جستجو

مقایسه تبلیغات آنلاین با سایر روش ها

(15 رای)
به روز رسانی: 04 دی 1398 ساعت 13:59:24
تاریخ ثبت: 28 آذر 1398 ساعت 01:28:25
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/22591
در این مقاله قصد آن را داریم تا به یک مقایسه کامل و جامع ما بین تبلیغات آنلاین و سایر روش های قابل استفاده در تبلیغات دست بزنیم . در قدم نخست برای انجام درست این مقایسه باید با تعریف تبلیغ آشنا شویم.

 تبلیغ چیست :


شاید به توان ساده ترین و در عین حال صحیح ترین تعریف تبلیغات بر اساس نظر آقای فلتچر این گونه گفت: یکی از انواع روش های ارتباطی با مشتریان بالقوه و بالفعل در دنیای بازاریابی است. در واقع هر محصول یا خدمت با استفاده از شیوه ای با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده که یکی از این روش ها استفاده ار تبلیغات است.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تبلیغات تبدیل به فرایندی پیچیده شده که منجر به ایجاد ارتباط بین کسب و کار و مشتریان می شود و این ارتباط باعث انتقال پیام مربوط به معرفی کسب و کار های مختلف می گردد،در واقع می توان تبلیغات را انتقال پیام از صاحبان کسب و کار و تولید کنندگان به مصرف کنندگان دانست.

البته امروزه طیف وسیعی از انتخاب های گوناگون در اختیار تبلیغ کنندگان قرار دارد که شبکه اینترنت به تنهایی بسیاری از این شیوه ها را همچون تبلیغات بنری و کلیکی و استفاده از کمپین تبلیغاتی آنلاین و ... شامل می شود.

آنلاین و آفلاین !!!


می توان در یک دسته بندی بسیار ساده در رابطه با انواع تبلیغات آنها را در دو دسته آنلاین و آفلاین قرار داد که هر کسب و کاری با توجه به شرایط خود باید روش صحیح برای تبلیغات را انتخاب کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد.

در تعریف تبلیغات آفلاین می توان گفت هر گونه تبلیغ و آگهی که در فضایی خارج از اینترنت منتشر می شود را تبلیغ آفلاین می گویند.در واقع می توان آن را ادامه تبلیغات سنتی دانست که کسب و کارها به وسیله این نوع از تبلیغات اقدام به معرفی محصول خود بدون استفاده از فضای نت می کنند.

البته می توان برای بازاریابی به صورت آفلاین همچون هر پدیده دیگری مزایا و معایبی در نظر گرفت، از جمله مهم ترین مزایایی که می توان برای این نوع از بازاریابی در نظر گرفت همین آفلاین بودن آن است و در واقع همین که برای اجرای آن نیازی به اینترنت نیست بزرگترین مزیت است و در مقابل این مزیت البته می توان معایب گوناگونی نیز ذکر کرد من جمله این که بر خلاف تبلیغات آنلاین در این نوع از تبلیغات امکان خرید فوری برای مشتری میسر نیست و بیشتر به منظور جلب توجه مشتریان بالقوه استفاده می شود و می توان به عنوان سایر معایب این روش به زمان بر بودن نتیجه بخشی آن و همچنین هزینه های بالای اجرایی برای آن اشاره کرد.

بازاریابی آفلاین مناسب چه کسب و کاری است؟


به طور کلی کسب و کار های بزرگ و کوچک می توانند از این نوع تبلیغات برای ایجاد سر و صدا اطراف برند خود استفاده کنند.از گذشته تا به امروز بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک با استفاده از استراتژی های آفلاین سعی در گسترش بازار خود و جذب مشتری های جدید نموده اند.

البته برای کسب و کارهای کوچک و نوپا که قصد استفاده از تبلیغات آفلاین را دارند روش صحیح تر استفاده از روزنامه های محلی و آگهی های کاغذی می باشد و در مقابل بسیاری از کسب و کار های بزرگ که نیاز به معرفی خود به مشتریان بالقوه در سطح شهر های بزرگ و یا کشور را دارند استفاده از بیلبرد های تبلیغاتی سطح شهرها و یا آگهی های رادیویی، تلویزیونی بهتر است.

 انواع بازاریابی های آفلاین


تبلیغات چاپی: یک از انواع روش های متداول در بازاریابی آفلاین استفاده از تبلیغات چاپی می باشد که از گذشته های دور تا به امروز کاربرد خود را همچنان دارا بوده و یکی از انواع پر کاربرد تبلیغات آفلاین است. به طور معمول می توان این نوع از تبلیغات را به سه دسته آگهی های دوره ای، بروشورها و جزوه و همچنین روش پست مستقیم تقسیم بندی نمود.

بروشور: هنگامی از این نوع تبلیغ استفاده می شود که قرار است اطلاعات زیادی با هزینه کمتر در اختیار مشتری قرار بگیرد و در واقع زمانی که نیاز به جایی بیشتر از فضای چاپ آگهی روزنامه داریم از این شیوه استفاده می کنیم.

کارت ویزیت: که جزو روش هایی است که همچنان کاربردی بوده و می توان با ایجاد کمی خلاقیت در تهیه کارت ویزیت باعث ماندگاری کسب و کار خود در ذهن مشتری شویم.

تبلیغات چریکی: می توان این نوع از تبلیغات را این گونه تعریف کرد استفاده از کمترین امکانات و کسب بالاترین بازخورد ممکنه، که از گذشته تا به حال در موارد گوناگونی استفاده شده است.

هدایای تبلیغاتی: یکی از بهترین شیوه ها برای ماندگاری در ذهن مشتری استفاده از هدایای تبلیغاتی اما کاربردی است.

تبلیغات تلویزیونی که همگی با آن آشنایی کامل داشته و از روش های پر کاربرد از گذشته تا به امروز می باشد.

تبلیغات آنلاین:


اگر شما تبلیغی را از طریق اینترنت مشاهده می کنید می توان آن را در دسته تبلیغات آنلاین قرار داد که همچون تبلیغات آفلاین دارای مزایا و معایب گوناگونی می باشد،  به صورت کلی از مهمترین مزیت های این نوع تبلیغات به آنلاین بودن آن را اشاره داشت که منجر به دسترسی داشتن تعداد بیشتری از مشتری بالقوه می شود و همچنین هزینه تبلیغات را نسبت به تبلیغات آفلاین کاهش داده و بازخورد آن را با توجه به ضریب نفوذ اینترنت بین مردم  افزایش می دهد.

انواع روش های تبلیغات آنلاین


تبلیغات ایمیلی:در این شیوه از تبلیغات کسب و کارها اقدام به معرفی محصول خود از طریق ایمیل به مخاطبان می کنند و می توان با دو روش اقدام به تهیه لیست ایمیل کرد. اول اینکه می توان یک بانک ایمیل تهیه کرده و اقدام به ارسال پیام های تبلیغاتی خود به این لیست نمود و یا اینکه از طریق جمع آوری ایمیل اعضای وب سایت خود این شیوه از تبلیغات را اجرا کنید.

تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی: این شیوه امروزه با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی روز به روز در حال پیشرفت و رشد است به صورتی که امروزه اکثر کسب و کارها یا خود یک صفحه در شبکه های اجتماعی داشته و از طریق آن اقدام به بازاریابی محصولات خود می کنند و یا از طریق یک اینفلوئنسر اقدام به تبلیغات برای کسب و کار می کنند.

رپرتاژ خبری: به انواعی از تبلیغات گفته می شود که به صورت غیر مستقیم و از طریق یک مقاله و یا گزارش آموزشی انجام می گیرد رپرتاژ خبری می گویند که اغلب دارای لحنی از مزایای یک محصول و یا خدمت صحبت می کند.

تبلیغات همسان: در این نوع تبلیغ که نوعی از تبلیغات بنری است و در سایت های مرتبط و در کنار سایر مطالب نشان داده می شود که منجر به اعتماد سازی بیشتر در مشتری شده.

تبلیغات اپلیکیشنی: با گسترش بازار اپ های موبایل استفاده از فضایی در محیط این اپلیکیشن ها برای تبلیغات بسیار متداول شده به صورتی که امروزه یکی از شیوه های کاربردی برای تبلیغات استفاده این شیوه می باشد.

تبلیغات بنری: شیوه ای که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا با وارد شدن به هر سایتی با انواعی از این نوع تبلیغات مواجه می شویم. این نوع را بیشتر در حاشیه سایت ها استفاده می کنند.

 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

خرید و فروش سهام آنلاین

خرید و فروش سهام آنلاین یکی از سوالات رایجی است که این روزها همه با آن مواجه می شوند. با توجه به جذاب شدن بازار سرمایه...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

روش های جدید تبلیغات کدامند؟

تبلیغات را می توان یکی از شیوه های ارتباطی بین صاحبان کسب و کار با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی تعریف کرد....

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد