جستجو

خرید و فروش طلای دست دوم

(15 رای)
به روز رسانی: 02 شهریور 1398 ساعت 19:09:46
تاریخ ثبت: 31 مرداد 1398 ساعت 00:35:34
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16736

خرید و فروش طلای دست دوم یکی از رایج ترین راه های سرمایه گذاری می باشد که ورود به این عرصه در حالت کلی از ریسک کمتری برخوردار است. البته خرید و فروش طلای بدون اجرت یا دست دوم مزایا و معایب خاصی دارد که بدون اطلاع از آنها نباید به این شیوه کسب و کار قدم گذاشت. در ادامه قوانین خرید و فروش طلای دست دوم و مزایا و معایب آنها را بیان خواهیم کرد.



منظور از خرید و فروش طلای دست دوم چیست؟


از گذشته تا امروز خرید و فروش طلا به دلایل مختلف رواج زیادی داشته و برخی به آن نگاه سرمایه گذاری دارند و عده ای به جنبه زیبایی و زینتی آن گرایش دارند. در زمان محاسبه قیمت طلا هزینه ای که خریدار پرداخت می کند برابر با هزینه خالص طلا نیست و در آن هزینه اجرت ساخت، مالیات و سود فروشنده نیز باید در نظر گرفته شود. به همین خاطر است که افراد زیادی به خرید و فروش طلای دست دوم گرایش پیدا کرده اند.


طلای دست دوم به آن دسته از زیورآلاتی گفته میشود که قبلا فروخته شده و مشتری دوباره قصد فروش آن را دارد. در این شرایط طلای کارکرده یا بدون اجرت نیز نامیده میشود. طلا و جواهراتی که به عنوان طلای نو فروخته میشوند، بعد از فروش حتی اگر زمان زیادی از آن نگذشته باشد و مشتری از آن استفاده نکرده باشد به عنوان طلای دست دوم تلقی می گردد.


خرید و فروش طلای کارکرده



مزایای خرید و فروش طلای دست دوم


اغلب افرادی که به طلا به عنوان سرمایه نگاه می کنند و سرمایه گذاری بر روی آن را امن ترین شیوه می دانند، دلایل زیادی برای این انتخاب دارند. به عبارت دیگر، خرید و فروش طلای دست دوم مزایای زیادی به همراه دارد و به همین خاطر است که اغلب افراد سرمایه گذاری روی آن را کاملا منطقی می دانند. از جمله مزایای خرید و فروش این گروه از طلا و جواهرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:



کسر هزینه اجرت


فرآیند تولید طلا زمان بر می باشد و سازندگان و تولیدکنندگان طلا برای تولید هر نوع طلا هزینه و اجرت خاصی را دریافت می کنند. به طوریکه طلاهای پرکار و پر از نقش که ظرافت زیادی دارند، اجرت ساخت بالایی دارند. فروشندگان طلا و جواهرات تنها یک مرتبه هزینه اجرت را از خریدار دریافت می کنند. برای خرید و فروش طلای کارکرده هزینه ای به عنوان هزینه اجرت محاسبه نمی گردد. به همین خاطر قیمت طلای کارکرده ارزان تر از طلای نو می باشد.


در فرآیند فروش طلا تنها وزن طلا محاسبه می گردد و هزینه اجرت در نظر گرفته نمیشود، به همین خاطر اگر فرد از ابتدا طلا کار کرده خریده باشد، در زمان فروش ضرر نمی کند.



عدم پرداخت مالیات


بر اساس قوانین مطرح شده برای اتحادیه طلافروشان، به ازای فروش طلا مبلغی تحت عنوان مالیات باید در نظر گرفته شود. این مبلغ برای خرید طلای نو در نظر گرفته میشود و برای طلای دست دوم مالیات محاسبه نمی گردد. به همین خاطر خرید طلای دست دوم ارزان تر از طلای نو می باشد و در زمان فروش نیز خریدار ضرر نمی کند.


خرید و فروش طلا



معایب خرید و فروش طلای دست دوم


خرید و فروش طلای دست دوم با ریسک زیادی همراه می باشد و در برخی از مواقع نیز ممنوع می باشد. یکی از مهم ترین مزایای خرید و فروش طلای دست دوم در این است که در زمان فروش حتما باید فروشنده فاکتور خرید ارائه دهد. اثبات اینکه فروشنده واقعا مالک طلا می باشد کار سختی می باشد و از نظر قانونی محدودیت های زیادی دارد. به همین خاطر از نظر قانونی این کار با محدودیت هایی مواجه شده است، به طوریکه فروش طلای دست دوم توسط طلا فروشان ممنوع شده است.


یکی از بدترین شرایط برای فروش طلا، زمانیست که طلا و جواهرات دارای سنگ و نگین می باشد. جواهرات نگین دار در زمان خرید اجرت بالایی دارند و وزن بیشتری برای آنها در نظر گرفته میشود و در نتیجه هزینه ای که خریدار پرداخت می کند خیلی بیشتر از ارزش واقعی طلای آن می باشد. برای فروش این دسته از جواهرات سنگ و نگین ها کاملا حذف میشوند و تنها قیمت طلای خالص آن محاسبه میشود. در این شرایط اگر از ابتدا طلای کارکرده خریداری شود، نه تنها از زیبایی آن لذت می برید، بلکه در زمان فروش کمتر ضرر می کنید.



قوانین خرید و فروش طلای دست دوم


تفاوتی ندارد که طلای نو خریداری می کنید یا کار کرده، در هر صورت باید از فروشنده فاکتور خرید دریافت کنید. یکی از مهم ترین قوانین در خرید و فروش طلای کارکرده، ارائه فاکتور در زمان فروش می باشد. فرد فروشنده باید بتواند با ارائه فاکتور اثبات کند که طلا متعلق به خودش می باشد. در غیر این صورت به عنوان طلای سرقتی در نظر گرفته شده و طلافروشان نباید آن را خریداری کنند.


اگر فاکتور خرید طلا را گم کردید و تصمیم به فروش آن دارید، بهترین کار مراجعه به طلافروشی می باشد که قبلا طلا را از آن خریداری کرده اید. برخی از طلا فروشان برای مدت مشخص رسید خرید خود را نگهداری می کنند، در نتیجه با ارائه تاریخ خرید طلا اگر خوش شانس باشید می توانید فاکتور المثنی دریافت کنید.


البته از دیگر راه های فروش طلا دست دوم بدون فاکتور، مراجعه به طلافروشی هایی می باشد که شناخت کافی درباره شما دارند و می توانید مالکیت طلا را اثبات کنید.


با توجه به اینکه مشکلات زیادی برای خرید و فروش طلای دست دوم وجود دارد و برخی از سارقان، فاکتور را به همراه طلا سرقت می کنند، در نتیجه مشکلات زیادی را برای طلافروشان به همراه دارد. علاوه براین، در فروش طلای دست دوم نیز ممکن است کلاهبرداری هایی صورت گیرد. به عنوان مثال ممکن است ترکیبی از آلیاژهای زرد رنگ و طلا را در ساخت طلا و جواهرات به کار ببرند و در نهایت تحت عنوان طلای دست دوم و با قیمت ارزان به فروش برسانند. به همین خاطر از نظر قانونی فروش طلای دست دوم ممنوع می باشد.



خرید و فروش طلای دست دوم به صورت آنلاین


یکی از بدترین شیوه های سرمایه گذاری در خرید طلای دست دوم، خرید اینترنتی آن می باشد. در این شیوه امکان عیارسنجی طلا، سرقتی بودن یا نبودن آن و محاسبه وزن واقعی وجود ندارد، به همین خاطر بهتر است این شیوه سرمایه گذاری را انتخاب نکنید و تنها از فروشندگان زیر نظر اتحادیه طلا و جواهرات نسبت به خرید و فروش طلا اقدام نمایید.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

فروش کالای دست‌ دوم

فروش کالای دست دوم، یعنی فروش کالا هایی که پیش تر توسط شحص دیگری استفاده شده اند، یک صنعت روبه رشد و پرطرفدار در...

استراتژی‌های فروش

همه کسب و کارها دوست دارند تا یک فروش موفق داشته باشند ولی برخورداری از یک فروش موفقیت ‌آمیز، استراتژی ‌ها و تکنیک‌...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد