می توانید بدون خارج شدن از منزل، داروی مورد نظر خود را به راحتی و با اطمینان خاطر حتی بدون نسخه پزشک خریداری کرده و به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

داروخانه آنلاین شیدر

یکی دیگر از داروخانه های معتبر، داروخانه آنلاین شیدر است. این داروخانه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ایران و به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

می توانید به راحتی لوازم مورد نیاز خود را فقط با یک کلیک با بهترین کیفیت و از بهترین برندها سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

محصولاتی که در داروخانه های آنلاین به فروش می رسد:

  • مولتی ویتامین

  • مکمل های بدنسازی

  • لوازم آرایشی

  • مکمل غذایی کودک

  • وسایل پزشکی

  • لوازم مورد نیاز کودک

  • محصولات بهداشتی

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد