به روز رسانی: 12 مرداد 1399 ساعت 12:32:59
تاریخ ثبت: 09 تیر 1399 ساعت 14:55:37
قبل از معرفی شاخه های
دیجیتال مارکتینگ باید ابتدا با مفاهیم اولیه آن آشنا شویم. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به معرفی دیجیتال مارکتینگ و شاخه های مختلف آن بپردازیم.
دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی دیجیتال جزئی از بازاریابی است که از اینترنت و فناوری های دیجیتال مبتنی بر اینترنت مانند رایانه های رومیزی، تلفن های همراه و سایر رسانه ها و سیستم عامل های دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می کند. توسعه این روش باعث تغییر روش استفاده برندها و مشاغل از فناوری برای بازاریابی شد.
از آنجا که سیستم عامل های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های بازاریابی و زندگی روزمره گنجانده می شوند و کاهش مراجعه به مغازه های فیزیکی، از دستگاه های دیجیتال استفاده می شود، کمپین های بازاریابی دیجیتال رواج پیدا کرده است. در این سیستم از روش های زیر استفاده می شود:
- بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو
- بازاریابی موتورهای جستجو
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی تأثیرگذار
- اتوماسیون محتوا
- بازاریابی تبلیغاتی
- بازاریابی مبتنی بر داده
- بازاریابی تجارت الکترونیکی
- بازاریابی رسانه های اجتماعی
- بهینه سازی رسانه های اجتماعی
- بازاریابی مستقیم پست الکترونیکی
- تبلیغات صفحه نمایش
- کتاب های الکترونیک
- دیسک های نوری
- بازی ها
دیجیتال مارکتینگ به کانال های غیر اینترنت و
رسانه های دیجیتالی مانند تلویزیون ، تلفن های همراه (اس ام اس و MMS) و... نیز گسترش یافته است. گسترش کانال های غیر اینترنت بازاریابی دیجیتال را از بازاریابی آنلاین متمایز می کند.
دارایی های بازاریابی دیجیتال
تقریباً هر چیزی می تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. در واقع هر چیزی که بتواند به سادگی برای بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد جزء دارایی های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. بسیاری از این ابزار به سادگی در دسترس افراد هستند، در صورتی که درک درستی از آن ها وجود ندارد. در اینجا فقط چند مثال آورده شده است:
- وب سایت شما
- دارایی های مربوط به برند (آرم ، نماد ، کلمات اختصاری و غیره)
- محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدیویی ، نمایش محصول و غیره)
- تصاویر (اینفوگرافیک ، عکس محصول ، عکس شرکت و غیره)
- محتوای نوشتاری (پست های وبلاگ ، کتاب های الکترونیکی ، توضیحات محصول و غیره)
- محصولات یا ابزارهای آنلاین ، ماشین حساب ، محتوای تعاملی و غیره
- صفحات رسانه های اجتماعی
تقریباً تمام موارد بازاریابی دیجیتال در یکی از این دسته ها قرار می گیرند ، اما بازاریابان باهوش دائماً روش های جدیدی برای دستیابی به مشتریان ارائه می دهند ، بنابراین این لیست همواره در حال تغییر و رشد است!
معرفی شاخه های بازاریابی دیجیتال
لیست
استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیز به طور مداوم در حال تحول است ، اما در اینجا برخی از استراتژی هایی که اکثر مشاغل از آنها استفاده می کنند آورده شده است:
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در واقع یک اصطلاح گسترده است که شامل هر نوع دیجیتال مارکتینگ که در آن می توانید برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می کند هزینه پرداخت کنید. به عنوان مثال، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام "تبلیغات جستجوی پولی" است. تبلیغات فیس بوک شکل دیگری از تبلیغات PPC به نام "تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی" است.
تبلیغات در نتایج جستجوی درخواست شده
گوگل ، Bing و یاهو به شما امکان می دهند تبلیغات متنی را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) خود اجرا کنید. این تبلیغات یکی از بهترین راه ها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه است که به طور فعال در جستجوی یک محصول یا خدمات مانند شما هستند.
بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو (SEO)
اگر نمی خواهید هزینه ای برای حضور در SERP ها بپردازید ، می توانید از صفحات یا پست های وبلاگ در سایت خود به صورت ارگانیک نیز استفاده و از بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو (SEO) استفاده کنید. لازم نیست که برای هر کلیک مستقیم پرداخت کنید ، اما گرفتن یک صفحه برای رتبه بندی معمولاً زمان و تلاش زیادی را می طلبد.
اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، لینکدین ، پینترست و اسنپ چت به شما امکان می دهند تبلیغات خود را در سایت آنها اجرا کنید. تبلیغات در رسانه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی با مخاطبان بسیار مناسب است که ممکن است از وجود تجارت ، محصول یا خدمات شما آگاه باشند.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی در رسانه های اجتماعی، همانند سئو راهی آزاد و ارگانیک برای استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر برای بازاریابی تجارت شما است و درست مانند سئو ، بازاریابی ارگانیک در کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی زمان و تلاش زیادی را می طلبد ، اما در دراز مدت می تواند نتایج بسیار ارزانتری را به شما ارائه دهد.
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هنر و دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شما است. در بیشتر مواقع ، مشاغل از CRO استفاده می کنند تا از ترافیک وب سایت فعلی خود ، تعداد تعامل بیشتری (هدایت ، چت ، تماس ، فروش و غیره) دریافت کنند.
بازاریابی محتوا یکی دیگر از اصطلاحات گسترده بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی محتوا شامل هرگونه تلاش دیجیتال مارکتینگ است که از دارایی های محتوا (پست های وبلاگ ، اینفوگرافی ، کتابهای الکترونیکی ، فیلم ها و غیره) برای ایجاد آگاهی از برند یا درایو کلیک ، هدایت یا فروش استفاده می کند.
آیا تاکنون به انتهای مقاله ای رسیده اید و لیستی از مقالات پیشنهادی را در آن جا مشاهده کرده اید؟ آن ها تبلیغات بومی هستند. بیشتر تبلیغات بومی تحت بازاریابی محتوا قرار دارد زیرا از محتوا برای جذب کلیک استفاده می کند.
بازاریابی نامه الکترونیکی قدیمی ترین شکل
دیجیتال مارکتینگ است اما هنوز هم قوی و پرکاربرد است. بیشتر بازاریابان دیجیتال از تبلیغات ایمیل برای تبلیغ معاملات ویژه ، برجسته کردن محتوا (اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا) یا تبلیغ یک رویداد استفاده می کنند.
بازاریابی موبایل تقریباً به اندازه خود
بازاریابی دیجیتال گسترده است و با بسیاری از انواع دیگر بازاریابی همپوشانی دارد. این مورد شامل انجام همه کارهایی مانند تبلیغات درون برنامه ، ارسال پیامک و استفاده از برنامه های پیام رسانی اجتماعی و ... است. اگر قصد دارید مخاطبان جوان تر را هدف قرار دهید که تمام وقت خود را در تلفن های خود سپری می کنند، این روش بسیار مفید است.
بازاریابی از طریق اینفلوئنسر
بازاریابی اینفلوئنسر شامل مشارکت با افراد تأثیرگذار مانند افراد مشهور ، کارشناسان و چهره های پر قدرت و با نفوذ می باشد. وقتی این افراد در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام ، اسنپ چت یا یوتیوب محصول شما را به مخاطبان خود معرفی می کنند، پیروان وفادار به توصیه آن ها عمل کرده و از شما خریداری می کنند.