جستجو

مزایا و معایب خرید از بانه

(14 رای)
به روز رسانی: 14 آبان 1398 ساعت 18:33:25
تاریخ ثبت: 11 مهر 1398 ساعت 03:46:43
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/18806

یکی از شهرهای مرزی مابین ایران و عراق که در استان کردستان واقع شده است، شهر بانه است. بانه مرکز شهرستان بانه بوده و در 20 کیلومتری نوار مرزی ایران با عراق واقع شده است. این شهر از سمت جنوب غربی به سقز و از سمت جنوب شرقی به سردشت متصل است.


بانه با شهرهای مریوان، سقز، سردشت و اقلیم کردستان هم‌مرز بوده و دارای ارتباط مناسب جاده‌ای است. واردات کالاهای خارجی از مرز عراق و صادرات کالای ایرانی از مرز بانه، بازار پررونقی برای این شهر ایجاد کرده است. وجود این شهر باعث رونق و توسعه کسب و کار در کردستان نیز می‌شود. اما خرید از بانه مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم.


خرید از بانه- دارکوب



مزایای خرید از بانه:


بانه با موقعیت مرزی خود بازار پررونقی را برای استان کردستان به ارمغان آورده است. این بازار غربی امروزه یکی از بازارهای محبوب خرید کالاست. شهر بانه میزبان مهمانان زیادی از سرتاسر کشور است به همین علت در ادامه برخی از دلایل این استقبال سراسری را در قالب مزایای خرید از بانه عنوان می‌کنیم:



1- تنوع خرید در بانه:


تنوع محصولات و کالاها در بانه به حدی زیاد است که لازم است قبل از مراجعه به بازار فهرستی از کالاها و اجناس مورد نیاز خود را تهیه کرده تا دچار سردرگمی نشوید. لوازم خانگی پررونق‌ترین کالاهای موجود در بانه است و تنوع برند و فروشگاهها و یا مدلهای موجود آنقدر زیاد است که ممکن است شما را گیج کند پس بهتر است از قبل در مورد اجناس و کالاهای مورد نیاز خود تحقیقی انجام دهید چرا که به دلیل شلوغی بازار فروشنده اغلب اوقات فرصت پاسخگویی به تک‌تک سئوالات شما را ندارد.


در بانه از لوازم خانگی گرفته تا لوازم آرایشی و پوشاک و ... در دسترس شماست. خرید در بانه تا جایی ادامه پیدا می‌کند که جیب شما اجازه خرید را به شما بدهد.



2- خرید در چهار فصل سال:


خرید در بانه زمان نمی‌شناسد. در هر فصلی از سال که برای خرید اقدام کنید بازار کاملا پررونق و شلوغ است. اما در برخی فصول مانند بهار و عید نوروز ممکن است امکان تخفیف وجود نداشته باشد و یا حتی قیمتها بالاتر برود. اما بهتر است بدانید که قیمت خرید در بانه در فصلهای پاییز و زمستان مناسبتر از بهار و تابستان است.



3- زمان مناسب خرید در بانه:


یکی دیگر از مزایای خرید در بانه زمان مناسب خرید است. مغازه‌ها معمولا یکسره و از ساعت 8 و نیم صبح تا غروب  باز هستند. اما در هنگام صبح معمولا خرید مناسبتر است چرا که معمولا خلوتتر است.



4- قیمت ارزان‌تر برخی کالاها:


به دلیل مرزی بودن شهر بانه معمولا بسیاری از کالاها را می‌توانید با قیمت ارزان‌تری خریداری کنید. سود اقتصادی ناشی از خرید در بانه یکی دیگر از مزایای خرید از بانه است که با وجود بیش از 100 پاساژ در بانه که همگی در مجاورت یکدیگر قرار دارند علاقمندان به خرید را دست خالی برنمی‌گرداند.


بسیاری از کالاهای موجود در بانه وارداتی از شهرهای اروپایی مانند چین، ترکیه، فرانسه، تایلند، مجارستان، اندونزی و ... است و از آنجایی که به بسیاری از کالاها حق گمرک تعلق نمی‌گیرد و انصاف فروشندگان در دریافت مقدار کم سود بالاست، بنابراین با قیمت کمتری در بسیاری از اجناس و کالاها مانند پوشاک، کفش، قهوه، انواع شکلات، آبمیوه و ... مواجه می‌شوید. به جرات می‌توان گفت قیمت بسیاری از اجناس اصلی در بازار بانه از کیش، قشم و حتی دبی نیز ارزانتر است.



5- وجود وبسایتها و اپلیکیشنهای آنلاین برای خرید:


به دلیل اینکه بانه شهری با مخاطب خرید از سراسر کشور است بنابراین شما می‌توانید از وبسایتها و اپلیکیشنهای آنلاین استفاده کرده و قبل از خرید در مورد کالاهای خود اطلاعات لازم را کسب کنید. حتی می‎‌توانید فروشگاه موردنظر خود را از اینترنت پیدا کرده و بدین ترتیب در وقت خود برای گشتن در پاساژهای مختلف برای پیدا کردن یا مقایسه کالاها صرفه‌جویی کنید.



6- امکان خرید آنلاین و ارسال کالا برای شما:


اکثر فروشگاهای اینترنتی موجود در بانه امکان خرید آنلاین و پرداخت حضوری و دریافت کالا در درب منزل را برای شما فراهم نموده که این امر می‌تواند صرفه‌جویی در وقت و هزینه را برای شما به ارمغان آورد. ارسال از بانه به سراسر کشور همراه با پرداخت در درب منزل یکی از مزایای خرید از بانه است.



معایب خرید از بانه:


اما خرید از بانه با تمام مزیتهایی که در خود دارد معایبی نیز به همراه دارد که در ادامه به چند مورد از آنها می‌پردازیم:



1- احتمال ارسال کالای تقلبی با خریدهای غیرحضوری:


شاید تبلیغات فروش مستقیم از بانه و ارسال رایگان به سراسر کشور برای شما وسوسه کننده باشد اما آیا شما می‌توانید کالایی که به دستتان می‌رسد را از همه نظر تضمین کنید؟ آیا جنسی که دریافت میکنید واقعا برند است یا نمونه فیک و تقلبی کالا یا محصول است که با ظرافت ساخته شده و گاها برچسب اطمینان هم دارد؟


این تبلیغات معمولا بر روی لوازم خانگی بیشتر از سایر کالاها انجام می‌شود. فروش لوازم خانگی متعددی مانند یخچال، کولر گازی، تلویزیونهای LED، انواع لوازم آشپزخانه مانند micro wave، اجاق گاز، سینک، آبمیوه‌گیری، آرام‌پز و . . . که همگی با برچسب برندهای معروف و با کیفیت خارجی ارائه می‌شوند.


اما خرید یک کالا یا وسیله برند آنهم با قیمت پایین‌تر از قیمتهای اصلی وسوسه کننده است و فروشندگان برخی از وسایل و کالاها این ادعا را دارند که کالا مستقیم از مرز وارد شده و از بانه به تهران می‌رسد به همین علت هزینه گمرک را برای واردات نمی‌پردازند بنابراین قیمت کالا پایین تر است. اما آیا در این روزها که شرایط اقتصادی و ارزی کشور در نوسان است واردات کالا با این هزینه‌های ارزی و دلاری واقعا به صرفه است که فروشندگان را قادر به تقبل این هزینه ها کند؟


1


این سخنان جملاتی است که محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی بانه اعلام کرده است که اکثر این کالاها اصلا از بانه نمی‌آیند و به طور معمول در همین تهران بسته‌بندی می‌شوند و با شابلون، نشان برندهای مختلف را روی محصول حک کرده و به اسم کالای خارجی وارد شده از مرز و ارسال از بانه به دست شما می‌رسد.


بنابراین به شدت مراقب خریدهای اینترنتی یا تلفنی خود باشید. یکی از معایب خرید از بانه و یا سایر شهرها به صورت غیر حضوری همین موضوع ارسال کالای تقلبی است. مراقب باشید که به بهانه مشاهده چند عکس و تبلیغات چشم‌گیر یک کالای برند، کلاه سرتان نرود.



2- محدودیت حمل بار:


اگر به شکل حضوری از بازار بانه خرید می‌کنید باید مراقب میزان خرید کالاهای خود باشید. محدودیت حمل بار یکی دیگر از معایب خرید از بانه است. اگر میزان و تعداد کالاهای خریداری شما در حد نیاز شخصیتان باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اگر تعداد جین کالای خریداری شما بیش از حد باشد یا اینکه بیش از دو کالای سنگین مانند تلویزیون، ماشین ظرفشویی و ... را خریداری کرده باشید، خرید شما نوعی قاچاق محسوب شده و کالای خریداری شده از شما گرفته می‌شود. پس مراقب میزان خریدتان باشید.



3- تقلبی بودن برخی از کالاها در بانه:


در هنگام خرید حضوری از بانه به برخی از کالاها مانند لوازم آرایشی به شدت دقت کنید. بسیاری از لوازم آرایشی موجود در بانه تقلبی و گاها تاریخ گذشته است و از آنجایی که بسیاری از لوازم آرایشی امکان تست ندارند بنابراین  این خریدها معمولا ریسکی است. پیشنهاد ما خرید لوازم آرایشی دارای برچسب اطمینان و از مراکز معتبر یا داروخانه‌هاست. استفاده از محصولات و لوازم آرایشی بی‌کیفیت و تقلبی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به پوست و موی شما وارد کند.



4- گارانتی خرید در بانه:


بسیاری از کالاها و اجناسی که در بانه خریداری می‌شوند دارای گارانتی و ضمانت اصالت کالا نیستند بنابراین نمی‌توانید ادعایی در مورد خرابی یا تقلبی بودن کالا داشته باشید یا در صورت بروز مشکل، کاملا برای شما بلااستفاده می‌شوند. بنابراین عدم ارائه گارانتی خرید یکی دیگر از معایب خرید از بانه است. باید توجه داشته باشید که در صورت عدم وجود گارانتی و اصالت کالا، حتی اگر کالاهای ارسال شده از بانه برای شما دچار نقص و خرابی شود، امکان بازگرداندن یا پس دادن آن به سختی مقدور خواهد بود.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

خرید کالای اساسی از اینترنت

اگر به یکی از فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور مراجعه کنید، خواهید دید که در بخشی از آن قسمتی وجود دارد که می توانید...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

ثبت آگهی رایگان خرید و فروش

بسیاری از مردم برای معرفی خود و کسب و کارشان اقدام به ثبت آگهی رایگان در وب سایت های ارائه دهنده خدمات مربوط به آگهی...

اصلی‌ترین معایب نتورک مارکتینگ، همه یک‌ چیز می‌گویند؛ همه چیز را نمی‌گویند

هر شغلی داشته باشید و یا حتی اگر خانه دار باشید، عجیب نیست که به دنبال معایب نتورک مارکتینگ بگردید. تعدادشان زیاد...

خرید کالا های دست دوم در اینترنت

در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد های خرید کالاهای دست دوم در اینترنت آشنا کنیم. گاهی اوقات شرایط باعث می شود...

خرید عمده کالا از اینترنت

خرید عمده کالا از اینترنت یکی از اصطلاحاتی است که این روزها زیاد به گوش می خورد. اما منظور از این عبارت چیست؟ چه...

خرید فالوور اینستاگرام

شما می توانید برای حساب اینستاگرام خود فالوور خریداری کنید. خدمات ارزان بسیاری وجود دارد که به شما امکان می دهد...

نحوه خرید بیت کوین به صورت آنلاین

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که آنقدر تعریف بیت کوین را از این و آن شنیده باشید که شما هم به خرید بیت کوین ترغیب...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد