جستجو

به روز رسانی: 01 خرداد 1399 ساعت 08:54:46
تاریخ ثبت: 17 اردیبهشت 1399 ساعت 16:26:04
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/29637
5-tips-for-managing-ppc-during-the-coronavirus-outbreak-5e82614faa023-1520x800

از اوایل اسفند خبرهایی از ورود ویروس کرونا در ایران منتشر شد، از آن زمان مسئولان کشور با شعار در خانه بمانیم از مردم خواستند در قرنطینه بمانند و برای حفظ سلامتی خود و خانواده شان از خانه بیرون نروند، از آن زمان بسیاری از مشاغل که قابلیت انجام دورکاری داشتند به صورت دورکاری و از منزل دنبال شدند، اما بسیاری از کسبه ها به دلیل نبود مشتری ضررهایی را متحمل شده و بخاطر وجود فاصله گزاری اجتماعی مجبور به تعطیل کردن کسب و کار خود شدند بنابراین ویروس کرونا علاوه بر تهدید جان مردم خساراتی را به بخش اقتصادی کشور نیز وارد کرد و تعدادی را تا مرز ورشکستگی برد. شاید کسبه ها در این شرایط به فکر این بیفتند که فروش خود را پیش تر در بستر اینترنت نیز فراهم میکردند زیرا با همه گیر شدن ویروس کرونا و زیر سایه ی تعطیلی فروشگاه های سنتی بسیاری از مردم برای حفظ فاصله گزاری اجتماعی در جهان به خرید اینترنتی روی آورده اند، با این اتفاق ویروس کرونا برای برخی فروشندگان اینترنتی نظیر آمازون و دیجی کالا ثروتی دوچندان را رقم زد .

تاثیر کرونا بر افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی :

download

دیجی کالا :

سایت اینترنتی دیجی کالا به عنوان اصلی ترین و بزرگ ترین خرده فروش آنلاین در کشور با ورود ویروس کرونا با افزایش دو و نیم برابری تقاضا رو به رو شد که حتی فراتر از پیش بینی خودش بود، در نیمه اول امسال حدود 11 هزار و 200 روستای کشور از دیجی کالا خرید کردند. طبق گفته مدیرعامل این شرکت نزدیک به 12 هزار مشتری جدید در روز برای اسفند و 10 هزار مشتری جدید در روز برای فروردین ماه ثبت شده، درواقع به مشتریان این پلتفرم خرید و فروش آنلاین هفتاد درصد افزوده شده است، این اتفاق قطعا دیجی کالا را با کمبود نیرو مواجه می کند. بر اساس گفته های مدیر روابط عمومی دیجی کالا، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی ساعت کاری کارکنان کاهش و مرخصی ها افزایش یافته است، همپنین تمامی کارکنان در بدو ورود توسط پزشک معاینه شده و در صورت وجود علائم بیماری از ورود آنها خودداری می شود در نتیجه 20 الی 30 درصد نیروها در محل کار حضور نداشتند. برای حل این مشکل، دیجی کالا درکنار توسعه زیرساخت های خود اقدام به جذب هفتصد نفر نیرو در طی دو ماه گذشته کرده است، اولویت استخدام با گروهی بوده که در ایام کرونا شغل خود را از دست داده اند و برنامه ریزی ها به صورتی بوده که پس از پایان این اپیدمی آنها به کسب و کار اولیه خود بازگردند .

  • سوپرمارکت های آنلاین :


یکی دیگر از موفق ترین فروشگاه های مجازی در زمان کرونا سوپرمارکت های آنلاین نظیر دیجی کالا، اسنپ مارکت و ... بودند، در دوران قرنطینه شمار زیادی از مردم برای تهیه مایحتاج زندگی خود و برای تحقق هدف در خانه بمانیم اقدام به خرید از سوپرمارکت های آنلاین کردند در صورتی که پیش از شیوع ویروس کرونا میزان فروش کالاهای سوپرمارکتی درصد بسیار کمی را به خود اختصاص داده بود، این موضوع کمبود نیروی کار برای سوپرمارکت های آنلاین را در پی داشت و آنها مجبور به افزودن تعداد پیک های خود شدند، این حجم از فروش به صورت موقتی پیش بینی شده اما با این وجود موجب آشنایی مشتریان زیادی با سوپرمارکت های آنلاین گردیده است.

  • پخش فیلم آنلاین :


خانه نشینی مردم و همچنین اهدای صد گیگ اینترنت رایگان از طرف وزارت ارتباطات باعث شد تا تماشای فیلم و سریال از سایت هایی نظیر آپارات، فیلیمو، نماوا و ... به طرز چشم گیری افزایش یابد .

  • استارت آپ های برگزارکننده وبینار (سمینار یا رویداد آنلاین) :


استارت آپ هایی مانند ایسمینار که بستر برگزاری رویدادها و کلاس های آنلاین را فراهم می کنند در این دوران که از حضور در رویداد های حضوری اجتناب می شود از رشد چشم گیری برخوردار می شوند .

کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده در دوران کرونا :

virus-impact-getty

  • تاکسی های اینترنتی


از آنجایی که در این روزها برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باید تا حد امکان در خانه بمانیم، لذا رفت و آمد ها کمتر شده و تاکسی های اینترنتی با کاهش مسافر مواجه می شوند، اما امکانی فراهم گشته تا تاکسی های اینترنتی درجهت تحویل مرسولات پستی با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت داشته باشند، این مجوز تا زمان شیوع ویروس کرونا در کشور پابرجا خواهد بود .

  • حوزه گردشگری


در همین راستا قطعا سفرها به کمترین میزان خود می رسد، در نتیجه کسب و کارهای مربوط به فروش آنلاین بلیط و خدمات گردشگری مانند علی بابا، فلایتیو و ... صدمه های مالی زیادی می بینند.

  • سینما و مراکز تفریحی


با تعطیل شدن سینماها وبسایت هایی مانند سینما تیکت عملا هیچ فروشی ندارند، همچنین با کاهش رفت و آمدها پلتفرم هایی مانند تخفیفان و نت برگ که بلیط های تخفیف دار ارائه میکنند با کمبود درآمد رو به رو می شوند .

  • کسب و کارهای حوزه کاریابی :


در این شرایط که بسیاری از شرکت ها نیروهای خود را به دورکاری فرستاده اند و ساعت کاری ها کاهش پیدا کرده لذا تقاضا برای جذب نیروی جدید کم تر می شود و ثبت آگهی استخدام در سایت هایی نظیر جاب اینجا، جاب ویژن و ... به پایین تر از حالت عادی خود می رسد .
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

بهترین سایت تبلیغات رایگان

کشف کنید که چگونه بهترین سایت تبلیغات رایگان می‌تواند استراتژی تبلیغات آنلاین شما را طراحی مجدد کند. از مزایا،...

10 سایت برتر درج آگهی در ایران

امروزه یکی از کارهایی که در بازاریابی دیجیتال میتواند هر کسب و کاری را متحول سازد، ثبت آگهی وتبلیغ در گوگل از طریق...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

پست مهمان یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش ها برای لینک سازی در بین سئوکاران است. این روش بک لینک سازی برای صاحبان...

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

4 دلیل که وب سایت رایگان بفروش از دیوار بهتره

وب سایت های ثبت آگهی رایگان می توانند مزایای قابل توجهی نسبت به پلتفرم های برجسته ای مانند دیوار داشته باشند. یکی...

فروش لوازم منزل فوری در تهران

فروش لوازم منزل یکی از اجزای حیاتی بخش خرده فروشی در تهران است. فروش لوازم خانگی در سایت رایگان بفروش نه تنها مشتریان...

قوانین سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد) با توجه به آنکه در این وب سایت کلیه...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

علت دانه های سفید روی لب بعد از تزریق ژل

دانه های سفید روی لب بعد از تزریق ژل که به فوردایس معروف هستند ممکن است گاهی روی گونه ها نیز ایجاد شوند و معمولا...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد