جستجو

مشاغل پر درآمد اینترنتی در ایران کدامند؟

(13 رای)
به روز رسانی: 21 مهر 1399 ساعت 15:17:59
تاریخ ثبت: 19 مهر 1399 ساعت 22:58:31
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/39564

در دو دهه گذشته مشاغل اینترنتی نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان مورد توجه و استقبال فراوانی قرار گرفته است. این استقبال در ماههای اخیر با تعطیلی بسیاری از مشاغل و نگرانی در مورد به خطر افتادن سلامتی فردی و اجتماعی و با توجه به اپیدمی کووید ۱۹ به اوج خود رسید.


در این مطلب قصد داریم به مشاغل پردرآمد اینترنتی در کشورمان بپردازیم تا از این طریق بتوانیم به شما در انتخاب یک راه حل مناسب برای کسب درآمد استثنائی از طریق اینترنت کمک کنیم.



ضرورت داشتن یک شغل اینترنتی


قبل از آنکه پردرآمدترین مشاغل اینترنتی را نام ببریم، بهتر است ابتدا بگوییم که چرا اصلا باید یک شغل اینترنتی داشته باشیم.


 جالب است بدانید که امروزه بخش عمده ای از کسانی که در جهان جزو اقشار پر درآمد محسوب می شوند، در هیچ شرکتی مشغول به کار نیستند و صرفاً با یک اینترنت پرسرعت و شاید یک خط موبایل کار خود را آغاز کرده اند. این افراد به این نتیجه رسیده اند که برای رسیدن به استقلال مالی باید کمی شجاعتر باشند. این نکته را در ذهن داشته باشید که رسیدن به درآمد خوب از طریق کسب و کار اینترنتی نیاز به صبوری و پشتکار فراوان در ابتدای راه دارد.



پردرآمدترین مشاغل اینترنتی در ایران


شغل های زیادی را می توان در دسته بندی مشاغل اینترنتی قرار داد، اما مهم این است که این روش کسب درآمد باید در مقابل زمان و انرژی ای که برای آن صرف می کنید، ارزشمند باشد. بعضی از این مشاغل نیازمند مهارتهای خاصی هستند، اما شما به راحتی می توانید این مهارت ها را به صورت خود آموز و یا با استفاده از کلاسهای آموزشی یاد بگیرید و با اضافه کردن چاشنی تجربه به آن به یکی از برترین های رشته خود بدل شوید.


 

سودآورترین مشاغل اینترنتی

طراحی سایت


باید بگویم که امروزه دیگر برای طراحی یک سایت خوب نیاز به بلد بودن زبانهای برنامه نویسی پیشرفته ندارید. البته که دانستن آنها می تواند به شما برای گرفتن سفارش های بیشتر کمک کند یا در آمد شما را بالاتر ببرد، اما با روی کار آمدن قالبهای آماده و یا CMS هایی که در بازار وجود دارد، طراحی سایت آنقدرها هم کار تخصصی‌ ای نیست. شما با دانستن مهارت ‌های اولیه استفاده ار کامپیوتر می توانید تبدیل به یک طراح سایت موفق با درآمد مناسب تبدیل شوید.



فروشگاه آنلاین


شما به راحتی بابت پرداخت هزینه هایی مانند اجاره ملک، مالیات، شارژ ماهیانه مجتمع تجاری و بسیاری از موارد دیگر، می توانید اقدام به تاسیس یک فروشگاه آنلاین کنید. فروشگاه آنلاین شما می تواند علاوه بر فعالیت در صفحه اینستاگرام، بر روی سایت هم قرار بگیرد. البته بدین منظور توصیه می کنیم علاوه بر دریافت یک درگاه پرداخت امن و یا یک درگاه واسط، اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی هم بکنید تا مشتریان بتوانند با خیال آسوده از شما خرید کنند.



تولید محتوا


اگر دستی به نوشتن دارید یا استفاده از نکات نگارشی را بلدید، یکی از راحت ترین روشهای کسب درآمد اینترنتی برای شما تولید محتواست. البته تولید محتوا فقط محدود به تولید محتوای متنی نیست و شامل تهیه کلیپهای ویدیویی یا فایلهای صوتی هم می باشد. شما می توانید در ابتدای راه از تولید محتواهای سایتهای موفق و یا شبکه های اجتماعی برندهای شناخته شده ایده بگیرید تا کم کم چشمه خلاقیت شما شروع به جاری شدن کند. بخصوص اگر به زبان انگلیسی و یا زبانهای دیگر مسلط هستید، در آمد شما  چندین برابر خواهد شد.



مدیر شبکه های اجتماعی


امروزه دیگر صاحبان مشاغل به قدرت اعجاب انگیز شبکه های اجتماعی و اقیانوس مشتریان بالقوه آن پی برده اند. به همین خاطر است که در سایتهای کاریابی به آگهی‌های استخدام زیادی تحت عنوان، مدیر شبکه های اجتماعی یا مدیر اینستاگرام برخواهید خورد. جالب اینجاست که توانایی در این شغل فقط نیاز به دانستن چند تکنیک ساده، کمی خلاقیت و اندکی روابط اجتماعی دارد.



طراحی قالبها و افزونه های وردپرس


پیشتر طراحی سایت را به عنوان یکی از پردرآمدترین روشهای کسب درآمد از طریق اینترنت معرفی کردیم. یکی از روشهای طراحی سایت بدون نیاز به کدنویسی استفاده از وردپرس و قالبهای آن است. حتما دیده اید که بسیاری از سایتها اقدام به فروش قالبهای آماده جهت رفاه کار طراحان سایت می کنند. این خود یک روش کسب درآمد از طریق اینترنت است.



سئو و بهینه سازی سایت


حالا که دنیای کسب و کار پر شده است از وب سایتها و وبلاگهایی با موضوعات مختلف، رقابت بر سر بیشتر دیده شدن نیز افزایش پیدا کرده است. به همین منظور کسب و کارها به دنبال قرار گرفتن در صفحات اول موتور جستجوی گوگل هستند. شما می توانید با یادگرفتن مهارتهایی جهت بهینه سازی سایت یا اصطلاحاً سئو، یک روش کسب درآمد شیرین و جذاب داشته باشید. اتفاقاً یاد گرفتن این نکته ها ساده است و با کمی تجربه می توانید سرعت خود در این کار را بالا ببرید.



مشارکت در فروش از طریق وبسایت


در این روش که در حال حاضر در دنیا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است شما می توانید محصول یک برند و یا خدمات یک شرکت را در سایت خود تبلیغ کنید. سپس از افزونه هایی استفاده کنید که به مالک آن کسب و کار کمک می کند تا متوجه شود چگونه خریدار به سمت آنها هدایت شده است. به عبارت ساده تر این افزونه ها مشخص می کند که مشتری با کلیک بر روی تبلیغی که در سایت شما بوده است، توانسته به سایت آنها ورود کند. به ازای این کار شما پورسانتی از طرف خریدار دریافت خواهید کرد.


روشهای کسب درآمد از طریق اینترنت



خرید و فروش دامین


شما می توانید در سایتهایی که دامنه ها را به حراج می گذارند، ثبت نام کنید و به ازای خرید دامنه با قیمت ارزان و فروش آن با قیمت بالاتر به درآمد خوبی دست پیدا کنید. هرچند به ظاهر این روش ممکن است خیلی هم روش خوبی به نظر نرسد اما جالب است بدانید که بسیاری از افراد از همین طریق و با انجام چند فروش خوب توانسته اند به درآمد قابل ملاحظه ای دست پیدا کنند. بسیاری از کسب و کارها حاضرند برای در اختیار داشتن یک دامنه متناسب با کارشان مبلغ بالایی را پرداخت کنند.



برنامه نویس اندروید


کافیست سری به نرم افزارهای ارائه دهنده اپلیکیشن های موبایل مانند بازار یا گوگل استور بزنید و با دریایی از نرم افزارها و اپلیکیشن مواجه شوید. منتها برای اینکه بتوانید کمی متمایزتر از دیگران شوید و اپلیکیشن شما به گزینه های اول در زمینه خود بدل شود، باید کمی خلاقانه تر از دیگران رفتار کنید و بتوانید اپلیکیشن جذابتر و با فضای کاربری راحت تری ارائه دهید.



دستیار مجازی


بعضی از افراد هستند که برای انجام کارهای روزانه خود همانند چک کردن ایمیل نیاز به کمک دارند، اما نمی­خواهند کسی را برای این کار استخدام نمایند. البته اگر مهارتهای بالاتری داشته باشید شاید بتوانید کمی فراتر از یک دستیار معمولی عمل کنید و درآمد بهتری نیز از این روش بدست آورید.


وب سایتی با نام Upwork به عنوان معتبرترین سایت در این زمینه است. شما هم اگر به زبانهای دیگر مسلط هستید، می توانید از این طریق به درآمدهایی حتی به دلار و یورو برسید.



اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی


 منظورکسی است که به تبلیغ کسب و کارهای افراد و شرکتهای مختلف در قالب پستهای مختلف و یا استوری می پردازد. البته این نوع کسب درآمد می­تواند از طریق وبسایت نیز انجام شود اما در کشور ما استفاده از شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام بسیار متداولتر است.


این نوع کسب درآمد زمانی نتیجه ایده ­آل­‌ تری دارد که شما در صفحات خود دنبال کننده بیشتری داشته باشید.


شما می توانید با دیدن صفحات اینستاگرامی افراد معروف و اینفلوئنسرهای برتر دنیا از آنها الگو بگیرید تا به یک فرد حرفه ای در این صنعت بدل شوید.



برگزارکننده دوره های آنلاین و مجازی


 اگر مهارتی دارید که فکر می کنید می تواند به دیگران کمک کند، آنها را در قالب فایلهای ویدیویی، آماده فروش کنید. بهترین راه برای کسب درآمد از این طریق، به غیر از تبلیغات در سایتها و شبکه های اجتماعی خودتان، این است که یک قسمت از جلسات آموزشی خود را بصورت رایگان در سایتتان قرار دهید تا مشتریان شما با دیدن آن متوجه سطح دانش و نحوه تدریس شما شوند. یا اینکه خلاصه ای از جلسات خود را با یک ادیت حرفه ای و جذاب در سایتهایی مانند آپارات قرار دهید.



سخن آخر


تردیدی نیست که لیست مشاغل اینترنتی می تواند بسیار بلندتر از این باشد. اما ما در اینجا به مواردی اشاره کردیم که هم درآمد بالاتری دارند و هم انجام آنها هزینه و ابزار خاصی را احتیاج ندارد. اگر بخواهید در کنار موارد فوق روشهای دیگری را نیز بررسی کنید، می توان به کسب درآمد از طریق، بارگزاری ویدیوهای چند ثانیه ای برای پخش شدن در بخش اول ویدیو آپارات یا یوتیوب، فروش لایک و فالوور اینستاگرام، طراحی گرافیک، معلم خصوصی از راه دور و یا  پشتیبان وب سایت اشاره کرد.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا

یه نظر شما پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا ؟ آیا می توان از این شرایط درآمدی را کسب کرد؟ در زمان حال به دلیل شیوع...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

چگونه وب سایت پر درآمد داشته باشیم؟

امروزه مدیریت یک سایت پر درآمد و تبدیل کردن آن به منبع درآمد کمی دشوار شده است. شما می توانید با رعایت اصول و نکات...

کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

کسب درآمد از اینترنت چگونه ممکن است؟ دیدن تبلیغات چگونه باعث می شود کسب درآمد کنیم؟ چطور می توانیم درآمد دلاری...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

در حال حاضر قابلیت ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، یک مزیت فوق العاده برای کسب و کار های تجاری محسوب می شود...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد