جستجو

خرید گوشی دست دوم

(13 رای)
به روز رسانی: 02 شهریور 1398 ساعت 19:43:45
تاریخ ثبت: 31 مرداد 1398 ساعت 21:19:56
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16867
با خرید تلفن همراه دست دوم می‌توانید مقداری پول پس انداز کنید، اما بدیهی است که خطراتی مانند گوشی سرقتی یا گوشی با وضعیت نامناسب شما را تهدید خواهد کرد.
در این مقاله به نکاتی اشاره خواهم کرد که پس از خرید تعدادی تلفن دست دوم آموخته‌ام.

سازندگان تلفن‌های هوشمند هر ساله مدل‌ها جدیدی را روانه بازار می‌کنند. از آنجایی که مردم علاقه زیادی به بروزرسانی گوشی همراه خود دارند، شما می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کرده و معامله خوبی انجام دهید.

با این وجود، در خرید تلفن همراه دست دوم باید دقت کافی داشته باشد. در مورد این گوشی‌ها باید به دو مورد توجه داشت.
اولین مورد اینکه، اغلب از گارانتی خارج شده‌اند یا مدت زمان باقی مانده آن بسیار کم است.
دوم اینکه، باید مطمئن شوید که تلفن همراه مورد نظر درست کار می‌کند و بر اساس این‌ موارد قیمت مناسب را به دست آورید.

تحقیق برای بهترین قیمت



نکته مهم در خرید گوشی دست دوم تعیین قیمت مناسب است، بنابراین در ابتدا باید کمی تحقیق کنید.
برای انجام بهترین معامله باید ببینید در حال حاظر چه تعداد از مردم و با چه قیمتی  این گوشی را می‌فروشند.
برای انجام این کار، خرید و فروش گوشی موردنظر را در فروشگاه‌های آنلاین مانند دیوار چک کنید یا به فروشگاه‌های سطح شهر سر بزنید و پرس‌‌جو کنید.

نکاتی هست که باید به آن توجه کنید:

  • فروشگاه‌هایی برای مناقصه محصولات وجود دارد، با چک کردن این وب‌سایت‌ها می‌توانید دریابید که مردم چه میزان مایل به پرداخت برای این محصول هستند.

  • به متوسط قیمت‌ها‌ توجه نکنید، قیمتی را که در محدوده مورد نظر شما است را یادداشت کنید. گوشی‌های دست دوم در سطوح مختلفی قرار دارند، بنابراین حتما باید توضیحات مربوط به آن‌ها را بخوانید تا بفهیمید آیا این شرایط مطابق آنچه شما می‌خواهید است یا خیر! این قیمت‌ها مرجع شما برای خرید هستند، بنابراین نباید قیمت کالاهایی با شرایط بهتر یا بدتر را یادداشت کنید.

  • قیمت گوشی نو با مشخصات مشابه گوشی دست دوم را بررسی کنید. اگر قصد خرید گوشی یک سال کار با قیمتی تا حدودی مشابه قیمت گوشی نو آن می‌خواهید بخرید، این معامله ارزش ندارد زیرا گارانتی محصول را از دست می‌دهید.

  • مطمئن شوید که تمام لوازم جانبی گوشی سالم باشد. اگر اینگونه نیست، هزینه تهیه لوازم جانبی جدید را مشخص کنید و از آن برای چانه زدن سر قیمت گوشی استفاده کنید.


زمانی که دنبال خرید گوشی هستید باید مانند یک فروشنده تلفن هوشمند فکر کنید.

از کجا خرید کنیم؟
تشخیص مکان درست برای خرید گوشی دشوار است، زیرا برای هر گزینه جوانب مثبت و منفی وجود دارد. من شخصا فقط حضوری خرید می‌کنم زیرا می‌خواهم تلفن را بازرسی کنم، اما خرید آنلاین نیز گزینه بسیار خوبی است.
در اینجا چند نکته برای هر کدام ذکر شده است.

1-شبکه اجتماعی:

به شخصه بیش از 20 تلفن همراه استفاده شده را از طریق شبکه‌های اجتماع خریدم و بنظرم بهترین منبع است. اما این بدان معنا نیست که فروشگاه‌های آنلاین ناکارآمد یا به درد نخور اند.
اما برای خرید گوشی دست دوم، داشتن ارتباط با شخص فروشنده به ایجاد اعتماد بسیار کمک می‌کند.
به یاد داشته باشید، یک فروشنده خوب به دنبال معامله‌ای عادلانه است، او نیز نمی‌خواهد با نارضایتی شما به دردسر بیفتد و شما به دنبال پس گرفتن پول خود باشید.

2-  خرید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر

اگر با خرید از طریق شبکه‌های اجتماعی مشکل دارید،  فروشگاه‌های آنلاین را به شما پیشنهاد می‌کنم. چرا؟

این فروشگاه‌های سیستم‌هایی دارند که شما می‌توانید فروش گوشی دزدیده شده یا آسیب دیده را گزارش کنید و پول خود را پس بگیرید.
به علاوه یک فروشگاه معتبر تمام فروشندگان را قبل از اقدام به فروش اعتبار سنجی می‌کند تا احتمال کمتری برای ایجاد مشکل وجود داشته باشد.
اگر شما هم به صورت آنلاین خرید می‌کنید باید توجه داشته باشید، حتما از شخصی که سیاست بازگشت محصول را رعایت می‌کند خرید کنید. این ویژگی علاوه بر امکان بازگرداندن محصول در صورت نارضایتی نشان می‌دهد که فروشنده به محصولات خود اطمینان دارد.

3- درصورت امکان، حضوری خرید کنید



اگر از من بپرسید، اکیدا توصیه میکنم از فروشگاه‌های آنلاین استفاده کنید و حتما یک جلسه حضوری قبل از خرید محصول ترتیب دهید.
کلاهبردارانی در این فروشگاه‌های آنلاین وجود دارند که خوب می‌دانند چگونه باید توضیحات مربوط به خود را وارد کنند تا روی کاغذ واضح باشد اما با محصول نامربوط باشد و هیچ فرصتی برای بازگشت محصول ندهند.

بنابراین بر یک ملاقات جهت خرید حضوری اصرار کنید، همچنین اطمینان حاصل کنید که در طول روز و در یک منطقه با نور مناسب این ملاقات انجام بگیرد. جدا از ایمنی، این امر از این جهت اهمیت دارد که شما می‌توانید با دقت به بررسی تلفن همراه بپردازید.

مذاکره در مورد معامله

قبل از ملاقات با شخص دیگری، بر اساس تحقیقات خود در باره قیمت با فروشنده مذاکره کنید. همچنین به فروشنده اطلاع دهید که قصد دارید تلفن را با سیم‌کارت خود به طور کامل بررسی کنید. به نظر من این ساده‌ترین راه برای تمایز فروشنده صادق از فروشنده غیر قابل اطمینان است.
هرچه جزئیات بیشتری از بررسی‌های خود به فروشنده بگویید بهتر است، معمولا کلاهبرداران در این مرحله فرار می‌کنند و در حالی که فروشنده صادق با این بررسی‌ها مشکلی ندارد.

در پایان مذاکرات حتما به فروشنده بگویید که این قیمت فقط براساس توضیحات است و ممکن است به محض بازرسی گوشی، تغییر کند. این امر فقط برای احتیاط است، پس از آن به عنوان بهانه‌ای برای دور زدن و گرفتن قیمت پایین‌تر استفاده نکنید.

چگونه گوشی دست دوم را بررسی کنیم؟

چند مورد را باید با خود به جلسه بیاورید:

  • کابل شارژر

  • یک لپ تاپ

  • سیم کارت، حتما بپرسید گوشی چه نوع سیم کارتی می‌خورد.

  • هدفون

  • حافظه SD


حالا زمان آن فرا رسیده که چند بررسی انجام دهیم.

1-بررسی سلامت فیزیکی گوشی.

دنبال آسیب دیدگی بدنه مانند خراش، فرورفتگی و همچنین آسیب دیدگی در آب بگردید، به خصوص خراش‌های روی لنزهای دوربین و صفحه نمایش آن.
در انجام این کار عجله نکنید.

برچسب‌های پشت باتری و پنل پشتی گوشی و مدل آن را بررسی کنید. بهترین راه برای پیدا کردن محل درج مدل گوشی سرچ در گوگل است.
برای بررسی آسیب ناشی از آب باید بخش مربوط به باتری و پنل پشتی گوشی را بررسی کنید اما اگر قاب پشت گوشی برداشته نمی‌شود، معمولا اینگونه آسیب‌ها از طریق شکاف سیم‌کارت معلوم می‌شوند.

2- اگر باز می‌شود پس باز کنید!

هر نوع کاور یا پورتی که قابل باز کردن است ( مانند شکاف پین برای سیم‌کارت‌ها یا حافظه SD) را بازکنید و به دقت برسی نمایید.

3- تمام پورت‌ها و درگاه‌ها را بررسی کنید.

هندزفری خود را به گوشی وصل کنید و صحت عملکرد آن را بررسی نمایید. کابل شارژر را به لپ تاپ وصل کرده و ببینید آیا گوشی شارژ می‌شود یا نه. اگر با لپ تاپ شارژ شود؛ توسط شارژر نیز شارژ خواهد شد.

همین بررسی‌ها را با لوازم جانبی خود گوشی نیز انجام دهید.

4-سیم‌کارت را درون دستگاه قرار دهید.

تماس بگیرید، پیامک بزنید و اینترنت گوشی را چک کنید. این بهترین روش برای بررسی سلامت قطعات آن است.

5-تست service code را انجام دهید.

هر تلفن هوشمند دارای یک کد خدمات است که می‌توانید برای دسترسی به منو ویژه جهت بررسی اینکه قسمت‌‌های مختلف گوشی کار می‌کنند یا خیر، استفاده کنید. برای پیدا کردن این کد از گوگل استفاده کنید.

به عنوان مثال؛ با وارد کردن کد "*#0*#"  در Samsung Galaxy S3 می‌توانید LCD، تاچ، نور صفحه، بلندگو، دوربین، گیرنده‌ها، لرزش، RGB، حسگرها و سایر موارد تلفن همراه را به دقت بررسی کنید.

فروشگاه‌های آنلاین خرید و فروش گوشی دست دوم

ایسام:
یکی از بهترین فروشگاه‌ها در ایران ایسام است. تنوع محصولات در این وب‌سایت بسیار بالا است و می‌توانید از طریق دسته بندی سمت راست وب‌سایت، برند مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر این‌ها، اطلاعات کاملی از هر مدل گوشی به شما ارائه می‌‌دهد. ابزار سرچ آن نیز بسیار قوی است و می توانید بر اساس نوع معامله، برند گوشی و.. جست و جو خود را انجام دهید.
نکته خیلی مهم در این فروشگاه، رتبه بندی فروشندگان است، با این کار احتمال کلاهبرداری پایین می‌آید.
اگر گوشی مناسب خود را پیدا کردید می‌توانید آن را سفارش داده و یا در مناقصه شرکت کنید.



آل دیجیتال:
یکی از فروشگاه‌های آنلاین در این زمینه آل دیجیتال می‌باشد. با مراجعه به وب‌سایت آن انواعی از گوشی‌‌های ساده و هوشمند را خواهید یافت. وجود مرکز پشتیبانی و رابط کاربری ساده از نقاط قوت آل دیجیتال است. این وبسایت با ارائه اطلاعاتی از قبیل تاریخ معرفی، نوع سیستم عامل و مشخصات فنی گوشی مرجعی کامل برای شما خواهد بود. آل دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا چند روز محصول خریداری شده را تست کنید و در صورت نارضایتی آن را عودت دهید.
برای مشاهده گوشی‌های کارکرده به بخش موبایل کاربران مراجعه کنید.

مرجع موبایل ایران :
مرجع موبایل ایران یکی از وب سایت‌هایی است که در زمینه فروش گوش موبایل نو و دست دوم، سیم‌کارت و تبلت فعالیت می‌کند. علاوه بر این می‌توانید اخبار روز تکنولوژی را در وب‌سایت آن مشاهده کنید. از نقاط قوت این سایت می‌توان به ابزار سرچ آن اشاره کرد، برای مثال به شما این امکان را میدهد تا سرچ خود را بر اساس استان محل سکونت خود انجام دهید. تنوع تلفن‌های این وب‌سایت بسیار بالا است و از گوشی‌های ساده نوکیا 111 تا جدیدترین گوشی‌ها را می‌توانید پیدا کنید.

موبایل‌کده:
موبایل‌کده از آن فروشگاه‌هایی است که دائما در حال برزرسانی است. در این فروشگاه علاوه بر خرید می‌توانید آگهی فروش نیز ثبت کنید.
نکته جالب در مورد موبایل کده این است می‌توانید قیمت پیشنهادی خود را برای هر گوشی یا محصول دیگر به فروشنده آن ارسال کنید. همچنن این فروشگاه آنلاین بخشی برای خرید و فروش سیم‌کارت و ارائه اخبار روز تکنولوژی ایجاد کرده است.

شیپور:
یکی دیگر از فروشگاه‌های آنلاین که می‌توانید از آن خرید کنید؛ شیپور است؛ اما شیپور به صورت تخصصی فروش این اقلام را دنبال نمی‌کند. در سایت شیپور پس از انتخاب گوشی موردنظر خود می‌توانید به فروشنده آن پیام داده و یک جلسه حضوری جهت بررسی تلفن ترتیب دهید. به طور کلی ارتباط شما با فروشنده در این وب سایت نسبت به سایر فروشگاه ها مستقیم تر است.

 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

فروش کالای دست‌ دوم

فروش کالای دست دوم، یعنی فروش کالا هایی که پیش تر توسط شحص دیگری استفاده شده اند، یک صنعت روبه رشد و پرطرفدار در...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش

بسیاری از مردم برای معرفی خود و کسب و کارشان اقدام به ثبت آگهی رایگان در وب سایت های ارائه دهنده خدمات مربوط به آگهی...

نحوه فروش کالا های دسته دوم در اینترنت

خرید و فروش کالا های دست دوم در اینترنت به یک منبع کسب درآمد تبدیل شده است. گاهی اوقات شما کالا هایی را که نو نیستند...

خرید کالا های دست دوم در اینترنت

در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد های خرید کالاهای دست دوم در اینترنت آشنا کنیم. گاهی اوقات شرایط باعث می شود...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد