به روز رسانی: 12 مهر 1399 ساعت 18:31:58
تاریخ ثبت: 12 مهر 1399 ساعت 18:31:58
کلمه ی "تبلیغات" چه چیزی را به یاد شما می اورد ؟ تا چند ساله پیش جواب این سوال تبلیغات روی بیلبورد های سطح شهر و یا تبلیغات تلویزیونی رو به ذهنمون میاورد ولی امروز به لطف پیشرفت سریع و چشمگیر علم و تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی ، راهکار های تبلیغاتی جدید زیادی برای تبلیغات ایجاد شده که علاوه بر به صرفه و کم هزینه بودنشون ، بازده خیلی بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی دارند .
1) اینستاگرام :
اگر شما هم از طرفدارای این شبکه مجازی باشید بدون شک بارها با تبلیغاتی که صفحه های مختلف به اشتراک میگذراند مواجه شدید . اولین توصیه ما به شما برای عقب نماندن از قافله و استفاده از این موقعیت فوق العاده ای که این برنامه مهیا کرده ، ایجاد صفحه ی مخصوص کسب و کارتون هست . مهم نیست کارتون چقدر کوچک و یا بزرگه و یا تو چه حیطه ای مشغول هستید ، گستردگی مخاطبان این شبکه ی اجتماعی بستر مناسبی رو برای تبلیغات هر بیزینسی ایجاد کرده . علاوه بر نمایش خدماتتون و نمونه کارهاتون در پبج کاریتون ، میتونید کارتون رو از طریق صفحات پر بازدید با فالوورای زیاد و یا افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر ها ) تبلیغات موثری داشته باشید .
2) پاپ آپ :
مطمئنا بارها وقتی که از سایتای مختلف بازدید میکردید اون صفحات کوچکی که گوشه و کنار سایت درمورد کالا ها و خدمات مختلف تبلیغ میکردند دیدید . این تبلیغات با هزینه ی کم توجه مخاطبتون رو جلب میکنه . موقع استفاده کردن ازین روش تبلیغاتی جدید به مخاطبان اون سایت توجه کنید ، هرچی افرادی که ازون سایت بازدید میکنن به خدمات و کالا های شما نیاز بیشتری داشته باشند تبلیغات پربازده تری خواهید داشت .
3) ایمیل :
این روش از بهترین روش های تبلیغاتی نوین هست که در سال های اخیر ایجاد شده . این نوع تبلیغات که بسیار کم هزینه و فوق العاده موثره به سادگی هم قابل اجراست . اولین قدم برای این تبلیغات دسترسی به ادرس ایمیل مشتریانتون هست که میتونید از راه های مختلفی به دست بیارید . مثلا اگر سایت دارید وقتی بازدید کننده وارد میشه ادرس ایمیل رو ازش بخواهید اگر سایت ندارید بهتون پیشنهاد میکنم فرمی تهیه کنید که از مشتریانتون اطلاعاتی مثل اسم ، تاریخ تولد ، ایمیل ، شماره ی موبایل و نحوه ی اشناییش با شما رو درخواست کنید . این فرم مزیت های متعددی داره که ایمیل های تبلیغاتی فقط یکی از اون ها است .( مزایای فوق العاده ی دیگر این فرم رو در قسمت های بعدی متوجه میشوید.) علاوه بر راه هایی که گفته شد ، با صرف کمی هزینه میتونید لیستی از ایمیل های فعال رو بخرید و یا حتی تبلیغات ایمیلی خودتون رو به متخصصین این حوزه بسپارید .
دومین قدم فرستادن ایمیل برای لیست مخاطبینتون هست . این ایمیل ها می تونه شامل تخفیف های فصلی ، اعلام امکانات جدیدی که به خدماتتون اضافه کردید و ... باشه .
4) وبسایت های تخفیفی :
روش تبلیغاتی و جذب مشتری از طریق انواع تخفیف های فصلی ، مناسبتی و... یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین راه های تبلیغ است . امروزه با ایجاد سایت هایی که خدمات و کالاهایی که تخفیف دارند رو به مشتریان معرفی میکنه این کار بسیار راحت تر و به مراتب پر بازده تر شده است . اگر قصد تخفیف گذاشتن دارید مطمئن شوید که از این سایت ها برای مطلع کردن مشتریان استفاده میکنید . نکته ی جذاب این نوع تبلیغات این است که حتی اگر بازدید کننده ی سایت تمایلی به استفاده از محصول و خدمات شما نداشته باشه ، صرف دیده شدن آگهی شما خود نوعی تبلیغ است.
5)پیامک های تبلیغاتی :
تحقیقات انجام شده نشون میدهند که حدود 95% از پیامک ها ، خوانده میشوند !!! چه موقعیتی بهتر از این ؟ شانس دیده شدن تبلیغات از راه پیامک ها واقعا وسوسه انگیزند . این بازدهی شگفت انگیز درحالیه که هزینه ی زیادی هم نداره . این کار رو میتوانید با استفاده از پنل های ارسال پیامک تبلیغاتی انجام بدهید
6)متعهد کردن مشتری :
با پیشرفت علم روانشناسی روش های تبلیغاتی جدیدی از طریق تاثیر گذاری بر مردم و ناخودآگاه انها ایجاد شده است که تاثیر ان از هرنوع تبلیغات دیگر بیشتر ، با دوام تر و کم هزینه تر است . یکی از این روش ها ایجاد رابطه ای متقابل با مشتری است. ما معمولا برای خرید لباس ، غذا ، میوه و ... به یک جای مشخصی میریم . ویژگی مشترک تمام اون جاهای مشخص حسیه که ما به اونها داریم . سوال اینجاست که چجوری این حس رو برای مشتریامون بوجود بیاریم ؟ از طریق برقراری ارتباط دو طرفه ! مثلا با پیامک تبریک روز تولد ، عید و دیگر مناسبت ها . یا حتی با دادن یک هدیه (حتی خیلی کوچک) برای تشکر کردن از خرید مشتری . فقط با چندبار تکرار از اثر فوق العاده ی این روش شگفت زده میشوید . حتما میپرسید که این چجوری میتونه تبلیغات مناسبی باشه ؟ جواب ساده است ! اگر درکنار این روش برندینگ مناسبی هم داشته باشید ، هریک از مشتری های شما در حکم یک بازاریاب حرفه ای و یا بیلبورد تبلیغاتی برای شما عمل میکنند . فراموش نکنید که هیچ تبلیغاتی بهتر از کیفیت و صداقت شما نیست .
7)برندینگ :
امروزه اهمیت و تاثیرات برندینگ برای همه اشکار است . ناخوداگاه ما تمایل دارد باور کند که اگر محصولی که خریداری میکنیم متعلق به برند مشخصی باشد ، کیفیت ان نیز بهتر است .این روش تبلیغی جدید درواقع یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت روی خودتان است. با این روش تمام کیفیت و زحماتی که در طی سال های متمادی میکشید ، به اسم برندتان ثبت می شود و وفاداری مشتریانتان را به همراه خواهد داشت . در این روش تبلیغاتی جدید انچه اهمیت دارد ، کیفیت محصول و خدمات شما است وگرنه تاثیرش برعکس خواهد شد !