جستجو

نحوه کار سایت ترب و ایمالز

(17 رای)
به روز رسانی: 03 مهر 1398 ساعت 14:50:01
تاریخ ثبت: 10 شهریور 1398 ساعت 23:16:59
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/17331

در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی در ایران وجود دارد که افراد زیادی از آن‌ها خرید می‌کنند. با افزایش این سایتها، جستجو برای یافتن فروشگاهی که کالای مورد نظر کاربر را داشته باشد روزبه‌روز مشکل‌تر می‌شود.  مثلاً اگر کسی احتیاج به یک کالای تخصصی داشته باشد نمی‌تواند به ‌راحتی فروشگاهی که این کالا را به فروش می‌رساند، پیدا کند.  یا اینکه قیمت مناسب برای کالای مورد نظر خود را در میان تعداد زیاد فروشگاه‌های اینترنتی مورد بررسی قرار دهد.  برای اینکه کاربران به آسانی  بیشتری بتوانند با فروشگاه‌های مختلف اینترنتی و کالاهای آن‌ها آشنا شوند، سایت‌هایی به وجود آمده­اند. در این سایتها موتورهای جستجوگر قوی وجود دارد که با وارد کردن نام کالا در قسمت جستجو از میان فروشگاه‌های مختلف، فروشگاهی  که کالای مورد نظر در آن وجود دارد را برای کاربر میابد.  در این مقاله به آشنایی دو سایت پرطرفدار ترب و ایمالز می‌پردازیم . این دو سایت درزمینه یافتن فروشگاه‌های اینترنتی تخصص دارند که  به آسانی متقاضی را به تأمین‌کننده متصل می‌کنند.  برای اینکه بتوانید بیشتر با این دو سایت کاربردی آشنا شوید و نحوه‌ی کار این دو را بدانید به ادامه‌ی مقاله توجه کنید.


این مقاله شامل سرفصل‌های زیر است:




  • سایت ترب

  • سایت ایمالز

  • تفاوت­های سایت‌های ترب و ایمالز


سایت ترب


سایت ترب  در سال 1394 با هدف معرفی فروشگاه‌های جدید و معتبر اینترنتی و ارائه‌ی شفاف قیمت‌ها به کاربران تأسیس شد. ترب برای سهولت کاربران خود هم دارای سایت و هم اپلیکیشن موبایل است. این سایت دارای تعداد زیادی کاربر است. در این سایت می‌توانید کالای مورد نظر خود را وارد کرده تا به شما بهترین فروشگاه با بهترین قیمت را نمایش بدهد.


در سایت ترب تمامی کالاها به صورت دسته‌بندی‌های مختلف وجود دارد. برای اینکه بتوانید در این سایت کالای مورد نیاز خود را جستجو کنید، دو راه حل وجود دارد.  یکی از طریق وارد کردن نام کالا در نوار جستجو و دیگری از طریق دسته‌بندی‌هایی که در بالای سایت وجود دارد.  این دسته‌بندی‌ها شامل: موبایل و تبلت، لب تاپ، کامپیوتر و اداری، صوتی و تصویری، لوازم خانگی، پوشاک کیف و کیفش، زیبایی و بهداشت، سلامت و پزشکی و هایپر مارکت است.


نحوه کار سایت ترب و ایمالز


برای سهولت کاربران در یافتن کالایی که با بودجه آن‌ها مطابقت داشته باشد، در گوشه‌ی سمت راست سایت، اسکرولی وجود دارد که  با تنظیم کردن آن می‌توانند کالای خود را با قیمت مد نظر بیابند.


این سایت صرفاً موتور جستجوی خرید و سرویس مقایسه قیمت است  و در خرید و فروش کالاها هیچ دخالتی ندارد.  در این سایت درگاه پرداختی وجود ندارد و تمامی فروشگاه‌ها خود به ‌تنهایی در امر خرید یا فروش دخیل هستند. تمامی فروشگاه‌هایی که در ترب عضویت دارند، دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سازمان تجارت الکترونیک نیز هستند، که نمایانگر قابل اعتماد بودن این سایت­ها است.


در این سایت قسمتی برای ثبت بازخورد و شکایات وجود دارد که اگر فروشگاهی تخلفی انجام داد یا کاربری از نحوه کار فروشگاه شکایت داشت، بتواند آن را ثبت کند. اگر فروشگاهی تعداد بالایی شکایت داشته باشد، از لیست فروشگاه های ترب حذف می‌شود.


اگر فروشگاهی علاقه به ثبت نام در این سایت را دارد، باید وارد سایت شده و گزینه ثبت فروشگاه‌ها را کلیک کند. در این صفحه از سایت ترب،  فرمی به عنوان پیش ثبت نام را پر کرده تا اطلاعات ثبت نام از طریق ایمیل به شما داده شود.  پس از تائید شرایط همکاری با این سایت، ترب برای شما پنلی تهیه می‌کند تا محصولاتتان در آن ثبت شود. برای این کار باید ابتدا پنل خود را با مبلغ 200 هزار تومان شارژ کنید،  سپس در کمتر از دو هفته تمامی محصولات شما وارد آن می‌شود.


یکی از شرایط مهم سایت ترب برای کسانی که علاقه به همکاری با آن را دارند، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است.


یکی از قابلیت‌هایی که این سایت برای افراد قرار داده است، معرفی سرویس‌های فروشگاه ساز برای افرادی که علاقه به همکاری در این سایت را دارند اما خود فروشگاه اینترنتی ندارند، است.




نحوه کار با سایت ترب بسیار آسان است و با استفاده از این سایت می‌توانید فروشگاه‌های متنوع برای جستجوی کالای مورد نظر خود را به ‌راحتی بیابید و قیمت کالا را در هر فروشگاه مقایسه کنید.



سایت ایمالز


یکی دیگر از موتورهای جستجوگر کالا و فروشگاه اینترنتی در ایران، ایمالز است. در ایمالز می‌توانید کالاهایی که در جستجوی آن بودید را وارد کرده و فروشگاه‌هایی که آن کالا را برای فروش دارند مشاهده کنید. همچنین مبلغی که هر فروشگاه آن کالا را برای فروش گذاشته با دیگر فروشگاه‌ها مقایسه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.  این سایت هیچ‌گونه دخالتی در خریدوفروش کالا نداشته و فقط مرجع مقایسه و معرفی فروشگاه‌های اینترنتی است.


نحوه کار سایت ترب و ایمالز


این سایت کار خود را در سال 1391 آغاز کرده و اولین سایت بومی درزمینه معرفی و مقایسه فروشگاه‌های اینترنتی است. در سایت ایمالز می‌توانید کالای مورد نظر خود را پیدا کنید. در این سایت علاوه بر معرفی فروشگاه‌هایی که کالای مورد نظر شما را دارند، به شما اطلاعات دقیقی در مورد محصول می‌دهد تا بتوانید به نحو بهتری از آن کالا اطلاع داشته باشید. این سایت برای موبایل‌های اندرویدی و همچنین ios  اپلیکیشن طراحی کرده است که برای دسترسی آسان کاربران به وجود آمده است.


یکی دیگر از قابلیت‌های این سایت، بررسی و نقد و تحلیل از کالاهای مختلف است. گاهی مواقع شرکت‌های سازنده در ساخت کالای مشابه، مزیت‌ها و معایبی نسبت به یکدیگر دارند. در این صورت انتخاب برای کاربران مشکل‌تر می‌شود و نمی‌دانند که از کدام شرکت باید خریداری کنند. سایت ایمالز با تجزیه و تحلیل هر کالا و مقایسه برندهای مختلفی که آن کالا را تولید کرده‌اند این مشکل را حل کرده است.  در سایت ایمالز می‌توانید از این مطالب استفاده کنید تا راحت‌تر کالای خود را انتخاب کنید.  این سایت همچنین بخشی به عنوان نظرات دارد که در آن کاربران در مورد کالاهایی که خریداری کرده‌اند، نظرات خود را بیان می‌کنند. با مراجعه به این قسمت از سایت می‌توانید از نظرات و نقدهای کاربران استفاده کنید.


در سایت مانند سایت ایمالز تمامی کالاها روزانه در حال بروز رسانی است و با تغییر قیمت برای کالاهای مختلف، این سایت قیمت‌های به روز شده را برای کاربران خود قرار می‌دهد تا کاربران از قیمت‌های جدید هر محصول اطلاع داشته باشند.


از قابلیت‌های دیگری که در سایت ایمالز می‌توان یافت وجود نمودار قیمت برای هر کالا، وضعیت گارانتی که هر کالا دارد و نوع آن و همچنین وضعیت قیمت‌ها است.




سایت ایمالز اولین سایت موتور جستجوگر فروشگاه‌های اینترنتی در ایران است که در آن می‌توانید کالای مورد نظر خود و فروشگاه عرضه‌کننده آن را پیدا کنید. قیمت‌های ارائه شده در هر فروشگاه را مقایسه کنید و از نظرات کاربران در آن بهره ببرید.



تفاوت­های سایت‌های ترب و ایمالز


این دو سایت کاربردی شاید در ابتدا شباهت‌های زیادی داشته باشند اما تفاوت‌هایی دارند که با هم در این قسمت به بررسی این تفاوت­ها می‌پردازیم:


نحوه کار سایت ترب و ایمالز




  1. هنگام وارد شدن به سایت ترب اولین موردی که شما را به خود جذب می‌کند مرتب بودن این سایت است. در سایت ترب نوار پهنی در وسط سایت قرار دارد که می‌توانید کالای خود را در آن تایپ کنید. در سایت ایمالز به ‌محض ورود تعداد زیادی کالا می‌بینید که به صورت نوارهای متوالی تا پایین صفحه کشیده شده است و هر نوار دارای دسته‌بندی‌های متفاوتی است. سایت ایمالز از نظر بصری زیبایی خاصی ندارد در صورتی‌ که سایت ترب برای زیبایی‌های بصری خود تلاش بیشتری کرده است.

  2. در سایت ترب قسمتی برای کالاهای تخفیفی اختصاص داده شده است که کاربر به ‌راحتی می‌تواند از آن استفاده کند.

  3. سایت ایمالز مقاله‌های مختلفی در مورد نقد و بررسی برندهای مختلف برای هر کالا دارد که یکی از مزیت­های آن محسوب می­شود.

  4. در ایمالز کاربران می‌توانند نظرات خود را برای هر کالا اعلام کنند تا دیگر افراد هم از آن بهره ببرند.

  5. در سایت ایمالز پس از وارد کردن نام کالا می‌توانید نتایج جستجوی خود را بر اساس ارزان‌ترین‌ها، گران‌ترین‌ها، پر بازدیدترین‌ها و تخفیف‌دارها دسته‌بندی کنید تا بر طبق اولویت شما دسته‌بندی شوند.


نحوه کار سایت ترب و ایمالز

سایت‌هایی مانند ایمالز و ترب هرکدام برای کاربران خود قابلیت‌هایی را ارائه داده‌اند تا افراد بتوانند با سهولت بیشتری به کالای مورد نیاز خود برسند. فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری در حال حاضر فعالیت دارند که شاید نتوان همه آن‌ها را مورد بررسی قرار داد، یا اطلاع دقیقی از فروشگاهی که با قیمت مناسب کالای مورد نیاز ما را به فروش می‌رساند، نداریم. برای اینکه بتوانیم بهتر در این بازار فروشگاه‌های معتبر و قیمت‌های مناسب هر کالا را بیابیم باید از این سایت­ها استفاده کرد. در این سایت­ها فروشگاه‌هایی که دارای مجوز و اعتبار هستند می‌توانند کالای خود را عرضه کنند و همچنین یک کالا با قیمت‌های متفاوتی وجود دارد که برای مقایسه کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتورهای جستجوگری که در این سایتها وجود دارد بسیار قوی هستند و همچنین تعداد کالاها و تنوع آن‌ها بی‌شمار است که گزینه‌های زیادی را در پیش روی کاربر قرار می‌دهد.


برای اینکه بتوانید از این دو سایت قدرتمند استفاده کنید یا باید از طریق اپلیکیشن­هایی که برای موبایل ساخته شده وارد شوید یا از طریق وارد شدن به سایت می­توانید از خدمات آن بهره ببرید.  در این سایت­ها حتی بدون ثبت نام هم می‌توانید کالای خود را جستجو کنید اما برای بهره بردن از دیگر قابلیت‌های این سایت­ها باید ثبت نام کنید.


 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

سایت درج آگهی رایگان ملک

امروزه گسترش همه جانبه شبکه اینترنت تغییرات عمده ای را در زندگی روزمره افراد و کسب و کارها ایجاد کرده به صورتی که...

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

سایت آگهی رایگان دارکوب

دارکوب سایت های آگهی رایگان بسیاری تاکنون طراحی نموده است.

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد