به روز رسانی: 29 آذر 1399 ساعت 11:51:34
تاریخ ثبت: 11 آذر 1399 ساعت 14:59:33
راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین مزایای زیادی دارد. شما می توانید از خانه کار کنید، ساعات کاری خود را تعیین کنید. روی جایی که برایتان مهم است، تمرکز کنید و معمولاً از هزینه های قابل توجه راه اندازی جلوگیری کنید. شروع کسب و کار آنلاین نیازمند پیروی از راه حل هایی است که در زیر توضیح داده شده است.
مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین
اگرچه ممکن است راه اندازی کسب و کار آنلاین بیشتر در دسترس باشد، برای رشد و نگهداری باید فرآیندی مشابه راه اندازی یک تجارت سنتی را دنبال کنید. برای کمک به شما در جهت یابی و راه اندازی موفقیت آمیز سرمایه گذاری جدید خود، در اینجا مراحل پنج مرحله ای ما برای
شروع یک تجارت آنلاین است.
1- درباره یک ایده تجاری تصمیم بگیرید.
به نظر می رسد این اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار آنلاین تصمیم برای انجام کار است. اما تعجب خواهید کرد که چند بار پیش از داشتن ایده ای محکم، کارآفرینان بالقوه به سمت برندسازی یا توسعه وب پیش می روند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام مرتب کردن اینکه چه مشاغل آنلاین جدیدی انجام می شود، در نظر بگیرید.
چرا به این شکل کار می کنید؟
این یک سوال ساده است که باید از خود بپرسید و پاسخ به خوبی می تواند موفقیت کسب و کار شما را تعیین کند. هر تجارت خوب نیاز به داشتن یک مأموریت و هدفی در پشت خود دارد. شما باید مطمئن باشید که استارت آپ را با هدف ادامه کار دنبال می کنید. مطمئناً، یک استراتژی می تواند خروج از ذهن داشته باشید، اما اگر اشتیاق و تلاش برای پیشبرد کار خود را ندارید، دستیابی به چشم انداز و ماموریت سازمان خیلی دور از دسترس خواهد بود.
آیا از نقاط قوت خود استفاده می کنید؟
در کنار سوال اول، همچنین بهتر است از خود بپرسید که آیا واقعاً مجهز به اداره ایده جدید کسب و کار خود هستید. ایجاد مشاغلی پیرامون سرگرمی، مهارت یا شلوغی جانبی که از داخل و خارج می دانید، به شما سطح خاصی از مهارت را می دهد تا از آن استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا در میان مشتریان بالقوه نفوذ کنید و با یادگیری نحوه مدیریت و رشد کسب و کار خود آشنایی لازم را برای شما ایجاد می کند.
چه مشکلی را حل می کنید؟
حالا فقط به این دلیل که مجموعه مهارت یا سرگرمی خاصی دارید که دوست دارید، لزوماً به معنای وجود بازار برای آن نیست. شما باید نوعی مشکل در دنیای واقعی را حل کنید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان بالقوه ای هستند که به دنبال راه حل هستند.
اگر وجود دارد، آیا رقابت در حال حاضر حل این مشکل است؟ اگر چنین است، چگونه کسب و کار آنلاین خود را برای رقابت متمایز می کنید؟ بررسی تجزیه و تحلیل بازار و تأیید وجود مشکلی و وجود فضای کافی برای تجارت شما، اطمینان می دهد که وقت خود را با یک مفهوم تجاری موجود یا شلوغ تلف نخواهید کرد.
آیا تجارت شما فقط به صورت آنلاین فعالیت می کند؟
جنبه منحصر به فرد
راه اندازی یک تجارت آنلاین تعیین اینکه آیا فقط به صورت آنلاین فعالیت می کند یا نه. چیزی مانند تجارت SAAS یا تجارت یادگیری آنلاین احتمالاً به هیچ نوع زیرساخت فیزیکی برای کار نیاز ندارد. از طرف دیگر، تجارت الکترونیکی نیاز به حمل و توزیع فیزیکی دارد و امکان موقعیت مکانی فیزیکی را دارد.
این فقط عنصری است که باید در نظر بگیرید، به ویژه اگر از خانه خود کار می کنید.
2- ایده تجاری خود را اعتبار سنجی کنید.
بعد از اینکه تشخیص دادید که باید یک کار را شروع کنید و ایده ای در ذهن داشته باشید، باید آن را تأیید کنید. این فرآیند می تواند به سادگی گفتگو با مشتریان بالقوه، پرسیدن سوال درباره نیازهای آنها و همچنین اگر آنها راه حل شما را در نظر می گیرند، باشد. اما هنگام راه اندازی مشاغل آنلاین روش های دیگری وجود دارد که می توانید برای آزمایش بازار استفاده کنید.
به مرور مشتری بپردازید.
یک روش ساده برای اندازه گیری علاقه فعلی مشتری در راه اندازی کسب و کار آنلاین، جستجو از طریق بررسی های رقابتی است. ببینید که مردم چگونه پاسخ می دهند، چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند و حجم کلی بازخورد را بررسی کنید. این می تواند درکی از اندازه فعال بازار به شما بدهد و اگر مفهوم تجارت شما از دام پیشنهادات فعلی جلوگیری می کند یا برخی از اضافات درخواستی ذکر شده در بازبینی ها را نشان نمی دهد.
صفحه فرود را تنظیم کنید.
بدون راه اندازی یک وب سایت کامل، می توانید یک صفحه فرود پیش نمایش ساده برای تحریک کسب و کار، محصول یا خدمات خود اجرا کنید. خلاصه ای از ویژگی ها، قیمت گذاری، پنجره انتشار و غیره را ارائه دهید و برای شروع ساخت لیست پستی، یک پیام ثبت نام برای اشتراک ایمیل ارسال کنید. پس از آن ساده است مانند اجرای تعداد انگشت شماری از رسانه های اجتماعی یا تبلیغات جستجو که مشتریان بالقوه شما را هدف قرار می دهند تا بازدید از وب سایت شما را جلب کنند.
اعتبار سنجی در راه اندازی کسب و کار آنلاین در اینجا تا حدودی به خود شما بستگی دارد. آیا شما براساس تعداد بازدیدکنندگانی که وب سایت شما را بررسی می کنند علاقه دارید؟ تعداد ثبت نام های ایمیل؟ سهام اجتماعی؟ در هر صورت تعداد انگشت شماری از این معیارها را انتخاب کنید و برخی اهداف را برای سنجش موفقیت تعیین کنید.
نظرسنجی از مشتریان بالقوه
همانطور که قبلاً ذکر شد، یکی از ساده ترین راه های اعتبار سنجی تجارت شما صحبت با مشتریان است. اما اگر نمی توانید به صورت حضوری با آنها تعامل کنید، گزینه دیگر انجام نظرسنجی های آنلاین است. مشابه هدایت ترافیک به یک وب سایت پیش نمایش، می توانید به راحتی تعداد انگشت شماری از
تبلیغات دیجیتالی را که نظرسنجی خود را تبلیغ می کنند، برای جمع آوری پاسخ ها اجرا کنید.
و اگر قبلاً یک صفحه فرود را تنظیم کرده اید و شروع به جمع آوری لیست ایمیل کرده اید، حتی می توانید نظرسنجی خود را برای کسانی که قبلاً سطح علاقه خود را نشان داده اند، ارسال کنید. این ممکن است حیاتی تر باشد، زیرا شما می توانید سوالات مشخص تری را با احتمال بیشتری برای دریافت بازخورد واقعی بپرسید.
3- طرح تجاری خود را شروع کنید.
هنگامی که علاقه احتمالی خود را به راه اندازی کسب و کار آنلاین خود تعیین کردید، زمان آن فرا رسیده است که برنامه کسب و کار خود را شروع کنید. خوشبختانه، همانطور که مراحل تعریف و اعتبار سنجی ایده خود را طی کرده اید، در واقع قسمتهای اولیه
طرح تجاری خود را ارائه داده اید. اما اکنون باید آن را در قالبی قرار دهید که با استفاده از آن بتوانید بودجه را دنبال کنید، پیش بینی های مالی را انجام دهید و همزمان با رشد کسب و کار خود مرتباً دوباره به آن مراجعه کنید.
برنامه ریزی ناب
با یک طرح کسب و کار ناب شروع کنید، کاری که می توانید در عرض 30دقیقه و نه در شش هفته انجام دهید. نوشتن یک برنامه سریعتر و آسان تر است و برنامه شما را به موارد ضروری خلاصه می کند. در اینجا یک الگوی برنامه ریزی ناب وجود دارد که می تواند به شما در شروع کار کمک کند.
تجزیه و تحلیل بازار را انجام دهید.
شما قبلاً از طریق کاوش در ایده کسب و کار خود رد راه اندازی کسب و کار آنلاین،
تجزیه و تحلیل بازار را انجام داده اید. اما انجام یک اکتشاف کامل در بازار همراه با تجزیه و تحلیل SWOT برای تأیید بازار محصول شما و شناسایی رقابت شما ضروری است. همچنین می تواند به شما کمک کند مدل های قیمت گذاری، روش های توزیع و سایر مزایای بالقوه رقابتی را که می توانید هنگام ورود به بازار استفاده کنید، تعیین کنید.
معیارهای بودجه و موفقیت را در نظر بگیرید.
برای شناسایی هزینه های راه اندازی خود کمی وقت بگذارید و به چگونگی برنامه ریزی برای
تأمین بودجه کسب و کار خود فکر کنید. حتی اگر کسب و کار آنلاین شما فقط یک برنامه جانبی باشد، در حال حاضر ، به خود لطف کنید و از طریق معیارهای تجارت و فروش فکر کنید که باید آنها را ردیابی کنید تا بدانید که آیا مسیر درستی را طی می کنید.
با مقایسه آنچه پیش بینی کرده اید و فروش واقعی خود، این معیارها را مرتباً مرور کنید. شما می توانید این کار را با مجموعه ای از صفحه گسترده انجام دهید، اما یک داشبورد تجاری می تواند به شما کمک کند تا در بالای امور مالی خود بمانید و اگر از سیستمی مانند QuickBooks استفاده می کنید، حتی می توانید اطلاعات مالی را به طور خودکار وارد کنید تا نیازی به افزودن آنها به صورت نباشد.
4- وب سایت خود را تنظیم کنید.
با در دست داشتن طرح تجاری خود اکنون می توانید به دنبال
راه اندازی وب سایت خود باشید. اما این کار به سادگی تنظیم صفحه فرود پیش نمایش نیست. تعدادی تصمیم در مورد میزبانی، بستر و طراحی گرفته شده است تا بتواند به طور موثر تجارت شما را نشان دهد. وب سایت شما، به ویژه برای یک
تجارت آنلاین، بزرگترین نمایندگی از تجارت شما است و نیاز به بازتاب دقیق محصولات، خدمات و ماموریت شما دارد.
در اینجا مواردی است که شما باید هنگام
راه اندازی وب سایت شرکت خود در نظر بگیرید.
سیستم عامل شخص ثالث، بازار تجارت الکترونیک یا سایت تجارت الکترونیکی خود را بسازید.
سایت تجارت الکترونیکی در مقایسه با مشاغلی که از سیستم عامل شخص ثالث یا بازارهایی مانند Etsy ،eBay ، Amazon یا Airbnb استفاده می کند، مستقیم ترین شکل تجارت آنلاین است که می توانید شروع کنید.
هنگامی که سایت تجارت الکترونیکی خود را ایجاد و میزبانی می کنید، کالاها و خدمات خود را مستقیماً و بدون هیچ گونه خرید وسایلی به مشتریان خود می فروشید.
میزبانی سایت خود
شما کنترل خود را حفظ می کنید. بهترین قسمت در مورد یک
سایت تجارت الکترونیک مستقیم میزان کنترل شما بر فروشگاه شما است. شما قادر خواهید بود تقریباً هر جنبه از سایت تجارت الکترونیک خود را از جمله شکل و ظاهر فروشگاه خود شخصی سازی کنید. اما این انعطاف پذیری می تواند روند شروع کسب و کار آنلاین را نیز پیچیده تر کند.
بر تجربه کاربر تمرکز کنید. بزرگترین ملاحظات شما در مورد یک سایت تجارت الکترونیکی، راه اندازی وب سایت شما برای ارائه بهترین تجربه کاربر است. انتخاب درست طراحی وب و همچنین اطمینان از مناسب بودن نرم افزار سبد خرید برای تجارت شما بسیار مهم است. حتما گزینه های مختلف سبد خرید موجود را بررسی کنید، از Shopify گرفته تا X-Cart و موارد دیگر.
آیا شما نیاز به ساخت از ابتدا دارید؟ همچنین به خاطر داشته باشید که بسته به شغل خاص شما، ممکن است احداث (یا پرداخت هزینه برای ساخت یک شخص) یک سایت از ابتدا ضروری باشد یا نباشد. به خصوص هنگامی که در مراحل اولیه هستید، گزینه هایی مانند Squarespace و Shopify با ارائه الگوهایی که اگر دانش HTML یا کدگذاری به آنها نیاز چندانی نداشته باشد، روند راه اندازی سایت تجارت الکترونیکی را ساده می کنند.
استفاده از بازار
بازارهای تجارت الکترونیکی شخص ثالث بیشتر، مانند eBay ، Etsy ، Amazon و حتی Airbnb یا Fiverr، بسته به محصول یا خدمات شما، بیشتر در دسترس است. ایجاد یک تجارت از طریق یکی از آن بازارهای تجارت الکترونیکی می تواند ساده تر باشد، زیرا مجبور خواهید بود تصمیمات کمتری بگیرید و نیازی به ساختن وب سایت خود ندارید، از الگوی موجود استفاده خواهید کرد.
با این حال، به یک روش یا روش دیگر، در پایان برای استفاده از آن سیستم عامل شخص ثالث هزینه پرداخت خواهید کرد. برخی از سایت ها با توجه به تعداد لیست کالاهایی که هر ماه استفاده می کنید، هزینه دریافت می کنند و برخی دیگر مانند Airbnb هنگام پذیرش رزرو از شما هزینه خدمات دریافت می کنند.
جوانب مثبت و منفی را ارزیابی کنید. این واقعیت که مشتریان شما باید برای خرید از شما به شخص ثالث مراجعه کنند، مزایا و اشکالاتی دارد. اگر شما به اجاره املاک تعطیلات خود علاقه دارید، استفاده از بستر Airbnb به این معنی است که به دلیل محبوبیت روزافزون Airbnb، احتمالاً برای هر کسی پیدا کردن شما هنگام جستجوی محل اقامت در منطقه شما آسان تر خواهد بود.
همچنین مقایسه محصولات مشابه برای مصرف کنندگان آسان تر است، که باعث می شود توانایی شما در تمایز یافتن از اهمیت بیشتری برخوردار شود. به عنوان مثال، اگر مشتری احتمالی تخته های برش را در سایت جستجو می کند ، از Etsy برای فروش تخته های برش دست ساز استفاده کنید، آنها صدها یا هزاران لیست نسبتاً مشابه را از بین می برند.
بر آنچه شما را برجسته می کند تمرکز کنید. اگر از بازار تجارت الکترونیک استفاده می کنید، توجه ویژه ای به کیفیت تصاویر استفاده شده در صفحه خود داشته باشید. عکاسی خوب از محصول می تواند لیست شما را از هم متمایز کند. اما به یاد داشته باشید، میزبانی سایت تجارت الکترونیکی شخصی شما نیز برای استفاده از تصاویر متوسط مجانی نیست. در هر صورت، مشتریان برای ایجاد نظر درباره ارزش محصول یا خدمات شما، به تصاویر اعتماد می کنند.
بستر مناسب را انتخاب کنید. آیا تا به حال سعی کرده اید یک نقاشی رنگ روغن 10000 دلاری را در بازار کشاورزان بفروشید؟ کاملاً غیرممکن نیست، اما بسیار نادر است. توجه کنید که آیا بازار مورد نظر شما افراد جمعیت شناختی مورد نظر شما را جذب می کند یا خیر.
همچنین به خاطر داشته باشید که در واقع یک
پلتفرم وجود ندارد که برای هر نوع مشاغل مناسب باشد. وقت بگذارید و در مورد بهترین مورد تحقیق کنید. اگر هنر یا صنایع دستی می فروشید، به دنبال سکویی باشید که توسط سایر هنرمندان استفاده شود. اگر کتاب های طنز دست دوم می فروشید، به دنبال بستری باشید که بسیاری از خریداران را که قصد خرید کتاب های طنز دست دوم را دارند، به خود جلب کند. تقریباً هر سیستم عامل لیست ممنوع مخصوص به خود را دارد.
در مورد یک اسم تصمیم بگیرید.
تصمیم گیری در مورد نام تجاری و
ثبت نام دامنه شما باید به صورت توامان انجام شود. آخرین چیزی که می خواهید این است که بدانید یکی یا دیگری (دامنه ای که خریداری کرده اید یا نامی را که انتخاب کرده اید) در برخی از مشاغل دیگر ثبت شده است.
داشتن نام دامنه فواید واضحی دارد که همان نام شرکت یا محصول شماست. شما می خواهید در هنگام جستجوی آنلاین شما، پیدا کردن شما را تا حد ممکن آسان کنند. اگر از یک پلت فرم آنلاین مانند Etsy یا eBay استفاده می کنید، وقتی نام ویترین فروشگاه خود را می گیرید، همین امر است.
سایت خود را بسازید.
در برخی موارد، ایجاد سایت خود قطعاً منطقی خواهد بود. اگر در حال ساخت یک محصول آنلاین واقعی هستید، مانند یک محصول SaaS ، تیم شما احتمالاً مهارت های لازم برای ساخت وب سایت بازاریابی شما را دارد.
اگر شما به راحتی از وب به عنوان بستری برای فروش کالاهای آنالوگ (مثلاً لباس یا جعبه غذای اشتراک) یا خدماتی مانند مشاوره، خدمات طراحی یا حتی اجاره تعطیلات) استفاده می کنید، ممکن است از استفاده از یک بستر موجود سود بیشتری ببرید، یا حداقل یک گزینه تجارت الکترونیکی الگوبرداری شده، بنابراین شما از ابتدا شروع نمی کنید.
در راه اندازی کسب و کار آنلاین، استخدام یک
شرکت طراحی وب همیشه یک گزینه است. در هر صورت، به یاد داشته باشید که ابتدا ساخت سایت حداقل محصول مناسب هرگز فکر بدی نیست. به این معنی است که شما مجبور نیستید یک سایت 100 درصدی درست بیرون دروازه بسازید. در ابتدا با استفاده از گزینه کم هزینه تر، فرضیه خود را مبنی بر قابل فروش بودن محصول یا خدمات خود آزمایش کنید.
آن را برای تلفن همراه مناسب کنید.
هنوز می توان وب سایت هایی را ساخت و از الگوهایی استفاده کرد که برای موبایل مناسب نیستند. به طور کلی می توانید تصور کنید که این یک ایده بد است. با وجود این که تصمیم دارید حضور آنلاین خود را ایجاد کنید، از ایجاد آن برای تلفن های موبایل صرف نظر نکنید.
اگر سایت شما برای تلفن همراه بهینه نشده باشد، کاربران شما وقتی می خواهند شما را از طریق تلفن های خود پیدا کنند، تجربه مثبت کمتری خواهند داشت، اما Google همچنین شما را در نتایج جستجو جریمه خواهد کرد، به این معنی که برای مشتریان جدید پیدا کردن به صورت ارگانیک سخت تر خواهید بود.
به کیفیت تصویر توجه کنید.
تصاویر ضعیف روشن یا نگاشته شده در سایت شما کاری برای ایجاد اعتبار شما انجام نمی دهند، چه در حال فروش محصولات، ایده ها یا تجربیات باشید، یا استفاده از تصاویر با کیفیت بالا ،تفاوتی ایجاد نمی کند.
اگر کالاهایی می فروشید، یا یک فریلنسر استخدام کنید تا کار را به درستی انجام دهد یا در تجهیزاتی که برای گرفتن و ویرایش عکس های با کیفیت بالا نیاز دارید سرمایه گذاری کنید. اگر مطمئن نیستید که توانایی تهیه تصاویر حرفه ای را دارید، با آموزشگاه هایی مشورت کنید تا ببینید آیا دانش آموزانی وجود دارد که به دنبال یادگیری و ساخت نمونه کارهای خود هستند که هزینه آنها کمتر از افراد حرفه ای استوار است.
به وبلاگ نویسی فکر کنید.
بازاریابی محتوایی (وبلاگ نویسی) ممکن است بخشی از برنامه اولیه بازاریابی شما باشد. نکته کلیدی در اینجا حفظ گزینه است. اگر سایت خود را از ابتدا می سازید یا از الگوی تجارت الکترونیکی از طریق Squarespace یا شخص دیگری استفاده می کنید، حتماً سایت را به گونه ای بسازید که افزودن وبلاگ بازسازی اساسی نباشد.
کسب درآمد و مشارکت های وابسته را در نظر بگیرید.
کسب درآمد از سایت تجارت الکترونیکی خود از طریق مشارکت های وابسته و تبلیغات در محل، نکته قابل تاملی است.
اگر تصمیم دارید تبلیغات شخص ثالث را در سایت خود قرار دهید، به آرامی شروع کنید، به خصوص اگر سایت شما در ابتدا مینیمالیست باشد. شما نمی خواهید مشتریان احتمالی نسبت به آنچه در واقع می خواهید در سایت خود بفروشید گیج شوند.
آن را تنظیم نکنید و فراموشش کنید.
وقتی سایت خود را راه اندازی می کنید، اگر خود میزبان آن باشد، Google Analytics را تنظیم کنید یا بررسی کنید که آیا راه حل شخص ثالث شما می تواند ماهانه اطلاعاتی در مورد عملکرد سایت شما ارائه دهد. از این داده ها برای آزمایش تغییرات اندک در سایت خود استفاده کنید که ممکن است بر فروش شما تأثیر بگذارد.
5- قانونی جلوه دهید.
برای اطمینان از قانونی بودن تجارت خود باید چند مرحله انجام دهید. در حالی که به طور کلی، قوانین مشابهی با مشاغل خشت و ملات در مورد مشاغل آنلاین اعمال می شود، اما تفاوت های ظریفی وجود دارد.
در مورد مقررات تجارت آنلاین اطلاعات بیشتری کسب کنید.
مهمترین وجه تمایز در مورد انجام تجارت آنلاین در مقابل حضوری، قانون تجارت آنلاین است. این قوانین توزیع اطلاعات شخصی مشتری شما و همچنین سایر قوانین مربوط به حریم خصوصی و مالکیت معنوی را در نظر گرفته است. SBA خلاصه ای از مشخصات
قانون تجارت آنلاین را ارائه می دهد، بنابراین مطمئن شوید که قبل از شروع تجارت آنلاین خود ، آنها را مسواک بزنید.
تجارت خود را ثبت کنید.
تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید ساختار قانونی شرکت خود را تنظیم کنید. بسیاری از مشاغل ایجاد یک LLC را انتخاب می کنند، اما تحقیقات خود را انجام دهید تا بفهمید کدام یک برای شما بهترین است. الزامات خاص دولت ، به طور طبیعی ، ایالت به ایالت دیگر متفاوت است.
درباره تعهدات مالیاتی برای راه اندازی مشاغل آنلاین اطلاعات کسب کنید.
آیا تجارت خود را از خانه خود انجام می دهید؟ اگر
مشاغل آنلاین انجام دهید، احتمالاً وجود دارد. به همین ترتیب، ممکن است واجد شرایط کسر مالیات خاصی باشید. علاوه بر این شما ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خواهید بود، بنابراین بهتر است قبل از راه اندازی مشاغل آنلاین خود با یک وکیل مشورت کنید و مطمئن شوید که همه شما تحت پوشش مالی قرار دارید.
حفظ تجارت آنلاین خود
در نهایت، شروع یک تجارت آنلاین مانند شروع کار با ویترین فروشگاه فیزیکی است. شما هنوز هم باید ایده خود را تأیید کنید، برنامه ریزی تجاری انجام دهید و از ابتدا مطمئن شوید که
تعهدات مالیاتی خود را درک می کنید. فقط اهمیت ایجاد یک وب سایت کاربردی و قرار دادن آن در مقابل بازار هدف خود را دست کم نگیرید.
اگر هنگام کار بر روی برنامه تجاری خود به برخی از الهامات نیاز دارید، ممکن است بخواهید برخی از نمونه
برنامه های فروشگاه آنلاین ما را بررسی کنید. حتی می توانید الگوی
طرح کسب و کار رایگان را بارگیری کنید تا هنگام کار با برخی از مثالهای طرح کسب و کار پر شود.
اگر کمک بیشتری می خواهید، ممکن است بخواهید الگوی طرح تجاری ما را که از طریق نرم افزار LivePlan در دسترس ما است، بررسی کنید. همچنین می توانید از مشاوره برنامه تجاری LivePlan بازدید کنید، که به شما یک برنامه تجاری حرفه ای را می دهد که توسط MBA در پنج روز کاری نوشته شده است.
6- یک اعتبار تخصصی برای خود ایجاد کنید.
برای راه اندازی کسب و کار آنلاین، مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار سایت های دیگر قرار دهید، بازدید بهتر و رتبه بندی بهتر موتور جستجو را مشاهده خواهید کرد. راز این است که همیشه با هر اطلاعات جزئی پیوندی به سایت خود داشته باشید.
محتوای رایگان و تخصصی را هدیه دهید. مقالات، فیلم ها یا هر محتوای دیگری را که برای مردم مفید باشد، ایجاد کنید. این مطالب را از طریق فهرست مقاله های آنلاین یا سایت های رسانه های اجتماعی توزیع کنید.
پیوندهای "ارسال به دوست" را در مورد محتوای ارزشمند در وب سایت خود قرار دهید. در مجامع صنعت و سایت های شبکه های اجتماعی که بازار هدف شما در آن پاتوق است، یک متخصص فعال شوید. هر سایتی که محتوای شما را ارسال می کند به سایت شما پیوند می خورد. موتورهای جستجو عاشق پیوندهای سایت های مربوطه هستند و در رتبه بندی به شما پاداش می دهند.
7- با استفاده از قدرت بازاریابی از طریق ایمیل بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید.
هنگامی که یک لیست انتخاب انتخاب می کنید، یکی از با ارزش ترین دارایی های تجارت آنلاین خود را ایجاد می کنید. مشترکین به شما اجازه می دهند برای آنها ایمیل ارسال کنید. این بدان معنی است:
- شما به آنها چیزی می دهید که آنها خواسته اند.
- شما در حال توسعه روابط مادام العمر با آنها هستید.
- پاسخ 100 درصد قابل اندازه گیری است.
- بازاریابی از طریق ایمیل ارزان تر و موثر از چاپ، تلویزیون یا رادیو است زیرا بسیار هدفمند است.
هرکسی که به سایت شما مراجعه کند و لیست شما را انتخاب کند، پیشتاز بسیار خوبی است. هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری این لیدها وجود ندارد.
8- درآمد خود را از طریق فروش مجدد و فروش منطقی افزایش دهید.
یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی، توسعه ارزش زندگی هر مشتری است. حداقل 36 درصد از افرادی که یک بار از شما خرید کرده اند در صورت پیگیری از آنها، دوباره از شما خرید می کنند. بسته شدن این فروش اول سخت ترین قسمت است. البته گرانترین آن را هم ذکر نکنید. بنابراین برای جلب مجدد خرید مجدد از فروش مایحتاج استفاده کنید:
- محصولاتی را ارائه دهید که مکمل خرید اصلی آنها باشد.
- کوپن های وفاداری الکترونیکی را که می توانند در بازدید بعدی خود استفاده کنند، ارسال کنید.
- محصولات مرتبط را پس از خرید در صفحه "متشکرم" خود ارائه دهید.
- به مشتریان خود برای وفاداری آنها پاداش دهید و آنها حتی وفادارتر می شوند.
اینترنت به قدری سریع تغییر می کند که یک سال آنلاین در دنیای واقعی برابر با حدود پنج سال است. اما اصول چگونگی راه اندازی و رشد یک تجارت آنلاین موفق به هیچ وجه تغییر نکرده است. اگر به تازگی یک کسب و کار کوچک را به صورت آنلاین شروع می کنید، به این توالی پایبند باشید. اگر مدتی آنلاین بوده اید، یک بررسی سریع انجام دهید و ببینید آیا از مرحله ای از آن غافل شده اید، یا اینکه هرگز از قبل مجبور به انجام آن نشده اید. نمی توانید با اصول کار اشتباه کنید. این مراحل را به ترتیب طی کنید تا بتوانبد کسب و کار آنلاین خود را به درستی راه اندازی کنید.